مدیریت و رهبری

نظریه نیازهای انسانی Theory of Human Needs

Theory-of-Human-Needs

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه نیازهای انسانی Theory of Human Needs”

نظریه نیازهای انسانی Theory of Human Needs

اسلاید 1: نظریه نیازهای انسانیTheory of Human Needs

اسلاید 2: عنواننظریه نیازهای انسانینوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمانسطحفردی / گروهی / سازمانی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: آلدرفر در سال 1969 با مطالعه درباره نیازهای انسانی، با اشاره به برخی از انتقاداتی که در مورد سلسله مراتب نیازهای آبراهام مازلو وارد می‌باشد، نیازهای انسان را شامل سه دسته به صورت زیر ارائه داده است:1 – نیازهای زیستی انسان که مربوط به زیست انسان و سلامت فیزیكی است.2 – نیازهای تعلّق ( وابستگی )، که به ارضاء ارتباطات میان فردی مربوط می‌شود و شامل نیاز روابط رضایت‌بخش با دیگران می‌شود.3 – نیازهای رشد، یعنی نیاز انسان به تداوم رشد و پیشرفت شخصی، شناخت توانایی بالقوه و نیل به شایستگی افرادتفاوت نظریه آلدرفر با نظریه مازلو:در نظریه ERG سه مرتبه برای نیازهای انسانی تعیین شده است، در حالی که در نظریه مازلو، نیازهای انسانی در پنج مرتبه جای داده شده است. براساس نظریه آلدرفر، کارکنان ممکن است گاهی نیازهای سطح بالاتر خود را قبل از ارضای نیازهای سطح پایین‌تر دنبال کنند. طبق نظریه آلدرفر، حرکت در سلسله مراتب نیازها، جهت ارضای آنها، همواره رو به بالا نیست زیرا چنانچه فردی از ارضاء نشدن نیاز سطح بالاتر نا امید و مأیوس گردد، ممکن است با تلاش خود نیازی را در سطح پایین‌تر ارضاء کند.آلدرفر معتقد است، وقتی که نیازهای سطح بالاتر برآورده نشود، نیازهای پایین‌تر بازگشت خواهند کرد، حتی اگر آن نیازها قبلاً ارضاء شده باشند، در حالی که مازلو اعتقاد داشت، وقتی که یک نیاز انسان ارضاء گردد قدرت خود را برای برانگیختن رفتار از دست می‌دهد. بر طبق این نظریه اگر شما منحصرا بر یک نیاز در یک زمان تمرکز کنید، این راهکار باعث ایجاد انگیزه موثر نخواهد گشت. بر این اساس مدیران باید متوجه باشند که یک کارمند نیازهای متعددی دارد و می‌بایست آنها بطور همزمان ارضا شوند. مازلو همچنین معتقد بود افراد بطور منظّم سلسله مراتب نیازها را به سمت بالا طی می‌کنند در حالی که آلدرفر عقیده دارد، افراد با توجّه به شرایط زمان و موقعیت در سلسله مراتب نیازها بالا و پایین می‌روند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطهرم سلسله مراتب نیازهای مزلو Hierarchy Of Needsمزایانظریه ERG در مقایسه با نظریه سلسله مراتب مازلو بیشتر قابل كاربرد مستقیم به انگیزش كاركنان است و نیز دارای حمایت تجربی بالاتری است.کاربردهامطابق نظریه الدرفر، مدیران بایستی بدانند که یک شخص می‌تواند به صورت ارادی از پایین سلسله مراتب نیازها حرکت کند و به بالاترین سطح برسد، به شرطی که برای دستیابی به نیازهای ناکام مانده خود تلاش کند. برای اینکه سطح عملکرد کارکنان افزایش یابد، مدیران بایستی بر روی کارکنان سرمایه‌گذاری نموده به نیازهای سطح عالی کارکنان اهمیت بدهند، کارکنان را شناسایی کرده و آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری تشویق نمایند.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان