khalaghiyat2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ضرورت خلاقیت”

ضرورت خلاقیت

اسلاید 1: خلاقیت creativity

اسلاید 2: خلاقیت و شکار ایده ها

اسلاید 3: اهداف یادگیری پذیرش شرکت کننده : جسارت اعمال تغییر در حیات پیرامون یادسپاری دانش : آشنایی با خلاقیت و نواوری ( مفاهیم ف نظرات و الگوها ) ارتقاء مهارت : ایفای نقش در قالب فرد خلاق و نواور

اسلاید 4: گام 1 :آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیایی کسب و کارگام 2 :کارآفرینی ( مفاهیم ، نظریه ف الگو ها )گام 3 :نوآوریگام 4 :شناسایی و ارزیابی فرصتگام 5 :طرح کسب و کارگام 6 :تاسیس و راه اندازیگام 7 :تثبیت و اداره کسب و کار

اسلاید 5: کارکرد خلاقیت و نوآوری در فرایند کارآفرینی چیست؟

اسلاید 6: گام 1 :آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیایی کسب و کارگام 2 :کارآفرینی ( مفاهیم ، نظریه ف الگو ها )گام 3 :نوآوریگام 4 :شناسایی و ارزیابی فرصتگام 5 :طرح کسب و کارگام 6 :تاسیس و راه اندازیگام 7 :تثبیت و اداره کسب و کار

اسلاید 7: ضرورت خلاقیت

اسلاید 8: هزينه‌هاي پيش بيني نشده عرضه بي‌موقع و غلط فروش يا سود كمتر از حد مورد انتظار قابليت جانشيني با محصولات ارزانتر توليد قبل از آزمايش بازار درنگ زياد در ورود به بازار مشابهت با كالاهاي موجود از دست دادن كيفيت اوليهعلل شكست محصولات جديد 75% در ابتداي كار

اسلاید 9: رقابت خارجي مشكلات طراحي و مسائل حقوقي كوچك بودن بازار ضعف تبليغات عدم شناخت بازار كانال‌هاي توزيع غلط گران بودن شتاب زياد براي ورود به بازار با محصولات ناقصعلل شكست محصولات جديد

اسلاید 10: I=A.V Information Intelligence Add valueIdeaفرمول جديد موفقيت3

اسلاید 11: امروزه رمز بقا خلاقيت است. نوآور باشيد و يا محو شويد

اسلاید 12: خلاقيت رمز كمال و رسيدن به مقام خليفه الهي است. بيزارم از آن كهنه خدايي كه تو داري هر لحظه مرا تازه خدايي دگر است همه چيز را بايد بجويي تا بيايي ولي خدا را بايد بيابي تا بجويي

اسلاید 13: کار کردهای خلاقیت ، نوآوری و کارآفرینیخلاقیتنوآوری

اسلاید 14: ایده ، نیاز ، فرصت ایده+نیاز=فرصتخلاقیتنوآوری

اسلاید 15: نیاز+ایده=فرصتخلاقیتنوآوریایده ، نیاز ، فرصت

اسلاید 16: خلاقیتخاستگاه خلاقیتتیپ شناسی خلاقیتخلاقیت ( سن ، جنس ، تحصیلات و ... )تکنیکهای خلاقیت

اسلاید 17: تعریف خلاقیت

اسلاید 18: خلق يك چيز نو، باارزش وممكننتيجه خلاقيت:باارزشنوممكنخلق

اسلاید 19: خلاقيت، تابعي از تخصص، تفكر خلاق و انگيزشعناصر خلاقيت:تخصصمهارتهايتفكر خلاقانگيزشخلاقيت

اسلاید 20: تخصص: در برگيرنده تمامي چيزهايي است كه يك شخص در حوزه كلي كار خود ميداند و مي تواند انجام دهد. (دانش فني، شيوه كار و روشن بيني)مهارتهاي تفكر خلاق: مشخص كننده ميزان انعطاف و قدرت ابتكار افراد در رويكرد نسبت به مسائل است.انگيزش: محركه دروني يا بيروني كه فرد را به انجام عمل يا اقدامي ترغيب مي نمايد.انگيزش دروني: احساس و علاقه باطني براي انجام كاري است انگيزش بيروني: از وراي يك شخص نشأت مي گيرد كه مي تواند به دست آوردن پاداش يا اجتناب از تنبيه باشد.نكته: انگيزش دروني براي خلاقيت اهميت بيشتري دارد، اما انگيزش بيروني اغلب به مسائل محيطي كسب و كار مرتبط مي باشد.

اسلاید 21: چهار نوع نوآوريچهار نوع اصلي نوآوري(حاصل يا نتيجه تلاش نوآوري) وجود دارد: 1- محصول2- فرآيند3- بازاريابي4- منابعخانه كارآفرينان

اسلاید 22: نوآوري محصولبه محصولات يا خدمات جديد يا ارتقاي محصولات يا خدمات قبلي، مي انجامد.

اسلاید 23: نوآوري فرآيندبه فرآيندهاي بهبود يافته در سازمان – برا ي مثال، در بخش هاي عمليات، مديريت منابع انساني، امور مالي- منتج مي شود

اسلاید 24: نوآوري بازاريابيبه كاركردهاي بازاريابي تبليغ، قيمت گذاري و توزيع و همچنين ديگر كاركردهاي محصول به غير از توسعه محصول (مانند پسته بندي يا تبليغات) مربوط مي شود.

اسلاید 25: .نوآوري منابعدسترسی به منابع جدید ویا استفاده از منابع جدید.

اسلاید 26: خلا قیت کارجوانهاست ؟آیا ما برای فکر کردن آفریده شده ایم؟

اسلاید 27: فكرحركت عقل بين معلوم و مجهول1- از مجهول به معلومات (رفتن به داخل حافظه)2- گشتن در داخل حافظه (حركت ميان معلومات)3- از معلومات به مطلوب (جواب)حدس: پريدن از مرحله 1 به مرحله 3

اسلاید 28: فكر كردن آموختني است. فكر بصورت خود جوش است ولي مي توان آن را كنترل كرد و همه سعي ما بايد كنترل فكر باشد. هدف نهايي فكر كردن توقف فكر در ارتباط با آن موضوع و مشكل است. اغلب فكر مي كنيم كه به چيزي فكر كنيم نه اينكه چطور فكر كنيم در حقيقت تصور مي كنيم وقتي در مورد چيزي فكر مي كنيم خود فكر است در صورتيكه آن هدايت جريان فكري به سوي چيز مورد نظر است نه خود فكر و فرايند آن.

اسلاید 29: توانايي هاي فكري انسان 1- جذب: توانايي مشاهده و بكار بردن توجه 2- ضبط: توانايي حفظ كردن و به خاطر آوردن 3- استدلال: توانايي تجزيه و تحليل و قضاوت 4- خلاقيت: توانايي تجسم، پيش بيني و ايجاد و ايده ها

اسلاید 30: تا زماني كه در مورد يك موضوع سبك فكري خود را تغيير ندهيم، غير ممكن است كه خلاقيتي اتفاق بيافتد، چراكه قالب ذهني اجازه نمي‌دهد. ما هميشه چيزي را مي‌بينيم كه دلمان مي‌خواهد يا عادت كرده‌ايم ولي انواع و اقسام ديگر وجود دارد ولي ما نمي‌بينيم.

اسلاید 31: سه ويژگي مهم تفكر واگرا انعطاف پذيري يا نرمش آزمون: استفاده‌هاي غير معمول اصالت آزمون: عنوان داستان سيالي آزمون: كميت پاسخ‌ها

اسلاید 32: باز فكري تداوم جريان تفكر خلاق را ميسر مي‌كندباز فكري: در اينجا انسان بايد از مسيري كه به حركت درآمده است منحرف شود (قالبها را بشكند)لذا انسان به محض برخورد با يك مانع به راه حل‌هاي جديدي دست مي‌يابد و اين راه هميشه باز استعكس العمل ذهن نسبت به هر چيز معيني نتيجه‌اي از تمامي تجارب ما در كل جهان است تا آن زمان ما از يكسال تا سال بعد و اشياء را واقعا در نور جديدي مي‌بينيم.

اسلاید 33: ادوارد دوبونو دو سيستم فكري را به نام تفكر عمودي مطرح مي‌كند به عقيده او تفكر جانبي جهت خلق راههاي جديد و تفكر عمودي جهت توسعه آن است.تفكر جانبي

اسلاید 34: تفكر جانبيتفكر عمودي- تنها وقتي مسيري و جهتي موجود باشد حركت مي كند .- مي دانم بدنبال چه چيزي مي گردم .- آزمايش جهت نشان دادن يك اثرطرح مي شود .- صرفاً حركت مي كند تا يك جهت و مسير راايجاد كند .- در حال جستجو هستم اما تا لحظه رسيدن بههدف نسبت به آن آگاهي ندارم .-آزمايش بدين دليل طرح مي شود كه فرصتيجهت تغيير ايده فراهم آورد .

اسلاید 35: - داراي توالي است- مي تواند پرش انجام دهد و بعد فضاي خاليرا پر كند .ِABCDGDCBAتفكر عموديتفكر جانبي

اسلاید 36: - صحت نتيجه به وسيله صحت گامهايقبلي سنجيده مي شود .در هر گام لازم است از خطا مبريباشيد .- صحت نتيجه به صحت مسيرطي شده بستگي ندارد .در صورتيكه نتيجه درست باشد الزامي به صحت گامهاي قبلي نيست .تفكر عموديتفكر جانبي

اسلاید 37: تفكر جانبيتفكر عمودي- راه اشتباه هرگز طي نمي شود .- تنها در مختصات معيني عملي نمود .و چيزهاي نامربوط را دور مي ريزد .- طبقه بندي ؛ علامت گذاري ؛ تعاريفو جداسازي از ثبات و اهميتزيادي برخوردار است .- گاهي براي پيدا كردن راه درست لازم است راه اشتباه طي شود- مي دانيد كه تغيير قالب از درون ممكن نيست بلكه اثر خارجي لازماست . لذا از اثرات خارجي استقبالكرده و هرچه اين اثرات به موضوعمربوط باشد ؛ احتمال تغيير قالببيشتر است .- طبقه بندي و … امور تثبيت شده اي نيستند بلكه راهنما و چراغ هدايتيجهت كمك مي باشند .

اسلاید 38: تفكر عموديتفكر جانبي- مسير مطمئن تر را برمي گزيند- حداقل يك راه حل ضعيف راوعده مي دهد .- در پي كشف مسيرنامطمئن تر است وعمداً در خطا اسرار مي ورزد . چون دليل ديگري براي كشف اين گونه راه حلها وجود ندارد .- شانس حصول يك راه حل قويرا افزايش مي دهد اما آن را تضميننمي كند .

اسلاید 39: هر دو وجودشان لازم است. دو تفكر نبايد جدا از هم در ذهن بوجود آيد يك لحظه عمودي و لحظه‌اي ديگر افقي فكر كرد. هر جا تفكر عمودي به بن‌بست رسيد از تفكر جانبي استفاده شود. تفكر جانبي موجب مي شود قبل از غرق شدن در نگرش معمول لحظه‌اي درنگ كرده و بجوانب بنگرد شايد راههاي متفاوتي را كشف كند راههايي كه حاضر و آماده منتظر توجه ما هستند. تفكر جانبي كوشش مي‌كند ساختار قالب را بهم بريزد تا با آزاد سازي اطلاعات محبوس شده در آنها بتواند به شيوه‌هاي تازه بين آنها اتحاد برقرار كند.نتيجه

اسلاید 40: BASIC CYCLE INNOVATIONGeneration Of IdeasEvaluation/ SelectionAnalisisConvergentDivergentConvergent divergentCriteriaFeedbackTOUGHT TECHNIQUE TO BE USED

اسلاید 41: مهمترین ابزار مورد نیاز برای تفکر خلاق چیست؟

اسلاید 42: سن رشددندریتها افزایش ارتباطات1- جلوگيري از زوال قواي ذهني به علت كهولت سنبه جهت از بين يك ميليارد سلول عصبي (نورون)2- زوال قواي ذهني يك پديده طبيعي جسماني نيست عقل سنين كهوليت بيشتر از زندگي را مشاهده مي‌كند. ديپك چوپيرا

اسلاید 43: مغز در شرايط عادي تمايل دارد تا خود را به سوي تعادل نسبي كه موجد مصرف كمتري از انرژي باشد سوق دهد.

اسلاید 44: تیپ شناسی خلاقیت

اسلاید 45: آشنايي با خلاقيتروانشناسي مغز و موضوع آفرينش

اسلاید 46: پيچيدگي تمامي سيستم‌هاي تلفني جهان به اندازه بخش كوچكي از مغز شماست كه حجم آن در حدود يك نخود معمولي است.

اسلاید 47: نيمكره چپ منطقيفني و تكنيكي تجزيه و تحليل ارسطوي دو ارزشي موضوع آفرینش و مغز نيمكره راست كلي شهوديجمعي تركيبي فازي چند ارزشي

اسلاید 48: مهندسينهنرمنداننظاميانكارآفرينانتحليل داده هاارزيابي ريسكعلاقه به آمار و اعداد و رقماهل محاسبهاهل منطق و عقل گرااهل عملآكادميكمادي گراواقعيت گرامردم گرا و معاشرتياحساساتي و با هيجاناهل معنويت و عالم روحانياهل تعاون و كار گروهيسمبليكمحافظه كار و ريسك گريزسنت گراخويشتن داررسمي و منظمقابل اعتمادنكته سنج و جزء نگرسخت گير و جديپافشاري و مقاومت زياداهميت ترتيب اموراستقلال طلبخلاق و آينده نگراهل ريسكقدرت تصور، تجسم و تشبيه زيادكل نگرنتيجه گراانعطاف پذيرآرمان گراقدرت بصيرت و شهود بالايي دارندABCDجنگلدرخت

اسلاید 49: 7% تك ربعي هستند60% دو ربعي هستند30% سه ربعي هستند3% چهار ربعي هستندگروه خون Oگروه خون Bگروه خون ABگروه خون A

اسلاید 50:

اسلاید 51: چپ بالايي منطقي – فني و تكنيكي – تجزيه و تحليل يادگيري بيرونيشناخت فراگیران- موضوع آفرینش و مغزراست بالايي كلي شهودي – جمعي – تركيبي يادگيري دروني چپ پاييني سازمان يافته – محافظه كار – با توالييادگيري با توالي راست پاييني بين فردي – احساسي – رواني يادگيري با كنش متقابل

اسلاید 52:

اسلاید 53: موضوع آفرینش و مغزهوش كلامي - زبان شناسي هوش منطقي - رياضي هوش فضايي هوش جسماني هوش موسيقيائي هوش ميان فردي هوش درون شخصيتي هوش طبيعت گرا هوش معنوي ( در حال بررسي ) استعدادهاي چندگانه

اسلاید 54: نكته1:در صورت عدم استفاده يا استفاده كمتر از يك سمت ،آن .سمت بطور نسبي ضعيف مي‌ماندنكته2: در صورت ترغيب و تحريك بخش ضعيف‌تر نتيجه 2 برابر هم نمي‌شود بلكه 10-5 برابر (اورنونشتين)

اسلاید 55: ذهن الگو و قالب مي‌سازد و از آن استفاده مي‌كند بدون قالب زندگي روزمره ما مختل مي‌شود لذا ذهن بطور طبیعی براي خلاقيت ساخته نشده است. اما........... مكانيسم ذهن

اسلاید 56: اگر در رابطه با چيزي تجزيه و تحليل ارائه دهيم و آگاهانه نظر دهيم قالب ذهني نيست بلكه زماني قالب ذهني است كه نا خودآگاه ما چيزي را بپذيريم.قالبهاي ذهني بزرگترين مانع خلاقيت

اسلاید 57: خيالImageصور ذهني كه وجود خارجي ندارند مانند تصور شهري كه هرگز نديده‌ايموهم illusionهنگامي كه مضمون خبري ,يا عدم آن را محتمل بدانيم ولي بدون دليل يكي را بر ديگري ترجيح دهيم.عقل Reasonبررسي (سنجش مقايسه انتخاب تفكيك تركيب استنتاج استدلال حكم كردن و ...) كليه ادراكات حسي خيالي و وهمي.ذهن Mindسيستم انتقال اطلاعات (به درون (+,‌-) در درون (+, -) به بيرون)

اسلاید 58: انتقال پيام عصبي به كرتكس مغزدرك= احساس + تفكرادراك پيامد دقت ماست. ما تنها چيزهايي را درك مي‌كنيم كه بر آنها دقت كرده باشيم.به چه چيزهايي دقت مي‌كنيم؟ به چيزهايي كه دلمان مي‌خواهد يا به آنها عادت كرده‌ايم و يا آماده ديدن و پذيرش آن هستيم.احساس Senseدرك Pereption

اسلاید 59: قالبهاي ذهنيكار=كار فيزيكيسود= كاهش هزينهعبادات= انجام فرايض دينيمديريت= تئوري(X)/(y)خدارقابتخوشبختيقيمتتربيتتبليغاتاميرالمومنين (ع): خردمند كسي است كه انديشه خود را به اصرار صحيح نداند و به آنچه كه نفسش براي او مي‌آرايد اطمينان نكند.

اسلاید 60: راي و نظر را همچون سقائي كه مشك را مي‌جنباند به جنبش آوريد تا محكمترين آراء بدست آيد. حضرت علي (ع)

اسلاید 61: تكنيك در هم شكستن مفروضات خلاقيت در گرو كشف مفروضات پنهان و تغيير آنهاست 1- ابتدا شناخت و كشف مفروضات پنهان 2- شك كردن در مفروضات 3- تغيير دادن مفروضات

اسلاید 62: شكل‌ گيري قالبهاي ذهني اطلاعات از طريق حواس 5 گانه بر روي سطح ذهن يك قالب ايجاد مي‌كند. هر چه قالبهاي شبيه تكرار شوند گودي ايجاد شده عميق تر خواهد بود. در نهايت اين قالبها آنقدر عميق مي‌شود كه در ذهن نا خودآگاه نهادينه مي‌شود. و لذا هنگامي كه اين اتفاق افتاد ما نا خودآگاه بدون آنكه بخواهيم به دنبال آن هستيم.

اسلاید 63: به خود انديشيآشكار سازي انديشهتبادل و آزمون مدلهاي ذهنيتعادل ميان تبليغ و تحقيق (مهارت جستجوي صادقانه)بكارگيري تكنيكهاي خلاقيتتشخيص جهش‌هاي تجريدي‌- ذهن هوشيار معمولا نمي‌تواند به انبوهي از جزئيات بپردازد، بنابراين آنها را در دسته‌هاي كلي قرار مي‌دهد (براي مشتريان قيمت مهم است)روش‌هاي تحول در مدلهاي ذهني

اسلاید 64: اينكه افراد فرزندان را هميشه به چشم يك فرزند نگاه مي كنندمثالهايي از قالبهاي ذهنيخيلي ها فكر مي‌كنند افراد سياسي و هنرپيشه افراد فاسدي هستندافزايش قيمت يعني فروش كمتركاهش هزينه يعني كاهش كيفيتهر چه سخت تر كار كنم موفق تر خواهم شد

اسلاید 65: چرا قالبهاي ذهني ضروري است؟تشخيص و واكنش سريعAR

اسلاید 66: قالبهاي ذهني امري ضروري و طبيعي هستندنتيجه گيرينوآوري مستلزم خروج از قالبهاي ذهني رايج استسعي كنيم قالبهاي ذهني اشتباه را بشناسيماجازه ندهيم قالبهاي ذهني بر ما مسلط شوندقالبهاي ذهني مختلف در گروه ديدگاه هاي جديدي بوجود مي آورند بادنيم هر زمان از كدام قالب ذهني به موضوع نگاه كنيمقالبهاي ذهني خود را به ديگران تحميل نكنيموجه عمده خود شناسي شناخت قالبهاي ذهني است

اسلاید 67: حل خلاق مساله

اسلاید 68: حل خلاق مساله

اسلاید 69: تمايز مشكل و مسالهمسالهمشكلرديفژرفسطحيرويكردروشنمبهممنطقداراي روشفاقد روشساختارقابل حلالزام به ارتقاء ظرفیتهای انسانی استراتژي برخورد رصد توسط متخصصرويت توسط عوامتصميم گيرندگان

اسلاید 70: تكنيك‌هاي حل خلاق مساله تحليل محيط الگو برداري - رويه هاي برتر به كار گيري مشاوران جستجوي فرصت تحلیل محیط

اسلاید 71: تشخیص مساله تشخیص مساله

اسلاید 72: تكنيك‌هاي حل خلاق مساله تشخيص مساله گرد اوري و فهرست بندي شكاياتنمودار چرا؟ - چرا؟چك ليست پيمايش راهبردي

اسلاید 73: ارائه راه حل

اسلاید 74:

اسلاید 75: تكنيك هاي خلاقيت تكنيك هاي مبتني بر رويكرد الكس اسبورن ((Osborn )) تكنيك هاي مبتني بر رويكرد لارنس ميلز (( Miles )) تكنيك هاي مبتني بر رويكرد گنريش آلتشولر(( Altshuller ))نسل اولنسل دومنسل سوم

اسلاید 76: رويكرد الكس اسبورن ( نسل اول ) تكنيكهاي مبتني بر اين رويكرد براساس روشهاي سيال سازي ذهن و حذف موانع ذهني و تحريك شعور ناخودآگاه مغز جهت توليد ايده هاي جديد استوار است .طوفان مغزي (Brain storming )صورت تطبيقي ( SCAMMPER )سوالات ايده بر انگيز ( ask Question)تفكر موازي (Lateral thinking )ارتباط اجباري ( Forced association ) ليست كردن مشخصات (Attribute listing) گوش كردن به موزيك ( Listing to music )ايفاي نقش ( Role playing )

اسلاید 77: تكنيك‌هاي حل خلاق مساله تكنيكهاي ارائه ايده ( فردي ) تکنیک ارتباط اجباری اسکمپرشكوفه نيلوفر 40 اصل نوآوري

اسلاید 78: تكنيك‌هاي حل خلاق مساله تكنيكهاي ارائه ايده ( گروهي ) بارش افكاردلفيشكوفه نيلوفر سناريو نويسي خواب خلاق 40 اصل نوآوري

اسلاید 79: توفان فكري توفان فكري مؤثرترين واحتمالاً متداولترين فرآيند گروهي است. اين تكنيك بيش از 60 سال پيش به منظور افزايش كميت و كيفيت ايده هاي تبليغاتي طراحي شد. به اين دليل نام آن را يورش يا توفان فكري گذارده اند كه مغز و فكر شركت كنندگان توفاني را در مسئله ايجاد مي كرد.گروه: فرآيند توفان فكري با يك گروه 6 تا 12 نفره، يك سرپرست و يك منشي سرو كار دارد.

اسلاید 80: قوانين گروه توفان فكري1- هيچگونه قضاوتي درباره هيچ پيشنهادي صورت نمي گيرد.2- كليه ايده ها حتي ايده هاي پوچ و غيرعملي مورد استقبال قرار مي گيرند.3- كميت ايده ها هدف اصلي است، زيرا به كيفيت مي انجامد.4- ايده ها را مي توان تركيب، اصلاح و انتخاب كرد.

اسلاید 81: منابع براي خلاقيت و نوآوريتوجه به تغييرات جمعيت شناختيتغييرات در مفروضات و ارزشهاعلوم و فنون جديدتغييرات بازار و صنعتدعاوي حقوقيچيزهاي عجيب و حيرت آور

اسلاید 82: منابع براي خلاقيت و نوآوري ناسازگارياحتياجات پروسه هاي مختلفشوخي ها و امور مسخرهترس ها، كلاه برداريهافداكاريها، خوابها، روياها

اسلاید 83: رابطه بعضي چيزها با خلاقيتسن: در سن 60 سالگيهوش: عامل اصلي نيستجنسيت: قدرت تصور خانمها بيشتر استتحصيلات:خلاقيت308060

اسلاید 84: 50 درصد كارآفرينان تحصيلات دانشگاهي نداشته‌اند. تحصيلات ريسك پذيري را كاهش مي‌دهد. هر چه افراد تحصيلات بالاتري داشته باشند كمتر كارآفريني كرده‌اند. كار آزاد مانند كار در آزمايشگاه نيست كه همه چيز قابل كنترل باشد. تحصيلات باعث افزايش قدرت تجزيه و تحليل شده و افراد را تحليل‌گرا بار مي‌آورد، لذا فرصت‌ها را از دست مي‌دهند.رابطه تحصيلات و خلاقيتتحصيلات نه شرط لازم است براي كارآفريني و نه به تنهايي كافي است

اسلاید 85: بزرگترين گناه افراد با هوش تكبر و خودبيني آنهاست كه خود را بصورت بي توجهي و بحساب نياوردن تخصص و همكاريهاي فكري ديگران در فرآيند حل مسئله نمايان مي‌سازد.هر فرد خلاقي باهوش است ولي هر فرد تيز هوشي خلاق نيستهوش زياد لزوما خلاقيت بالا به همراه نمي‌آورد اما كم هوشي مي‌تواند مانع خلاقيت گرددهوش ساختن است و خلاقيت نوسازيدو نفر با بهره هوشي مساوي حتما خلاقيت يكسان ندارند.

اسلاید 86: فرایند خلا قیت آمادگی نهفته گی اشراق آزمایش

اسلاید 87: رابطه زمان و نوع محركدر دراز مدت خلاقيت از محركهاي غير عاطفي مانند عادت و كنجكاوي نيرو مي‌گيرد.در كوتاه مدت خلاقيت از محركهاي عاطفي مانند ترس، عصبانيت‌، عشق‌، تنفر يا شهوت ما بعنوان انسان نمي‌توانيم احساسات را به راحتي (تفكر)كنترل نماييم بنابراين به منظور افزايش خلاقيتمان اميدي جز مهار كردن اراده‌مان نداريم. (اراده= انرژي جهت دقت به يك هدف) اسبورون

اسلاید 88: تصور Imagining نوبودن

اسلاید 89: تصورات وحشي: اين گونه تصورات عمدتا ناشي از آزادي و رهايي تصور و حافظه بدون نقشه و مسيري آگاهانه و بلكه در مسير تعصبات، آرزوها، افسردگي هاو ... ايجاد مي شوند. مانند هذيان، كابوس، آزاد طلبي، عقده ها و ... تصورات مهار شده: بررسي، ارزيابي، تحليل،‌تجزيه، تركيب، تكميل و تصحيح تصورات ذهني را گويند.Imageتصورات

اسلاید 90: خلق ايده: سمت چپ مغز دائما حتي در خواب اطلاعات معقول، دسته بندي شده يا قالبي (تصورات عقلي) وارد ميدان ذهن مي‌كند. از طرفي سمت راست مغز اطلاعات آشفته و بي نظم (تصورات خيالي و حسي) وارد ذهن مي‌كند. نتيجه: الگو‌هاي كامل و بي شك (دانش و بديهيات فرضي) با اطلاعات رسيده از سمت راست مغز بمباران شده و ناگهان قالب‌هاي ذهني را شكسته و وارد آنها مي‌شوند و با درآميختن با اطلاعات درون قالب و تغيير نظم و ترتيب آنها ايده جديد و غير منتظره‌اي در ذهن جرقه مي‌زند و شكل مي‌گيرد.

اسلاید 91: ايده‌ها بيشتر در حالات و موقعيت‌هاي غير رسمي زمانيكه قالب‌هاي ذهني قديمي و سخت كمتر از خود مقاومت نشان مي‌دهند و الگو‌ها راحت‌تر تغيير مي‌يابند بوجود مي‌آيند. آدم رسمي: بيشتر اطلاعات دسته بندي شده را به ميدان ذهن مي‌فرستد. ايده: محصول فرآيند و فعاليت ذهني پيچيده‌اي است كه بر پايه داده‌هاي بروني و دروني، در بستر تصورات و تخيلات، ادراكات و انديشه به نحو ارادي و يا ناخودآگاه شكل مي‌گيرد و ضمير خودآگاه آن را شناسايي، مهار،‌تكميل و عرضه مي‌كند.

اسلاید 92: ايده Idea نووباارزش بودن

اسلاید 93: اختراع Invention نو ،باارزش و ممكن

اسلاید 94: نوآوري Innovation توليد انبوه اختراع

اسلاید 95: ثروت Income فروش

اسلاید 96: شش كلاه فكري نظريه نوين در مديريت انديشه ها ادوارد دوبینو ( نظریه شش کلاه فکری و مدیریت اندیشه ها )

اسلاید 97: تفكر با سفيد واقعيت هاي اثبات شده بحث جدال و توافق فاقد تعابير و تفاسير نقشه هاي ذهني اطلاعات محض اطلاعات ارقامي

اسلاید 98: تفكر با قرمز احساسات و عواطف الهامات و دريافت هاي دروني پنهان كردن ويا آشكار كردن احساسات تأثير احساسات بر تفكر پس زمينه هاي احساسي احساسات زمينه ساز مذاكرات

اسلاید 99: تفكر با سياه كنجكاوي و اكتشاف جنبه هاي منفي منفي گرايي منطقي داوري منتقدانه ترس و امنيت بله … اما

اسلاید 100: تفكر با زرد تفكر مثبت خوش بيني طرح و پيشنهادها چشم داشتن به آينده نظرات نو وكهنهخواست عميق براي درست شدن كارها

اسلاید 101: تفكر با سبزديدگاهها و رويكردهاي جديد در برخورد بامشكلات خلق آگاهانه و سنجيده نظرات نو انگيزش اتفاقي ، الهام تغيير دادن ، ادراكات ، مفاهيم و نظرات تفكر جانبي ، خود انگيزشي

اسلاید 102: تفكر با آبي تفكر در باره تفكر دستورالعمل براي تفكر نظارت بر ساير كلاه ها طرح سؤالات صحيح طراحي نرم افزار تفكر مشاهده و بررسي كلي جمع بندي ها ، نتايج ، برداشت ساماندهي و تمركز ، هدايت و رهبري تفكر

اسلاید 103: با داده ها و اطلاعات سر و كار دارد و از همه مي‌خواهد كه توجه به خود را به اطلاعات مورد نياز براي تصميم و نحوه به دست آوردن آنها معطوف كنند. كسي كه با كلاه سفيد فكر مي‌كند ممكن است بگويد:((بگذاريد پيش از آنكه جلوتر برويم تمام اطلاعات را بدست آوريم))تفكر كلاه سفيد

اسلاید 104: به احساسات، شم و عواطف مربوط مي شود. كلاه قرمز به فرد اجازه مي‌دهد تا بدون هيچ نيازي به توجيه‌، احساسات خود را آزادانه بروز دهد. كسي كه با كلاه قرمز فكر مي‌كند‌، ممكن است بگويد:((به من الهام شده كه اين ايده موثر واقع نخواهد شد))تفكر كلاه قرمز

اسلاید 105: درباره احتياط و داوري انتقاد آميز است. كلاه سياه ارزشمند است چرا كه به تصميم گيرندگان كمك مي‌كند تا مرتكب اشتباهات نابخردانه نشوند. كسي كه با كلاه سياه فكر مي كند ممكن است بگويد:((هيئت مديره هرگز با اين ايده موافقت نخواهد كرد زيرا بسيار پر هزينه است))تفكر كلاه سياه

اسلاید 106: اين امكان را فراهم مي سازد كه مستقيما خواهان تلاش خلاقانه باشيم. كلاه سبز وقت آزاد براي تفكر درباره ايده‌هاي جديد انتخاب‌هاي بيشتر را در دسترس قرار مي‌دهد. كسي كه با كلاه سبز فكر مي‌كند مي‌گويد.((اگر به چند امكان فكر كنيم شايد برخي از ايده‌هاي‌جديد چاره ساز شود))تفكر كلاه سبز

اسلاید 107: به خوش بيني و اتخاذ نگرش مثبت اتخاذ دارد و در جستجوي مزايا و نيز راه‌هاي موثر واقع شدن ايده‌هاست.كسي كه با كلاه زرد فكر مي كند ممكن است بگويد:((درست است كه ارائه سيستم جديد طول مي‌كشد ولي ما را وا مي‌دارد تا ايده ها و روشهاي كار خويش را ديگر بار بررسي كنيم))تفكر كلاه زرد

اسلاید 108: آگاهي سريع از سبك فكري، حالت، احساس، نگرش و گرايش خود و تغيير يا انتقال آن به ديگران درخواست سريع و روشن براي تغيير سطح فكري ديگران يكي ديگر از مزاياي اين سبك است. كاهش موضع گيري تعصب (يعني فرد احساس مي‌كند در يك بازي شركت مي‌كند) افزايش خلاقيت به دليل تنوع نقش‌ها و خارج شدن از قالب‌هاي ذهني جدا سازي عواطف، منطق، اطلاعات از يكديگر است.شش كلاه زبان مشترك

اسلاید 109: شكل گيري يك نظام فكري ساده‌تر، دقيق‌تر، شفاف‌تر و اثر بخش‌تر كشف احساسات پنهان و آشكار سازي پيش زمينه‌هاي ذهني از قبيل ترس، خشم، نفرت، سوء ظن و حسد. كاهش پافشاري و وسوسه براي توجيه عواطف و احساسات. كمك مي‌كند تا فرد بتواند براي مدتي، تنها بر يك سبك فكري تمركز كند.

اسلاید 110: مزايا و معايب تصميم‌گيري گروهي معايب: 1- فشار براي سازگاري 2- استيلاي يك فرد بر گروه 3- صرف زمان زياد براي تصميم گيري 4- صرف زمان بيش از حد براي يك توافق گروهي 5- مخاطره آميز‌تر بودن تصميمات 6- عملكرد برتر گروه حاصل تلاش يك عضو برتر گروه است.

اسلاید 111: 4- مشكل طوفان فكريطوفان فكري:تلاش اصيل و سودمندي است براي تامين محيط آرامي به منظور ارائه ايده‌ها بدون ترس از رد شدن. نيت اين كار ستودني است و بعضي از اصول آن درست است ولي اگر طوفان فكري مترادف با تلاش آگاهانه باشد رشد مهارتهاي تفكر خلاق را رد مي‌كند همانطور اين اتفاق افتاده است. طوفان مغزي بي اختيار روانيفرايند آگاهانه و كنترل شده هدايت قايق فکر

اسلاید 112: توفان مغزي، توفان مغزي معكوس 1- گروهي مركب از 6 تا 12 نفر، يك رهبر و يك منشي، انتخاب كنيد. 2- سرپرست يا رهبر مسئله را براي گروه، ترجيحا قبل از تشكيل جلسه توفان فكري، تعريف مي‌كند. 3- گروه به صورت تعاملي و با رعايت چهار قانون توفان فكري به شرح زير، راه‌حل‌هاي خود را براي مسئله پيشنهاد مي‌كند: الف) هيچ قضاوتي در باره هيچ پيشنهادي انجام نمي‌شود. ب) كليه نظرات حتي نظرات پوچ و غير عملي، مورد استقبال قرار مي‌گيرند. ج) كميت ايده‌ها هدف اصلي است زيرا به كيفيت مي‌انجامد. د) ايده‌ها را مي‌توان تركيب، اصلاح، و انتخاب نمود. 4- بعد از 25 تا 35 دقيقه، گروه استراحتي مي‌كند و سپس بر مي‌گردد وايده‌ها را نقد مي‌كند.

اسلاید 113: نگارش فكري 1- مسئله مشخص مي‌شود. 2- شركت‌كنندگان در حالي كه دور هم نشسته‌اند نظرات خود را براي حل مسئله روي كاغذ مي‌نويسند. 3- بعد از مدت زماني معين، شركت‌كنندگان يكي بعد از ديگري نظرات خود را به شخص كنار دست خود در دايره ارائه مي‌كنند. 4- شخصي كه نظرات به دست او مي‌رسد روي آن كار مي‌كند و راه حلهاي جديدي را پرورش مي‌دهد و آنها را روي همان كاغذ نوشته و به شخص بعدي مي‌سپارد. 5- سه دور يا بيشتر اين ماجرا تكرار مي‌شود. 6- نظرات با صداي بلند خوانده مي‌شود، روي وايت‌برد نوشته مي‌شود، يا به هر روش ديگري مورد بحث و ارزيابي قرار مي‌گيرد.

اسلاید 114: سبد نگارش فكري 1-مسئله مشخص مي شود. 2- يك گروه 6 تا 8 نفره كه به دور ميزي نشسته‌اند راه حلهاي خود را براي حل مسئله روي برگه كاغذ مي‌نويسند. 3- بعد از نوشتن حداقل چهار ايده‌، هر شخص برگه كاغذ خود را در وسط ميز قرار مي‌دهد. 4- هنگامي كه نوشتن نظرات به پايان رسيد مي‌توانند يكي از برگه‌هاي روي ميز را برداشته و با بررسي آن نظرات‌، ايده‌هاي جديدي خلق كنند. 5- در نهايت‌، همه شركت‌كنندگان بايد برگه كاغذ خود را با يكي از كاغذ‌هاي وسط ميز مبادله كنند.

اسلاید 115: پرسشهاي ايده برانگيز (Scamper)عبارت فوق مخفف هفت عبارت براي طرح سئوالات جهت تحريك ايده مي‌باشد.

اسلاید 116: تكنيك مورفولوژي در اين تكنيك ابتدا ابعاد موضوع مشخص مي‌شود سپس مو لفه‌هاي آن فيزيكي: رنگ جنس وزن حجم و... مشتري: تحصيلات سن جنس و... منطقه: شمال جنوب و ... نوع تبليغات: روزنامه تلويزيون و ... دايره متحد ‌المركزي تشكيل مي‌دهيم

اسلاید 117: رنگبسته بندياندازهحجموزنسنتحصيلاتجنسيتدرآمدرقيب1رقيب2رقيب3رقيب4رقيب5رقيب6منطقه1منطقه2منطقه3منطقه4اعلاميه ديواريتلويزيونفروش درب منازلروزنامهمكاتبهنشرياتتلفنراديو

اسلاید 118: پرسشهاي ايده برانگيز (Scamper)عبارت فوق مخفف هفت عبارت براي طرح سئوالات جهت تحريك ايده مي‌باشد.

اسلاید 119: تكنيك SCAMPER سئوالات ايده بر‌انگيزSUBSTITUTECOMBINEADABT/ADOBTMODIFYPUT TO OTHER USESELIMINATEREARRANGE

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید