کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

غربالگری پیش از استخدام – Pre-Employment Screening

18-Pre-Employment-Screening

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “غربالگری پیش از استخدام – Pre-Employment Screening”

غربالگری پیش از استخدام – Pre-Employment Screening

اسلاید 1: غربالگری پیش از استخدامPre-Employment ScreeningMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانغربالگری پیش از استخدامنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوعمنابع انسانیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: استخدام قراردادی است که بین کارمند و کارفرما بسته می‌شود و می‌تواند شامل چارچوبی شفاهی و یا کتبی برای ارئه خدمات و کنترل و نظارت بر انجام کار باشد که بین کارمند و کارفرما بسته می‌شود. این قرارداد معمولاً با تضمین سود از جانب کارمند برای کارفرما همراه با تعیین دستمزد می‌باشد. غربالگری پیش از استخدام به فرآیند بررسی و ارزیابی پیشینه‌ی کارمندان و کارکنان بالقوه اشاره دارد و به صورت رایج جهت راستی آزمایی میزان صحت و سقم ادعای داوطلب مبنی بر عدم سابقه‌ی جنایی، ادعای غرامت کارکنان، یا تحریم کارفرما، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، غربالگری قبل از استخدام، چک‌کردن سابقه کارمند است که به مدیریت منابع انسانی مرتبط است. این بررسی‌ها در درجه اول به منظور بررسی صحت اطلاعات ارائه شده توسط کارمند بالقوه جدید است. همچنین این اطلاعات می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری, کاهش سرقت و کاهش خطرات خاص شود. علاوه بر این، شرکت‌هایی که متقاضیان خود را قبل از استخدام آنها، بررسی می‌کنند، با مسئولیت کمتر در صورت تصادف محل کار و یا جرم و جنایت روبرو هستند.برخی معیار‌های بررسی قبل از استخدام عبارتند از: 1 – بررسی تحصیلات 2 – بررسی سابقه کاری قبلی 3 – بررسی منابع و اعتبار‌ها 4- بررسی آدرس و نشانی‌ها 5 – بررسی سوابق جنایی 6 – گزارش‌گیری‌های اعتباری و سایر اطلاعات مالی مربوطه 7 – بررسی جنسیت 8 – سوابق دادخواهی و جنایی 9 – سوابق نظامی . و بررسی سایر معیار‌های دیگری که سازمان نیاز داشته باشد.سطح بررسی قبل استخدام در هر صنعت و سازمان مختلف که دارای موقعیت متفاوتی می‌باشند، از سایر سازمان‌ها متفاوت است. برای نمونه در استخدام مدیران ارشد, باید بررسی‌ها و تست‌های‌ بیشتری انجام شود که از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود. به دلیل حساسیت این فرایند و نتایج آن، در بسیاری از کشورها غربالگری اشتغال تابع قوانین و مقررات خاص است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاستخدام Employabilityمزایا1.بهبود کیفیت استخدام2. بهبود ایمنی و امنیت 3. بهبود پیروی از قوانین و مقررات4. کاهش خطرات ناشی از غفلت در استخدام5. کاهش تعویض کارکنان6. کاهش استفاده از موادمخدر یا مشروبات الکلیمعایبهزینهریسک اقدام قانونی توسط متقاضی

اسلاید 5: کاربردهااستفاده از ابزارها و پرسشنامه‌های روانشناختی از استانداردترین روش‌های شناخته شده برای تعیین و سنجش تطابق این خصوصیات با سبک‌های کاری افراد می‌باشد. در این میان ابزارها و پرسشنامه‌های شخصیتی با کاربرد صنعتی و سازمانی این امکان را به واحد منابع انسانی سازمان‌ها می‌دهند که خصوصیات، سطح شایستگی و ترجیحات کاری افراد (در فازهایی نظیر تجزیه و تحلیل شغل، تهیه‌کردن آزمون‌های استخدامی، ارزشیابی رفتار شغلی کارکنان، تعیین الگوهای انگیزشی، بررسی اثر عوامل مختلف سازمانی بر رفتار کارکنان، تهیه برنامه‌های آموزش کارکنان و...) را در تمام سطوح سازمانی مورد سنجش قرار داده و از طریق انتخاب و جابه‌جایی‌های موثر و متناسب به عملکرد بالاتری دست یابند.از میان انواع تست‌های شخصیت شناسی؛ در این نوشتار به طور خاص به معرفی پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا(CPI) و موارد کاربرد آن در سازمان می‌پردازیم. کانون توجه این آزمون سنجش رفتارها و جهت‌گیری‌های میان فردی است. به همین دلایل، پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا(CPI) در گزینش کارکنان و راهنمایی شغلی به گونه گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرسشنامه در سازمان‌ها برای شناسایی و پیشرفت کارکنان موفق و ایجاد سازمان‌های کارآمد مفید است. از طرفی دیگر با استفاده از این آزمون و شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد سازمان، فرصت خوبی برای برنامه‌ریزان سازمان ایجاد می‌گردد تا بتوانند طرح‌های آموزشی و برنامه‌های بهبود مناسبی را برای افراد تنظیم نمایند. این مقیاس؛ برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران را قادر می‌سازد تا بتوانند در مورد برنامه‌ریزی‌های وسیع بلندمدت یا کوتاه‌مدت در حوزه‌های مختلف رفتاری تصمیم بگیرند. همچنین این آزمون می‌تواند در بسیاری از برنامه‌های پژوهشی که هدف آن شناخت ویژگی‌های شخصیتی بهنجار افراد است بکار رود و زمینه‌ای برای تحقیقات گسترده‌تر و عمیق‌تر به منظور کمی‌کردن متغیرهای شخصیتی گردد.پرسشنامه کالیفرنیا(CPI) یک آزمون خود اجرا است که به کمک 480 عبارت، ویژگی‌های شخصیتی افراد را در 18 مقیاس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. این آزمون قابلیت اجرا به صورت فردی و گروهی را دارد.فرم کوتاه پرسشنامه روانشناختی کالیفرنیا(CPI) نیز شامل 230 سؤال بسته پاسخ (صحیح- غلط) است و 4 مقیاس شخصیتی (جامعه‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، کنترل خود، تحمل‌پذیری) و 3 مقیاس روایی (همکاری، تندرستی و مطلوب ‌نمایی) را مورد سنجش قرار می‌دهد. حداکثر مدت اجرا برای هر فرد به طور متوسط بین 20 الی 30 دقیقه است.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان