صفحه 1:

صفحه 2:
طراحی محیط و منظر: - طراحی فریند خلاق پاسشگویی به وضعیت و در ضمن تمرکز معنایی است. - طراحی محیط و منظر. ‎he‏ محیط و منظرهای برانگیزاننده. پرمعنی و پایدار است. - طراحی محیط و منظره فرایند آگاهانة سازماندهی برنامه ریزی و ایجا" ات فیزیکی در محیط و منظر است. این فرایند. شامل سازماندهی فیزیکی محیط و منظر و طراحی مکانهاست. - معماری محیط و منظر حرفه ای است که وظیفة اجتماعی مهم آن, ایجاد هماهنگی میان علم و هثر به منظور ساماندهی, - برنامه ریزی و طراحی کل محیط و منظر فیزیک فرهنگی که طبیعت بکر و محیط شهری را در بر ارد است. - طراحی محیط و منظر از نظر الکساندر نوعی معماری است که اجزای آن به صورت سیستمی عمل کرده و به کمک طراحی هر چه جلوتر می رویم بیشتر بر یک دیگر تاثر می گذارند و مکان ها طوری طراحی می شوند که اقراد متفاوت در زمان های متفاوت آنها را به صورت های متفاوت تجربه کنند.

صفحه 3:
عوامل موثر بر فرم در طراحی محیط و منظره راپاپورت ۱۹3۹ (8۵0000۲0) در فرهنگ پیش از صنعتی سه دسته عوامل: ‎)١‏ فیزیکی و وضعیت هایی مانند سایت. اقلیم. مواد و غیره های فرهنگی و جهان بینی هایی که پایه های فلسفی فرهنگ را ساخته نگرش های اصلی را شکل می دهد. ۲) ادراک و گرا نسبت به مفهوم نوع بشر, روابط انسان و طبیعت. تقابل اجتماعی, اقتصا زمان و غیر رس برای اصلاح وضعیت و شناسایی گرایش های فرهنگی را عنوان می کند. ۳) منابع و تکنولوژی های در د در فرهنگ های صنعتی و فراصنعتی عامل چهارم یعنی عامل فرم دهنده ای به محیط و منظر بنام طراح حرفه ای مطرح می شود

صفحه 4:
برای اینکه بتونیم در هر فرهنگی طراحی پاسخگویانه تری انجام دهیم باید شرح حال آن فرهنگ یعنی محيط و منظر آرا مطالعه كنيم. اصولى كه در تفسير و خواندن محيط و منظر در نظر بكيريم عبارتند از: ۱- اصل محیط و منظر به عنوان کلید شناخت فرهنگ: اجزای معمولی محیط و منظر به ما نشان می دهد که چگونه مردمی هستیم.تغیرات مهم در محیط و منظر تنها در نتیجه دگرگونی های مهم فرهنگی به وجود می آید. چنانچه منطقه ای با منطقه دیگر تفاوت داشته باشد. نه تنها از لحاظ بوم شناختی بلکه از لحاظ فرهنگی نیز با آن اختلاف خواهد داشت. در هنكام خواندن محیط و منظر بايد توجه داشته باشيم كه آنجه مى خخوانيم مثالى از سنت بومى يا اعيانى است. اولی اطلاعاتی در مورد زندگی متداول و فرهنكى واقعى در اختيار ما قرار مى دهد و دومى آرمان هاى فرهنك اعيانى را از ديدكاه روشتفكران طراح به ما

صفحه 5:
۵- اصل جغرافیابی وم شناسی) برای دانستن مفاهیم عناصر محيط و منظر فرهنگی, ما باید این عناصر را در زمينة مکانی آنها مورد مطالعه قرار دهیم. تفسیر ما از این عناصر باید جلوگیری ارتباط آنها با زمینه و با خصوصیات فیزیکی خود عناصر باشد. - اصل نظارت محیطی: با توجه با این اصل, محیط و منظرهای فرهنگی با محیط فیزیکی ارتباط نزدیکی دارند و اگر شخصی بخواهد محيط 3 منظر فرهنگی را به درستی بخواند باید شناخت درستی نسبت به سیستم های طبیعی داشته باشد. این طرفدار یک طرز برخورد منطقه ای نسبت به طراحی محیط و منظر و اهمیت منطقه گرایی در آموزش طراحی است. این منطقه گرا اسخ اصولی و کلی به عوامل مختلفی است که بر یکدیگر اثر می گذارند تا محیط و منظر خاصی را ایجاد كنند.

صفحه 6:
۶- اصل تاربخی: گذشته بر رفتار ما تاثیر می گذارد و آشنایی با تصمیمات گذشته ما را در هنگام پاسخگویی به فرایندهای جاری از کارهای تکراری باز می دارد. این اصل دو نتیجه منطتی دارد. نتیجه ناهمواری تاریخی حاکی از آن است که تغییرات مهم فرهنگی به شکل جهش های ناگهانی صورت می گیرد و محیط و منظر در فاصله بین جهش ها تغیبرات اندکی حاکی از این است که جهش های تغییرات فرهنگی غالبا بات دارد. نتيجه فن مى شوند و شناحت سطح فن شناختى و ارتباطى براى تفسير يك عنصر يا كل محيط و منظر الزامی است.

صفحه 7:
۲- محیط و منظر بهعنوان | به عنو مر ای میدگاهبمودم با از رن جر روی رمین آنرا اسلاحسی کت تا عرید یفن یاو منبع درآمد تعريف مى کنند. آنها سازمن, ساختار و رفتار اساسی طبیعت را پذیرفته و طوری در آن دخالت می کنند که مواد اوليه آن را به صورت منابعی برای حفظ و ارتقای کیفیت زنادگی در آورند. در این دیدگاه محیط و منظر به عنوان زيستكاه. اصول خود را از طبیعت گرفته. حرکت های انسانی پاسخگوی شرایط و الگوهای توسعه را در زندگی بستگی کامل به زیستگاه سالم دارد رکیب و هماهنگی با الگوهای طبیعی شکل می دهد. ‎aly eel a eos‏ 8 انس ‎

صفحه 8:

صفحه 9:
بازيافت آب و استفاده از آن براى آبيارى محيط محيط و منظر به عنوان سيستم

صفحه 10:
۵- محیط و منظر به عنوان یک مسئله: محیط و منظر به عنوان وضعیتی نگر یسته می شود که نبازبه اصلاح دارد و در مورد هر نوع عناصر طبیعی و ساخته بشر موجود در محیط و منظر بکار می رود انم شهری, آبهاى آلوده فرسایش خاک: براکندگی و تخریب شهری: تخریب لایه ‏ ساختمان های فرسوده همه شواهد فیزیکی این محیط و منظر مسئله دار هستند. در این دیدگاه وجود گسترده بیماری های بوم شناختی. جسمی و روانی در محیط و منظر یک اصل به شمار می آید. این دیدگاه جنبه هایی از چهار دیدگاه قیلی را در که عبارتند از احترام به طبیعت. پذیرش محیط و منظر به ان زیستگاه حساسیت به طبیعت مانند محصولی مصنوع و یاسخ گوبی به طبیعت به شکل یک سیستم. اما در عين حال با هر چهار دیدگا اساس که همه چیز در هم ريخته است تفاوت دارد

صفحه 11:
ات با سرعت زیادی صورت نمی گیرد و در آن محیط و منظر های کامل برای بیان یک ایدئولوژی واحد ایجاد شده است. این محیط و منظرها معنی قوی و یکپارچه ای را القا مى کنند. بر عکس در جوانع ناهمگن که به سرعت در حال تغیبر هستند مانند آمریکای معاصرء این تفکر موجب ایجاد محیط و منظرهای حود بخودی و تحریک آمیز ميشود. در این جوامع نا همگن ممکن است عناصر محیط و منظر ارباط ناچیزی با یکدیگر داشته باشند و محیط و منظر فاقد پیوستگی لازم برای القای معنی قوی باشد. بنابراین ممکن است ابن محيط و منظر ها به حد افراط آشفته بوده و از لحاظ روانی ناسالم باشد.

صفحه 12:
آب شناسی آورد. ت آب در كردن آبرفت چرخه آب باعث ت ایی را بوجود می آورد. توانایی آب در جابجا کردن آبرنت شکل و فرم زمین شده و مناظر 1 3 ت آب بیشتر است. فرسایش بالاست. در قسمت ها پستگی بهاسزعت أن اهار دزقسمت هاى يرشيب روه أكداسرعت آب بيشير اده :فرسايئن 3 ای را ندارد. در بخش هاى خخارجى بيج هاء جريان آب شتاب بیشتری ب تر سرعت آب بابين و توانايى حمل 5 ‎Te 0‏ جب ته نشین شدن آبرفت 3 دارد و موجب فرسایش می گردد و در بخش های داحلی سرعت آب کاهش و مود ین شدن آبرفت می گر ‏و با گذشت زمان شکل : ‎

صفحه 13:
زمین و شکل آن زمین قسمت جامد سطح کره زمین است و صورت سه بعدی آن تویه گرافی یا فرم زمین نامیده می شود با اثر کردن عوامل بوم شناختی, فرهنگی و دانش قنی در طول زمان بر سطح زمين اين فرم به وجود می آید. بهترین وسیله بصری برای ایجاد ارتباط در نقشه های دو بعدی هاشور است. هاشور طوطی است که به موازات تندترین شیب رسم ‎tl‏ خطوط تراز متوالى را به یکدیگر وصل می کند معمول ترین روش نمایش فرم زمین بر یک سطح دو بعدی نقشه تراز است. خطوط تراز خطوطی با تراز یکسان مسق تقطؤط موف جر قباس قلسل ‎Ii al nies aggre‏ مي ‎ig‏

صفحه 14:
فرم زمین در برش يا پروفیل فرم زمین را می وان با نمایش تشکیل عمودی ان بیان کرد. نقشه ای که این امکان را به ما می دهد: اگر فرم موجود يا بيشنهادى را نمايش مى دهد یک برش نام دارد و اگر هر دو فرم موجود و پیشنهادی را با روی هم گذاری ‎ALS‏ دهد یک پرونیل نام خواهد داشت. شیب بندی برای اصلاحات در فرم موجود زمین به کار می رود. اين کار به منظور زمکشی, دقع آبهای سطحی از اطراف بناها و سایت دارای عملکرد. ایجاد جلوه های بصری خاص انجام می شود. در جایی که تراز پیشنهادی پایینتر از تراز موجود است باید سطح را از مواد موجود پاک کرد که به آن خاکبرداری تراز موجود است باید سطح

صفحه 15:
فرم زمین و آبخیز خط الراس ها تقسیمات توپوگرافی هستند که محیط و منظر را به مناطق زهکشی قسمت می کنند. تمام آبی که بر یک طرف خط الراس فرو می ریزد از یک زهکش عبور می کند. | که مساحت هر آبخیز تمام مساحتی است که آیهای سطحی آن به نقطه خاص در زهکش می ریزد و کیفیت و کمیت آب در مدیریت محیط یکی از مهمترین متغییر ها به شمار می آیده بنابراين آبخيز موثرترین متغیبر در مدیریت محیط است. در اکثر محیط و منظر ها آب مهمترین عامل بوم شناختی و فرسایشی است که با آبخ توان اين عامل و نيز فرسايش و نابودى ماك ها را به بهترين صورتى كنترل نمود برنامه ریزی کاربری اراضی شامل ت بن محل و تراکم کاربری هاست. برای اینکه زمینی بتواند برای استفاده بشر به کار آید. باید فرم های متعددی از تاسیسات زیربنایی در خدمت کاربری های خاص قرار گیرند

51,000 تومان