ظهور مدل شراکت
اسلاید 1: یا حق
اسلاید 2: 1/11ظهور مدل شراکتاستاد راهنما: جناب آقای دکتر تیموریارائه دهنده: احسان جهانیفصل پانزدهم
اسلاید 3: مقدمهمشارکت با یک تأمین کننده خدمات لجستیک، می تواند ما را یک پله در بهبود فرآیند توزیع و خدمت به مشتری بالا ببرد.Bill Bundy, Miller SQA2/11
اسلاید 4: معرفی3/11 جریان فیزیکیمدل شراکت جدیدسطح اولسطح دومسطح سوم
اسلاید 5: بازیگران کمتری در زنجیرۀ تأمین حضور دارند و در هر سطح تنها ممکن است یک کمپانی وجود داشته باشد.توسعه نقش شرکاء و کاهش تعداد تأمین کنندگان زنجیره باعث ایجاد توانایی ها و قابلیت های بیشتر برای شرکای باقیمانده شده است.بسیاری از اعضای سابق زنجیره تأمین از زنجیره و یا حتی از تجارت خارج شده اند.نقش های توسعه یافته: ویژگی های مدل جدید4/11تدارکات و تامین موجودی برای مشتری نهایی در سیستم نهاییشرکایی هستند که نزدیک به هم کار می کنند.
اسلاید 6: شراکت صحیحشراکت صحیح و با ساختار مناسب به سود تمام عناصر زنجیرۀ تأمین است.با وجود شرکای کمتر، ارتباطات در زنجیره راحت تر، انتقال محصول به بازار سریعتر و نوآوری در محصول آسان تر صورت می گیرد.5/11
اسلاید 7: نقش های جدید برای تدارکاتدر مدل جدید نقش استراتژیک بخش های تدارکات توسعه یافته است.در مدل سنتی فصل 14 تدارکات عموما واسط میان شرکای زنجیرۀ تأمین محسوب می شد.6/11
اسلاید 8: نقش های جدید برای تدارکات4 مرحله برای تکامل و توسعه نقش تدارکات: ایجاد زیرساخت هاکارکردن هوشمندانه تراهرم کردن روابطنقش های استراتژیکی7/11هدف این مرحله کاراتر کردن فرآیند معامله و تراکنش های خرید و فروش است. موجودی تقسیم بندی می شود تا رویه های هدفمند مبتنی بر ارزش و حجم را توسعه دهد.این مرحله استفاده بیشتر از تراکنش های الکترونیکی به همراه سیستم های پشتیبان تصمیم گیری پیچیده را توصیه می کند. بدین ترتیب با ساده سازی فرآیند تدارکات نیاز کمتری به فرآیندهای دستی وجود خواهد داشت.مهمترین هدف این مرحله ایجاد تعادلی میان نیازمندیهای تامین کننده و خدمت به مشتری است که در آن تدارکات نقش محوری را بازی می کند.در این مرحله بسیاری از تراکنش های اطلاعاتی، میان مشتریان و تامین کنندگان مکانیزه می گردد. حجم تبادل اطلاعات میان مشتریان و تامین کنندگان افزایش می یابد و خدمات محصول توسعه یافته متناسب با نیازهای مشتریان ایجاد می شود. کارکنان بخش تدارکات وظیفه دارند تا ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان را بهبود بخشند. این کارکنان به همراه تیم های فرابخشی متشکل از مشتریان و تأمین کنندگان، می بایست برای کاهش هزینه و ارتقای رضایتمندی مشتریان تلاش کنند.
اسلاید 9: مشکلات و موانع در مواجهه با شرکاءشرکاء اهداف خود را پیگیری می کنند و نه اهداف دو طرف؛ که نتیجه عدم تسهیم اطلاعات، عدم توافق بین شرکاء و بازگشت به حالت سنتی است.در ساختاردهی مجدد شراکت، معمولا نیازهای شرکاء بالقوه به درستی درک نمی شود و در نتیجه روش سنتی ادامه پیدا می کند و ارتباط میان خریداران و فروشندگان بدون هیچ تغییر اساسی باقی می ماند.شرکاء منابع کافی برای پشتیبانی شراکت را در اختیار ندارند. به عنوان مثال اعضای کلیدی پروژه حضور ندارند، برنامه ها مفقود می شوند، اعضای تیم در دسترس نیستند و در عین حال ممکن است طرف دیگر شراکت بیش از اندازه کار داشته باشد.شرکاء به ویژگی های طرف دیگر توجه ندارند مانند سیستم های ناسازگار دو طرف و دست کم و یا نادیده گرفتن قابلیت های واقعی شریک تجاری خود.وقتی یک شریک تغییر می کند، ارتباطات و سیاست ها به سرعت تغییر می کند.8/11
اسلاید 10: موانع بنیادی شراکت موانع بنیادی بر سر راه تجارت را می توان در دو سطح تقسیم بندی کرد: قبل از ایجاد شراکت و در هنگام اجرای شراکت 9/11بیشتر مواقع شراکت بدون برنامه ریزی خاصی اتفاق می افتد.باید بدانیم چه نوع شرکایی مناسبند و چگونه باید آنها را انتخاب کرد؟باید نوع شراکت را انتخاب کرد؟
اسلاید 11: وقتی شریک انتخاب شد...برای اجرا و پیاده سازی شراکت به دو ابزار نیاز داریم:ابزار اول که در مباحث شراکت قرار می گیرد، برنامه ریزی موثر برای تمامی فعالیت های شراکت است. تفاهم دوجانبه و شفاف سازی امور اهداف اصلی این بخش است.ابزار دوم ساختاری برای تصمیم گیری و حفظ شراکت در مسیر صحیح خود می باشد. لازمه این امر آن است که شرکت چشم اندازی فراسازمانی را در پیش روی خود قرار دهد و عملیات درون سازمانی خود را جهت رسیدن به آن ساختاردهی کند.10/11
اسلاید 12: 11/11با تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.