طـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمان هـا
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- آموزش استاندارد
- اساس توسعه یافتگی ملت ها
- اصل 44
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- پاورپوینت مدیریت منابع انسانی سازمان ها
- توسعه مدیریت منابع انسانی
- توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان ها
- توسعه یافتگی
- توسعه یافتگی ملت ها
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان ها
- مدیریت تغییر
- مدیریت جامع منابع
- مدیریت منابع
- مدیریت منابع انسانی
- مدیریت منابع انسانی سازمان ها
- منابع انسانی
امتیاز
طـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمان هـا
اسلاید 1: شماره : 2000 تمماطـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمانهـابازنـگری: خرداد 96تاریخ : فروردین 90طـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمانهـاصفحه : جاـــــدمثلـث توسعهتهیه شده در مؤسـسه آموزشی، پژوهشی پیـام اقتـدارwww.IRANHRD.comمرحله (1)سازمان استـاندارددر جهت اجرای اصل 113 قانون اساسیمرحله (3)آمـوزش استـاندارددر جهت اجرای اصل 44 قانون اساسیمرحله (2)نشریـات استـاندارددر جهت اجرای اصل 15 قانون اساسی- ابزاری برای توسعه پایدار اقتصادی ایران، قابل استفاده در کلیه سازمانهای تولیدی و خدماتی موضوع اصل 44 قانون اساسی- راهی که کشورهای چین، هند، روسیه، ژاپن، استرالیا و مالزی درجهت توسعه پایدار اقتصادی خود انتخاب کرده اند - راهی به سوی چشم انداز 20 ساله، تجارت جهانی، اجراء اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد بدون نفت و گاز
اسلاید 2: شماره : 2000 تمماطـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمانهـابازنـگری: خرداد 96تاریخ : فروردین 90طـرح توسعه مدیـریت منـابع انسانی سـازمانهـاصفحه : 1 از 24واژه های کلیدی: مدیریت منابع مدل(1)، مدیریت دانش مدل (2)، مدیریت تغییر مدل (3)مدل (3)مدیریت تغییرآموزش مدیران 1-22 تمماآموزش متخصصین 2-22 تممامدل (1)مدیریت منابعطرح توسعه منابع انسانی (1-20 تمما)مدل (2)مدیریت دانشراهنمای تدوین نشریات استاندارد(1-70 تمما)مدل (2): با تعامل، همکاری و تدوین نشریات استاندارد زمان فعالیتهای حرفه ای کاهش و بهره وری واحدهای تولیدی و خدماتی افزایش می یابد. ارائه دهنده:قدیر یعقوبی (کارشناس برنامه ریزی آموزش)مدت اجراء: 2ساعت محل اجراء: معاونت علوم و فن آوری رییس جمهور تاریخ ارائه: خرداد 96مدل (1): با استفاده از ساختار سازمان استاندارد و قرار دادن کارشناسان و کاردان های حرفه ای در مشاغل مورد نیاز سازمان، اشتباهات و حوادثی که به علت عدم آموزش اتفاق می افتد، کاهش می یابد.مدل (3): با شناسایی مداوم مشکلات سازمان و اصلاح ضوابط مرتبط با کار، سیستم آموزشی کارکنان اصلاح، دانش حرفه ای افراد افزایش و کیفیت (محصول و خدمات) تداوم می یابد.* یادآوری * این سه مدل بصورت یک سیستم یکپــارچه برای مدیریت پایداراقتصادی، اولین بار دروزارت دفاع ایالات متحده کشف و درکلیه سازمانهای دولتی این کشورامروز کاربرد دارد.
اسلاید 3: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 2 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(توجیه) تقدیم به مدیران، محققین، اساتیدمحترم وعلاقه مندان به توسعه منابع انسانی بویژه مدیران منابع انسانی سازمانهای تولیدی و خدماتی میزان توسعه یافتگی کشورما ایران ازبین177کشورجهان رتبه101 بود (سازمان ملل متحد سال1383). میزان توسعه یافتگی ملت ها با سه عامل زیر توسط سازمان ملل متحد اندازه گیری می شود: - عامل (1) آموزش (میزان آموزش های عمومی وحرفه ای موردنیازتوسعه پایداراقتصادی کشورها)- عامل (2) بهداشت (میزان افزایش طول عمرافرادجوامع که دراثرآموزشهای بهداشتی تحقق یافته است)- عامل (3) درآمدسرانه افراد جامعه(ارزش پول ملی که باآموزش ومدیریت منطقی به نتیجه رسیده است)
اسلاید 4: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 3 از 24اساس توسعه یافتگی ملتها بستگی به آموزش کارکنان سازمان های تولیدی وخدماتی کشوردارد.این مهم بعهده مدیران منابع انسانی درسازمانهای دولتی، خصوصی و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی دربخش صنعت، کشاورزی وخدمات، درجهت اجرا اصل 44 قانون اساسی است.ازگفته های بزرگان در رابطه باعلم، دانش ویاKnowledge داریم: اُطلُبُ والعِلم مِنََ اَلمَهدِ اِلَللَحد (زگهواره تاگوردانش بجو) ازپیامبراکرم(ص) در1400سال پیشعقب علم بروید حتی اگر درچین باشد (که راهی دوربرای آن زمان بود) ازپیامبراکرم(ص) در1400سال پیشتوانابودهرکه دانابود(فردی توانای انجام کاراست که دانش آنرا بداند) ازفردوسی دانشمند ایرانی در900 سـال پیشKnowlege is Power (دانش اساس توانایی انجام کاراست) ازفرانسیس بیکن دانشمند اروپایی در300 سـال پیشعنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(توجیه)
اسلاید 5: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 91تاریخ : فروردین 90صفحه : 4 از 24. مجموعه تجارب ثبت شده من و شما به زبان فارسی که مورداستفاده جامعه امروزوآینده کشور قرار گرفته، نشریات ویادانش مکتوب نامیده می شود، این نشریات و یا تجارب ثبت شده، اساس آموزش وتوسعه پایداراقتصادی، اجتماعي و فرهنگي کشورها می باشد. ابزارکار برای ثبت نحوه انجام کار واقعی ما در صنعت،کشاورزی وخدمات، نوشتن وخواندن فارسی است که در دوران ابتدایی به ما آموخته اند .آیاما نحوه جمع آوری تجارب کارکنان(مدیران ومتخصصین انجام کار) راشناخته، آن رامدیریت و بطورصحیح استفاده می کنیم؟. باعتقاد من بعنوان متخصص سیستم های آموزشی می توان با برنامه ریزی و فرهنگ سازی در دوربرد سازمان های کوچک ، متوسط و بزرگ را به توسعه پایداراقتصادی در سطح کشورهدایت نمود.. من سعی دارم بطورخلاصه تجاربم را دررابطه با مدیریت دانش(نحوه جمع آوری، ثبت، اصلاح، نگهداری واستفاده بهینه درآموزش) که حاصل نیم قرن تجربه ام درآموزش،مدیریت وصنعت است دراختیارعلاقه مندان به توسعه منابع انسانی قراردهم. عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(توجیه)
اسلاید 6: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 5 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)1. استاندارد چیست ؟ وچه ارتباطی باتوسعه پایدارفرهنگی ،اقتصادی واجتماعی کشور ایران دارد؟5. اصل 113 قانون اساسی چیست؟ وچه ارتباطی باتوسعه پایدار اجتماعی جامعه ایران دارد؟ 2. قوانین اساسی (استاندارد های) مرتبط باتوسعه فرهنگی ،اقتصادی واجتماعی ایران کدامند؟3. اصل 15 قانون اساسی چیست ؟ وچه ارتباطی باتوسعه پایدارفرهنگی جامعه وبنگاههای اقتصادی دارد ؟4. اصل 44 قانون اساسی چیست؟ وچه ارتباطی باتوسعه پایداراقتصادی جامعه ایران دارد ؟ 6. مقامها وسازمانهای مسئول برنامه ریزی،فرهنگ سازی واجراء اصول قانون اساسی کشور ایران کدامند ؟7. راه دستیابی به چشم انداز20ساله، تجارت جهانی، اجراء اصل 44قانون اساسی واقتصاد بدون نفت وگاز ایران چگونه است ؟8. چگونه می توان کارکنان سازمانهای تولیدی وخدماتی راتوانمندودرجهت اجراءاصل44 قانون اساسی هدایت نمود . اهداف طرح :
اسلاید 7: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 6 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)استاندارد چيست و کاربرد آن در توسعه پایدار اقتصادی چگونه است ؟1. مصريانحدود 4500 سال پيش استاندارد را شناخته، به کار بردند، به علت عدم ثبت تجارب پیشینیان و انتقال آن به جامعه آنروز به مردم زمان ما منتقل نشد. (مورد اهرام مصر) تاريخچه استاندارد : 2. چيني ها حدود2500 سال پيش: استاندارد را شناخته، به کار بردند، به ثبت رسید به علت عدم انتقال به جامعه آنروز به مردم زمان ما منتقل نشد. (مورد کنفسیوس)3. ايرانيان حدود 2500 سال پیش: استاندارد را شناخته، به کار بردند، به ثبت رسید به علت عدم انتقال به جامعه آنروز به مردم زمان ما منتقل نشد. (موردسنگ نوشته کورش)4. غربي ها حدود 250 سال پيش: استاندارد را شناخته، به کار بردندوتجارب خود را مرتب بهبود دادند و به سیستم آموزشی مردم زمان خود انتقال دادند. امروز در سطح جهان کاربرد توسعه مدیریتی در کلیه سازمانهای تولیدی و خدماتی دارد.استفاده از حداقل هائي است که مديران به منظور هماهنگي کارکنان خود در جهت اهداف وماموريت سازمان بازبان عمومي(رسمي کشور) ويا زبان تخصصي(حرفه اي) در رابطه با موضوع مديريت، بصورت مکتوب تهيه و اساس توسعه مدیریت خود قرار مي دهند . استاندارد چیست ؟
اسلاید 8: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 7 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)آمريکا اولين باردر سال 1935 ميلادي براي توسعه پايدار خود، مشاغل مورد نياز کشور را تخصصي (علمي) و استاندارد کرد و تمام دانشگاهها را درجهت آموزش آن هدايت نمود. امروز دارای 820 شغل تخصصی می باشد و براي سال 2010 ميلادي برنامه بازنگري دارد تا مشاغل غير ضروري را حذف و مشاغل جديد را جايگزين نمايد. اروپا 50 سال بعد از آمريکا در سال 1985 ميلادي اصول مديريت را شناخت و مشاغل مورد نظر خود را تخصصي (علمي) کرد و امروز داراي 544 شغل تخصصي مي باشد. ايران متاسفانه تا امروز به مشاغل تخصصي (علمي) نرسيده و دانش و تجربه کسب شده ما در جهت اقتصاد پايدار اصل44 قانون اساسي نيست.تاریخچه مشاغل استاندارد
اسلاید 9: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 8 از 24استفاده صحيح (بهينه) از امکانات (منابع) در جهت رسيدن به اهداف سازمان تعريف مديريت کاربرد مديريتدر تمام فعاليتهاي جامعه، صنعت، کشاورزي و خدماتمديريت بدون کنترل و کنترل بدون ضابطه و آموزش امکان ندارد . عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)
اسلاید 10: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 9 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)* برنامه ريزي* تقسيم کار * نظارت براجراي کار - فرهنگ مديران ايراني صدور بخشنامه و دستورات شفاهي است . - درصورت ادامه اين فرهنگ توسعه منابع انساني غير ممکن مي باشد . اصول مديريت ( مناسب فرهنگ غرب )
اسلاید 11: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 10از 24آمــوزشاستــاندارد *ســازمان استــاندارد *تقسیم کـارتخصصـیبرنــامه ریــزی*نشــریات استــاندارد *ماموریت سازمانوضعیت موجودطبقه بندی کارهادرسازمانکارهای کلیدی سازمانوضعیت مطلوبامکانات (ابزارکار)شناسایی کارشناسان حرفه ایدانشگاه های ایرانواگذاری کارهای حرفه ایبه کارشناسان مرتبط باکارانتخاب کارشناس مناسب برایهماهنگی فعالیتهای کل سازمان*واگذاری کارهای اجرائیبه کارکنان مرتبطشناسائی کارکنان کارهایاجرائی (تولیدیاخدمات)ســازمان آموزش فنی و حرفه ایتهیه ساختارسازمان مناسببرای تولید وخدماتواحدهای حرفه ای ستادی(پشتیبــانی)مدیریت منابع سازمانمشاغل استاندارد*واحدهای اجــرائی(تولید یا خدمــات)ساختارسازمان استاندارد*تهیه پیش نویس نحوهانجام کارحرفه ایهماهنگی با مجریانانجام کارالگوی مدیریت دانش*ارائه برای اجراء آموزشکارکنان مرتبطتائید واحد مدیریتو برنامه ریزیتصویب بالاترین مقامسازمانتهیه استانداردآموزش حرفه ایقراردادن فرآیند انجام کار در استاندارد مرتبط با کارمدل ISD*مدیریت تغییر(آموزش)*انتخاب وسایل آموزشی وکمک آموزشی مناسباجراء آموزش توسط کننده کارنظارت براجرایبرنامه هـــاآیابه برنامه های پیشبینی شدهرسیده ایم؟اگرنرسیده ایم چـــرا؟تعــالی ســـازماناجراء آموزش براساس نیاز روزکدام قسمت برنامه نیاز به اصلاح دارد؟آنرا اصلاح و دوباره برنامه ریزی می کنیمتولیــدی / خدمــاتی ؟نوع بنگاه اقتصادی : دولتی، خصوصی و تعاونی ارزش پول ملی؟ معدل ساعت کارمفید؟ ارزش وقت از نظر ایرانیان؟افزایش ارزش پول ملی با تولید و ارائه محصول وخدمات باکیفیتدرسازمان تجارت جهانی و افزایش کارمفید بنگاههای اقتصادی1-4- قانونی: اصل 15قانون اساسی، اصل 44 قانون اساسی و اصل 113 قانون اساسی2-4- سازمانی: وجودسـازمان مدیریت و برناـمه ریزی برای همـاهنگی سازمان های مرتبط با توسعه پایداراقتصـادی3-4- اجرائی: آموزش وپرورش، وزارت علوم وفناوری، سازمان فنی حرفه ای وبنگاه های اقتصادیکارهای کلیدی: به شرح سایت www.IRANHRD.com/orgامورارتباطات، امور منابع انسانی، امورمالی، اموربازرگانی، امور تولید یا خدمات، امورتحقیق و توسعه، امورهماهنگی عملیات سازمان واحد خدمات (2)واحد تولید (3)واحد خدمات (3)واحد تولید (1)واحد تولید (2)واحد خدما ت (1)واحد تولید (4)واحد امور مالي(30) واحد توليد و خدمات(40)واحد تحقيق وتوسعه (60)واحد بازرگاني(50)واحد منابع انساني (20)واحد ارتباطات(10) )واحد رهبري / مدير عامل( 00)واحد مدیریت و هماهنگی عملیاتعلــم ودیــنطبقه بندی کارهادرسازمانبرنــامه ریــزی*نمونه ( مدل ) آمريکائي نمونه ( مدل ) اروپائي نمونه ( مدل ) پيشنهادي( نيروي هوائي آمريکا )(ISO 9000 – 2000 )(جهت توسعه منابع انساني)ماده 1 – هدفماده 2 – منظور ماده 3 – کليات 1-3- تعاريف ، اصطلاحات و اختصارات2-3- اصول کلي 3-3- خط مشي ماده 4 – وظايف و مسئوليتها* پيوست ها 1- هدف2- محدوده کار3- اصول کلي 4- تعاريف و اصطلاحات 5- مراحل انجام کار 6- وظايف و مسئوليتها 7- نگهداري سوابق 8- منابع و مواخذ 9- پيوستها 10- توزيع نسخ1- هدف2- محدوده کاربرد 3- مفاهيم و اختصارات 4- مسئوليت ها 5- شرح عمليات 6- مراجع و مستندات 7- توزيع 8- نگهداري رويه و سوابق 9- پيوست هااجراء آموزشارزيابي و اصلاح دورهتدوين مدارک و تامين واسطه هاي آموزشطراحي و تعيين مطالب و منابع مورد نياز شغلتجزیه و تحلیل شغلتجزیه و تحلیل شغلاجراء آموزشتدوين مدارک و تامين واسطه هاي آموزشطراحي و تعيين مطالب و منابع مورد نياز شغلارزيابي و اصلاح دورهبرنــامه ریــزی*تعــالی ســـازمانراه کارهای پیشنهـادی برای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی (معاونت توسعه مدیریت وسرمایه های انسانی) برای توسعه منـابع انسـانی درسطح کشـورعنوان: اصول مدیریت مناسب فرهنگ ایرانیان برای اجراء اصل44 قانون اساسی درچشم انداز 20ساله(حلقه های مفقوده درنظام برنامه ریزی آموزش و توسعه منابع انسانی دربنگاه های اقتصادی * )آمــوزشاستــاندارد *تقسیم کـارتخصصـیبرنــامه ریــزی*نشــریات استــاندارد *3124چهار اصل تیلور
اسلاید 12: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 11 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(مدیریت منابع)اصل 113 قانون اساسی می گوید :بعدازرهبر، رئیس جمهورکشورمسئول اجراء قانون اساسی است. برای اجراء اصل44 قانون اساسی، توانمندسازی کارکنان سازمانهای تولیدی و خدماتی از اصول اولیه است.راهکار اجرائی اصل 113 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 113 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 113 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 113 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)مرحلهموضوع برنامه ریزیسازمان رسمی/ مبناء کارمقام مسئول1تصمیم سازی شورای مصلحت نظامرهبر یارئیس جمهور وقت2استانداردسازی مشاغلسازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشورمعاونت توسعه سرمایه های انسانی3آموزش وآماده سازی مدیرانوزارت علوم، تحقیقات وفن آوریرؤسای دانشگاههای مرتبط با توسعه4آموزش وآماده سازی مجریان(متخصصین انجام کار)وزارت کار واموراجتماعیرئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور5ارسال فهرست مشاغل استاندارد شدهبه بنگاههای اقتصادی موضوع اصل 44مدیران بنگاههای دولتی و خصوصیمدل (1)مشـاغل استـاندارددرجهت اجراء اصل 113 قانون اساسی
اسلاید 13: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 12 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)برنامه ریزی توسعه منابع انسانی ایرانمشاغل استانداردبمنظور تعیین مشاغل(پیش نیازتوسعه) مورد نیاز کشور، انتخاب افراد واجد شرایط (ازنظر استعداد و علاقه به شغل)، آموزش تخصص های مورد نیاز توسعه و قراردادن کارکنان آموزش دیده به مشاغل تعریف شده در سازمانهای تولیدی و خدماتی (درجهت اجراء اصل 113 قانون اساسی)
اسلاید 14: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 13 از 24اصل 15 قانون اساسی میگوید : زبان رسمی مردم کشور جمهوری اسلامی ایران فارسی است و کلیه نوشته ها و تجارب شغلی کارکنان سازمانهای دولتی و خصوصی میبایستی به فارسی تهیه تا اقوام مختلف ایران (آذری زبان، کرد زبان، فارس، بلوچ وغیره) بتوانند با زبان استاندارد که دردبستانها به عموم ایرانیان آموزش داده شده ارتباط برقرارنموده ودرجهت اقتصاد پایدار(موضوع اصل44قانون اساسی) درسازمانهای تولیدی وخدماتی بکاربرند. یکی ازمشکلات اصلی ارتباط بین مدیران ومجریان درسازمانهای تولیدی وخدماتی عدم وجود واژه های حرفه ای است که باثبت تجارب کارکنان امروزمی توان ازطریق آموزش به کارکنان فردا منتقل وفرهنگ جامعه حرفه ای (تخصصی) را افزایش داد.راهکار اجرائی اصل 15 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 15 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 15 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 15 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)مرحلهموضوع برنامه ریزیسازمان رسمی/ مبناء کارمقام سازمان مسئول1تصمیم سازی معاونت توسعه مدیریتسازمان مدیریت و برنامه ریزی2استانداردسازی نشریاتراهنمای تدوین نشریات استاندارد بشماره (1-70) تممامعاونت توسعه مدیریت (واحدسیستمها و روشها)3آموزش وآماده سازی مدیرانراهنمای تدوین نشریات استاندارد مصوب رئیس جمهور وقترؤسای دانشگاههای ایران4شماره گذاری وکنترل تجارب کارکنان (مدیریت دانش)مدل ISO-9000 در اروپا وجهان ازسال 1994 میلادیمعاونت توسعه مدیریت5ارسال فهرست نشریات روزبنگاههای اقتصادی موضوع اصل44مدیران بنگاههای دولتی وخصوصیعنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(مدیریت منابع)مدل (2)نشریـات استـاندارددرجهت اجراء اصل 15 قانون اساسی
اسلاید 15: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 14 از 24بمنظور ثبت تجارب کارکنان امروز در جهت پیشگیری از زیانهای مکرر و غیرقابل جبران که بعلت عدم وجود سیستم پایدار (ثبت تجارب) اتفاق می افتد. بااستفاده از مدل تدوین ضوابط مصوب رئیس جمهور وقت و مدیریت دانش در سطح کشور . (درجهت اجراء اصل 15 قانون اساسی)نشریات استاندارد عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)برنامه ریزی توسعه منابع انسانی ایران
اسلاید 16: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 15 از 24اصل44 قانون اساسی میگوید :اقتصاد پایدار کشورایران بستگی به فعالیتهای شرکتهای دولتی، خصوصی و تعاونی که ماموریت تولیدمحصول و خدمات را دارند بستگی دارد. زمانی به توسعه پایدار اقتصادی می رسیم که سازمانهای آموزشی کشور بطور یکپارچه درجهت توانمند سازی منابع انسانی مورد نیاز توسط معاونت توسعه سرمایه های انسانی هماهنگ شوند.راهکار اجرائی اصل 44 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 44 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 44 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)راهکار اجرائی اصل 44 قانون اساسی در سطح کشور (دولت وسازمانهای تولیدی وخدماتی)مرحلهموضوع برنامه ریزیسازمان رسمی/ مبناء کارمقام سازمان مسئول1برنامه ریزی توسعه منابع انسانیمعاونت توسعه سرمایه های انسانیسازمان مدیریت و برنامه ریزی2آموزش و آماده نمودن مدیران مناسب با نیاز روزبرمبناء نشریات (تجارب تخصصی پیشینیان)رؤسای دانشگاههای ایران3آموزش و آماده سازی مجریان مناسب با نیاز روزآموزش براساس نیازشغل مدل (ISD)Instructional system Development سازمان فنی و حرفه ای کشور4اجراء اصل 44 قانون اساسیبنگاههای اقتصادی موضوع اصل44 مدیران بنگاههای دولتی وخصوصیعنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(مدیریت منابع)مدل (3)آمـوزش استـاندارددرجهت اجراء اصل 44 قانون اساسی
اسلاید 17: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 16 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)برنامه ریزی توسعه منابع انسانی ایرانبمنظور مدیریت تغییر بصورت یک نظام پویا درجهت توسعه پایداراقتصادی،بابرنامه ریزی آموزش براساس نیاز شغل. با استفاده ازنشریات ویاتجارب پیشینیان به کارکنان فردای جامعه ایران (درجهت اجراء اصل 44 قانون اساسی)آموزش استاندارد
اسلاید 18: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 17 از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(جدول توسعه منابع انسانی ازمرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمان )عنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیمراحل تکامل سازمانوضعیت عملکرد و کارائی کارکناندیدگاه جیمز هارینگتون(عالم علم مدیریت روزجهان)نظام مدیریت مؤسسه تمماسطح اول(بی ثباتی سازمان)فقدان ابزارهای مناسب برای کنترل شرایط محیطی از شاخصه های این سطح است.ویژگی های سازمان دراین سطح عبارت اند از: سازمان دچار هرج و مرج است، برنامه مشخصی وجود ندارد، مدیران و کارکنان نابالغ بوده و خطا و دوباره کاری در کارها بسیار زیاد است. سازمان در نگهداری نیروهای لایق ناتوان بوده و حیات سازمان وابسته به افراد قهرمان و فعالیت بسیار زیاد آنان است.مدیریت توسعهProcess (management)عارضه یابی سازمان روش 1-60 تمماسطح دوم(ثبات سازمان)سازماندهی کارمندیابی و جذب منابع انسانی، سازماندهی هماهنگی و ارتباطات کاری، ساماندهی محیط و فضاهای کاری، ساماندهی ارزیابی و مدیریت عملکرد، سازماندهی آموزش و توسعه منابع انسانی و ساماندهی حقوق و دستمزد کارکنان.ویژگی های سازمان دراین سطح عبارت اند از : سازمان از طریق طراحی نظام ها و فرآیندهای مشترک کاری، کنترل شرایط را دردست می گیرد و ثبات نسبی در محیط ایجاد می کند. هرفرد شایستگی لازم برای انجام کار محول را دارد و می داند که با انجام کار خوبش چه منافعی کسب می کند، کاستی های خود را میشناسد و با سایر بخش های سازمان هماهنگ است.مدیریت اهدافProject (management)ساختار سازمان استاندارد طرح 1-20 تمما
اسلاید 19: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 18از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(جدول توسعه منابع انسانی ازمرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمان )عنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیعنوان : جدول توسعه پلکانی مدیریت در سازمانها از مرحله بی ثباتی تا مرحله تعالی سازمانهفته نامه خبری– تحلیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شماره 209– شنبه 18 فروردین86 – دکترشهدادشعبانیسطح سوم(شفاف سازی سازمان)تجزیه و تحلیل شایستگی های فردی سازمانی، طرح ریزی نیروی کار شرکت، پرورش و توسعه شایستگی های فردی سازمانی، پرورش و توسعه مسیرهای شغلی کارکنان، پیاده سازی شایستگی های فردی سازمانی درعمل، پرورش و توسعه نیروی کار سازمان و گسترش فرهنگ مشارکتی در شرکت.ویژگی های سازمان دراین سطح عبارت اند از : سازمان به کارکنان خود کمک می کند تا کاستی های خود را برطرف و قابلیت های جدید را درخود ایجاد کنند، شایستگی هرفرد شناخته شده و مبنای رشد وی در میسرهای مشخص شده شغلی بوده و برای سایر کارکنان مورد احترام است. افراد توانمندی های حرفه ای خود را در گروه ها به اشتراک می گذارند و فرهنگ مشارکتی شکل می گیرد.مدیریت دانشKnowledge (management)تدوین نشریات استانداردراهنمای 1-70 تمماسطح چهارم(استاندارد سازی سازمان)یکپارچه سازی شایستگی ها، قدرت بخشیدن به گروه های کار، دارایی های انسانی مبتنی بر شایستگی ها، مدیریت کمی عملکرد شرکت، مدیریت ظرفیت های سازمانی و ظرفیت سازی از طریق مربیگری.ویژگی سازمانی دراین سطح عبارتند از : افراد و سازمان به سطح مناسبی از بلوغ حرفه ای رسیده اند و به عنوان بخشی از سرمایه شرکت تلقی می شوند. عملکرد بخش های شرکت بر مبنای شاخص ها و ارقام حاصل مدیریت می شود. قدرت تصمیم گیری به گروه های کاری منتقل می شود. فرآیندها براساس نتایج حاصل و الگوبرداری از تجارب موفق دیگر سازمان ها به طور مرتب اصلاح می شوند و بهبود می یابند. میزان موفقیت اقدام ها، قابل پیش بینی است و تکرار پذیری آنها ممکن میشود.مدیریت تغییرChange (management)آموزش مدیرانروش 1-22 تمما و متخصصینروش 2-22 تمماسطح پنجم(تعالی سازمان)بهبود مستمرظرفیت شرکت، همسوسازی عملکرد شرکت و نوآوری مستمر نیروی انسانی.ویژگی های سازمان دراین سطح عبارت اند از : سازمان ازطریق بهبود فرآیندها و نوآوری، بطور مستمر تغییرهای محیطی را به نفع خود مدیریت کرده و هم سویی همه افراد، بخش ها و امکانات سازمان برای دسترسی بهره ورانه به اهداف سازمان محسوس است.مدیریت منابعRecourse (management)مدیریت سازمان ها توسط کارشناسان مدیریت و اقتصاد
اسلاید 20: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 19از 24شماره دورهعنوان دورهمحتوی دورهظرفیت دورهنحوه آموزشمبلغ پرداختی(بريال)2010 تممامدل (1)دوره مدیریت منابع دراختیارسازمان(مشاغل استاندارد)طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانهامنابع آموزشی روشهای 4و3و1-20تمما20نفرتئوری 6 ساعتکارگاهی 6 ساعتجمع کل12ساعت1.500.0002020 تممامدل (3)دوره برنامه ریزی آموزش کارکنان (آموزش استاندارد)برنامه ریزی آموزش براساس نیازشغلمنابع آموزشی روشهای 2و1-22تمما20نفرتئوری 6 ساعتکارگاهی 6 ساعتجمع کل12ساعت1.500.0002030تممادوره ارزیابی عملکرد کارکنانروش ارزیابی عملکرد کارکنانمنبع آموزشی روش 1-25تمما20نفرتئوری 6 ساعتکارگاهی 2 ساعتجمع کل8ساعت800.0006010تممادوره ارزیابی (عارضه یابی) سازمانها(تولیدی و خدماتی)شناخت وضعیت موجودسازمان و ارائه راه کارتعالی سازمانمنابع آموزشی روشهای 2و1-60تمما20نفرتئوری 6 ساعتکارگاهی 6 ساعتجمع کل12ساعت1.500.0007010 تممامدل (2)دوره مدیریت دانش کارکنان(نشریات استاندارد)راهنمای تدوین ضوابط و مستندات منبع آموزشی روش 1-70تمما20نفرتئوری 6 ساعتکارگاهی 6 ساعتجمع کل12ساعت1.500.000آدرس : تهران – پژوهشکده دانشگاه شریف، تلفکس : 66061424 همراه : 5476-202-0912 سایت: www.IRANHRD.com نشانی اینترنتی : admin@IRANHRD.comعنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(آموزش های برنامه ریزی شده و در حال اجراء در مؤسسه پیام اقتدار)
اسلاید 21: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 20از 24مدیریتجامع تولید (TPM)مدیریت جامع ماشین آلات TTM))مدیریت جامع کارکنان (TQM)مدیریت جامع هزینهTCM))مدیریت جامع منابع TRM تئوری دکتر جیمز هارینگتون ( طراح و برنامه ریز شهر دبی و رئیس افتخاری مدیریت کیفیت ایران )عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)مدیریت پایدار در بنگاههای اقتصادی
اسلاید 22: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : 21از 24عنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی)(سیستم آموزشی پیشنهادی برای کشور ایران)خروجي ها ورودي هامراکز آموزش حرفه اي چند منظورهفارغ التحصيلان دانشگاهها مناسب مشاغل مديريتي فارغ التحصيلان وزارت آموزش و پرورش مناسب مشاغل اجرائي مديران و متخصصين موسسات صنعتيمديران و متخصصين موسسات کشاورزیمديران و متخصصين موسسات خدماتیفهرست نشريات استانداردفهرست نشريات فني فهرست نشريات علوم پايه ؟نتیجه کارتوسعه مواداولیه توسعه
اسلاید 23: شماره : 2000 تمماطرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان های ایرانی موضوع اصل 44 قانون اساسیبازنـگری : فروردین 95تاریخ : فروردین 90طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان های ایرانی موضوع اصل 44 قانون اساسیصفحه : 22از 24اصـول کـار: اجـراء 3 اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مرتبط با توسعه پایدار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه.راه کار اجرائی: آمـوزش مثلث توسعـه به کارشناسان حرفه ای دانشگاههای ایران و قراردادن آنان در مشاغل مرتبط با آموزش و توسعه نیروی انسانی.
اسلاید 24: شماره : 2000 تمماطرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان های ایرانی موضوع اصل 44 قانون اساسیبازنـگری : مهر 95تاریخ : فروردین 90طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان های ایرانی موضوع اصل 44 قانون اساسیصفحه : 23از 24مرحله اول :معرفی مدل ساختار سازمان استاندارد(الگوی مدیریت منابع) در جهت اجرای اصل 113 قانون اساسی ، با استفاده از طرح توسعه مدیریت منابع انسانی ، روش شماره 1-20 شاچا مصوب........(TQM) یادآوری : در صورت تصویب این طرح توسط وزیر محترم وقت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مبنای آموزش مدیران ،متخصصین ، کارکنان واحدهای منابع انسانی و اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل بنگاه های اقتصادی می شود. کاربرد استاندارد در جامعه : با استانداردها جهان برای همگان دست یافتنی می شود. ( پیام سال 1389 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی) مرحله دوم : معرفی مدل تدوین نشریات استاندارد(الگوی مدیریت دانش) ، در جهت اجرای اصل 15 قانون اساسی و ارتباط بین کارکنان بنگاه های اقتصادی با استفاده از راهنمای تدوین نشریات استاندارد ، روش شماره 1-70 تممایادآوری : در صورت تصویب این راهنما توسط رئیس جمهور وقت ، مبنای آموزش مدیران سازمان های دولتی و خصوصی می شود تا قانون اساسی ، قوانین مرتبط با آن و مصوبات وزیران به مرور در سیستم برنامه ریزی آموزش مشاغل کارکنان کشور قرار گیرد. مرحله سوم : معرفی مدل آموزش استاندارد(الگوی مدیریت تغییر) ، در جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی و کاهش هزینه های تولید و خدمات و افزایش بهره وری بنگاه های اقتصادی ، با استفاده از : روش شماره:1-22 تمما،برای برنامه ریزی آموزش مدیران وروش شماره:2-22 تمما،برای برنامه ریزی آموزش متخصصین (2)EFQM = (1)ISQM (ISQM) Iranian Standard Quality Management (1)(EFQM) European Foundation for Quality Management (2)کیفیت مدیریت جامع در سازمان ها (TQM):با تدوین استاندارد های انجام کار توسط کارشناسان حرفه ای دانشگاه های ایران بعنوان مدیران مسئول و هماهنگی با واحد های اجرائی مرتبط با تولید و خدمات، کیفیت مدیریت و بهره وری در بنگاه های اقتصادی افزایش و امکان رقابت در بازارهای جهانی دست یافتنی می شود.
اسلاید 25: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه: پیوست (9)عنوان: مقایسه سیستم وسیله نقلیه باسیستم ساختار سازماناستاندارد(بنگاههای اقتصادی)ردیفشـــــــــــرحاصـــول در ساختار وســـایل نقلیه (خـــودرو)اصـــول درساختار سازمـــان شرکت ها (بنگاههای اقتصــادی)1هدف از سیستم (سازمان)جابجائی افراد و یا کالا ازنقطه A به نقطه B درحداقل زمان باحداقل هزینه (سوخت کمتر و سرعت بالاتر)تولید محصول و یا انجام خدمات اقتصادی در حداقل زمان با حداقل هزینه 2واحدهای اصلی سیستمواحد موتور، شاسی، لاستیک ها، ترمزها، اطاق، باطری، بنزین وسیستم فرمان برای همانگی کل دستگاه (سیستم)واحد ارتباطات، منابع انسانی، امورمالی، تولید، بازرگانی، تحقیق وتوسعه ومدیریت وبرنامه ریزی کل سازمان (سیستم)3وظائف واحدها در سیستمتعریف شده، فرهنگ سازی شده وقابل فهم برای سازندگان وکاربران(رانندگان) خودروتعریف نشده، نامفهوم برای مدیران حرفه ای و متخصصین انجام کار و مدیران عامل سازمانها4ارتباط واحدهای اصلی سیستمسیستم منطقی، یکپارچه وهر واحدجزء بموقع وظائف خود را در جائی که برای آن طراحی (برنامه ریزی) شده انجام می دهدعدم وجود سازمان تعریف شده و قرار نگرفتن کارکنان آموزش دیده در واحد حرفه ای در اکثر موارد، متناسب با اهداف سازمان5قدرت هدایت سیستمانتخاب موتورباقدرت مناسب درجهت اهداف سیستم سواری(برای4نفر)، اتوبوس (برای35نفر) وتریلی (برای24تن بار)عدم انتخاب و شناسائی کارکنان متناسب با اهداف سازمانهای کوچک زیر(200) متوسط بین(200-1000) و بزرگ بالای (1000) نفر6رهبری و هدایت سیستمرانددگان با آموزش متناسب با نوع خودرو، هدایت انواع وسیله نقلیه را بعهده دارندمدیران عامل سازمانها بدون آموزش و آشنائی یا قوانین ومقررات مرتبط با بنگاههای اقتصادی وظائف اداره سازمانها را بعهده دارند7وضعیت موجود سیستمکامل، درجهت اهداف، (کاهش زمان وکاهش هزینه) و کارائی بهتربرای کاربران واستفاده کنندگان بطورمستمرناقص، بدون برنامه ریزی، فاقد ابزار مناسب و درحال تعطیلی بعلت دوباره کاریها و اقتصادی نبودن فعالیت بنگاههای تولیدی و خدماتیفرم شماره 2-1-70 تمما خرداد89فرم شماره 2-1-70 تمما خرداد89فرم شماره 2-1-70 تمما خرداد89فرم شماره 2-1-70 تمما خرداد89
اسلاید 26: شماره : 2000 تممابازنـگری : تیرماه 90تاریخ : فروردین 90صفحه : پایــانعنوان: طرح توسعه مدیریت منابع انسانی سازمانها (تولیدی و خدماتی) با تشکر از عزیزانی که حوصله نموده و وقت گرانبهای خود را در اختیار اهداف آتی جامعه قرار دادند. با تشكر قدير يعقوبي به امید آینده ای بهتر
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.