فصل ۴ سازمان های بدون گردش عمده کالا
اسلاید 1: به نام خداارائه دهندگان : پوریا جباری و حامد عمارلوفصل 4سازمان های بدون گردش عمده کالا
اسلاید 2: مقدمهسازمان های بدون گردش عمده کالا در اشکال مختلفی وجود دارند. با این همه معمولاً در این سازمانها منبع اصلی درآمد کالاهای نامشهود این زیر خدمات هستند از این رو ما به این سازمان ها، سازمان های خدماتی می گوییم. به عنوان مثال رستوران ها،گاراژ شرکتهای حسابرسی،بانک ها و شرکت های بیمه ای.اغلب در این سازمانها،ظرفیت موجود و استفاده از این ظرفیت نقاط شروع مهمی برای کنترل کامل بودن در آمد هستند. در اینجا ظرفیت ارائه شده بیشتر شامل فضا و زمان در ترکیب با پرسنل است.پس کنترل سرمایه گذاری (شامل برنامه ریزی سرمایه گذاری) بر اساس ظرفیت خدماتی،همانند کنترل اشتغال ظرفیت خدماتی موضوع مهمی است.بنابراین،سیستم های کنترلی نباید فقط بر اطلاعات مالی تاکید کند،چون ممکن است مدیریت را مجبور کند که فقط بر صرفه جویی در هزینه ها بدون در نظر گرفتن سایر اهدافی که ممکن است از لحاظ استراتژیکی مهم باشند،تمرکز کند.
اسلاید 3: معیارهای غیر مالی که مدیریت می تواند برای اندازه گیری عملکرد از آن ها استفاده کند،شامل موارد زیر است:1.معیارهای رضایت مشتری در بعد از ارائه خدمات2.معیارهای مستقیم پردازش خدمات3.متغیرهای جایگزین رضایت مشتریاز این رو ما سازمان های خدماتی زیر را مورد بحث قرار خواهیم داد:سازمانهای با گردش محدود کالاسازمانهای که ظرفیت زمانی و مکانی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند سازمانهایی که دانش و مهارت را در اختیار مشتریان خود قرار دهندعلاوه بر این بعضی از موضوعات مربوط به موسسات دولتی را که اغلب شباهت هایی با سازمانهای خدماتی دارند، مختصراً مورد بحث قرار خواهیم داد. جدول 4 (تهدید ها ، پیامد ها و راه حل های اصلی کنترل در سازمان های داخلی)
اسلاید 4: سازمانهای با گردش محدود کالاسازمانهای خدماتی با گردش کالا تا حدی با سازمان های تجاری و تولیدی قابل مقایسه هستند. گردش کالا نقطه شروعی برای کنترل بخش اصلی جریان اطلاعات در سازمان های خدماتی است.مهمترین تفاوت ها مربوط به به کار گیری ظرفیت و رابطه بین مصرف کالا ها و درآمدهای مربوطه است.در سازمان های خدماتی ظرفیت به طور مستقیم در اختیار مشتریان قرار میگیرد،در حالیکه در سازمانهای تولیدی از طریق استفاده آن برای فرایندهای تبدیل تکنیکی،بهطور غیرمستقیم فقط برای برآورد نیازهای مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد پس باید به برنامه ریزی فعالیت هایی که به بهینه سازی استفاده از ظرفیت کمک میکند،از یک طرف و به افزایش تعادل بین و درآمدها از طرف دیگر،توجه بیشتری شودثبت اولیه درخواست خدمات برای کامل بودن درآمد ها سازمانهای با گردش محدود کالا های متعلق به خود و متعلق به اشخاص ثالث بسیار مهم است این تفاوت فقط بر تهدیدها و پیامد آنها کنترل های ناشی از نبودن جریان خروجی وجه نقد مربوط به پرداخت صورتحسابهای فروشنده،تاثیر می گذارد.
اسلاید 5: سازمان هایی که ظرفیت زمانی و مکانی را در مشتریان خود قرار می دهنداین سازمان ها برای استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت خود تلاش می کنند. در مورد کنترل داخلی به استفاده از ظرفیت (حداکثر ظرفیت من های ظرفیت خالی) و ثبت اولیه درخواست مانند رزرو کردن،توجه خاصی شود.در مورد کالاهای فیزیکی یا کالاهای تقریباً فیزیکی خدمات بیشتر شامل متصل شدن به شبکه ای از سیم ها و خطوط لوله است ؛قیمت این خدمات اکثراً در قیمت محصولات منظور میشود و بیشتر به استفاده از خطوط لوله و سیم ها بستگی دارد کامل بودن درآمدها از طریق سنجش گرهایی کنترل میشود.خدمات استفاده شده بر اساس کالاهایی که به عنوان سند دریافت نقدی خدمات پرداخت شده است تعیین می شود. از این رو،این کالاها کالاهایی نیستند که به طور ذاتی ارزش داشته باشند،بلکه صرفاً کالاهایی هستند که ارزش اسمی اساسی دارند. به همین دلیل به آنها شبه کالا یا به دلیل شباهت آن ها به پول شبه پول میگویند. در غیاب گردش فیزیکی کالاها جای خود را به گردش شبه کالا ها می دهد و سعی می شود که این گردش کنترل شود شبه پول نقطه شروعی را برای کنترل کامل بودن درآمدها شکل میدهد. شبه پول را می توان به عنوان کالاهایی معمولاً با ارزش اسمی بالا و ارزش ذاتی پایین،تعریف نمود .ظرفیت اشغال شده=ظرفیت خالی(بلا استفاده)-ظرفیت موجود(در دسترس)درآمدها=نرخ هر واحدظرفیت×ظرفیت اشغال شدهوضعیت دستوری(آنچه که باید باشد) تعداد شبه کالاهای فروش رفته=موجودی پایان دوره شبه کالاها-افزایش موجودی کالا+موجودی ابتدای دوره شبه کالا
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.