فشارهای شغلی
اسلاید 1: 1بنام خداموضوع :فشارهاي شغلي
اسلاید 2: 2محورها و موضوعات كيس: 1. عدم تجزيه و تحليل مناسب شغلعدم تناسب شغل و شاغل عدم تعريف دقيق شرح وظايف اضافه بار نقش ابهام در نقشتضاد در انتظارات مسئولين و ارباب رجوعفشارهاي بيجاي مسئولينفشارهاي ارباب رجوع
اسلاید 3: 32.عدم وجودارتباطات صحيح در سازمانجريان نيافتن صحيح اطلاعات در سازمانعدم آگاهي مدير از وضعيت كارمندعدم آگاهي كاركنان از وضعيت يكديگرعدم انتقال دادن مشكلات كاري توسط كارمند به مديرعدم ايجاد انگيزهعدم جبران صحيح خدمات كارمندشايعه پراكنيعدم وجود حمايت گروهيفشارهايعصبي
اسلاید 4: 43.عدم رعايت قوانين و مقرراتعدم پرداخت حق بيمه توسط كارفرماتقاضاي بيجاي كارگران براي دريافت بيمه بيكاريمحدود شدن منابع ماليفشارهايعصبي4.عدم اطلاع رساني در ارتباط با قوانين به ارباب رجوععدم تعلق بيمه به بعضي از كارگرانمراجعه به سازمان وفشار بيجا به كارمندفشار عصبي
اسلاید 5: 55.مديريت تامين مالي ناصحيحمنابع محدودعدم جبران صحيح خدمات كارمندفشار مسئولين براي عدم برقراري حقوق بيكاري6.عدم آگاهي خانواده كارمنداز مشكلات كاري ويفشار عصبيعدم حمايت خانوادهفشار خانوادگي
اسلاید 6: 6 تبيين ادبيات موضوعمرحله اول: بررسي كلي سازمانمرحله دوم: تعيين اينكه از اطلاعات بدست آمده از تجزيه و تحليل شغل چگونه استفاده خواهد شدمرحله سوم انتخاب نمونههايي از مشاغل براي تجزيه و تحليلمرحله چهارم: بدست آوردن اطلاعات لازم با استفاده از روشهاي مختلف تجزيه و تحليلمرحله پنجم : تنظيم شرح شغلمرحله ششم: تنظيم شرايط احراز شغلتجزيه و تحليل شغلمرحله هفتم: طراحي شغلمرحله هشتم: ارزيابي طراحي شغل وانجام اصلاحات
اسلاید 7: 7ارتباطاتمدير بايد دائم با كاركنان در تماس باشد، به وضعيت آنان رسيدگي كند و بازخور لازم را به منظور بهبود وضعيت شغلي آنها ارائه كندكاركردهاي ارتباطات: 1.كنترل2.بهبود انگيزه3.بيان احساسات4.اطلاعاتتعريف فشار عصبيحالتي در روان وتن كه از فشارهاي روحي يا جسمي به فرد ناشي ميشود و اكرظرفيت تطبيقي ذهن و بدن فرد نتواند در برابر عوامل محيطي ناسازگار واكنش مناسب داشته باشد فرد دچار آن مي شود، فشار بيش از تحمل فرد نابود كننده زندگي است
اسلاید 8: 8سه الگوي مختلف استرس:الگوي هانس سليهالگوي هولمز و رائهالگوي ريچارد لازاروسنشانهها ي استرس شغلي: روانيجسمانيرفتاري
اسلاید 9: 9اضافه بار نقش:هنگامي اتفاق ميافتد كه فرد با تقاضاها و انتظاراتي از منابع مختلف مواجه ميشود كه نميتواند در زمان معين و محدوديتهاي كيفي آنها را انجام دهد ابهام نقش:هنگامي اتفاق ميافتد كه به فرد اطلاعات ناكافي يا مبهم درباره مسئوليتهايش داده ميشود
اسلاید 10: 10راهكارهاي پيشنهادي 2. تنظيم شرح شغل 3. تنظيم شرايط احراز شغل4. بررسي اينكه آيا كارمند فعلي شرايط احراز را دارد يا خير؟5. كاهش توقع مسئولين از كارمند در حد وظايف 6. جبران صحيح خدمات كارمند با توجه به شرح وظايف 7. ارتباط دائمي مدير با كارمند8. افزايش ارتباطات غير رسمي بين كاركنان1. انجام دقيق تمامي مراحل تجزيه و تحليل شغل
اسلاید 11: 119.افزايش همكاري بين كاركنان و حمايت گروهي10.پرورش فرهنگ سازماني مطلوب به منظور جلوگيري از شايعه پراكني و جريان يافتن صحيح اطلاعات در سازمان11.ايجاد محيط امن براي كاركنان تا مشكلات خود را به مدير انتقال دهند 12.ايجاد ضمانتهاي اجرايي براي رعايت قوانين و مقررات 13.اطلاع رساني در ارتباط با قوانين به ارباب رجوع 14.مديريت تامين مالي صحيح براي جبران مشكلات مالي15.آگاه كردن خانواده كارمند از مشكلات كاري وي
اسلاید 12: 12راه حلهاي پيشگيرانهحل استرس شغليراه حلهاي مبارزه گرايانهحل استرس شغليمراقبت دائمي در برابر عاملهاي استرس و نشانههاي آنآماده سازي منابع و از ميان برداشتن عوامل استرستحمل كردن عوامل اجتناب ناپذير استرسفرونشاندن برانگيختگيهاي استرس آورگسترش دادن منابع مقابلهپرهيز از عوامل استرس با ايجاد سازگاري در زندگي
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.