کسب و کارمدیریت و رهبری

فرهنگ تعالی سازمانی در تعاونی ها

صفحه 1:

صفحه 2:
: e gs ‏لب ی سای و‎ ‏تال‎ ‎۱ gen! ahhh ob

صفحه 3:

صفحه 4:
تعالی سازمانی حرکت در مسیر تعللی و سرآمدی. مستلزم تغییر» توانمندی و رشد سازمانی ای تغییر در همه ابعاد محتوایی و فرایندی سازمان تغيير در ذهنیت هاء رویکردها و رفتارهای همه افراد و اجزای سازمان تعالی سازمانی» تلاش برای کسب جایزه نیست. ی تلاش برای تبدیل تعالی و سرآمدی به یک گفتمان غالب در سا ان

صفحه 5:
گفتمان سازی برای تعالی سازمانی ان قاری بر هند تلاس و تدبيو 2 93 كفتمان سازى نيازمند برنامه و نقشه راه كفتمان سازى محصول يادكيرى 5 گفتمان سازی. فرایندی مستمر ۱ فرایندی از تغییر و نوسازی انگاره های ذهنی ~~

صفحه 6:
چه چیزی سرنوشت یک سازمان را تعیین می کند؟ در مورد انسان ها داریم که: * مراقب اندیشه هایمان باشیم» آنها به گفتار تبدیل می شوند * مراقب گفتارها باشیم به کردار تبدیل می شوند * مراقب کردارها باشیم آنها عادت می شوند عادات ما شخصیت ما را می سازند. و های مان کته سروشت و فا ماه - اگر سازمان را مجموعه ای از انسان ها و یک سیستم زنده فرض کنیم» در سازمان هم 6 چنین فرایندی اتفاق می افتد. پس برای تغییر در یک سازمان باید سراغ شخصیت آن سازمان رفت. ‎J‏ علمای مدیریت» فرهنگ یک سازمان» بیانگر شخصیت یک سازمان است. تابس براى تعالى سازمان» بايد ‎oe‏ گفتار اقدام» رفتار و شخصیت متعالی برای ازمان ساخت تا سرنوشتش سرآمدى باشد. ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
هنگ سازمانی و سازمانی شامل ارزش هاء باورهاء استنباط و شیوه های تفکر و رفتار اعضای سازمان است ‎a‏ از دریافت ها و تفاهم های مشترک برای سازمان دادن به ‏فرهنگ سازمانی» بیانگر هویت. ارزش‌ها و باورهای افراد در درون یک ‏سازمان است. ‎

صفحه 8:
بر پایه نتایج پژوهش های انجام شده. فرهنگ سازمانى بر متغيرهاى اصلى يك سازمان نظير انكيزش افرادء عملکرد سازمان» ا و میزان ار وا راب ۰۱ ۰ شغلی» افسردگی و فرسودگی شغلی» بهره وری و کارلیی سازمان و در نهایت سطح تعالی سازمان تأثیر بسزایی دارد.

صفحه 9:
فرهنگ سازمانی» نقطه کانونی تغییر در سازمان است. يس براى رسيدن به تعالى بايد فرهنك تعالى را ايجاد كنيم و توسعه دهیم تعالى خواهى را به فرهنك غالب سازمان تبديل كنيم. تعالى خواهى در همه افراد سازمان» درونى شودء به يك دغدغه تبديل شود. به نحوى كه انديششه هاء كفتارهاء رقتارها و اتمسفر محيط سازمان در مسير تعالى قرار گیرد. فرهنگ یک سازمان را افراد یک سازمان می سازند و رشد می دهند نه مدیران مدیران فقط جریان فرهنگ سازی را هدایت می کنند و به آن شکل می دهند. تعالى حود وا در مسير تعالى بسازمان +2

صفحه 10:
سس مسر مب فرهنگ سازی در سازمان _ سس ‎pa‏ سس همانطور که نخبگان جامعه نقش موثری در فرهنگ سازی دارنده در یک سازمان نیز مدیران و رهبران نقش ممتازی در فرهنگ سازی دارند. << «الناس على دين ملوكهم»: مردم از رفتاروكردار رهبران و مسئولين تبعيت مى کنند << «الناس بأمرائهم أشسبه منهم بآبائهم» : مردم به حاكمانشان بيشتر شبيدائد تا يدرانشان. رهبران و مديران سازمان مأموريت هاء آرمان ها و ارزش هاى والاى يك سازمان را تعيين می کنند و برای حصول آن افراد سازمان را هدایت می کنند.

صفحه 11:

صفحه 12:
221 مات ای هل رای GUL Ww مسئولیت پذیری و صداقت * ابتكارء خلاقيت و نوآورى *؟ كار كروهى © تست رسای بای *_روحیه تغییر, امیدواری و توانمندی» * آزادی و استقلال فکری * ریسک پذیری * يادكيرى هوشمندی

صفحه 13:
de 6} ‏كارو توت‎ GUL ویژگیهای فرهنگ : *فرهنگ آموختنی است» *فرهنگ ساختنی است» *قابل يادكيرى و تغيير استء "قابل انتقال به ديكران استه *پدیده ای اجتماعی است و در بستر اجتماع شکل می گیرد. *ایجاد. اصلاح و تغییر آن زمان بر است.

صفحه 14:
—— مدیران بعنوان الگوی رفتاری افراد سازمان مدیران» عامل تغییر و مهندسی فرهنگی در سازمان توجه به فرهنگ سازی بعنوان یک فرایند مداخله گری هدفمند حمایت از ارزش های فرهنگی سازمان تشویق الگوهای رفتاری ارزشمند تلقی از ارزش های فرهنگی بعنوان سرمایه ارزشمند سازمان

صفحه 15:
با سپاس از توجه شما عزیزان

51,000 تومان