کسب و کار مدیریت و رهبری

طرح کسب و کار یک صفحه ای

One_page_business_plan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح کسب و کار یک صفحه ای”

طرح کسب و کار یک صفحه ای

اسلاید 1: گروههای علاقه مند به طرح کسب و کار سرمایه گذاران مخاطره آمیز (VC’s) و شرکای اولیه سرمایه گذاران بخش خصوصی دستگاههای اجرائی و برنامه ریزان اقتصادی کشور موسسات وام دهنده

اسلاید 2: انواع طرح های کسب و کارطرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطلاعاتی می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود : طرح کسب و کار یک صفحه ای طرح کسب و کار معمولی طرح توجیه فنی- اقتصادی (طرح امکان سنجی)

اسلاید 3: مخاطبان اصلی هر نوع طرح: طرح یک صفحه ای VC’s ، شرکای اولیه طرح معمولی سرمایه گذاران ، بانک ها طرح توجیهی دستگاههای اجرائی ، موسسات وام دهنده

اسلاید 4: بخش نخست : طرح کسب و کار یک صفحه ای

اسلاید 5: محتويات يك طرح كسب و كار يك صفحه اي چشم انداز: يك تصوير ذهني از كارتان در آيندهماموريت(رسالت):فلسفه وجودي شما چيست ؟ و چه كاره ايد ؟اهداف: مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري كه به دنبال رسيدن به آن ها هستيد.استراتژي ها:چگونه اين كسب وكار راه اندازي واداره مي شود و رشد خواهد كرد.برنامه ها: كارهاي مشخصي كه بايد انجام پذيرند تا به اهداف خود برسيد.

اسلاید 6: تعريف چشم انداز (Vision) يك تصویر ذهني از اينكه سازمان به چه شكلي در آينده توسط علاقه مندانآن ديده خواهد شد و با آنان چگونه رفتار خواهد كرد .مربوط مي شود به اينكه : چه مي تواند باشد ؟بهتر است چه چيزي باشد ؟چشم انداز وضعيت و موقعيت شرکت را در محيط آينده آن تعريف مي كند .

اسلاید 7: استادمديرقاضيچشم انداز شما چه بوده است ؟ …...

اسلاید 8: مثال هايي از چشم اندازچشم انداز يك پژوهشكده ايراني : ..... مهمترين و بالاترين مرجع تمامي جنبه هاي علوم ، فنون و پژوهش هاي هوا - دريا در كشور و خاور ميانه.... چشم انداز يك شركت صنايع تبديلي كشاورزي : ..... تبديل شدن به بزرگترين صادر كننده مواد غذايي كنسروي جنوب كشور كه كيفيت محصولات آن زبان زد باشد ........

اسلاید 9: رسالت Mission رسالت يك مؤسسه ، منظور اساسي و منحصر به فردي است كه آن مؤسسه را از مؤسسات مشابه متمايز مي سازد و دامنه عمليات آن رابر حسب كالا - منطقه تعيين مي كند . رسالت سازمان جهت گيري آن را در آينده براي تحقق چشم انداز تعريف شده مشخص مي كند دستور العملي كلي براي اينكه در بيانيه رسالت سازمان ها چه موضوع هايي گنجانده شود ، يا اينكه مختصر باشد يا مشروح ، وجود ندارد . در عمل سازمان ها بيانيه رسالت خود را با شكل و محتواي گونه گون تهيه مي كنند ، ولي دست كم شامل دو جزء مهم است :فلسفه سازماني و مقصود سازماني

اسلاید 10: فلسفه سازماني : بيانگر ديدگاه و باور هاي اساسي ، ارزشها ، آرزوها و اولويت هاي مديران استراتژيك سازمان است . مقصود سازماني : شامل نوع فعاليت هايي است كه سازمان انجام مي دهد يا تمايل به انجام آن ها دارد و نوع سازماني كه هست يا تصميم دارد كه باشد . بيانيه رسالت (Mission Statement ) سندي است رسمي شامل گزاره هايي روشن درباره باور هاي اساسي ، ارزش ها ، اولويت هاي هدف گذاري و جهت گيري فعاليت هاي جاري و آينده سازمان كه براي تحقق يافتن چشم انداز مورد نظر‌سازمان‌و‌علاقه‌ مندان به آن تنظيم مي شود . رسالت

اسلاید 11: بخش هايي از يك نمونه بيانيه رسالت (واقعي) پژوهشكده ……… 1 - ديدگاه ها و ارزش ها : 1 - 1 - ديدگاهي كه به عنوان يك زمينه فكري وفرهنگ سازماني در بين همه كاركنان پژوهشكده وجود داشته و بايد تشويق و ترويج شود اينست كه ……………….1 - 2 - ما در اين پژوهشكده اعتقاد داريم كه از طريق كسب و پيشبرد دانش و فن آوري شناور هاي اثر سطحي در جهت افزايش توان رزمي و اقتدار وسربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام بر مي داريم 1 - 3- خمير مايه هاي اصلي نظام ارزشي حاكم بر اين پژوهشكده عبارتند از : تخصص ، تقوي ، تهور ، تعهد ، توكل و تعادل

اسلاید 12: كار گروهي كاربرگ 1و2 تدوين چشم اندازتدوين رسالت

اسلاید 13: درباره اهداف سازماني Organizational Objectivesتعريف : اهداف سازماني آندسته از پايانه ها (مقاصد ) است كه هر سازماني با ”بودن“ و ” فعاليت هاي“ ‌خود مي خواهد به آن ها دست يابد . در زبان انگليسي واژگاني نظير , Objectives , Goals , Ends, Target , Aims , Purposes وجود دارد كه البته در مفهوم و در عمل با هم تفاوت دارند . در زبان فارسي اغلب “ اهداف ” و گاهي هم “ مقاصد ”‌ گفته مي شود. در گفتمان فارسي از ديگر واژگان مانند : غايي و نهايي و اساسي و اجرايي و … همراه با واژه “ اهداف ” براي رساندن بهتر منظور كمك گرفته مي شود مثال : اهداف نهايي ، اهداف اجرايي

اسلاید 14: چند تقسيم بندي ديگر اهداف: بلند مدت، ميان مدت، كوتاه مدت استراتژيك، تاكتيكي، اجرايي اهداف خارجي،اهداف داخلياهداف كلي، اهداف مشخص هدف اساسي اغلب سازمان ها: بقا (Survival) * توجيه بقاي سازمان ها چگونگي دست يابي به اهداف آن ها است. براي بعضي سازمان ها، چگونگي دستيابي به اهداف خارجي آن مهم ترين توجيه كننده بقاي آن است.

اسلاید 15: چند نمونه اهداف ”خوب و درست“ رساندن صادرات شركت به مرز 000/500 دلار در سال تا پايان سال 1386 داير كردن دفتر نمايندگي عرضه و توزيع كالا هاي شركت در آلمان در نيمه اول سال 2007 معرفي يك محصول جديد در هر سال اخذ گواهينامه ISO 9002 تا پايان سال 1385

اسلاید 16: استراتژي (راهبرد) چيست ؟يك برنامه فراگير سازماني است شامل اقداماتي كه بايد صورت پذيردتا سازمان به اهداف كوتاه مدت خود دست يافته و مطمئن شود كه نهايتا به اهداف اساسي و بلند مدت خود نايل مي شود . برنامه ريزي استراتژيك (راهبردي) به فرايندي از تفكر و عمل گفته مي شود كه به تدوين يك استراتژي موثر مي انجامد مفاهيم كليدي

اسلاید 17: استراتژي هاي كسب و كار Business Strategies شامل استراتژي هاي زير مي باشد : استراتژي هاي رشد Growth Strategies استراتژي هاي كلي رقابتي Generic Competitive Strategies استراتژي ممتاز و متفاوت شدن Differentiation Strategy شناخت استراتژي هاي مختلف

اسلاید 18: معمولا در اجراي هر استراتژي تعدادي برنامه (Tactical Plans) و براي اجراي هر برنامه چندين پروژه (طرح) و براي اجراي هر طرح چندين برنامه اجرايي (Action Plans) بايد تعريف شوند . مفاهيمرسالتاستراتژيبرنامهطرحبرنامه اجراييبرنامه اجرايي

اسلاید 19: تدوين برنامه ها و طرح ها لازمه اجراي هر استراتژي مجموعه كارهايي است كه بايد انجام شود . انجام اين كارها به مقداري پول و زمان نياز دارد . براي اينكه صرف وقت و هزينه بدرستي و در راستاي اهداف صورت پذيرد ، لازم است مجموعه كارهاي ضروري به شكل طرح ها و برنامه هاي زمان بندي شده مدون شوند . در تدوين هر طرح و برنامه بايد جمله پر سئوال زير را همواره مد نظر قرار داد : 1 - چه كاري ؟ 2 - توسط كدام واحد يا فرد ؟ 3 - با چه روشي ؟ 4 - با استفاده از چه منابعي ؟ 5 - در چه مدتي؟ 6 - براي چه نتيجه اي ؟ بايد انجام پذيرد .

اسلاید 20: برنامه اجرايي Action Plansبرنامه هاي عملياتي و اجرايي كوتاه مدت كه به منظور مشخص كردن فعاليت ها ، نتايج ، افراد مسئول اجرا و تاريخ هدف (مهلت) براي اجرا و هر نوع اقدامي كه بايد صورت پذيرد ، تدوين مي شود . مفاهيم

اسلاید 21: شكل يك برنامه اجرايي (Action Plan)فعاليت Activityتاريخ هدف (مهلت)Target Dateتوسط : شخص مسئولBy Whomنتايج (مراحل)Outcomesكدتاريخ تنظيم : پروژه : كد برنامه اجرايي :

اسلاید 22: كار گروهي كاربرگ3و4و5 تعيين و اولويت بندي اهدافتدوين استراتژي هاتدوين برنامه ها

اسلاید 23: كارگاه آموزشيتدوين طرح کسب و کارBusiness Planningبخش دوم:طرح كسب و كار معمولی

اسلاید 24: سرفصل های طرح كسب و كارمعمولیخلاصه مديريتيتوصيف كسب و كارتحليل بازار و ارزيابي ريسكتيم مديريت/منابع انسانيبرنامه اجراييبرنامه مالي

اسلاید 25: خلاصه مديريتيخلاصه يكي از دو صفحه مقدمه طرح كسب وكار شما است. خلاصه مديريتي فرصت هاي شما را توصيف مي كند و تاييد مي كند كه سرمايه گذاري در اين كسب و كار مخاطره آميز بازگشت خوبي خواهد داشت. خلاصه مديريتي مروري بر كل طرح كسب و كار است لذا پس از نوشتن بقيه قسمت هاي طرح نوشته مي شود.

اسلاید 26: توصيف كسب و كارتوصيف كسب و كار مانند يك عكس فوري از كسب و كار شما و كساني است كه در آن درگير هستند.اين يك صفحه مهم از نظر سرمايه گذار است چرا كه او مي خواهد بطور اجمال نوع كسب و كار ،سطح تعهدات و ميزان مشاركت را در اين صفحه مرور كند.

اسلاید 27: تحليل بازار و ارزيابي ريسك سومين بخش طرح كسب و كار و يكي از بخش هاي مهم آن است . شامل فعاليت هاي برنامه بازاريابي است.

اسلاید 28: برنامه بازاريابيa)مرور صنعتb) محصول / خدماتd)تحليل رقابتيc) بازار هدفe) تركيب بازاريابي (4 P`s) 1)پيشبرد2) محل4) محصول3) قيمت

اسلاید 29: ارزيابي ريسكدر طرح كسب و كار خطرات و آسيب هايي كه احتمالا موفقيت طرح را تهديد خواهد كرد نيز بايد پيش بيني شده و اعلام شود.

اسلاید 30: تيم مديريت /منابع انسانيثابت كنيد كه شركت شما نيروي انساني مورد نيازبرايموفقيت را دارد. تيم خود را با رزومهكامل اريه ومعرفي كنيد.

اسلاید 31: برنامه اجرايي برنامه توسعهبه طور خلاصه برنامه طراحي و توسعه را طرح ريزي كنيدبا مروري بر استراتژي ها مي توانيد به تفصيل رسيدن به كسب و كار مخاطره پذير خود را از مفاهيم به واقعيت شرح دهيد. برنامه اجرايي شامل برنامه توليد و بيمه نيز مي باشد.

اسلاید 32: طرح ماليمديريت ماليبه نظر مي رسد مديريت مالي يكي از بهترين راه هايي است كه به وسيله آن كسب و كار شما سودده و توانمند باقي مي ماند.طرح مالي شامل صورت حساب هاي زير مي باشد :صورت حساب جريان نقديترازنامهصورت حساب درآمد

اسلاید 33: از توجه شما متشكرم

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید