کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

عوامل موثر در فرسودگی شغلی

shoghl

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عوامل موثر در فرسودگی شغلی”

عوامل موثر در فرسودگی شغلی

اسلاید 1: 1عنوان مقالهبررسي ميزان و پيش بيني عوامل مؤثر بر فرسودگي شغلي کارکنان

اسلاید 2: 2فرسودگي شغليمقدمهشرايط حاکم بر محيطي که ما کارهاي خود را در آن انجام مي دهيم بر عملکرد شغلي تأثير بسزايي دارد. اگر محيط و شرايط کار بسيار گرم، پر سر و صدا، دورافتاده، ساعات کاري زياد و نامنظم، استرس زا، فشار زياد فيزيکي بر بدن و... باشد ، به عملکرد شغلي افراد آسيب وارد خواهد نمود. در مجموع، شرايط فيزيکي و عوامل روان شناختي کار در ميزان بهره وري و عملکرد شغلي مؤثر بوده و هرگونه نقص، پيامدهاي منفي زيادي را براي بهره وري، انگيز ه ها و مهارت هاي نيروي انساني به همراه خواهد داشت .يکي از مفاهيمي که در سال هاي اخير توجه انديشمندان علوم رفتاري و مديريت را به خود معطوف ساخته، از رمق افتادن، بي حالي، سستي و رخوت متصدي شغل است که اصطلاحا «فرسودگي شغلي » گفته مي شود. فرسودگي شغليبهره وري ≠

اسلاید 3: 3فرسودگي شغليفرسودگي اصطلاحي است که جهت توصيف تغييرات منفي در نگرش، روحيه و رفتار افراد در مواجهه با فشارزاهاي شغلي به کار برده مي شود. در اين پديده، فرد از لحاظ هيجاني دچار خستگي گرديده، نگرش و احساسات منفي نسبت به سازمان پيدا مي کند و به تدريج احساس کاهش کفايت در ايفاي وظايفش مي نمايد. عارضه فرسودگي نوعاً يک اختلال رواني نيست ولي به آهستگي در طول زمان توسعه يافته و ممکن است واقعاً تبديل به يک ناتواني رواني گردد، به طوري که برخي از صاحب نظران، فرسودگي شغلي را در رده اختلالات انطباقي در راهنماي تشخيصي، آماري اختلالات رواني طبقه بندي مي نمايند.کارکنان مناطق عملياتي که در مناطق گرمسير، شرجي، آلوده از نظر زيست محيطي، دور از خانواده، با ساعات کاري نامنظم و زياد، و... مشغول به کار هستند، به دليل قرارگرفتن طولاني مدت در معرض عوامل فشارزاي شغلي ، دچار نشانه هاي فرسودگي شغلي مي شوند.

اسلاید 4: 4فرسودگي شغليکريستين ماسلاچ 6عامل سازماني را در ايجاد فرسودگي مؤثر مي داند که عبارت اند از : حجم کار زياد، ميزان کنترل کم بر کار، پاداش کم، نداشتن ارتباط اجتماعي، تبيعض در محيط کار، و تضاد بين ارزش هاي فرد و ارزشهاي محيط کار.

اسلاید 5: 5فرسودگي شغليادبيات پژوهشاصطلاح « فرسودگي شغلي » که ابتدا توسط هربرت فرويدنبرگر (1974) مورد استفاده قرار گرفت، به خستگي جسمي و رواني ناشي از فشارهاي موجود در محل کار و خود کار (زندگي شغلي) و همچنين علائم و حالات تحليل رفتگي قوا، سرخوردگي و گوشه گيري در کارکنان اطلاق مي شود. بر اساس تعريف نسخه 10 طبقه بندي بين المللي بيماريها خستگي، مسخ شخصيت، و کاهش عملکرد به عنوان عناصر تعيين کننده فرسودگي شغلي شرح داده شده و به طور کلي، امروزه فشار شغلي يک عامل کليدي در فرسودگي شغلي محسوب مي شود.

اسلاید 6: 6فرسودگي شغليفرويدنبرگر و همکاران، عارضه فرسودگي شغلي را شامل 12 مرحله مي دانستند :اجبار در اثبات خود، کار زياد انجام دادن، غفلت از نيازها، جابجايي تعارض ها، تجديدنظر در ارزش ها، انکار مشکلات پديدار شده، در خود فرورفتگي و دور يگزيني، تغييرات رفتاري مشهود، مسخ شخصيت، احساس تهي شدن دروني و بي علاقگي تعميم يافته، افسردگي، و نشانه هاي فرسودگي شامل اضمحلال رواني و جسمي .

اسلاید 7: 7فرسودگي شغليدر فرسودگي، شغل اهميت و معناي خود را براي فرد از دست مي دهد و فردي که دچار فرسودگي شده، احساس تحليل رفتگي و خستگي مزمن مي کند و خلق و خوي پرخاشگرانه پيدا کرده، در روابط بين فردي تا اندازه اي بدگمان و بدبين شده و عمدتاً حالت منفي بافي خواهد داشت. در اين وضعيت ، تحمل فرد شديدا کاهش يافته و عصبانيت، زودرنجي، و دردهاي جسماني از قبيل کمردرد، زخم معده و سردردهاي مکرر بروز خواهد کرد.

اسلاید 8: 8

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید