کسب و کار مدیریت و رهبری

فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

به نام خدا

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند برنامه ریزی استراتژیک”

فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

اسلاید 1: 1/16/2018فرآيند برنامه ريزي استراتژيك(بررسي تطبيقي)دكتر احمد علي يزدان پناه عضو هيأ ت علمي دانشگاه شهید بهشتیبه نام خدا

اسلاید 2: 1/16/2018مقدمهتدوين استراتژي سازمان به ویژه، سازمانهاي بزرگ عصر حاضر ، كاري بس ارزشمند و در عين حال، كار پيچيده و دشواري است. سير تغييرا ت و شدت و ميزان تغيير در متغير هاي محيطي به حدي بوده است كه اغلب تشخيص وتصور دنياي آينده غيرقابل پيش بيني تلقی می شود .

اسلاید 3: 1/16/2018پرسش اساسي تاكنون نويسندگان مختلفي از كشورهاي گوناگون، در بارۀ فرآيند برنامه ريزي استراتژيك، مطالب ارزنده اي ارايه نموده اند.پرسش اساسي اين است كه در تدوين استراتژي سازمان از چه رويكرد و مدلي بايد بهره جست؟

اسلاید 4: 1/16/2018منابع بسيار فراوان در خلال چهل سال گذشته ، مباحث مديريت استراتژيك همواره در حال رشد بوده است. منابع بسيار فراواني در باره آن نوشته شده است. در دنياي غرب؛ به دلیل تلاطم های پرشتاب محیطی، كمتر سازماني را مي‌توان يافت كه فاقد نظام مديريت و برنامه‌ريزي استراتژيك باشد.

اسلاید 5: 1/16/2018الگو های مشابه در پایگاه های اطلاع رسانی جهانیبيش از پانصد پايانه در اين حوزه فعالیت چشمگیری دارند. به اعتقاد برخي صاحب‌نظران “بسياري از اين آثار پرحجم كه پراز چارت، فهرست و نمودار هستند به خواننده وعده مي‌دهند كه مباني و اصول استراتژي سازمان را عرضه مي‌كنند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه تقريباً همه آنها مشابه هم هستند و از الگوی مشابه ای پيروي مي‌كنند. تنوع بسيار اندك و نوپردازي ناچيز است

اسلاید 6: 1/16/2018تغيير در پارادايم‌ يا چارچوب در حال وقوع است! برخي نظريه‌پردازان اين حوزه مثل آنسوف (1977.1976)، شندل و هوفر (1979) گلاك (1980)، كويين (1981) و لورنج (1980) اعتقاد دارند: تغيير در پارادايم‌ يا چارچوب در حال وقوع است و مفهوم مديريت استراتژيك مي‌رود كه با ارائه جهت‌گيري به حجم متنوعي از ادبيات اين حوزه، تحولي را موحب ‌شود (فري من و لورنج، 1985 ص1)

اسلاید 7: 1/16/2018فرد ديد(2000):پس از گذشت يك دهه اعلام كرد، نه تنها كاربران بلكه صاحب‌نظران مديريت استراتژيك در جنگلي از مفاهيم اين حوزه گرفتار شده‌اند و هر روز كتابهاي مديريت استراتژيك نوبه نو از راه مي‌رسد.

اسلاید 8: 1/16/2018ضرورت بررسی تطبیقیانتخاب هر یک از این گونه مدل هادر فرایند برنامه ريزي استراتژيك کاری دشوار است . براي درک نظرات مشابه و متفاوت نظریه پردازان، بررسی تطبیقی ضرورت دارد.

اسلاید 9: 1/16/2018مهم اين است كه بدانيم:براي طراحي و اجراي استراتژيهاي مؤسسه، گامهاي مختلف، متنوع، و وابسته به هم برداشته مي‌شود

اسلاید 10: 1/16/2018بررسي تطبيقي مدلهاي فرآيند برنامه ريزي استراتژيكمشهورترين نويسندگانرفتار شناسی مدل های برنامه ریزی راهبردی دلایل تفاوت های آشکار: 1 - تعاريف مختلف از راهبرد2- تحول مفهومی استراتژی درحوزه ی سیاسی نظامی3 - سير تكوين،تفسير،وكاربرد مفهوم استراتژی معيار هاي رها شده در فرایند تدوين

اسلاید 11: 1/16/2018مشهورترين نويسندگانمدل ويليام گلوئيك ،1985مدل هيل و جونز، 1998مدل هرينگتون برايس،2000مدل رابينسون ، 1998مدل APOمدل ساموئل سيرتو و پائول پيتر ، 1986مدل تلفيقي پيرس ورابينسونمدل فرد ديويد،1997مدل جان برایسون ،1991مدل بومن و ديويد اش،1987مدل ديسون وبراين ،1988مدل آرنولد جادسون،1996مدل چاكراوارثي و لورنج،1991مدل ايكور آنسوف ، 1981 مدل هنري مينتزبرگ، 2000مدل جان تامسون

اسلاید 12: 1/16/2018فرموله كردن و پياده سازي استراتژي فرآيند ی متوالي معرفي شده است مدل ويليام گلوئيك ،1985مدل هيل و جونز، 1998مدل هرينگتون برايس،2000مدل رابينسون ، 1998مدل APOمدل ساموئل سيرتو و پائول پيتر ، 1986مدل تلفيقي پيرس ورابينسون

اسلاید 13: 1/16/2018فرآيند برنامه ريزي استراتژيك، از چرخه ای (ودوار و پشت سر هم عوامل) عناصر تشكيل مي‌گرددمدل فرد ديويد،1997مدل جان برایسون ،1991مدل بومن و ديويد اش،1987مدل ديسون وبراين ،1988

اسلاید 14: 1/16/2018فرآيند برنامه ريزي استراتژيك، تـاثیر متقابل عوامل و عناصر تشكيل مي‌گرددمدل آرنولد جادسون،1996مدل چاكراوارثي و لورنج،1991مدل ايكور آنسوف ، 1981 مدل هنري مينتزبرگ، 2000مدل جان تامسون

اسلاید 15: 1/16/2018رفتار شناسی مدل های برنامه ریزی راهبردی1 - مديريت استراتژيك به عنوان يك فرآيند به اين دليل معرفي شده است كه فرموله كردن و پياده سازي استراتژي متوالياً صورت مي گيرد. تغيير يكي از مؤلفه ها موجب تغيير در يكي يا ساير مؤلفه هاي خواهد شد، لذا بعضي از بردارها را دو طرفه طرح ريزي كرده‌اندگامهايي كه لزوماً يكي پس از ديگري برداشته مي‌شود بطوري كه، هر كدام از گامهاي فرآيند را شبيه پله اي مي توان تصور كرد كه براي دستيابي به پله ديگر بايد طي كرد.. 2- فرآيند برنامه ريزي استراتژيك، از چرخه دوار و پشت سر هم عوامل و عناصر تشكيل مي‌گردد . هر كدام از اين عناصر، لزوماً مي تواند منجر به تغيير حالات ديگري و يا مشوق براي ادامه رفتارهاي گذشته آن ها گردد 3 - عناصر در يك چرخه با هم در تأثير متقابل هستند و هر يك با ديگري ارتباط دارد، لاكن لزوماً هر يك از اين عناصر به سرانجام خود نمی رسند چالش اساسیمدل جامع برنامه ريزي راهبردی

اسلاید 16: 1/16/2018روند برنامه ريزي استراتژيك درشركت (مدل ويليام گلوئيك) ارزيابي اجرا انتخاب تجريه وتحليل وتشخيص استراتژيست هاي شركت اهدافشركت شناختفرصتها وتهديدات محيطي شناختودلايل برتري استراتژيك بررسي راه حلهااستراتژيك انتخابمطلوبترين استراتژي طراحي نظام اجراييفرآيند نظام عملياتي ارزيابي استراتژي بازخورد

اسلاید 17: 1/16/2018

اسلاید 18: 1/16/2018

اسلاید 19: 1/16/2018محيط خارجي محيط دور دست محيط صنعت (جهاني ومحلي)محيط عملياتي رسالت شركت چشم انداز شركت اهداف بلند مدتتجزيه وتحليل وانتخاب استراتژيك نهادينه سازي استراتژي ممكن مطلوب استراتژي كلان اهداف سالانه استراتژيهاي عملياتي سياستها كنترل وارزيابي بازخور بازخور تاثير اصليتاثيرفرعي- راهنمافرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل رابينسون ، 1998)

اسلاید 20: 1/16/2018رسالت شركتتجزيه وتحليل شركتمحيط خارجي تجزيه وتحليل عملياتي،صنعتي وچند مليتيتجزيه وتحليل وانتخاب استراتژيكهدفهاي بلندمدتهدفهاي ساليانهاستراتژي اصلياستراتژيهاي وظيفه ايخط مشي هانهادي كردن شركتكنترل وارزيابيبازخوربازخورچه مي خواهيم؟چه چيز امكان دارد؟فرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل تلفيقي پيرس ورابينسون)

اسلاید 21: 1/16/2018فرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل (APO1- بررسي وتحليل شركت : - سازگاري فعاليتهاي گذشته وحال شركت با رسالت آن - رشد بالقوه وعملكرد گذشته مثل سوددهي ،بهره وري ومانند آن 2- تجزيه وتحليل محيط : - تمايلات وشاخصهاي اجتماعي - دوره عمر صنعت - شرايط رقابتي - فرصتها وتهديدهاي محيط 3- تجزيه وتحليل نقاط قوت وضعف شركت : - مديريت - منابع - نظام ها وشركت 4- تعيين رسالتها واهداف جديد شركت : - اهداف كمي - اهداف كيفي 6- تجزيه وتحليل زماني5- تنظيم خط مشي هاي كلي 7- تجزيه وتحليل مقتضيات محيط 8- تجزيه وتحليل فاصله با اهداف9- تنظيم استراتژي شركت (گروه) : - دامنه فعاليتهاي شركت - تركيب محصول وبازار - رقابت ، توسعه ، منابع ، عمليات - تخصيص منابع ومانند آن 10- تنظيم پروژه هاي استراتژيك11- استراتژيهاي محصول وبازار13- استراتژيهاي توليد12- استراتژيهاي بازاريابي وتوزيع 14- استراتژيهاي مالي15- شركتدهي وفعال كردن استراتژيها

اسلاید 22: 1/16/2018

اسلاید 23: 1/16/2018مدل فرد ديويد،1997 دگرگوني در هر يك از مؤلفه هاي مدل، لازمه تغيير در يكي يا ساير مؤلفه هاي مدل است، فرآيند برنامه‌ريزي استراتژيك را پويا و مستمر معرفي مي كند

اسلاید 24: 1/16/2018، 1991

اسلاید 25: 1/16/2018

اسلاید 26: 1/16/2018اندازه گيري عملكردو مقاصدكنترل استراتژي پياده سازيوروديهاي كنترل نشدهشركت هدف هارسالتتوسعه اوليه استراتژي اندازه گيري عملكردمدل سيستم /ارزشيابيارزشيابي عدم اطمينانفرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل ديسون وبراين ،1988)

اسلاید 27: 1/16/2018

اسلاید 28: 1/16/2018

اسلاید 29: 1/16/2018تجسم عوامل تشكيل دهنده مديريت استراتژيكشناخت محيط = شرايط عمومي ،روندها، فرصتها وخطرهاي كوتاه وبلند مدت روابطرقابتي مطلوب ونا مطلوب جاري ودر حال رشد ,توان عملكرد جاري ودر حال تكوين شركت وصنعت مربوط روشها ورفتار جاري ودر حال تكوين سازمانتنطيم هدفهاي عملكرد كوتاه وبلند مدت طراحي استراتژي براي نيل به هدفها ترجمان استراتژي به كار وماموريتهاي مديريتي (تعيين وظايف وماموريتهاي مديريتي ) تخصيص وظايف مديريتي به واحدهاي شركتي (توضيح وتعريف استراتژي واحدها درطول حركت وتعديل آن درصورت لزوم )تعيين ضرورتهاي انجام وهماهنگي در طول حركت بين واحدها ومديريت مركزي وارشاد اساسي كاركنان درجهت قبول مسئوليت مشترك وجمعي در شركت بررسي وارزيابي مداوم دگرگونيهاي برون ودرون شركتي وارائه تعديلهاي مناسب آموزش ورشد مديران لايق براي قبول مسئوليتهاي سنگين بامحتواي بالاتر وترسيم روشنتر خط حركت وارشاد كليه كاركنان درجهت قبول مسئوليت مشترك وجمعي در شركت برقراري نظام پاداش درقبال معيارهاي عملكرد در جهت تحقق هدفها تدوين روشهاي مناسب براي برقراري هدف ومعيار عملكرد براي واحدهاي شركت تدوين نظام اطلاعاتي براي دريافت بموقع اطلاعات درباره عملكرد واحدها تبيين وتبليغ تعهدات اخلاقي وارزشي شركتي وانفرادي به عنوان معيارهاي برتر وحاكم برحركت استراتژيك شركت تدوين معيارهاي عملياتي وعملكرد براي هريك از واحدهاي فرعي وبررسي كلي شركت مدل ايكور آنسوف ، 1981

اسلاید 30: 1/16/2018طرح مفهومي مديريت استراتژيك (مدل ايگور آنسوف)چالشهاي محيطي فرضيه موقت استراتژيك وتلاطم محيط تشخيص استراتژيك تكوين نظامها تحليل استراتژيك طراحي شركت مديريت تغيير موضوع گيري (برنامه ريزي استراتژيك) مديريت مسائل طراحي توامندي تخصصي طراحي مديريت عمومي مقاومت در قبال تغييرمديريت تغيير رسميت تغيير اطلاعات تقسيم بندي بازار موضوع رقابتيمجموعه استراتژيك موضع گيري متفرقه استراتژي تكنولوژي استراتژي اجتماعي استراتژي جهاني علائم قوي علائم ضعيفغافلگيريها مديران عمومي نظامها ساخت زيربنايمعرفت شناسي انواع رفتاراستراتژيك جام جهان نما

اسلاید 31: 1/16/2018نظارتوارزيابيهدف ها وارزشها ارزشيابيخارجي بازنگريپيشرفتارزشيابيداخليهدف ها توليد گزينه هاارزيابيانتخابساختارسياستهاي ماليمردم وسيستمهاتجزيه وتحليل استراتژيانتخاب استراتژيپياده سازي فرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل جان تامسون)

اسلاید 32: 1/16/2018ساختار شركت وروابط آن تقسيم كارهماهنگي در مسئوليت هاي واگذار شده سيستمهاي اطلاعاتي 2- فرآيندهاي ورفتار سازمانمعيارهاي سنجش سيستم هاي تشويق وانگيزش نيازمندي مديران 3- رهبري سطوح بالايي سازمانسطح استراتژيكسطح سازمانيسطح كاركنان استراتژي شركت :الگوي مقاصد وسياستهاييكه برايسطح سازمان و كسب وكار ها تعيين مي شود اجرا وپياده سازي(نتايجي كه بدست مي آيد)فرموله كردن (تصميماتي كه انجام مي دهيم )پذيزش مسئوليتهاي غير اقتصادي براي جامعه ارزشهاي كاركنان و آرزوهاي مديران عالي مشخص كردن فرصتها و مخاطراتفرآيند برنامه ريزي استراتژيك (مدل هنري مينتزبرگ، 2000) تعيين منابه مديريتي, مالي, فني, ومواد اوليه شرگت

اسلاید 33: 1/16/2018چالش اساسی

اسلاید 34: 1/16/2018

اسلاید 35: 1/16/2018با تشکر فراوان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید