تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 22 اسلاید پاورپوینت کامل و زیبا طراحی واحد یادگیری غلوم تربیتی مناسب دانشگاه

Echeldavi25825800

صفحه 1:

صفحه 2:
تعریف محتوا * _ سیلورو الکساندر: * . محتوا عبارت است از حقایق, مشاهدات. داده ها؛ دریافت هاء تشخیصی هاء حساسیت هاء طرحها و راه حل های ب رگرفته از آنچه ذهن های انسانها درک کرده اند و آن بناهای ذهنی که این محصولات تجربی را درون دانش؛ ايدههاء مفاهيم: تعميم هاء اصول؛ طرحها و راه حل هاء دوباره سازمان و نظم مى دهد. * لوی سا ام و و 25570711086

صفحه 3:
منظور از محتوای یک ماده درسی؛ دانش سازمان يافته و اندوخته شده اصطلاحات؛ اطلاعات؛ واقعیات؛ قوانین» اصول و مسائل مربوط به همان ماده درسی است. ا ۱۳ پ 1 روز و میراث فرهنگی جامع ا بهدنش آموزان می شناساند.

صفحه 4:
اصول انتخاب محتوا

صفحه 5:
اصول مهم انتقاب ممتوا علاقه: حامیان طرح دانش آموز محور معتقدند که اگر دانش برای زندگی دانش آموز معنادار باشد. از وجود خود او میجوشد. آنهااظهار می کنند که خود داتش آموز ميتواند منبع برنامه درسی باشد. به عبارت دیگر علایق دانش آموز تعیین کنده برنامه درسی است. سورمنری سودمندی به کاربرد مفید محتوا مربوط ميشود. سودمندی درنظر معتقدان به طرح برنامه درسی موضوع محور این است که تا چه حدى برنامه درسى بتولند دانشى را كه در شغل آينده و فعا هاى بز ركسالى كاريرد دارد؛ به دانش آموز يياموزه.

صفحه 6:
اصول مهم انتقاب ممتوا تغيير سريع دانش موجب منسوخ شدن وقايع و مفاهيم و نظريه ها مى شود و در نتيجه موجب كهنه و منسوخ شدن موضوعات درسى مطرح شده در برنامه درسى مى كردد. بتابراين اعتبار محتواى وال سوب آبیشگی دار تسف عفن ‎Bp en yh yal‏ اهميت * كسانى كه از طرح هاى موضوع محور طرفدارى مى کنند اعتقاد دارند كه اندازه دانشى كه به دانش آموزان انتقال مى يابد: معيار اهميت در محتوا است. آنانى كه از طرح هاى دانش آموز محور حمايت ميكنند؛ مى كويند سهمى كه محتوا در ايجاد تجربيات معنادار براى فراكيردارد معیار اهمیت است.

صفحه 7:
5 97 قابلیت یارلیری * _ اگر محتوا قابل یادگیری نباشد و یادگیرند گان صرفاً به حفظ کتاب درسی بپردازند. مطالب از ذهن آنان پاک می شود. از آتجا که داتش آموزان باید آنچه را که تحت عنوان محتوا به آنها آموزش داده می شود یا بككيرند محتوا بايد قابل باد كيرى باشد.

صفحه 8:
اصول سازماندهى محتوا اصول سازمانرهی مضوا 7

صفحه 9:
اصول سازمانرهی ممتوا ean eer 020000 iO ean coerce es eS ern een ea cone ey CRs yd ‏برنامه درسى بايد توجه داشت كه فرصت تمرين و يرورش يكك مهارت در طول سال هاى تحصيلى به طور دائم‎ EP RSS ye TS ne ee PCr Fee pce es Beene ‏و به‎ اصل وسعت ‎re yer ere ty te SC Re nee ee ery‏ ‎IN OY Ee eS eS Ce ee Re Le eat eae ee ae ae‏ نتقادی یکی از اين نوع هدف ها است كه به تنهايى به بكك ماده درسى خاصى مربوط نمى شود.

صفحه 10:
اصول سازمانرهی ممتوا اصل تعارل ‎eS ie arnt See er Ce Sb eee‏ ۱ می شود و دیگری نیازهای مشترکک که اغلب اجتماعی است. محتوا بید بتواند تعادلی پین دو نیازبرقرار نماید. اگر این تعادل به وجود نیاید رشد حقیقی؛ تحقق نمی یابد و ممکن است تعلیم و تربیت فرد را با مشکل مواجه کند. اصل توالی یا تر تیب در صورتى كه توالى به عنوان يكك معيار و ملاككه اهمبت اين مطلب را موقعى مورد تأكيد قرار عى دهد كه هر ‎eee eed‏ ا ا ا ا ال رك | ee csi است. خود نیز من و اساسی ید گیری هایبعدی را گرد »

صفحه 11:
ار اصل وفرت يا يليا ‎ey‏ ل هنگامی که فردی قادر است آنچه را در یک کلاس فراگرفته به ا وحدت به وجود آمده است . 0 براساسى اين معياره اهدافى كه در يكك يا چند زمينه درسی دنبال می شود بایدبه گونه ای سازمان دهی شود که ee SBT eames Te Rarer a

صفحه 12:
الف) سازماندهی افقی مفاهیم و مهارت های یاد گیری در مواد درسی یک پایه تحصیلی ب) ‎ele‏ 0909090909099959 تیری در یک ماده درسی در سالهای مختلف

صفحه 13:
الف) ساژمانرهی افقی مفاهیع و مهارت های یاوگیری در موار درسی یک پایه تعصیلی شیوه مبتنی بر رشته های علمی رایج ترین شیوه سازماندهی: شیوه مبتی بر رشته های علمی است. موضوعات درسی به صورت مجزا و در بخشی های مجزای زمانی در یکك روز ارائه می شود. ارزشیاییبراساسی محفوظات شاگردان انجام می پذ یره برای هر ماده درسی یک کتاب درسی مخصوصی؛ چاپ و عرضه می شود. تدریس معلم و یادگیری دانشی آموزان محدود بهمطالبی است که درکتاب آمده است. معلمان دروس مختلث با یکدیگراربط آموزشی نارند. ‎٩‏ که که تک بک: ها ‎ ‏هر معلم در قلمرو کلاس خود فعال است و در کار معلم دیگر دخالت نمی ‎

صفحه 14:
زمائرهى افقى مفاهیم و موارت های یارگیری در موار ورسی يك بايه تفصيلى شیوه موازی سازی رشته ها 7 در این شوه دو رشته يا جند رشته با يكديكر هماهتكك و مرتبط مى شوند. 7 آنچه در یک رشته ياد كرة می شود با باد گیری هماهنگ در رشته دیگر تقویت می گردد. موازی سازی برنامه های درسی اقدامی است که برنامه ها را از ایزوله شدن باز می دارد و محتوای آنها را با یکدیگر مرتبط میسازد

صفحه 15:
زمائدهى افقی مقاهیم و مهارت هاى ياركيرى رر هوار ررسى يك پایه تعصیلی شيوه سازمائرهى جنر رشته اى دراين شيوه يكك عنوان درسى در دروس شناخته شده و مرتبط با عنوان مورد نظر ادغام مى شود. ۳ مهمترين امتياز شيوه جند رشته اى آلن است كه يكك موضوع يا مسأله را به طور همه جانبه و در کلیت خود ارائه می دهد. در این شیوه همه ویژگی ها و شرایط بررسی مى شوند. برداشتن حد و مرز میان رشته های علمی: جامع اندیشی و قابلیت انتقال یادگیری به موقعبت های جدید از امتیازات دیگر این شیوه است.

صفحه 16:
الف) سازمانرهی افقی مفاهیم و موارت های یارگیری در موار درسی یل پایه تعهیلی شیوه سازمانرهی بین رشته ای ” در شيوه بين رشته أى » واحدها یا درسی های مجزا از سایر دروس و با ترکیب رشته های علمی سازماندهی می شود امتیاز اساسی شیوه بين رشته ای کمک به ید دادن مفاهیم است بدین معنی که امکان تحلیل مسائل جدید را فراهم می ‎AS‏ ”به فراكيران دید وسیعی می دهد. "از نگریستن او در یک دایره محدود جلوگیری می کند v از جزم اندیشی اش می کاهد

صفحه 17:
شیوه های سازماثرهی معتوا ا الل ۱۳ ب) سازماندهی عمود: ر يك ماده درسى در سالهاى مختلف

صفحه 18:
200 ECBO ke GMT R EL oe Ee YS NCS eae Se od ad شیوه ا زکل به جزء 3 در این سازهاندهی جامع ترین و کلی ترین مفهوم در رآس و مفاهیم جزئی تر در سطوح پایین تر سلسله مراتب قرار

صفحه 19:
Fey Oe ae Le GNC Le ey a Se eS ene oad یوه برخی مفاهیم و موضوعات اساسی به تدریج در برنامه درسی عرضه می شود؛ بدون اینکه تمامی زمینه ا 00 شيوه از اطلاعات تا تعميم شیوه محتوای از بل تهه شده 0

صفحه 20:
1 مفتلف 2 ا ‎ree ST‏ م ا ا ا | ا 00 شیوه توسعه ترریبی مفاهیم 3 در این شیوه چند مفهوم اساسی تبین می شود و بهتدریج در محیط 00 دورترین ادامه می یابده طرح می گردند .

صفحه 21:
ب) سازمائرهى عمورى مفاهيم و مهارتهاى ياركيرى در يك هاره درسى رر ساله اى مفتلف. شيوه از اطلاعات تا تعميم 120 ‏ا ل ا ا‎ toca 0000 0 0 ‏ار‎ en sero ۱ اطلاعات تا تعميم تعيين شده است.

صفحه 22:

25,000 تومان