علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

آشنایی با گیاهان نادر و درحال انقراض ایران

giahan-nadr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با گیاهان نادر و درحال انقراض ایران”

آشنایی با گیاهان نادر و درحال انقراض ایران

اسلاید 1: موضوع : آشنایی با گیاهان نادر و در حال انقراض ایراناستاد : تهیه کننده :

اسلاید 2: مقدمه با توجه به تغییرات شرایط اقلیمی و شکننده بودن اکوسیستم ها، اهمیت حفظ پوشش گیاهی در جنگلها و مراتع و نقش آن در حفظ منابع اصلی چون آب و خاک بر کسی پوشیده نیست. همچنین با توجه به تغییراتی که انسان در محیط زیست اطرافش ایجاد کرده موجب مختل شدن کل اکوسیستم شده است. با از بین رفتن هر حیوان یا حشره یا گیاه زندگی بسیاری از موجودات دیگر نیز در خطر می افتد. گیاهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه مشکل از بین رفتن گونه های گیاهی گریبانگیر ایران و تمام جهان شده است. گیاهان نادر ایران اغلب در شرایط ناسازگار قرار گرفته اند یا مورد استفاده بی رویه گل فروشان واقع شده اند. افزایش برداشت غیر اصولی و مخصوصا در سطح انبوه گیاهانی که خواص خوراکی و دارویی دارند خسارت جبران ناپذیری به برخی از گونه های گیاهی وارد کرده است و موجب کاهش چشمگیر گونه های گیاهی به ویژه در مراتع را به همراه داشته که خطر انقراض گونه را در پی داشته است.

اسلاید 3: سوسن چلچراغ سوسن چلچلراغ گران بها تنها گل ایران است که نامش جزو میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. هر سال اواخر فصل بهار موسم رویش این گونه از گیاهان نادر ایران است. یکی از دلایل ارزشمندی این گل آن است ترکیب ژنتیکی منحصر به فردی دارد و دوره پیدایش آن به زمان چهارم زمین شناسی باز می گردد. این گل در مناطقی که ارتفاعشان ۲۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است می روید و محل اصلی رویش آن تالش در آذربایجان و ناحیه داماش در ناحیه عمارلو استان گیلان است. گل سوسن چلچلراغ نیازمند زمینی خشک و نورگیر است و باید به خوبی زهکش شود یعنی باید همیشه خاکی مرطوب داشته باشد. از نظر علمی این گل به خاطر مواد فلورسنتی که در پرچم خود دارد، قابلیت بازتابش نور را دارد. سوسن چلچراغ نخستین بار در سال ۱۳۵۴ در کتاب گل های شرق معرفی شد و به افتخار گیاه ‌شناس آلمانی کارل فردریش فون لدبور لیلیوم لدربوری نام گرفت.

اسلاید 4: لاله واژگون۱۰۰ گونه پیاز مختلف برای لاله های واژگون وجود دارد که ۱۵ مورد از آنها در کشور ما یافت می شود. این گل ها جزو گیاهان نادر ایران محسوب می شوند. لاله‌ های واژگون نخستین بار در قرن ۱۶ میلادی به وسیله جهان گردان اروپایی از ایران به اتریش برده شده و در باغ‌ های ثروتمندان و خاندان سلطنتی پرورش یافتند و از قرن ۱۹ کشت آن ها در هلند رایج شد. به خاطر شبنم صبحگاهی که بر روی آن ها می نشیند به آن اشک مریم نیز می گویند. لاله واژگون خود به دو دسته تقسیم می شود.لاله واژگون حنائیلاله واژگون زاگرس

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید