صفحه 1:
صفحه 2:
۱ Eager Wr POM NYY
بگذاراد تا مسائل را به سبک خود پیش ببرد.
۳۰۳ ۵ ی ترس yl)
صفحه 3:
مذاکره را چنین تعریف می کند:
تلاش برای توافق, پذیرش, اجماع و همسویی نظرات مذاکره در پرویه تي تواند
به صورت غير رسمى در طول چرخه حیات پروئه انجام شود یا به صورت رسمی
در طی تهیه تدارک بین امضاکنندگان قرارداد شکل بگیرد.
مهارت های مذاکره جزعی کلیدی در فرایند تصمیم گیری لند که در آن تعدادی
راه حل های ممکن در اختیار مدیر پروژه قرار می گیرد.
صفحه 4:
۲
۲
استراتژی برد - برد
صفحه 5:
استراتژی برد _ باخت
لین انستزاتتیبه لین معلی امنت کهمدیران پروثه در مذاکره با ملاع
پرنده شود و طرف مخللف باید ببازد يا حداقل به اهدافش نرسد و هر یک از
طرفین دنبال نقط ضعف دیگری است و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند.
فتیخه این روبکرد. اشغراک نگذاشتن اطلاعات با ذيكران ليث .هيع قلا
برای درک نیازهای و انتظارات طرف دیگر انجام ندیشود و اعتباده من کیره
بین طرفیت وجود داردهمه محتاطانه بازی میکنند تا چیزی لو نرود.
صفحه 6:
يهترين معامله برى هر دو طرف برسد- رأه حل مورد توافق طرفين .
نتيجه اطلاعات به راحتى بين طرفين به اشتراك كذاشته مى شود تا درك آنها از موضع
ال ا Se eas al Tee ae
دو طرف در پی رفع اختلافات موجود هستند و طرفین در صدد ایجاد روابط تجاری بلند
50
صفحه 7:
استراتژی باخت - باخت
اگر از استراتذی باخت - باخت استفاده کنید» اساسا معتقدید که ۲ او من
[مذاکره] را ببازم. کاری می کنم که شما هم (مذاکره ) را ببازید" فقط در
صورتی که دلایل کاری خوبی را برای به کار گرفتن لین استراتژی کینه توزانه
وجود داشته باشد. باید از تن استفاده کردهزیرا موجب ایجاد دشمنان غير
ضروری میشود که در مذاکرات بعدی برای گیر انداختن شما بر می گردند.
صفحه 8:
پروژه را برای رسیدن به معامله ای بهتر
را بهبود می بخشد.
اين 52517
GB 95) >
oe
2
| بیان
۳ woe oe
صفحه 9:
۱- آمادگی داشته باشید:
تکالیف خود را انجام دهید و نیازها و انتظارات طرف مقلبل را شناسایی کنید.
آمادگی داشتن ضروری است و این کار را به صورت غیررسمی از طریف شبکه ی
ارتباط ها انجام دهید.
۲- برنامه ی مبارزه تهیه کنید:
منطقی است که قبل از مذاکره یک برنامه مبارزه تهیه کنید که چیزهایق و4 که
می خواهید به دست آورید و چگونگی رسیدن به آنها و نیز گزینه های جایگزین
را مشخص کند .
صفحه 10:
رت ای Ps
؟- ملاقات مكرر نشكيل دهِيد!
ا ا ا ا ا ا ل 0
SIAIs Se sree )efaE- AAS, (3p را ار سس ات
pe] رس ات ی
صفحه 11:
۴- انتظار عقاید موقتی را داشته باشید:
برخلاف دیدگاه هاء عقاید اغلب موقتی هستند و ممکن است در طول زمان
۵- اول اختلاف های ساده را حل کنید:
در آغازن اختلاف های ساده را حل کنید تا پیشرفت» خوش بینی و رضایت خود
برای مصالحه و رسیدن به راه حلی بینابین را نشان دهید. این کار باعث ایجاد
يك gad همکارانه برای تعقیب مذاکره هنگام پرداختن به مسائل دشوارتز کشک
می کند.
صفحه 12:
ال ا ا ا ا FR pea 000 2 Se ea
ey رن تسن
ال ار
ل كردن مسئله با تعيين آخرين ييشنهاد و زمان مقرر مى تولند طرف مقابل را وادار
کند تا خط پایه و دامنه ی توافق خود را آشکار کند.
صفحه 13:
مهارت های شبکه سازی
مهارت های شبکه سازی بخش مهمی از فرایند مذاکره هستند. زیرا مدیر پروژه
را قادر به رسيدن به معامله ی بهتری می کنند. از قبیل تخفیف از کسی/که می
شناسد. احتمال اينکه مردم به کس, که دهست دارند ه به اه اعتماد دارند کمک
کتددبیشتر از کسی اسث که
صفحه 14:
ای ای ها ۱۳
35
Mom عن
كسب 2 oak
۳
كبرق ی S&S
صفحه 15:
حل اختلاف (مشاجره)
اگر اختلاف های با طرف مقلبل را نتوان بامذاکره رفع کرد. باید فرایند های رفع اختلاف را مد
نظر قرار داد:
* ميانجى گری: میانجی گری نوعی فرایند رفع اختلاف است که یک شخص ثللث بى طرف
واسطه به طرفین کمک می کند تا به توافق برسند.
۶ مصالحه: مصالحه شبیه میانجی گری است. با لین تفاوت که شخص آشتی دهنده با طرفین
به طور جداگانه ملاقات می کند تا اختلافات آنها با مرتفع کند.
# حکمیت: حکمیت گزینه ای قانینی است که طی لن همه ی طرفین می پذیرند تا موضع
خود را به یک شخص ثالث بی طرف واگذار کنند که اختلاف را رفع کند.
صفحه 16:
با تشكر از توبه شما
