فرهنگ سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی
اسلاید 1: فرهنگسازی مفاهیم اقتصادمقاومتی
اسلاید 2: فهرست مطالبتبیین رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتیمرور ابزارها و قالبهای موجود برای فرهنگسازیپیشنهادات اجرایی
اسلاید 3: نکته :تشکلها و مجموعههای فرهنگی انقلابی نسبت به موضوع شناخت کافی ندارنداحساس تکلیف نمیکنند و در اولویت فعالیتهایشان نیستبروندادهای آنان حداقلی است
اسلاید 4: فرهنگ سازیگفتمان سازی : تلاش در جهت اصلاح بینش، روش و منش مردم در پهنه ی موضوعات فرهنگ اقتصادیابعاد فرهنگ سازی :اصلاح باورها و رفتار اقتصادی مردماصلاح رفتار اقتصادی دولت (مطالبه عمومی)اصلاح رفتار بدنه شهرداری
اسلاید 5: مداخلهمداخله : استفاده از ابزارها و امکانات و ظرفیت سرشار منابع انسانی متخصص و عمومی در بدنه حزب اللّه برای فعالسازی اقتصاد مردمیابعاد مداخله :تجمیع امکانات فیزیکی موجود (زمین، و...)تقویت فعالیتهای سازمان یافته جهادی و اقتصادی مردمیتامین مالی
اسلاید 6: ابعاد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی
اسلاید 7: الگوی مصرفعناصر اصلی موضوع :الگوی مصرف : حدود / انتخاب نوعمصرف کالای ایرانی مخاطبان :مردمحکومتبدنه شهرداریمولفه ها :مردم : خوراکی ها (تغذیه)، پوشاک، لوازم منزل، انرژی، آب، مدیریت تقاضا (کمبودها) و...حکومت : اسراف منابع، همایشها، بهینه بودن زیرساخت ها و...شهرداری : مدیریت انرژی، پذیرایی ها، تامین کالا و خدمات و...
اسلاید 8: تولید، کار و سرمایه گذاریمخاطبان :مردم / فعالان اقتصادیحکومتمولفه ها :مردم : خودکفایی، فرهنگ کار و تنبلی اجتماعی، کارآفرینی، همکاریهای جمعی، سرمایه گذاری در بخشهای مولد، آشنایی با عقاید، احکام و سواد اقتصادی، ارتقای بهره وری، ارتقای فناوری، رویکرد دانشبنیان و...حکومت : اجرای سیاستهای اصل 44، روانسازی فضای کسب وکار، اصلاح نظام آموزشی، تقویت زیرساختهای سرمایه گذاری و...
اسلاید 9: بصیرت اقتصادیحوزهها:شناسایی تحرکات دشمنشناسایی وضعیت جبههی داخلیمولفه ها :دشمن: استعمار دلار، جهانیشدن، تحریمها و سیر آن و...وضع موجود: ضروت اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی، شفافیت، بهرهوری، نظام بانکی، سیاستهای مسکن و توزیع
اسلاید 10: برخی ایدههای پیشنهادی
اسلاید 11: الگوی مصرف
اسلاید 12:
اسلاید 13: الگوی مصرف (ادامه)
اسلاید 14: الگوی مصرف (ادامه)
اسلاید 15: تولید، کار، کارآفرینی و سرمایهگذاری
اسلاید 16: گفتمان سازی
اسلاید 17: اقدامات گفتمان سازیتبیینمباحث رهبری و استخراج بایدها و نبایدهاشناسایی و تحلیل باورهای مقوم و مانع و مولفه های اصلی اصلاح رفتاری در فرهنگ اقتصادی مردموظایف اقشار و اقتصادمقاومتی (طلبه، دانشجو، مهندس، استاد، زنان خانه دار و...) با عنایت به ظرفیتهای منابع انسانی ترویجحساس سازی (فضاسازی عمومی و اقدامات محرک اجتماعی)آگاه سازی (آموزش مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اسلامی)فراگیری مفاهیم با تاکید بر تولید محصولات فرهنگی و هنریاستفاده از ظرفیتهای تبلیغاتیمطالبه گری
اسلاید 18: نهادسازی ایجاد ساختار و شبکه سازیشکل دهی به تشکلهای تخصصیاقدامات گفتمان سازی (ادامه)
اسلاید 19: تبیین
اسلاید 20: تولید چارچوبهای محتوایی و شناخت ظرفیتهای اقشارموضوعات :طلبه و اقتصاد مقاومتیدانشجو و اقتصاد مقاومتیدانشآموز و اقتصاد مقاومتیاستاد و اقتصاد مقاومتیکارگر و اقتصاد مقاومتیهنرمند و اقتصاد مقاومتیرسانهایها و اقتصاد مقاومتیپزشک و اقتصاد مقاومتیمعلم و اقتصاد مقاومتیبچه مسجدی و اقتصاد مقاومتیزنان و اقتصاد مقاومتیکارمندان و اقتصاد مقاومتیمهندسین و اقتصاد مقاومتیمداحان و اقتصاد مقاومتیفضای مجازی و اقتصاد مقاومتی
اسلاید 21: ترویج
اسلاید 22: حساس سازیهدف : ایجاد موج تبلیغاتی در فضای مخاطبان مختلف در راستای حساس سازی در یک بازه مشخصفراخوان دریافت ایده ها در موضوع سیاستها و زیر موضوعات آن (محورها : ظرفیتهای منطقه ای، آسیب های فرهنگ اقتصادی، نقش اقشار، اقدامات جهادی، تجارب موفق و...)ایجاد موج رسانه ای با استفاده از قابلیت فضای مجازیفعال سازی سامانه پیامکی اقشار مختلفاکران نمایشگاه پوستر اقتصاد مقاومتی (تبیین عمومی)شناسایی و تقدیر از تجارب اقدامات موفق در زمینه اقتصادمقاومتی در اقشار مختلفتاسیس سایت جامع اقتصادمقاومتی در سطح ملی
اسلاید 23: آموزش مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اسلامیبرگزاری دوره تربیت مدرس اقتصادمقاومتیهدف: تربیت مدرسین در زمینه مفاهیم اقتصادمقاومتیموضوعات : چیستی ؟ چرایی ؟ و چگونگی تحقق ؟ اقتصادمقاومتیمخاطبان : فعالین فرهنگی / نخبگان / فعالین اقتصادی / زنان خانه دارالزامات : گزینش افراد، استمرار آموزش، تعهد همکاری، حضور افراد از اقشار مختلف
اسلاید 24: برگزاری دوره های آموزشی سواد اقتصادیاستفاده از ظرفیتهای تجمع افرادبرگزاری نشستهای تخصصی در زیرموضوعات اقتصادمقاومتی (کارشناسان شرکت آب، برق، گاز، طب اسلامی و سنتی و...)آموزش مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اسلامی
اسلاید 25: تولید محصولات فرهنگی و هنریقالبهای تولیدی اثر گذار :محصولات صوتی و تصویری : کلیپ، پادکست، مستند و...محصولات گرافیکی : نمایشگاه پوستر، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافیک و...محصولات مکتوب : شعار (پیامهای کوتاه)، شعر، داستانک، ویژه نامه و...فرآیند تولید محصولات فرهنگی و هنری
اسلاید 26: استفاده از ظرفیتهای ترویجیکارکرد : توزیع و مصرف محصولات فرهنگی و هنریانواع :تابلوهای اعلانات نصب بنر، پرده و پلاکارداستفاده از بسترهای تبلیغی در اختیار نظیر بیلبوردها، دیوارنویسی و...سامانه پیامک جلسات عمومی و همایشها و نشست ها و...
اسلاید 27: مطالبه گریطرح مطالبه چک لیست اقتصاد مقاومتی از مسئولین استانی و ملیبا استفاده از ابزارهایی نظیر جلسات، مصاحبه و...
اسلاید 28: نهاد سازی
اسلاید 29: ایجاد ساختار مناسب و شبکه سازیایجاد ساختار و سازمان مناسب برای تولیدمحتوا و پیگیری موارد مذکور و تامین امکانات و منابع مورد نیازشناسایی ظرفیت های موجود برای شبکه سازی
اسلاید 30: شکل دهی به تشکل های تخصصیتعریف : تشکل تخصصی در یک موضوع خاص نظیر کالای ایرانی، آموزش سواد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و... شکل میگیرد و موضوع را به عنوان اولویت اصلی خود دنبال می کند.ضرورت : پیگیری مستمر موضوع، استفاده از ظرفیت ها و ابزارها و قالبهای مختلف کاری، گسترش ارتباطات، شناخت صحیح مخاطبان متنوع، امکان انجام اقدامات خلاقانه و...بستر تشکلی : تشکل های مسجدی، هنرمندان، رسانه، جامعه زنانفرآیند : شناسایی افراد دغدغه مند، آموزش، طراحی برنامه ها و حمایت
اسلاید 31: بازخوردگیری و اصلاحطراحی فرآیندهای ثبت و بازخوردگیری در همه برنامه هابرگزاری نشستهای کارشناسی در تحلیل اقداماتاصلاح رویه های موجود و تکرار آن
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.