صفحه 1:
از كتاب : به آموزش بدبين نيستم
مقدمه. قهرست مطالب وسراغاز كتاب
به آموزش بدبين نيستم
اثر : مدمد فایق مجیدی دهگلان
صفحه 2:
به آموزش بدبین نیستم
صفحه 3:
به آموزش بدبین نستم
مولف : مدمد فایق مجیدی دهگلان
ویبراستار: بدالله محمدی
جاب وصحافى : بعشت
نوبت چاپ اول بهار ۱۳۸۸
شمارگان وقطع :۲۰۰ رقعی
قیمت ۲۰۰۰ تومان
صفحه 4:
سر شناسنامه : مجیددی دهگلان محمد فایق
عنوان وپدید آور : به آموزش بدبین نیستم/محمد فایق مجیدی دهگلان
مشخصات ناشر: سنندح ging بیان, ۱۳۸۸
مشخحات ظاهری : ۷۲ ص
شابک > ۹۷۸-۹12-۹9۳1-۵۲-۰
یادداشت :کتابنامه ص۷۲
موخوع : مجیدی دهگلان محمد فایق ۱۳۵۰ یادداشت های طرح وغیره
آثار ونوشته ها
رده بندی دیویی :۱۰۹۵۵/۳۷۱
شماره کتابخانه ملی : ۱۱۳۵۸۱
موضوع : معلمان - اییران:
صفحه 5:
به آموزش بدبین نیستم
فهرست مطالب
چاپ اول ودوم
۲-به آموزش بدبین نیستم
۳-برای هر کاری خوب بودم. باورکن
2-در وشله ی نخست ما آموزگار کودکانيم نه آموزگار دروس
0-ععلم خوبم بو تو ادامه دادی ۰
7-عفارتهای زندگی
۷- احساس بی نیبازی ازمعلم
۸- احیای حقوق مادی وسعنوی معلمان
9-معلم عزيزم سلا م من
-٠١ بونامه درسى امروز ميراث بى دليل روزكار كذشته است
١١ - فرهنكَ مطا لعه
صفحه 6:
2- قضرمانان بیشتر شان وقتی قضرمان بودند که
۵ دنیای خالی از خشونت
7-فقریعنی گرسنگی - سوء استفاده و بی سوادی
۷-کار تجسم عشق است
۸-درطول یک سال کلاس شاگردانم چه چیز هایی را غیر از درس آموفته بودند؟
۸-توانایی
۰- آموفتم که یادگیری مداوم کلید قرن جدید است
۱- آنگاه که عدالت بیاید
صفحه 7:
مقدمه چاپ اول
برشر چه شمی لزری می دان که همان ارزی
زین روی دل عاشق از عرش گزون باشد
آنچه در این مجموعه آمده است تحقیقات علمی دانشگاهی
وآکادمیطک نیست بادداشت های روزانه ای است که در سالهای
ندریسم نگاشته ام واکنون که به کار اداری مشغول ام
صفحه 8:
وشاید کاری مضمتر از آموزش دانش آموزان را به
من سیرده اند هنوز هم آرزو می کنم ای كاش
باز هم معلم بود م به كلاس برمى گشتم تا
جشمان تيزبين ونكته سنح دانش آموزانم خطاهايم
را خط بزنند امروز دغدغه ام آموزش معلمان است
صفحه 9:
مقدمه چاپ اول
ودراین راستا لازم دانستم انديشه های ناقص خویش را که در
روزنامه هاو هفته نامه های کشور چاپ شده است در مجموعه ای
گردآوری نمایم تا شاید گرهی از عقده های ناگشوده آموزش و
پریرش بگشاید البته بعضی از مقالات و یاداشتها پراکنده که
به نظر نگارنده مهم بوده نیز در این مجموعه آمده است به این
اميد که مقبول افتد ورجای واتق دارم خطاهایم را برمن بیخشایی .
صفحه 10:
اين اثررا تقديم مى کنم به همه مربیان وکسانی
که دربه صورت پیدا وپنهان برمن تاثیر گذ اشته
اند
وكسانى كه سنك را براى بنای ازادی می خواهند
صفحه 11:
به آموزش بدبین نیستم
در جایی خواندم که بر سر در یکی از دانشگاه های
] مریکا نو شته شده است :
gi) 45 در آموزش توقف در زندگی است و توقف در پژوهش
نوگک در آموزش و زندگی است)
صفحه 12:
کم کم داشتم با تمام وجود این شعار زیبارا باور
می کردم که چنین شعاری را باید با آب طلا
نوشت و بر سر در تمام آموزشگاهها نحب کرد نا
همیشه جلو چشمان نکته سنج صاحبان خرد و
جویند کان علم باشد
صفحه 13:
به آموزش بدبین نیستم
اما در جایی دیگر نامه ای را از زبان دانش آموزی
به معلمش خواندم که بسیار جای تامل داشت و من
را بر آن داشت که تجدید نظر كنم و آموزش
محض را نجات بخش بشریت در عصر انقجار اطلاعات
ندانم نامه او از اين قرار بود:
صفحه 14:
معلم عزیزم سلام
((من یکی از بازماندگان اردوگاههای مرگ هستم . چشمان من
چیز هایی دیده اند هیچکس نباید ببیند
اناق های کازی که توسط مهندسین آموزش دیده ساخته شده
sad aids
کودحکانی که توسط پزشکان تححیل کرده مسموم شدند
نوزادانی که توسط پرستاران تربیت شده کشته شدند
صفحه 15:
به آموزش بدبین نیستم
زن ها و بچه هایی که توسط فارغ التححیلان
دبیرستان ها و دانشگاهها هدف گلوله قرار
در نتیجه نسبت به آموزش و تححیل بد بین هستم
تقاضاى من ابن است كه :
صفحه 16:
تقاخضای من این است که :
به شاگردان ذید کمک کنید تا انسان بار بیایند کوشش های
شما هرگز نباید دیو های آموزش دیده .دیوانگان ماهر یا ایشمن
های تححیل کرده بسازد
تدريس خواندن .نوشتن با حساب زمانی اهمیت دارد كه در انسان تر
شدن فرزندان ما قرار داشته باشد))
منابع: مجله ى آموزش جهائى .هفته نامه نككاه
صفحه 17:
به آموزش بدبین نیستم
پایان
واين پایان نیست سرآغاز انسان بودن است: