مدیریت و رهبری

فرهنگ و رهبری

Farhang_va_rahbari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرهنگ و رهبری”

فرهنگ و رهبری

اسلاید 1: اجراي استراتژي : فرهنگ و رهبري بخش 11

اسلاید 2: رئوس مطالب بخش ايجاد يك فرهنگ حمايت كننده از استراتژي در شركت فرهنگ شركت چيست ؟تناسب را بين استراتژي و فرهنگ ايجاد نماييد معيارها و ارزش هاي اخلاقي را برقرار سازيد رهبري استراتژيك را اعمال نماييد مديريت بر مبناي گردش در اطراف ( ارتقاء ارتباطات دو طرفه بين مديريت و كاركنان از طريق رفت و آمد مديران و كاركنان بين دو سطوح و حل مشكلاتي بدون واسطه از طريق برطرف مي شود )ترويج فرهنگ حمايت از استراتژي حفظ خلاقيت درون سازماني پرداختن به سياستهاي شركت تقويت رفتارهاي اخلاقي ايجاد تعديل هاي صحيح َ

اسلاید 3: چگونه فرهنگ يك شركت ساخته مي شود ؟ اعتقادات در مورد اين كه شركت چگونه بايد اداره شود ؟ اصول ارزشي و بازرگاني مديريت چگونه ما بايستي كارهايمان را انجام دهيم ؟ خط مشي هاي رسمي سنت ها ديدگاه ها نسبت به ارتباطات حقوق صاحبان سهام سياست هاي شركت فشار گروه هاي همسان در شركت ، تا بوها و نبايدهاي سياسي داستان هايي كه درباره شركت زياد گفته مي شود نشان دهنده ارزش ها و معيارهاي اخلاقي يك شركت است .

اسلاید 4: فرهنگ يك شركت از كجا شكل مي گيرد ؟ گفتارهاي بنيانگذاران و رهبران اوله شركت اعتقادات ، اصول ، ارزش ها و روش ها افراد تأثيرگذار ، گروه ها يا بخش هاي كاري ارزش ها و بيانيه ي چشم انداز شركت بدان وفادار است در طول زمان تمامي افراد در اين ارزش ها ، اصول و روش ها به طور گسترده اي سهيم مي شوند فرهنگ يك شركت دستاورد نيروهاي اجتماعي درون سازماني مي باشد .

اسلاید 5: اساس فرهنگ شركت وال مارت تعهد نسبت به رضايت مشتري فعاليت استوار جهت كاهش هزينه ها اعتقاد به اين كه رفتار با كاركنان بايستي به سان شركاي شركت باشد جلسات ثابت مذهبي در صبح هر شنبه تعهد به اجراي بازديد از فروشگاه ها ، صحبت با مشتريان و درخواست پيشنهادات از كاركنان و عمل به آن .

اسلاید 6: تدابير سياسي مديران موفق اجازه دهيد عقايدي كه از حمايت كافي برخوردار نيستند خود به خود به مرور زمان به علت عدم كاربردشان از بين برود اجازه دهيد براي عقايدي كه از حمايت قوي برخوردارند ولي هنوز مورد قبول واقع نشده اند مانع تراشي كنند اجازه دهيد اكثر تصميمات خنثي اي كه مطرح مي شود فقط آنهايي كه از طرف رهبران گروه ها به ميان مي آيد مورد قبول قرار گيرد تضمين نماييد كه عمده پايه هاي قدرت در شركت داراي نماينده و يا امكان دسترسي به مديريت را دارند ديدگاه هاي جديد را در بررسي تغييرات عمده تزريق كنيد .

اسلاید 7: فرهنگ شركت نورداستروم شعار شركت :«در مقابل مشتريان غيرمنطقي نيز پاسخگو باشيد» اين شعار بايستي در رفتار كاركنان ريشه بگيرد درخواست هاي خارج از حد معمول و متعارف مشتريان به عنوان فرصت هايي براي فعاليت هاي جسورانه درنظر گرفته شود. ترفيعات بر اساس خدمات برجسته انجام پذيرد حقوق ها تماماً بايستي بر اساس وظايف و تعهدات پرداخت شود فرهنگ شركت بايستي كساني را كه مطابق معيارها عمل نمي كنند را كنار بگذارد و به كساني كه به معيار ها عمل مي كنند پاداش دهد .

اسلاید 8: چند فرهنگي در يك شركت ارزش ها ، اعتقادات و روش ها تغيير مي يابد با :بخش ها جايگاه جغرافيايي قسمت ها بخش بازرگاني خرده فرهنگ هاي شركت مي تواند موجب تضاد با يكديگر و همچنين عدم هماهنگي مناسب با يكديگر شوند .

اسلاید 9: چرا فرهنگ در يك شركت اهميت دارد فرهنگ يك شركت مي تواند به اجراي يك استراتژي موفق كمك كند و هم مي تواند مانع اجراي آن شود . باورها و روش هاي يك استراتژي ممكن است با فرهنگ يك شركت سازگار نباشد تطابق زياد بين فرهنگ يك شركت و استراتژي آن شركت نقش برجسته اي در بهره وري اجراي استراتژي دارد .

اسلاید 10: چرا فرهنگ در يك شركت اهميت دارد يك فرهنگ قوي حمايت كننده از استراتژي : سيستمي از نقش هاي غيررسمي و همچنين فشار يكسان برگروه هاي همسان در محيط كار را فراهم مي كند . افراد براي اين كه كارشان را به بهترين نحو انجام دهند برمي انگيزد. فراهم كننده ساختار ، معيارها و سيستم ارزشي است . قوه ي تشخيص شناخت شركت هاي قوي را ارتقاء مي دهد وظيفه اجرا كنندگان استراتژي : تصميم در مورد اين كه آيا فرهنگ موجود در شركت از استراتژي شركت حمايت مي كند يا خير .

اسلاید 11: ويژگي شركتهايي كه داراي فرهنگ قوي هستند فلسفه ي واضح و مشخص درباره ي طرز اداره يك شركت صرف اوقاتي براي ارزش ها و باورهاي ارتباطي وجود يك بيانيهي براي اعتقادات و ارزش ها ارزش ها و هنجارهاي شركت به صورت گسترده اي در شركت سهيم شده است و به صورت عميقي در شركت ريشه دارد . در انتخاب و آزمايش كاركنان جديد دقت به عمل مي آورند.

اسلاید 12: ويژگي هاي شركت هايي كه داراي فرهنگ قوي هستند داستان موفقيت هاي چشمگير شركت بارها و بارها گفته مي شود برگزاري جشن براي كاركناني كه كه در جهت اهداف شركت موفق عمل كرده اند نمونه اي بارز از هنجارهاي فرهنگي شركت را نشان مي دهد پاداش هاي عيني براي كساني كه هنجارهاي شركت را رعايت كرده اند و اخطار براي كساني كه از هنجارهاي شركت را ناديده گرفته اند تعهد صادقانه به فعاليت در شركت بر اساس سنت موجود در شركت .

اسلاید 13: ويژگي شركت هايي كه داراي فرهنگ ضعيف هستند فرهنگ هاي جانبي زياد تعداد اندك سنت ها و روش هاي قوي تعداد كمي از ارزش ها و باورها به صورت گسترده در ميان كاركنان تقسيم شده است نبود حس قوي هويتي در شركت .

اسلاید 14: ويژگي فرهنگ هايي كه داراي عملكرد پايين هستند وجود يك محيط دروني سياسي شده :وجود بخش هاي خودمختار كه توسط مديران با نفوذي كه در مقابل تغييرات نيز مقاومت مي كنند . اداره مي شود مشكلات شركت بر پايه ي ائتلاف حل و فصل مي شود خصوصت در برابر تغيير :تجربه گرايي تشويق نمي شود بازداشتن مديران از به كار بردن روش هاي ابتكاري به جاي روش هاي موجود ريسك نكردن مهم تر از نوع آوري به شمار مي رود بوروكراسي هاي ريشه دار يا غير قابل تغيير و چند لايه

اسلاید 15: ويژگي فرهنگ هايي كه داراي عملكرد پاييني دارند ارتقاء مديراني كه ساختارها ، سيستم ها و كنترل هاي سازماني را بهتر از چشم انداز و استراتژي ها و ساختار فرهنگ درك مي كنند اتخاذ استراتژي ها و تفكراتي كه از پيش تعيين شده مي باشد مخالفت با تحقيق و جستجو در مورد عملكردهاي برتري كه در خارج از شركت مورد استفاده قرار مي گيرد.تفكرات تنگ نظرانهاز مشاوره هاي خارج از شركت براي حل مشكلات شركت استفاده نمي كنند مشكلاتي كه در شركت بروز مي كند ساخته و پرداخته خود شركت مي باشد .

اسلاید 16: نشانه هاي فرهنگ هاي انطباق پذير مديراني با تعهد قوي نسبت به اصول بازرگاني و سهامداران سازماني مديران و كاركناني كه ريسك پذير هستند آزمايش و نوآوري استراتژي ها را تغيير مي دهد حس اطمينان در ميان تمامي كاركنانآن چه را كه جهت اطمينان براي موفقيت در بلند مدت لازم است انجام مي دهندفعال در اجراي راه حل هاي عملي.

اسلاید 17: نشانه هاي فرهنگ هاي انطباق پذير مديران اجرايي كساني هستند كه : ريسك ها را با احتياط انجام مي دهند خيلي سريع استراتژي ها و برنامه هاي عملياتي را تعديل مي كنند حمايت از كساني كه تغييرات كارا و مؤثري را پيشنهاد مي دهند ماهر در تغيير مواردي كه در راهكارهاي صحيح بايستي تغيير يابد صادقانه نگران وضعيت و موقعيت سهامداران هستند .

اسلاید 18: اهميت تطابق فرهنگ يك شركت با استراتژي باورها ، اهداف و روش ها يي كه اساس موفقيت يك استراتژي هستند ممكن است با فرهنگ شركت سازگار يا ناسازگار باشند هنگامي كه ناسازگار باشند . فرهنگ شركت ممكن است از اجراي موفقيت آميز جلوگيري و يا حتي آن را با شكست مواجه كند فرهنگ هاي قوي وقتي با وضعيت اهداف و روش هاي موجود شركت تطابق داشته باشند موجب ارتقاء عملكرد در شركت مي شوند و وقتي كه تطابق كمي داشته باشند ، به عملكرد شركت صدمه وارد مي سازند .

اسلاید 19: ايجاد يك فرهنگ حمايتي از استراتژي تغيير فرهنگ يك شركت جهت تطابق با استراتژي جديد يك چالش اجرايي سخت مي باشد خصوصاً هنگامي كه فرهنگ موجود در شركت ناسالم و همچنين در شركت تثبيت شده باشد .مديران ارشد شخصاً بايستي كوشش ها را جهت ايجاد يك فرهنگ حمايتي از استراتژي سوق دهند .

اسلاید 20: ايجاد يك فرهنگ حمايتي از استراتژي تشخيص اين كه كدام يك از جنبه هاي فرهنگ موجود از استراتژي حمايت و كدام يك از جنبه ها از استراتژي حمايت نمي كند خيلي به صورت باز و شفاف در مورد جنبه هايي از فرهنگ كه نياز به تغيير دارند ، صحبت كنيد با سرعت و همچنين به صورتي آشكار پي گير گفته هايتان باشيد چه به صورتي اساسي و چه بصورتي نمادين .

اسلاید 21: فعاليت هاي اساسي تغيير فرهنگ خودتان را با بهترين روش ها مقايسه كنيد اهداف عملكردي را كه در سطح جهاني مطرح هستند را تدوين نماييد موقعيت هاي جديد بازرگاني را درنظر بگيريد با تغيير مديران سنتي روح تازه اي به شركت خود بدهيد حركت هاي عمده تجديد سازماني را ايجاد نماييد ساختار پاداش دهي خود را تغيير دهيد تعهد خود را نسبت به آموزش كاركنان افزايش دهيد تخصيص بودجه خود را تغيير دهيد و در مواردي كه لازم است بعضي از بخش هاي شركت را كوچك و بعضي ديگر را گسترش دهيد .

اسلاید 22: فعاليت هاي نمادين تغيير فرهنگ هزينه هاي اجرايي اضافي را حذف كنيد و بر صرفه جويي تاكيد كنيد مديران اجرايي را ملزم به گذراندن وقت جهت صحبت با مشتريان و درك نيازهاي آن ها نماييد روش هايي را كه به عنوان موانع فرهنگي شناسايي شده اند را تغيير دهيد پاداش هاي ملموسي به قهرمانان شركت جهت قدرداني اعطاء نماييد مراسم تشريفاتي جهت قدرداني از افراد و تيم هايي كه همگام با برنامه هستند برگزار نماييد .

اسلاید 23: ايجاد استانداردها و ارزش هاي اخلاقي يك فرهنگ قوي اي كه بر پايه ي اصول اخلاقي بنا شده است در موفقيت برنامه ريزي استراتژيك در بلند مدت اثر مثبتي دارد برنامه هاي ارزشي و اخلاقي شركت باعث ايجاد پايبندي به اصول اخلاقي در شركت مي شود القائات كلامي و قدرت سنت ها اسناد مكتوب

اسلاید 24: موضوعاتي كه بيانيه هاي ارزشي و اصول اخلاقي را تحت پوشش قرار مي دهند :موضوعات اصول اخلاقي : صداقت آشكار نسبت به قوانين مبارزه با مصلحت هاي فردي رعايت انصاف در فروش و بازاريابي استفاده از اطلاعات داخلي ارتباط عرضه كنندگان و خريداران ارتباط عرضه كنندگان و خريداران روش هاي تحريف شده اطلاعات اكتسابي استفاده از دارايي هاي شركت اطلاعات وابسته به مالكين قيمت گذاري ، عقد قرار داد ، تنظيم صورتحسابموضوعات بيانيه هاي ارزشي: اهميت مشتري تعهد به كيفيت تعهد به نوآوري احترام به كاركنان اهميت به صداقت وظايف در قبال سهامداران وظايف در قبال عرضه كنندگان شركت را خانه ي خود دانستن حفاظت از محيط زيست

اسلاید 25: چگونگي اجراي ارزش ها و اصول اخلاقي : آميختن بيانيه هاي ارزشي با اصول اخلاقي جهت برنامه هاي آموزش كاركنان كنار گذاشتن درخواست هاي كار مربوط به كساني كه تمايلي نسبت به ويژگي هاي ارزشي و اخلاقي ندارند انتقال دادن اصول ارزشي و اخلاقي به تمامي كاركنان حمايت و پشتيباني مديران ارشد اجرايي از اصول ارزشي و اخلاقي اصرار بر اين كه تمامي مديران شخصاٌ در اشاعه ي اصول ارزشي و اخلاقي درگير شوند توسعه ي آموزش هاي اخلاقي توسط گروه هاي همگني در محيط هاي كاري.

اسلاید 26: ايجاد روحيه ي بالاي كار در فرهنگ شركت هايي با روحيه ي بالاي كار:تاكيد بر موفقيت گرايي و برتر بودنداشتن يك فرهنگ مبتني بر نتايجپي گيري سياست ها و روش هايي كه منجر به تشويق افراد براي انجام دادن كارهايشان به بهترين نحو مي شود پيامدهاي مطلوب :گرفتن نتايج دور از انتظار با استفاده از افراد عادي.

اسلاید 27: ايجاد روحيه ي بالاي كار در فرهنگ تاكيد بر توجه شديد به كاركنان :اعتقاد بر ارزش كاركنانرفتار توام با وقار و احترام نسبت به كاركنانتمايل نسبت به آموزش براي هر فرد تعهد قوي نسبت به امنيت شغلي و ارتقاء از درون خودكاركنان تشويق كاركنان به استفاده از خلاقيت و نوآوري در كار تدوين استانداردهاي عملكرد به صورت شفاف

اسلاید 28: ايجاد روحيه ي بالاي كار در فرهنگ توجه ي زيادي به كاركنان خود داشته باشيد از پاداش ها و تنبيه ها جهت تقويت استاندارد هاي كاري استفاده نماييد مديران را وادار نماييد تا نسبت به پيشرفت كاركنان خود ، مسئوليت پذيرباشند اختيار برتري جستن و مشاركت در كارها را به كاركنان خود اعطا نماييد به نوبت از كساني كه در اجراي كارهايشان برنده هستند قهرمان بسازيد .

اسلاید 29: تمرين رهبري استراتژيك شش وظيفه براي اجرا كنندگان استراتژيدر راس قرار گيريد تا از اتفاقات و رخدادها باخبر باشيد فرهنگ شور و شوق را جهت انجام استراتژي در سازمان ، ايجاد نماييد شركت را ملزم به پاسخگو بودن نسبت به شرايط در حال تغيير كنند رضايت جمعي را به دست آوريد ، به سياست هاي تدوين شده در استراتژي پردازيد و سپس اجرا نماييد استانداردها و رفتارهاي اخلاقي را تقويت نماييد جهت بهبود عملكرد كلي استراتژيك ، فعاليت ها را اصلاح نماييد .

اسلاید 30: اصل مديريت استراتژيك :رهبري قدرتمند يك ضرورت واقعي در دستيابي به اجراياثر بخش يك استراتژي به شمار مي رود .

اسلاید 31: مديريت بدون تشريفات يك شبكه ي وسيع و همچنين منابعي از اطلاعات به دو صورت رسمي و غير رسمي فراهم نماييد شبكه هاي رسمي :با كاركناني كه نقش كليدي دارند صحبت كنيد گزارش هاي مكتوب را مرور كنيد از آخرين دستاوردهاي عملياتي يك نتيجه گيري آماري كنيداز مشتريان بازخورد داشته باشيدمراقب واكنش هاي رقباي خود باشيد شبكه هاي غير رسمي اي كه به شدت متكي بر مديريت بدون تشريفات است :از حوزه ها به طور مرتب بازديد نماييد ، با بسياري از كاركنان تمامي سطوح سازمان گفتگو كنيد.

اسلاید 32: پرورش جو و فرهنگ حمايت از استراتژي رهبران موفق قدرت تشخيص كساني را كه كاركنان را متقاعد مي سازند دارند استراتژي منتخب به جا و درست بوده است اجراي استراتژي منتخب به بهترين شكل ممكن يك اولويت بزرگ است .تنها مديران ارشد هستند كه قدرت تغييرات عمده فرهنگي را دارند .

اسلاید 33: نقش رهبران : پرورش فرهنگ حمايت كننده از استراتژي داشتن اين فلسفه كه سهامداران همه چيز شركت هستند پذيرا بودن عقايد جديد به چالش گرفتن وضعيت موجود ايجاد شور و شوق در كاركنان به منظور اتفاق افتادن استراتژي جديد تكرار چند باره ي پيام هاي جديد اعطاي پاداش به كاركناني كه هنجارهاي فرهنگي جديد را ابراز مي كنند تدابيري را اتخاذ نماييد كه به واسطه ي آن تمامي مديران بايستي به نقطه نظرات مشتريان ناخشنود ، سهامداران ناراضي و كاركنان معترض گوش فرا دهند.

اسلاید 34: نقش رهبران : حفظ پاسخگويي درون سازماني ترغيب و تشويق مجموعه اي از عقايد جديد قابل اطمينان حمايت از كاركناني كه : قصد دارند در ابراز عقايد جديد پيشرو باشند ، خدمات بهتري را ارايه نمايند ، محصولات جديدي را توليد كنند و فن آوري هاي ابتكاري را عرضه كنند مشتاق جهت فرضي كه بتوانند نوآوري ها را در بخش ها ي جديد . در كسب و كارها و صنايع وارد كنند انطباق مستمر را در مقابله با شرايط در حال تغير ، ارتقاء دهيد .

اسلاید 35: نقش رهبران : ارتقاء قهرمانان افراد را نسبت به ارايه ي پيشنهادها تشويق كنيد افراد تك رو را كه داراي عقايد خلاقي هستند آنها را بگذاريد و جايي را براي اعمال عقايدشان به آن ما اختصاص دهيد تلاش ها و فعاليت ها را گسترش دهيد و نسبت به شكست برخي از فعاليت ها شكيبايي به خرج دهيد پاداش هايي را كه براي افراد موفق درنظر مي گيرد بزرگ و شايسته باشد كساني را كه نيز موفق نبوده اند را به سعي و تلاش مجدد تشويق نماييد از انواع مختلف روش هاي موردي براي حمايت از تجربه گرايي استفاده نماييد.

اسلاید 36: سياست ها و استراتژي ملاحظات سياسي در ساختن استراتژي توافق و هم رايي در مسير بلند مدت تعيين اين كه كداميك از اهداف استراتژيك در اولويت قرار دارند ايجاد يك اجماع عمومي براي استراتژي هاي جايگزيني كه اجرا مي شوند .

اسلاید 37: سياست ها و استراتژي ملاحظات سياسي در اجراي استراتژي كدام بخش و چگونه بايستي سازمان دهي مجدد شود چه كساني بايد بيشترين اختيارات را داشته باشند انتخاب افرادي كه شغل هاي كليدي را پر مي كنند كدام يك از بخش ها بايستي بيش ترين افزايش بودجه را به خود اختصاص دهند .

اسلاید 38: سياست ها و استراتژي افراد كليدي ، ائتلاف هايي را تشكيل مي دهند كه هر كدام بر منافع يا پتانسيل ها ، عقايد و مزاياي واگذار شده خودشان اصرار مي ورزند .خط مش هاي شركت رهبران استراتژي را با چالش رسيدن به توافق در خصوص استراتژي و نحوه ي اجراي آن مواجه مي سازد .

اسلاید 39: رهبر استراتژي و خط مشي هاي داخلي : نقش سياسي تمركز وارد بر:گزينه هاي انگيزشيحمايت از پيشنهادهاي قوي و حذف پيشنهادهاي ضعيف رهنمود دادن در جهت تشكيل ائتلاف در خصوص برخي از مسايل رسيدن به توافق و تعهد.

اسلاید 40: نقش رهبران در تقويت رفتار اخلاقي بيان اهميت رفتار اخلاقي در برگيرنده :تاكيد بر اصول اخلاقي اعمال مجازات سخت براي رفتارهاي غير اخلاقي اطمينان يافتن از اين كه فعاليت ها با اصول اخلاقي هم جهت هستند وظيفه ساختن گزارش دهي تخطي هاي اخلاقي و رعايت اصول اخلاقي براي كاركنان .

اسلاید 41: نقش رهبران در تقويت رفتار اخلاقي رهبري اخلاقي با اعمال موارد زير به ظهور مي رسد :تدوين يك روش اخلاقي برترفراهم كردن آموزش هايي براي تمامي كاركنان از لحاظ اين كه چه چيزي اخلاقي و چه چيزي غير اخلاقي است اشاره آشكار به اصول اخلاقي و پافشاري محكم بر موضوعات اخلاقي و چه چيزي غير اخلاقي است اشاره آشكار به اصول اخلاقي و پافشاري محكم بر موضوعات اخلاقيبركناري اشخاصي كه در پست هاي كليدي مرتكب تخلف مي شوند سرزنش افرادي كه نسبت به پايبندي به اصول اخلاقي از خود تساهل نشان مي دهند .

اسلاید 42: اجزاي كليدي در برنامه اخلاقي کميته نظارت متشکل از اعضای هيات مديره كميته اي متشكل از مديران ارشد جهت هدايت آموزش، اجرا و تطبيق كارها با اصول اخلاقي حسابرسي سالانه از تلاش هاي مديران نسبت به رعايت استانداردهاي اخلاقي گزارش هاي رسمي در خصوص فعاليت هاي مديران جهت اصلاح فعاليت هاي ناكارا الزام كاركنان به امضاي اسنادي كه كه پيروي از استانداردهاي اخلاقي را گواهي مي كند .

اسلاید 43: فرآيند رهبري ايجاد تعديلات اصلاحي تعديلات و اصلاحات ميان راهي در برنامه و اجراي استراتژيك از بخش هاي ضروري در مديريت استراتژيك مي باشد شيوه هاي ايجاد تعديلات اصلاحياصل واكنش و پاسخگويي به شرايط جديد تعديلات مبتكرانه و مؤثر

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید