کسب و کارمدیریت و رهبری

طراحی فرآيند ها

صفحه 1:

صفحه 2:
Sh ‏طراحی فر آبند ها‎ مدرس : سهیلا بورقاني فراهاني

صفحه 3:
omy? pd ‏هب‎

صفحه 4:
a ‏تعاریف واژه ها و اصطلاحات‎ Puasa ‏لا روش‎ ‎pints‏ الك ‎ww Leis eis]

صفحه 5:
روشها » رویه ها و شیوه هايي

صفحه 6:
سازمان به مانند سیستم باز بازخورد اطلاعات و نتایج

صفحه 7:
فر آیند مجموعه فعالیت‌های وابسته به همء كه ورودىها را به روجىها تبديل می‌نمایند.

صفحه 8:
تعریف فر آیند © یک فر‌آیند درب‌گيررنده چگونگی انجام کار و جریان یافتن فعالیت‌ها در يك سازمان يا واحد خاص می‌باشد. © يك فر آيند ممكن است: * تعداد زیادی از ورودی‌ها را به یک ضروجی واحد تبدیل کند؛ مانند مونتاژ یک اتومبیل + یک ورودی واحد را به چندین خضروجی متفاوت تبدیل کند؛ مانند تبدیل نفت خامبه تعدادی از فرآورده‌های مختلف

صفحه 9:
زیر فر آیندهای یک سیستم باز خروجىها ‎wile ١‏ ورودی‌ها جا >

صفحه 10:
SM ‏تقسیم بندی فرآیندها‎ * فرآیندهای اصلی: اين فرآیند ها هسته مرکزی و فرآیندهای ارزش ساز شرکت ‎Sia‏ ناب صورت محورى در شركت اجرا می شون و فعاليت هلى مستقيم را از تأمين کنندگان تا مشتری دربرمی * فرآیندهای پشتیبانی: این فرآیندها به صورت مستفیم ارزش ساز نیستند» اما برای پشتیبانی فرآیندهای اصلی مورد نیاز هستند. فعالیت هایی همچون مدیریت مالی و مدیریت پرسنلی در اين گروه قرار دارند. * فرآیندهای توسعه: اين فرآیندها با هدف بالا بردن سطح کارآیی زنجیره ارزش با فرآیندهای اصلی و پشتیبانی آن انجام می شوند.

صفحه 11:
روش

صفحه 12:
روش عمومی بی هستند ‎BOS‏ در ‎Jobs)‏ ‏با ‎ney‏ های اداری و پشتیبانی و ستادی دستگاه بوده و در عموم دستگاههای دولتى مورد عمل 3 رايج مى باشد . ردش رش كار كرك ‎Pew ee) ere‏

صفحه 13:
روش اختصاصی 3 م۰ روشهايى هستند كه اختصاصا ‎BP)‏ یک ۱ 9 صرفا درارتباط با وطظايف اصلى و تخصصى همان 2 2 2 قنتد ‎if‏ ‏ريرش معدور شتارساد. در تبت اسرال

صفحه 14:
- روشهایی هستند که برای سریان نات ردان درب عهده دار مراحلی از روش روش صدورمواققت اصولى براى ‎lee yo]‏

صفحه 15:
چرخهء اصلي فعالیت هاي مدیریت سیستم ها و

صفحه 16:
احساس نیاز مطالعات و بررسي هاي انجام شده در رابطه با مشكلات و نارسايي ها در زمينه سيستم ها و روشها ‎Gu Li Cilla, ©‏ انجام شده؛ و اطلاع از تجارب ‎yy La‏ ۳ .. استعلام هاي دریافت شده ازدستگاه ها در خصوص وظایف مدیریت

صفحه 17:
۰ پیشنهادات رسیده از دستگاه ها کارکنان» كارشناسان و مردم. التقادات و شکایات دریافت شده از دستگاه هاء كاركنان» كارشناسان و مردم و ل

صفحه 18:
th ‏مطالعه و بررسي‎ ‏جستجو براي یافتن راه حل هاو راهكارهاي ممکن‎ ne ۱ ey en ‏لم‎ ee eh eee ee ‏ا نتخاب بهترين آنها‎ ‏ييشنهاد آن به مراجع ذيربط‎ شناخت بهترين راه ياسخكويي به نياز و ابلاغ آن از طريق مراجع قائوني دیصلاح در قالب مصوبه پا دستور العمل

صفحه 19:
117ل " تجزيه و تحليل سيستمها و روشها 8 تكنيكي كه مديران را از وحود مسائل ومشكلات 177 ‎apna‏ اد سین سس برا ‎res‏ 20 اماق

صفحه 20:
1717ل " وظايف واحد تجزيه و تحليل سيستمها و روشها سم دی وید روت نز سرب ‎Ree‏ ت رکیب ا بر | ‏تس رای‎ 9 a 1 000 م

صفحه 21:
ارزيلبي نيرزي اناني ر تتیر درد ‎Bd‏ ‏انسانى در هر سازمان» مهمترين وحيلقى ترين ‎cate‏ ا ل ل لك وتسهيلات و وسايل_ماشينى) بشمار ميرود.

صفحه 22:
اندازد کیت کار تتحات وشابل ادارى ز در تجزيه وتحليل جا ومكان بتقرارو پیاده کردن سیستمها جدید قهيه طرح استقرار و بياده نمودن سيستمهاي مورد نظر

صفحه 23:
مستندسازي 7۳0 eer ‏سه متا وعدم مهمه‎ ‏سوریس سوم از ام كار‎ Bai ‏پتوانند‎

صفحه 24:
۱/۰٩۱ ‏مراحل اصلاح و بهبود‎ ‏سیستمها و روشهاي انجام‎ 1-اولويته بندي روشهاي احصاء شده و انتخاب روشهاي مورد ‎gull jl:‏ 1 1 0001

صفحه 25:
دامنه و قلمرو روش :- طرح سؤالات | جمعآوري اطلاعات: ۳ دا

صفحه 26:
SS ‏با‎ ه-تجزیه و تحلیل اطلاعات 6-شناسايي مسایل و مشکلات

صفحه 27:
7- تهیه راهحلهاي جدید 5- تهیه و تنظیم گزارش 9 آزمايش عملي بودن راه حلهاي پيشنهادي: 2 > 35 > ¥

صفحه 28:
ار زیلبیلهحلها يبيشنهادي- 10 1-انجام تغییرات احتمالي ناشي از ارزيابي روشهاي اجرائي بر مبناي پرسشهاي ذیل: ع

صفحه 29:
2 اجرا و استقرار طرح پيشنهادي

صفحه 30:
3 نظارت مستمر بر اجراي طرح پيشنهادي به منظور : ¥ ,

صفحه 31:
Se ‏فنون مورد استفاده در بهبود سیستم ها و روش ها‎ مهمترین شیوه های مورد استفاده در بهبود روش ها عبارتند از: سنمودار گردش کار -نمودار مراحل کار -جدول تقسیم کار -آرایش جا و مکان بررسی فرم -بررسى جا و مكان -كار سنجى - فنون كمى(نمودارهاءشبكه ها)

صفحه 32:
a ‏نمودار گردش کار- وضع موجود‎ تمودار جریان کار تهبه و تذارک کال نام سازمانمورد بررسی:شر کت «الف»

صفحه 33:
— نمودار مراحل کار للاللا 000101001000001۳ 204 3 00 99( لللللاا

صفحه 34:
a ‏جدول تقسیم کار- وضع موجود‎ جدول تقسیم کار

صفحه 35:
a نمودار جا و مکان - وضع موجود

صفحه 36:
چا ‎SS‏ ‏مشکلات و نارساييهاي بهبود سییتم ها و روشها در دستگاههاي دولتي: * عدم برنامهريزي مدون در زمینه اصلاح سیستمهاً و روشهاي انجام کار کمبود بشما و روش[ در ‎Sigal 2a et,‏ دوا * عدم آموزش لازم كاركنان شاغل در امر بهبود سیستمهاً و روشها م توچه به مستندسازي روشهاي انجام کار ¢ سیستم اطلاعرساني مناسب و موثر به مراج

صفحه 37:
پیشنهادات و راهحلهاي اصلاحي

صفحه 38:
eee ‏اهداف برنامه اصلاح روشها فرآیندهای انجام کار‎ ‏در دستگا ه هاي دولتي‎ *افزايش اثر بخشى و كاريآيى وبهره ورى دستكاههاى دولتى *ارتقای سطح پاسخگویی دولت *توقف گسترش بی رویه دولت *کاهش هزینه های عمومی دولت *کاهش مراکز. تصمیم گیر در. فر آیندهای عملیاتی

صفحه 39:
با ‎SS‏ ‏راهیرد اصلی *مهندسی مجددساختارها واستانداردها متناسب با اهداف توسعه *فراگیر کردن فن آوری اطلاعات ومدیریت مناسب وهماهنگ با تحولات جهائی

صفحه 40:
۹۹۰۰۰۰ راهبردهای اختصاصی *کاهش مراکز تصمیم گیری ومراحل انجام کار *توزیع صحیح اخنیارات مسئولیت وتفویض اختیار به واحدهای خارج از مراكز *ترويج فرهنك بهبود فرآيندها *آموزش شیوه ها و مهارتهای مستند سازی *پهبود ترکیب نیروی انسانی *افزایش توان تخصصی کارکنان *اصلاح وتعدیل سیستمهای زائد *ایجاد زمینه لازم برای تحول در قوانین و مقررات دستورالعملها وآتین نامه های مورد

صفحه 41:

51,000 تومان