معماری و عمران

عایق های رطوبتی حرارتی

aayegh-rtoobti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عایق های رطوبتی حرارتی”

عایق های رطوبتی حرارتی

اسلاید 1: انواع عایق های رطوبتی حرارتی وصوتیساختمان1استاد:محمد دوگاههدانشجو:محدثه محمدنژاد-هانیه حیدری

اسلاید 2: عایق ساختمانی پوششی از متریال های مختلف است که بر روی سقف ، کف و دیوارها اجرا می شود و باعث جذب و یا کنترل صدای محیطی ، جلوگیری از نفوذ و یا خارج یا وارد شدن حرارت از فضای ساختمانی مورد نظر و یا آب بندی ساختمان در برابر ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان می شود. استفاده از انواع عایق ساختمانی باعث افزایش طول عمر ساختمان و کاهش مصرف انرژی وافزایش اسایش ساکنین در ساختمان می شود.عایق:عایق ها بیشتر برای ساختمان های در حال ساخت مورد استفاده قرار می گیرند اما انواع عایق پانلی و یا پوشش رنگ آن نیز برای ساختمان های موجود بسیار مناسب است.انواع عایق ساختمانی از نظر عملکرد و کاربرد به عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی تقسیم می شود.

اسلاید 3: عایق های رطوبتی:رطوبت و نمی که از طریق مصالح استفاده شده در ساختمان ، جذب می شود باعث کاهش عمر مفید ساختمان و تخریب زودرس مصالح می شود. برای جلوگیری از جذب بخار، رطوبت و یا نفوذ آب در قسمت های در تماس با هوای بیرون و یا محیط های مرطوب باید از عایق رطوبتی ساختمان استفاده نمود. برای ایجاد عایق رطوبتی گزینه و روش های مختلف و عایق رطوبتی جدید موجود است اما ایزوگام و قیر و گونی جزو متداول ترین روش ها هستند.

اسلاید 4: مواد عایق رطوبتی:ویزگی مواد عایق حرارت رطوبتی-کاملا نفوذناپذیر باشند.-کم زخامت باشند.-با دوام باشند(بطوری که در طول عمر ساختمان احتیاجی به عوض کردن آن ها نباشند)-به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند.تا بدون شکسته شدن با شکستن های ساختمان هماهنگ شوند.-به طور کلی مصالحی که برای نم بندی،آب بندی وبام پوشش ساختمان ها به کار می روند شامل خاک رس ،مواد قیری وقطرانی فراورده پنبه کوهی-سیمانی-شیشه،مواد پلاستیکی ولاستیکی،چوب،ملات های ویزه فلزات وآلیاژ های انها،کاشی های سفالی وسیمانی میشود که در قسمت پوشش سقف به آنها اشاره شد.

اسلاید 5: راه های ورود رطوبت به ساختمان:نفوذ آب باران از طریق بام به بالای دیوار ونشت آن به ساختمان زیر بامنفوذ آب از طریق بدنه ی ساختمان وبرخورد باران با دیوارهای خارجینفوذ رطوبت از طریق پی وخزش آن به سمت بالا در ساختمان از طریق خاصیت مویینگیعایق کاری معمولا از روی قلوه چینی (بالای کرسی چینی 10سانت پایین تر از کف تمام شده)شروع میشود وتا روی سنگ ازاره ادامه پیدا میکند .

اسلاید 6: در مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان ایران قسمت الزامات عمومی ساختمان بخش 4-9-8 (آب‌بندی و عایق کاری رطوبتی ) چنین آمده است:«در تمام ساختمان‌ها حفاظت در برابر بارش نزولات جوی و رطوبت خاک الزامی است. بام‌های تخت، ایوان‌ها، کف‌های در تماس با زمین‌های نمناک، کف کلیه فضاهای بهداشتی در طبقات، دیوارهای زیرزمین و سایر دیوارهای در تماس با زمین نمناک، بدنه و کف و دیوار استخرها و منابع آب، باید عایق رطوبتی شوند. بام‌های شیب‌دار و قوسی و گنبدها و نماهایی که در معرض بوران‌های موسمی قرار می‌گیرند، باید با روش مناسب در برابر نزولات جوی و کج‌باران عایق کاری رطوبتی شوند.در تمام فضاهای داخلی بنا، هرجا که شیر برداشت آب تعبیه شود، کف فضا باید عایقکاری رطوبتی شده باشد وعایق کاری رطوبتی سطح کف و دیواره‌های زیرزمین، جهت جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی و زیرزمینی و نشت آب لوله‌کشی، در ساختمان الزامی است.»محل عایق کاری رطوبتی در ساختمان

6,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید