علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

فصل ششم درس برنامه نویسی وب

php

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ششم درس برنامه نویسی وب”

فصل ششم درس برنامه نویسی وب

اسلاید 1: فصل: ششم(اشیای داده) درس: برنامه نویسی وب استاد: دانشگاه: ارائه دهندگان:

اسلاید 2: ردیف رابط کاربری و ردیف قوانین تجاری نباید اطلاعات برنامه را ذخیره کنند. این ردیف ها حتی نباید از نحوه ذخیره سازی اطلاعات (فایل متنی، XML یا پایگاه داده) یا مکان اطلاعات ذخیره شده مطلع باشند، هرگونه اطلاعاتی که ذخیره می‌شوند باید از ردیف قوانین تجاری به ردیف داده‌ها ارسال شوند.ردیف داده نیز مسئول پاسخگویی به درخواست‌های دریافت اطلاعات از سوی ردیف قوانین تجاری است. به این ترتیب، ردیف رابط و ردیف قوانین تجاری از هرگونه تغییرات در نوع متدهای ذخیره سازی( فایل متنی، XML یا پایگاه داد) و مکان آیتم های ذخیره شده اطلاعی ندارند. امضا یا تعریف متد (پارامتر های دریافتی) و آیتم هایی که از ردیف داده برگردانده شده اند باید در طول حیات برنامه بدون تغییر باقی بمانند. تا زمانی که این موارد بدون تغییر بمانند هنگامی که تغییراتی در ردیف داده روی می‌دهد، در سایر ردیف ها نباید نیاز به اعمال تغییرات وجود داشته باشد.کلاس دادهامنیت و کارایی – هنگام استفاده از پایگاه های داده ممکن است ساخت یک رشته SQL در ردیف قوانین تجاری و ارسال آن به ردیف داده منطقی به نظر برسد . این کار باعث بروز یک حفره امنیتی بزرگ در برنامه می شود . هکرها می توانند هر نوع رشته SQL را ارسال کنند ( از جمله یک رشته delete) .همچنین ارسال دستورات به روز رسانی SQL (UPDATE و DELETE وINSERT ) به ردیف داده ، ممکن است منطقی به نظر برسد. مجدداً این امر باعث بروز یک حفره امنیتی بزرگ می شود. ارسال داده برای یک دستور WHERE SQL نیز ایده بدی است زیرا ممکن است به هکرها اجازه دهد هر ترکیبی از داده ها را در پایگاه داده حذف کنند یا تغییر دهند.

اسلاید 3: یک کلاس داده باید قابلیت عملکردی کاملی برای دستکاری اطلاعات فراهم کند . این امر شامل قابلیت خواندن ، درج ، به روزرسانی و حذف اطلاعات است. حتی اگر برنامه کنونی نیازی به همه این دستورات نداشته باشد ، از لحاظ منطقی برای کاربرهای آتی باید در کلاس داده موجود باشد . باید میان کارایی و نیاز به ذخیره سازی اطلاعات ، یک توازن در نظر گرفته شود. در حالی که لازم است اطلاعات بسیار مهم بلافاصله ذخیره سازی شوند ، سایر اطلاعات را می توان تا زمانی که کاربر هر نوع به روزرسانی را انجام دهد ، در یک ساختار داده در برنامه ذخیره کرد ( لیست ، آرایه و پایگاه داده ). نگهداری و اعمال تغییرات در اطلاعات در حافظه سرور ، به جای مکان ذخیره سازی بسیار کارآمدتر است . ذخیره اطلاعات ، فقط پس از آنکه تمام تغییرات به انجام رسیدند ، باعث می شود فراخوانی های متعدد به مکان ذخیره سازی ، به تعداد دو فراخوانی کاهش بیابد ( بازیابی اولیه اطلاعات و ذخیره سازی اطلاعات به روزرسانی شده ) . اعمال تغییرات در اطلاعات واقع در حافظه همواره مؤثرتر از اعمال تغییرات در یک دستگاه ذخیره سازی است ( مانند یک درایو دیسک سخت ) .استفاده از یک کلاس داده یک قابلیت منطقی برای پر کردن یک ساختار داده و ذخیره اطلاعات در یک مکان ذخیره سازی را به شیوه ای خودکار فراهم می کند . با فرض اینکه یک نمونه از کلاس داده تنها در صورت وجود الزام برای به روزرسانی اطلاعات ، ایجاد خواهد شد . سازنده کلاس می تواند برای بازیابی اطلاعات از مخزن ذخیره سازی و قرار دادن آن در حافظه سرور استفاده کند هنگامی که شی داده دیگر مورد نیاز نیست ، از لحاظ منطقی دیگر نیازی به اعمال تغییرات بیشتر نیست. مخرب کلاس را می توان برای برگرداندن اطلاعات از حافظه به مخزن ذخیره سازی به کار برد .

اسلاید 4: این نمونه سازنده ، به فراهم سازی اطلاعات سودمند از یک فایل XMLبسیار نزدیک می شود . متد PHP با نام File_get_contents یک فایل متنی را باز میکند . محتویات را درون یک رشته قرار می دهد و فایل را می بندد . سازنده ، این متد را همراه با متد Get_dog_application فراخوانی می کند ( همان متدی که در Dog_container در مثال ۵-۵ به کار رفته بود ) تا نام و مکان فایل داده XmL را مشخص کند . سپس محتویات فایل در sxmlfle قرار داده میشود . سپس متد PHP با نام Simp lexml string داده ها را به گونه ای قالب دهی می کند تا به مدل داده Simplexml اجازه دهد اطلاعات را مورد پیمایش قرار دهد . در این نقطه ، متدهای Simplexml را می توان برای نمایش و دستکاری داده ها مورد استفاده قرار داد . در هر صورت ، خط بعدی تلاش می کند تا داده XmL را به یک آرایه تبدیل کند . این دستور (Aray) تلاش می کند تا از تبدیل نوع استفاده کند . دستور Print_r نتایج را نمایش می دهد .

28,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید