روانشناسی و روانپزشکی

فصل پنجم کتاب انگیزش و هیجان مارشال ریو

angizesh-birooni4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل پنجم کتاب انگیزش و هیجان مارشال ریو”

فصل پنجم کتاب انگیزش و هیجان مارشال ریو

اسلاید 1: www.Ghalamo.comانگیزش بیرونی فصل پنجم

اسلاید 2: محیط و رفتارهر محیطی که ما در آن قرار می­گیریم، بین رفتارهای مطلوب و نامطلوب تمایز ایجاد می­کند. هر محیطی به ما برای انجام دادن رفتارهای مطلوب پاداش می­دهد و ما را برای انجام دادن رفتارهای نامطلوب تنبیه می­کند.ما عموما از گرایش­های لذت جویانه خود پیروی می­کنیم و به راهکارهایی می­پردازیم که باور داریم پاداش تولید کرده و از تنبیه جلوگیری می­کند. به مرور زمان یاد می­گیریم کدام رفتارها برای ما پاداش و لذت و کدام رفتارها تنبیه و بیزاری ایجاد می­کنند. 2

اسلاید 3: شبه نیازهارویدادهای محیطی که انگیزش­های بیرونی را ایجاد می­کنند، می­توانند شبه نیازها را نیز ایجاد نمایند.شبه نیازها، خواست­ها و امیالی که به صورت موقعیتی ایجاد می­شوند و بر خلاف نیازهای فیزیولوژیکی، روان­شناختی و نا آشکار، نیازهای تمام عیار نیستند. شباهت شبه نیازها به نیازهای واقعی: 1- تاثیرگذاری بر اینکه چگونه فکر، احساس و عمل میکنیم. 2- اغلب، ولی نه همیشه، احساس فوریت را به همراه دارند. نمونه­ای از شبه نیازهای رایج: نیاز داشتن به پول در فروشگاه، نوار زخم­بندی بعد از بریدگی و چتر هنگام باران.شبه نیاز شرایطی نیست که برای رشد، بهزیستی و زندگی واجب و ضروری باشند. نیرومندی شبه نیاز  حاصل این است که محیط تا چه اندازهای اضطراری و متوقع است. 3

اسلاید 4: انگیزش بیرونی  افراد  همیشه انگیزش خود را از درون ایجاد نمی‌کند بلکه گاهی منفعل می شوند و برای تامین انگیزش به محیط روی می آورند.  انگیزش بیرونی: ناشی از مشوق ها و پیامدهای محیطی مانند غذا، پول، تحسین، توجه و ... انگیزش بیرونی از پیامدی ناشی می‌شود که از خود فعالیت مجزا است. 4

اسلاید 5: مطالعه تنظیم محیطی انگیزش بر مبنای شرطی سازی کنشگرمطالعه تنظیم محیطی انگیزش بر مبنای بیان شرطی سازی کنشگر استوار است که افراد به وسیله آن یاد می گیرند چگونه به صورت موثری در محیط عمل کنند .عمل کردن موثر:  یادگیری انجام رفتارهایی که پیامدهای جالبی را تولید می‌کنند و انجام ندادن رفتارهایی که پیامدهای آزاردهنده تولید می کند .بالدوین: پیشنهاد مفهوم زیر برای انتقال دادن بیان شرطی سازی کنشگر. S:R CS = نشانه موقعیتی  R= پاسخ رفتاری C =  پیامد  = نشانه موقعیتی زمینه را برای پاسخ رفتاری آماده می­کند. 5

اسلاید 6: مشوق هارویدادی محیطی که فرد را به سمت آغاز کردن راهکار خاصی جلب یا به دور از آن دفع می‌کند و همیشه قبل از رفتار واقع می شود و در انجام این کار انتظاری را در فرد به وجود می‌آورند مبنی بر اینکه پیامد های خوشایند یا ناخوشایند در شرف وقوع هستند. ارزش تشویقی یک رویداد محیطی: از طریق تجربه آموخته می­شود. همین فرایند یادگیری است که رفتار هدف­گرای بعدی ما را شکل می­دهد.مشوق­های مثبت رفتار گرایشی در حالی که مشوق­های منفی رفتار اجتنابی را علامت می­دهد.دو تفاوت مهم بین مشوق ها با پیامدها:  ۱- زمان روی دادن هر یک:  همیشه قبل از رفتار واقع می شود و پیامد همیشه بعد از رفتار واقع می شود2- نحوه­ با انگیزه کردن رفتار: مشوق  جذب یا دفع شروع رفتار. پیامد افزایش یا کاهش پایداری رفتار 6

اسلاید 7: تقویت کننده ها  هرگونه شی یا رویداد محیطی که رفتار را افزایش می­دهد.  تنها راه برای مشخص کردن یک تقویت کننده در عمل:  آن را بدهیم و بعد صبر کنیم و ببینیم آیا رفتار را افزایش خواهد داد یا نه. موارد مورد استفاده در تاریخ پژوهش انگیزش برای توجیه این که چرا تقویت کننده ها رفتار را افزایش می دهد: تقویت کننده سائق را کاهش میدهد. تقویت کننده برانگیختگی را کاهش میدهد.تقویت کننده برانگیختگی را افزایش میدهد. تقویت کننده برای فرد جالب است. تقویت کننده احساس خوبی ایجاد میکند. تقویت کننده انجام دادن کاری تفریحی را ممکن میسازد. دو نکته درباره ماهیت تقویت­کننده­ها :1- از نظر کیفیت تفاوت دارند.2- فوریت ارائه آن­ها تا اندازه­ای اثربخشی آن­ها را تعیین می­کند.7

اسلاید 8: مدیریت رفتار به وسیله ارائه تقویت کننده هامثال8

اسلاید 9: پیامدها  دو نوع پیامد: 1- تقویت کننده­ها: ۲- تنبیه کننده­ها 1) مثبت 2) منفیتقویت­کننده­های مثبت: هر گونه محرک محیطی که در صورت ارائه احتمال رفتار مطلوب در آینده را افزایش می‌دهد.تقویت­کننده­های منفی: محرک­های محیطی ناخوشایند که وقتی حذف شوند، احتمال رفتار مطلوب در آینده را افزایش می‌دهند.گریز: دور کردن فرد از محرک آزار دهنده.اجتناب:  جلوگیری از وقوع محرک آزاردهنده از همان ابتدا9

اسلاید 10: پاداش هاپاداش بیرونی: هرگونه پیشنهاد از جانب یک فرد که به فرد دیگری در ازای خدمت یا موفقیت او داده می‌شود.تمایز تقویت­کننده­های مثبت از پاداش­ها: تمام تقویت­کننده­های مثبت پاداش هستند در حالی که فقط برخی پاداش­ها به عنوان تقویت­کننده­های مثبت عمل می­کنند.آیا پاداش­ها موثر واقع می­شوند؟ آیا رفتار مطلوب را افزایش می­دهند؟ ارائه پاداش بیرونی: به معنی آن است که نفع شخصی قریب‌الوقوع است و موقعیتی که فرد در حال حاضر در آن مشغولیت دارد به صورت غیر منتظره ای در جهت بهتر تغییر کرده است.وقتی پاداش­ها نفع شخصی غیرمنتظره و قریب الوقوع را به دریافت­کننده علامت می­دهند موثر واقع می‌شود اما وقتی پاداش­ها بر طبق روال عادی قابل پیش­بینی می­شوند، توانایی خود را در راه­اندازی دوپامین و قابلیت خود را در نیرومند­سازی رفتار پاداش گروه از دست می‌دهند.10

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید