krbala-5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عملیات کربلای ۵”

عملیات کربلای ۵

اسلاید 1: کربلای5

اسلاید 2: جنگ ایران و عراق در 31 شهریور سال 59 اغاز شد،حمله هوای به 10 فرودگاه نظامی و غیر نظامی ایران و یورش زمینی به مرز های ایران به جنگ تمام عیار تبدیل شداولین عملیات ایران به نا روز شمار دفاع مقدس(1) نام گرفت که توسط بسیجیان بود و در دومین روز جنگ باعث جلوگیری از پشیروی نیروها شد.عراق حمله خود را در سه جبه اغاز کرد:جبه جنوبی جبه میانیجبه شمالیدر شش ماه اول نیز عملیات های محدودی انجام گرفت تا اولین عملیات رسمی به نام عملیات اندیمشک یا عملیات پل نادری توسط نیروهای ارتش انجام گرفت که اهمیت زیادی در جلوگیری از پیشرفت نیروهای عراقی داشت و همچنین پس گرفتن پل نادری و تثبیت ان داشت.عملیات کربلای 5 در جبه جنوبی انجام گرفت که پیچیده ترین و گسترده ترین عملیات دفاع مقدس محسوب میشد.

اسلاید 3: در هفتمین سال جنگ ایران و عراق هر دو کشور درگیر متوقف شده بود و هر یک از طرفین جنگ می‌کوشید تا رکود موجود را به نفع خود برهم بزند. ایرانی‌ها شهر بصره را به عنوان شهری نفت‌ خیز و پردرآمد هدف اصلی قرار داده بودند. آن‌ها پیشتر درعملیات والفجر ۸ مناطقی در جنوب این شهر در شبه‌جزیره فاو را اشغال نموده ‌بودند. با تصرف شمال شاهراه مبادلاتی این شهر با باقی عراق قطع می‌شد و محاصره شهر آن را در معرض سقوط قرار می‌داد. تصرف این شهر همچنین می‌توانست نیروهای ایرانی را که طی عملیات والفجر ۸ با عبور از اروندرود فاو را به تصرف خود درآورده بودند از طریق زمینی به مابقی نیروهای ایرانی متصل نماید. تصور سیاستمداران ایرانی بر این بود که با سقوط بصره حکومت صدام حسین نیز سقوط خواهد نمود. از این رو برای بسیاری از سیاستمداران و نظامیان ایرانی جنگ برای تصرف این شهر نبرد آخر به‌شمار می‌رفت.

اسلاید 4: منطقه عملیاتمنطقه عملیاتی شلمچه که در جنوب شرقی شهر مهم بصره قرار گرفته و تقریبا نزدیک ترین محور وصولی به این شهر به شمار می آید، به مناطق و محورهای زیر محدود می باشد:  از شمال، به آب گرفتگی جنوب زید.از شرق، به دژ مرزی ایران و عراق.از جنوب، به رودخانه اروند و اروند صغیر.از غرب، به کانال زوجی و شهرهای تنومه و الحارثه.این منطقه از تعداد زیادی نهر، کانال، خاکریز، جاده و .... تشکیل شده است که همه آن ها در بخش شمالی اروند قرار دارند. هم چنین، آب گرفتگیهای متعددی در این منطقه وجود دارند که از سوی ارتش عراق به عنوان موانعی در مقابل هر گونه نفوذ قوای جمهوری اسلامی ایجاد شده اند. 

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید