پزشکی و سلامت بیماری‌ها

عفونت بیمارستانی

surgical site infection

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عفونت بیمارستانی”

عفونت بیمارستانی

اسلاید 1: استفاده از آنتی بیوتیک ها نقطه عطفی در تلاش برای جلوگیری از عفونت زخم بود. مفهوم آنتی بیوتیک ها در دهه ۱۹۶۰ و زمانی ایجاد شد که داده های تجربی بدست آمده حاکی از آن بود که آنتی بیوتیک ها زمانی موثر خواهند بود که به مقدار کافی و در زمان برش در خون موجود باشند.به طور کلی این واقعیت به اثبات رسیده است که استفاده از آنتی بیوتیک های پروفیلاکسی در جلوگیری از ایجاد عفونت در زخم های سطح 2و3 موثر بوده است ولی در زخم های سطح 4 به دلیل اینکه عامل عفونت در محل وجود دارد تاثیر چندانی نخواهد داشت.هیچ شکی در استفاده از آنتی بیوتیک های پروفیلاکسی در اعمال جراحی همراه با گذاشتن پروتز وجود ندارد ولی استفاده از این آنتی بیوتیک ها در سایر اعمال جراحی همچنان مورد بحث می باشد.1Antibiotic:

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: SSI (surgical site infection)

اسلاید 4: SSI:عفونت‌ زخم‌ جراحی‌ عبارت‌ است‌ از عفونت‌ حاصل‌ از آلودگی‌ باکتریایی،‌ در حین‌ یا پس‌ از عمل‌ جراحی‌. عفونت‌های بعد از عمل جراحی ممکن است سبب مشکلات شدید، از جمله نقص در فرآیند ترمیم محل جراحی، سپسیس (عفونت خون)، آسیب عضوی و حتی مرگ شود. در هر عمل بین 1-3 درصد احتمال ایجاد عفونت وجود دارد.4

اسلاید 5: SSI classification5

اسلاید 6: Types of SSI:عفونت در محل جراحی با برش سطحی:بافت پوست و زیر آن را درگیر میکند و معمولا در مدت 30 روز پس از جراحی نمایان میشود. درناژ کردن بدون توجه به تست های آزمایشگاهیداشتن حداقل یکی از نشانه های عفونت مثل گرمی و درد در محل زخم و ... که عمدا بوسیله جراح دوباره باز میشود.عفونت در محل جراحی با برش عمیق:بافت های عمقی تر مثل عضلات و بافت پوششی را درگیر میکند. تا 30 روز بعداز جراحی و تا 1 سال بعداز ایمپلنت نمایان میشود.درناژ کردن محل عفونت جراحی مجدد در صورت وجود یکی از نشانه های عفونتایجاد آبسه در محل جراحیایجاد عفونت در ارگان ها:ارگان های دیگر و خارج از محل جراحی و فضاهای بین ارگان ها را درگیر میکند . تا 30 روز بعداز جراحی و تا 1 سال بعداز ایمپلنت نمایان میشود.درناژ کردن ارگان و خارج از محل جراحیایجاد آبسه یا هرگونه علائمی از عفونت در ارگان ها1236

اسلاید 7: 7

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید