صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحيم

صفحه 2:
| صفحه۷۰ الی ۸۱ :محمدرضا امينى نزاد

صفحه 3:
ارزيابى راه حل ها : شط مشی در این مرحله نتایج مراحل طی "رابه صورت عینی به کارمی گیرند.آنها هرکدام ا ال ال 1۱ وای آنها متصور است.و میزان ایا ۶۱۱۲۱ ‎Ig ON‏ را الاو ا 17 لان ري الا ادر ‎oo‏

صفحه 4:
توصيه راه حل : *انتخاب ب | یت های سازمان معیارهای انتخاب شده میزان هداف خط مشی و پذیرش افراددرگیر آن صورت ديرد انتخاب یک گزینه در حقبقت سا ۳۲۱ میان عوامل مختلف صورت گرفته است و به صورت خط مشى مورد تصويب قرار كرفته و ابلاغ مى شود .

صفحه 5:
9 13:08

صفحه 6:
مدل بیکمن و همکاران Re te ete CI NO e ene ‏زر امام رد‎ aks oly oles oo SOU eee ‏لت را داشته باشد به عنوان یک مساله‎ Gl

صفحه 7:
01 براي تفكيك بر,زوي رفتار و مسائل عمومي از اعمال 1 ۳ 5 رصح ل بعضي از 1 ‎snes‏ توافق عدوي 00-00 قابلیت تعامل ‎een‏ ‏ارد دارد. این تاثیر مي این مسائل تواند بالقوه و یا مطرح مي باشد للشعل باشد .

صفحه 8:
ارزیابی دوباره مسئله اجتماعى 1308 مراحل تحقيق در مسائل اجتماعى راهبردهاى مداخله اطلاعات موردنياز مربوط به مسئله ارزیابی مسئله اجنماعی

صفحه 9:
PROUD Te ng NC eee mg eae) ‏م‎ alae ee ied Eee me Re rea SMES a ew ‏*اجرا و نظارت و ارزیابی خط مشی‎

صفحه 10:
شناسايى و تعريف و توضيح مسئله: د ا 1 الك 1 رن رين و بدون مداخله ۳ هت باعث عدم مى شود.اين مستله از شرايى ا مى يرند كه كروه هاى ذينفع و كروه هاى فشار و وه هاى مختلف مردم و ... از ان اكاه هستند .

صفحه 11:
7 نمودن مسئله به صورت معنى دار شان دادن افرادى كه دركير با مسئله هستند

صفحه 12:
دام های سر راه تعریف مسئله خط مشی عمومی: ی ا ‎eee‏ اا ل وى ‏دن اولويت و نيازبه راه حل هاى كوتاه مدت در راه حل هاى ۰ ۱9۲ ‏جابجا شدن ارزش های فردی با ارزش های اجتماعی ‎ ‎

صفحه 13:
برقرارى معيارهاى ارزيابى معیارهای ارزیابی با توجه به علايق عمومى و نوع مسئله به دبييك مى أيند.تحليلكر بايد ارزش ها و امداف ‎ee‏ مدت و اهداف عینی تصمیم ‎aa emake‏ خط مشى را جكونه اندازه كيرى نمايد.از طريق بى اهداف خط ‎fe‏ و همجنين تشخيص يارهاى اصلى مستئله و راه هاى ارتباط لن با كروه وافراد درگیر خط مشی نتایج مطلوب و نامطلوب پر

صفحه 14:
شناسايى خط مشى هاى جاكزين در اين مرحله با.در نظر كرفتن مسئله و اهداف تصميم ل ‎os)‏ الم دهد

صفحه 15:
ارزيابى خط مشى هاى جايكزين : الا ‎<i (SSS ge‏ برای حل مستله" پیشنهاد می گردد تحلیلگر خط مشی ۱ ا ۱ ‎hep TES) Sy es cen GaP ecu‏ لوب را تامین خواهد نمود .در حقیقت نتایج مورد بظار و تاثیرات هر کدام از گزینه ها ی خط مشی لبق معيارهاى انتخاب شده با توجه به ميزان انطباق ن با اهداف و همجنين توانايى در حل مسئله ارزیابی ‎ee‏

صفحه 16:
آشکار سازی و تشخیص اولویت گزینه ها: ‎oon‏ ز انجام ۳۳ ‎role ere sy‏ مرحله به كار كرفتيجق شود ای تست دشر رید و

صفحه 17:
ار كار تحليلكر با انتخاب كزينه برتر يا خط مشى بهينه به پایان نميه رسد.بلكه از وى انتظار مى رود در اجرا و طراحى سيستم نظارتى ييشنهاد الگوی ارزيابى خط مشى در حين اجرا و اتمام أن نيز مشاركت داشته باشد .

صفحه 18:
روش تحقيق در خط مشى كذارى: ‎ee ee‏ | ل ايو و ال الل را امم ee eee ee Cee RR ae ‏دی از مسئله را ارائه دهند.‎ ذکر است که جنبه های سیاسی مسائل عمومی به ۱ ‎RCL Ne ae sO ae Neen)‏ ۱ re) به همین خاطر بعضا بعضی مسائل از طریق ایجاد مستثل جدید حل می شوند

صفحه 19:
مدل تئوریک مسئله ) تعریف مسئله تعیین ارزش های مهم اجتماعی شناسایی تمام گزینه ها ارزیابی تمام گزینه ها در تمام ارزش ها انتخاب گزینه بهینه ( فرآيند حل محدودیت های بخش عمومی مسائل بخش عمومی مبهم و غیرساختارندو بسیار گسترده هستند . عدم توافق خط مشي گذاران و گروه ها و مجریان روی ارزش های اجتماعی محدودیت در زمان و دانش برای شناسایی تمام گزینه ها محدودیت منایع و پایین بوذن قابلیت پیش بینی فشار برای انتخاب اولین راه حل رضایتبخش

صفحه 20:
تفاوت تجزيه و تحليل خط مشی با روش های كن ‎ed)‏ ‏تحقیق سنتی_پا"سوالات ‎Tye SEE nee se‏ ۱ ‎alg‏ سا 2 بباظتفاده مى كند .تمركز بر روى ييجيدكى ۱ جوی واقعیت می باشد. جزيه و تحليل خط مشى كاربردى و موقعيتى و ف می باشد و تجزیه و تحلیل مسائل محلی را بیان نملید و تنوع محل وقوع مسائل و محل اجرا را مورد توجه قرار می دهد و بر اخذ تصمیمات تمرکز می نماید و تجزیه و تحلیل پیش از آنکه علم باشد هنر و مهارت 9

صفحه 21:
بات راز توجه شما 92 $ 3 cS

بسم اهلل الرحمن الرحیم فرآیندخط مشي گذاری عمومی صفحه 70الی 81 استاد :خانم دکتر محمدی دانشجو :محمدرضا امینی نژاد ارزيابي راه حل ها : تحليل گران خط مشي در اين مرحله نتايج مراح ل طي ش ده قبلي را به صورت عيني به كارمي گيرند.آنها هركدام از راه حل ها را باتوجه به نتايج بلند مدت و كوتاه م دتي كه ب راي آنها متصور است و ميزان انطباق آنها با اهداف خط مش ي ارزيابي مي كنند.تحليلگر قضاوت مي كندكه با توجه به ضرورت ح ل مساله و منابع خط مشي چگونه مي توان اين راه ح ل را اج را نمود. 3 01:40 توصيه راه حل : انتخاب يك راه حل از ميان راه حل هاي مختلف با توج ه به محدوديت هاي سازمان معيارهاي انتخاب ش ده م يزان تحقق اهداف خط مشي و پذيرش افراددرگ ير آن ص ورت مي پذيرد .انتخاب يك گزينه در حقيقت مصالحه اي است كه ميان عوامل مختلف صورت گرفته اس ت و ب ه ص ورت يك خط مشي مورد تصويب قرار گرفته و ابالغ مي شود . 4 01:40 توصيه راه حل : 5 01:40 مدل بيكمن و همكاران لئوناردو بيكمن و همكاران در تحليل مسائل عمومي مدلي را تحت عنوان مراحل تحقيق در مسائل اجتماعي ارائ ه دادند.آنها براي تفكيك مسائل عمومي از ساير مسائل چند معيار مشخص ارائه دادند و عقيده دارند كه هر موقعيتي كه اين چهارحالت را داشته باش د ب ه عن وان ي ك مساله اجتماعي قلمداد مي شود 6 01:40 مدل بيكمن و همكاران 7 01:40 مراحل تحقيق در مسائل اجتماعي - - - - - - - 01:40 - - - مراحل تجزيه و تحليل خط مشي ارائه شده توسط دو تن از صاحبنظران(پاتن و ساييكي) شناسايي و تعريف و توضيح مسئله برقراري معيارهاي ارزيابي شناسايي خط مشي هاي جايگزين ارزيابي خط مشي هاي جايگزين آشكارسازي و تشخيص اولويت گزينه ها اجرا و نظارت و ارزيابي خط مشي 9 01:40 شناسايي و تعريف و توضيح مسئله: ‏مسئله به عنوان شرايط پيش بيني شده اي تعري ف مي شود كه ب دون مداخل ه و اص الح باعث ع دم رضايت مي ش ود.اين مسئله از شرايي ريش ه مي گيرند كه گروه هاي ذينف ع و گروه هاي فش ار و گروه هاي مختلف مردم و ...از آن آگاه هستند . 10 01:40 وظايف تحليلگر خط مشي ‏درابتداي كار از خود سوال كند كه آيا مسئله اي وجود دارد يا خير؟ ‏بيان نمودن مسئله به صورت معني دار ‏نشان دادن افرادي كه درگير با مسئله هستند 11 01:40 دام هاي سر راه تعريف مسئله خط مشي عمومي: پذيرفتن تعريف مسئله از مشتري و ارباب رجوع جستجو فقط براي راه حل هاي ساده و تكرار شده تصور اينكه همه مسائل نيازمندند راه خل عمومي هستند جابجا كردن اولويت و نياز به راه حل هاي كوتاه م دت در مقابل راه حل هاي بلند مدت جابجا شدن ارزش هاي فردي با ارزش هاي اجتماعي 12 01:40 برقراری معیارهای ارزیابی معیارهای ارزیابی با توج ه ب ه عالیق عم ومی و ن وع مسئله ب ه دس ت می آین د.تحلیلگر باید ارزش ها و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و اهداف عینی تصمیم را شناسایی نماید و سپس به این سوال پاسخ دهد که اهداف خط مشی را چگونه اندازه گیری نماید.از طریق شناسایی اه داف خ ط مش ی و همچ نین تش خیص معیارهای اصلی مسئله و راه های ارتباط آن با گروه ها وافراد درگیر خط مشی نتایج مطل وب و ن امطلوب مورد ارزیابی قرار می گیرند . 13 01:40 شناسایی خط مشی های جایگزین در این مرحل ه با در نظر گرفتن مسئله و اه داف تصمیم محدوده وسیعی از گزین ه ها م ورد مالحظ ه قرار می گ یرد .در این گ ام از طریق مش ورت با متخصصان و یا از طریق طوف ان فکری و یا تکنی ک دلفی و ...خط مشی ها و جایگزین های آنها تع یین می گردند . 14 01:40 ارزیابی خط مشی های جایگزین : پس از ارائ ه خ ط مش ی های مختلفی ک ه از من ابع متعدد برای حل مسئله پیش نهاد می گردد تحلیلگر خط مشي با انتخاب روش های مناسب ب ه ارزیابی خط مشی می پ ردازد .در این مرحل ه تحلیلگر خ ط مشی در تالش است ک ه تع یین نماید ک دام گزین ه نتایج مورد انتظار و اهداف مطل وب را ت امین خواه د نمود .در حقیقت نتایج مورد انتظار و تاثیرات هر کدام از گزینه ها ی خط مشی طبق معیارهای انتخاب شده با توجه به م یزان انطباق آن با اه داف و همچ نین توانایی در حل مسئله ارزیابی می شوند . 15 01:40 آشکار سازی و تشخیص اولویت گزینه ها: پس از انجام مراحل ارزیابی نتیج ه آن در این مرحل ه به کار گرفته می شود .نقاط ضعف و قوت هر گزین ه روشن گردیده و تحلیلگر ب ه تش خیص می رس د ک ه بهترین و بدترین سناریو برای هر گزینه چیست؟ 16 01:40 اجرا ونظارت و ارزیابی خط مشی ها: کار تحلیلگر با انتخاب گزینه برتر یا خط مشی بهین ه ب ه پایان نمی رس د.بلکه از وی انتظ ار می رود در ترسیم برنامه اجرا و طراحی سیستم نظارتی پیش نهاد و طراحی الگوی ارزیابی خ ط مش ی در حین اج را و پس از اتمام آن نیز مشارکت داشته باشد . 17 01:40 روش تحقیق در خط مشی گذاری: مسائل عم ومی ماهیت خ اص و چن د وجهی دارند.گاهی اوقات این ویژگی تحلیلگران خط مش ی را دچار ابهام می نماید.و سبب می شود که آنها نتوانن د تعریف روشن و ساختارمندی از مسئله را ارائه دهند. الزم به ذکر اس ت ک ه جنب ه های سیاس ی مسائل عمومی به اندازه جنبه های فنی و خالص آنها مسئله را پیچیده می کند و به س ختی می ت وان رواب ط علی بین آنها را تشخیص داد. به همین خاطر بعضا بعض ی مسائل از طریق ایجاد مستئل جدید حل می شوند 18 01:40 مراحل مدل جامع و منطقی حل مسئله: مدل تئوریک ( فرآیند حل مسئله ) 19 01:40 محدودیت های بخش عمومی تعریف مسئله مسائل بخش عمومی مبهم و غیرساختارندو بسیار گسترده هستند . تعیین ارزش های مهم اجتماعی عدم توافق خط مشي گذاران و گروه ها و مجریان روی ارزش های اجتماعی شناسایی تمام گزینه ها محدودیت در زمان و دانش برای شناسایی تمام گزینه ها ارزیابی تمام گزینه ها در تمام ارزش ها محدودیت منابع و پایین بودن قابلیت پیش بینی انتخاب گزینه بهینه فشار برای انتخاب اولین راه حل رضایتبخش اجرای گزینه بهینه محدوده زمانی کوتاه برای کسب نتایج تفاوت تجزیه و تحلیل خط مشی با روش های تحقیق سنتی 20 01:40 تحقیق سنتی با سواالت پیچیده و نظری و گس ترده مواجه می باشدو از گام های عملی صریح و رویه های ثابت استفاده می کند .تمرکز بر روی پیچیدگی دارد و در جستجوی واقعیت می باشد. اما تجزیه و تحلیل خط مشی ک اربردی و موقعی تی و منعطف می باشد و تجزیه و تحلی ل مسائل محلی را بیان می نماید و تنوع محل وقوع مسائل و محل اج را را مورد توجه قرار می دهد و بر اخذ تصمیمات تمرکز می نماید و تجزیه و تحلی ل پیش از آنکه علم باش د هنر و مهارت می باشد.

51,000 تومان