27 صفحه
335 بازدید
14 تیر 1401

صفحه 1:

صفحه 2:
Judgmental Heuristics in Social Cognition ‎Gudgmental heuristics) 55la3 3; ails |‏ ,3 هایی که سرنخ ها و معیار های قضاوتی را باهم ترکیب می کنیم. ‎Judgmental distortions or judgmental mistakes ‏زمانی که قضاوت ما هدف قضاوتی را مطابق با معیار قضاوتی به درستی منعکس نک ‎ ‎

صفحه 3:
کارکرد ‎Judgmental heuristics‏ * گر بخولهیم به اهدلف. خود برسیم بلید قولنین. و نظم حلکم بر محیط را به خوبی بشنلسیم تا بتولنیم. حولدث وا توضیح دهیم. تا حدی که قلبل پیش بینی بلشند. * در ولقع نتیجه ی کلرهلیمان. وا پیش بینی کنیم- Oe

صفحه 4:
~~ Availability ~~ __ Heuristics __~ ~ Representative < ness Heuristics ~ Anchori ng & > Adjustment 0

صفحه 5:
Availability Heuristics ما وقايع شايع را راحت تر از وقايع غير شايع به خاطر مى أوريم

صفحه 6:
_- خطای گمانه ‎ash‏ در —_ دستر سس - * ا.میزان وضوح رویددادها ‎Vivid accounts of events‏ 2 مس * ۲.ویژگی خاص حافظه ‎Certain characteristics of memory‏ 3 .ادراک فرد از سهولت بازیابی ‎perceived ease of retrieval‏ ۴.پوشش رسانه ای ‎The presence of events in the media‏ TS ‏۵.تجارب‎ * 5

صفحه 7:
میزان وضوح رویدادها ۲ شهرت : * ما افراد مشهور را راحتتر از افراد غير مشهور به ياد مى آوريم و اين ممکن است دلیل بر فراوانی نباشد.

صفحه 8:
ویژگی خاص حافظه < حافظه مفاهیم را به هنگام رمز گردانی دسته بندی می کند. " مفاهیم می تواند براساس اولین حرف فهرست بندی شود. * آزمایش تورسکی:احتمال قرار گرفتن حرف؟] در اول کلمات بیشتر است یا وسط کلمات؟

صفحه 9:
* افراد قضاوت های خود را نه فقط بر اساس فراوانی بلکه بر اساس محتوای آنچه بازیابی می شود. استوار می * اگر از فراد خواسته شود مثال هایی در مورد موضوعی بیان کنند اگر فرآیند این بخاطر آوردن دشوار به نظر برسد در قضاوت افراد تثیر خواهد داشت. * بیان رفتار های دارای اعتماد به نفس در آزمایش تورسکی.

صفحه 10:
پوشش رسانه ای پوشش رسانه ای باعث سوگیری و انحراف در دسترسی پذیری رخدادها می شوند. ۲ رویدادهایی که در رسانه ها بیشتر به آنها پرداخته شود فراوانی آنها بیشتر تخمین زده می شود. * مرگ و میر در اثر سرطان شایع تر از مرگ و میر در اثر تصادف است درحالیکه در رسانه ها به تصادفات رانندگی بیشتر پرداخته ميشود.

صفحه 11:
تجارب شخصی ” رویداد هایی را که افراد شخصا با آنها برخورد داشته اند راحتتر بازیابی مى كنند در نتيجه آنها را محتمل تر فرض می کنیم. 6 ۲

صفحه 12:
Representativeness heuristics 7 نماینده بودن یا معرف بودن مبنای طبقه بندی و قضاوت قرار میگیرد. ‎cals”‏ میان یک عنصرو یک طبقه نشانگر عضویت عنصر در طبقه مى ‎Bab‏ ‎era ten) ose ae‏ 000 ‏7 مبنایی که حافظه برای قضاوت می دهد دانشی است که از گروه های مختلف دارید. 11

صفحه 13:
خطای کمانه زنی معرف Ignoring base rates در طبقه بندی ها به نظر می رسد که افراد از گمانه زنی معرف استفاده میکنند در حالیکه نسبت های پایه را نادیده می گیرند.

صفحه 14:
بی توجهی به اصل بسط و ادراک * گر ۸ شامل 8 باشد نمیتوان نتیجه گرفت که احتمال 8 از ۸ بیشتر است. فردی را« بك بوم 5 وقوع همزمان دو پدیده نمی تواند بیشتر از وقوع هركدام به تنهايى باشد كه به اين .ايم اصل سفسطه ى عطف مى كويند .8 يك کارم 1 سس

صفحه 15:
درک نادرست از شانس گزینه ی اول نماینده ی بهتری از فرآیند قرعه کشی و شانس است در حالیکه هرکدام از این گزینه ها می تواند درست باشد. EES 3 3 —_— 7

صفحه 16:
Anchoring & Adjustment ‏در بعضی شرایط برای قضاوت کردن از یک نقطه یا مبنا شروع می کنیم که به آن نقطه ی‎ ‏شروع. تکیه گاه می گویند. سپس با تنظيم كردن و بالا يايين كردن نسبت به آن نقطه.‎ ‏ارزیابی و قضاوت می کنیم.‎ مثال: دانشجو آزمایش تورسکی(۱۹۷۴) برای بررسی تکیه گاه یابی چه درصدی از ایالات آفریقایی جز ۲ لاهستند؟ 15

صفحه 17:
قضاوت در تکیه گاه یابی طبق دو روند صورت می گیرد ۳ ys ‏نتیجه ی قضاوت ها و ارزیابی های ما اليسه أى مى‎ ۱ ‏غالبا به سمت تکنه گاه سو‌گیری دارد‎ ۳ ‏که اثر تکیه گاه یابی نام دارد.‎ 59 = 3 ‏۲قضاوت ار‎ * we —— 16

صفحه 18:
مدل دسترسی پذیری انتخابی ‎The selective accessibility model‏ در طی پردازش اطلاعات مربوط به تکیه گاه رخ می دهد یعنی فرد اطلاعات تكيه كاه را بررسی می کند که آیا ارزش این تکیه گاه مطابق ارش واقعی آن هست پا نه؟ از بين اطلاعات کسب شده اطلاعاتی را انتخاب می کنیم که به تکیه گاه نزدیک باشد یعنی در دسترس تر می باشند.

صفحه 19:
خطای بنیادی اسناد - رفتار و عملکرد شخص را به ویژگی های شخصیتی وی نسبت می دهیم نه به شرایط محیطی. - اثر ویژگی های شخصیتی به عنوان تکیه گاه در برابر اثر وبژگی های محیطی می شود. سوگیری ادراکی - قضاوت های افراد به گونه ای که به نفع خود شخص باشد مثلا پیامد موفقیت آمیز را به رفتار خود نسبت دهد. - موفقیت خود را به عنوان تکیه گاه برای توجیه رفتار خود قرار دهد.

صفحه 20:
?How do | feel about it ° * اگر احساس ما خوب باشد قضاوت ما مثبت خواهد بود. ؟ احساساتی که مقبت و متفی نیستند. * احساس آشنایی نسبت به اسم یک فرد میتوان اند به عنوان مبنایی برای قضاوت درمورد شهرت فرد باشد. <a ٠ Affective feeling Non affective feeling

صفحه 21:
The interplay of affect & isi ‎y 2‏ ١.ديدكاه‏ سنتى: عاطفه توانايى تفكر منطقى در باره ی دنیای اجتماعی ‏ ) را کاهش میا | - حافظه | ‏علم پاسخ ت - قضاوت ناخت دارد. ‎J‏ - شیوه ی پردازش | ‎ .""""‏ اطلاعات | ‎Sale ١ ۱‏ ۲دیدگاه م ._ ‎٠‏ - متقاعد سازی_ 1 ‏عواطف در بسیاری از موارد دقت. صحت وحتی گستره و عمق پردازش | اطلاعات را بالا می برد. و1 2 ‎Oe ‎> Nu ‎

صفحه 22:
mood- dependant accessibility of information حالات عاطفی ما اطلاعاتی که به ذهن میرسند و در آن ذخیره می شوند را تحت تاثیر قرار می دهد. آزمایش ‎(VAAN) gb‏ در مورد خاطرات دوران مهد کودک نشان داد که افراد با خلق شاد وقایع مثبت تر و با خلق ناراحت وقایع منفی تری را به یاد آوردند.

صفحه 23:
یروت * مدل شبکه ی ارتباطی حافظه ی انسان ‎associative network model of human)) ~‏ memory Autonomic patterns ۸ mood Seman concepts. Events e.g. , success in Actor/action Involved in Time/place of event 21

صفحه 24:
work model of associative net human memory)) > زمانی که محرک ها رابطه ی ساختاری قوی با هم داشته "سر باشند اثر خلق روی دسترسی پذیری اطلاعات قابل ‎ha‏ ‎١‏ تشخیص نخواهد بود. ۲.الکوی نا متقارن یادآوری همساز با حالات خلقى: / خلق شاد -* یاد آوری,خاطرا ۳ خلق ناراحت ‎Fok‏ عدبي افراد در حالت ناراحتی سعی می کنند حال خود را بهبود ‎wa‏ ‏بخشند. ==<

صفحه 25:
~ Mood & Evalua' judgment EEE EEE EEE eee خلق مثبت ۳ خاطرات مثبت خلق منفی * خاطرات منفی یک فرد شاد به طور انتخابی اطلاعات مثبت را بخاطر می آورد در نتيجه قضاوت مطلوبتری خواهد داشت. - خلق نقش اطلاعات را بازی می کند و به صورت 5 الا۱6اعمل می کند. - در بسیاری از موارد این فرضیه درست عمل می کند زیرا یک محرک مثبت حالت روانی مثبتی ایجاد می کند . - وقتی در حضور کسی احساس خوبی داشته باشیم قضاوت مطلوبی نسبت به او خواهیم داشت 23

صفحه 26:
Mood & processing styles Top-Down Processing)) ‏پردازش بر اساس دانش قبلی‎ - - افراد در خلق خوب مسیر کم تلاش را انتخاب می کنند. Bottom-Up) (Processing ‏پردازش بر اساس اطلاعات موجود‎ - - افراد در خلق غمگین پردازش عمیق تر و گسترده تری دارند. 24

صفحه 27:
Mood & person perception = اخلق شاد لزوما منجز به قضاوت مثبت نمی شود: - آزمایش بودنهازن و همکاران ‎)1۹٩۴(‏ Mood & persuasion ‏بین خلق و کیفیت پیام جهت متقاعد سازی رابطه وجود دارد.‎ - - افراد در حالت خلق ناراحت به دنبال دلابل قوی هستند اما در خلق شاد اینگونه نیست.

20,000 تومان