کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی سازمانی

karafariniye_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی سازمانی”

کارآفرینی سازمانی

اسلاید 1: The Four Models of Corporate EntrepreneurshipRobert C. Wolcott and Michael J. LippitzMohsen.Gholamrezazadeh.YousefiSpring 20111

اسلاید 2: مقدمهتنها 5 درصد شركتهاي رو به افول، مي توانند بيش از 1درصد از ميزان رشد GDP رشد نمايند.در اين ميان، كارآفريني سازماني و خلق يك كسب و كار جديد راهكاري براي رشد سريعتر مي نماياند.در دنيايي كه شركتهاي ژاپني خصوصا SONY تمامي برندها، فناوريها و كانالهاي صنعت صوت و تصوير را در اختيار داشت، استيو جابز و iPOD در يك تهور كارآفرينانه، و با اتکاء به پتانسيل بازار موسيقي ديجيتال پرتابل، قفل اين بازار را مي شكند و آن را در اختيار مي گيرد.2

اسلاید 3: مقدمهدر اين پژوهش، با بررسي 30 شركت بزرگ، 4 روش براي كارآفريني سازماني در قالب 4 مدل ارائه گرديده است.بر اين اساس شركتها مي توانند با بهره گيري از اين مدلها در 4 شرايط مختلف از اين راهكارها بهره گيرند و نياز به فرآيند آزمون و خطا در آنها كاهش يابد.3

اسلاید 4: تعريف كارآفريني سازمانيفرآيند انعقاد، پرورش، پياده سازي و مديريت يك كسب و كار جديد توسط يك تيم در يك سازمان مستقرشده و موجود، با اهرم كردن منابع، موقعيت بازار و تواناييهاي شركت مادر.اين ترم با مفهوم corporate venture capital متفاوت مي باشد. اين عبارت به فرآيند جستجوي شركت براي يافتن سرمايه گذار اشاره دارد و بيرون از شركت اتفاق مي افتد كه البته اثراتي در داخل نیز دارد.كارآفريني فرآتر از كالا و محصول جديد است و مي تواند شامل نوآوري در خدمات، كانالها، برندها و ... نيز باشد4

اسلاید 5: چهار مدلدو بعد را معرفي مي كنندOrganizational Ownership: توزيع مالكيت يك كسب و كار جديد در سازمان چگونه است؟Resource Authority: آيا براي فرآيند كارآفريني سازماني بودجه اي مستقلا اختصاص داده شده است؟اين دو بعد يك ماتريس چهارتايي را تشكيل مي دهد كه هر يك ارائه دهنده يك مدل مي باشد.هر مدل، ارائه دهنده راهكاري براي اجراي كارآفريني سازماني در سازمانها است.فرصت طلب(Opportunist) : مالكيت توزيعي و بودجه موقتيتوانمند ساز (Enabler): مالكيت توزيعي و امكان تخصيص پولي حامی (Advocate): مالكيت متمركز و بودجه موقتيتوليد كننده (Producer): مالكيت متمركز و امكان تخصيص پولي5

اسلاید 6: 6

اسلاید 7: Opportunist Modelشركتها در ابتداي فرآيند كارآفرين سازماني از اين مدل استفاده مي كنند.در اين مدل، بخش و منابع خاصي در سازمان به فرآيند كارآفريني سازماني اختصاص نمي يابد. مالكيت نيز به صاحبان ايده اختصاص نمي يابد.اين مدل در سازمانهاي با فرهنگ اعتماد متقابل ممكن است. سازمانهايي كه در آنها ايده خوب، بتواند رشد كند و اعتبار بيابد.7

اسلاید 8: Enabler Modelكارمندان براي ارائه يك مفهوم نو، مورد حمايت قرار مي گيرند.در اين مدل نيز مالكيت به كارمندان داده نمي شود ولي بودجه براي ايده هاي نو اخصاص داده مي شود.در گوگل از اين مدل براي كارآفريني سازماني بهره گرفته مي شود.كارمندان گوگل مي توانند 20 درصد وقت خود را صرف پرداختن به ايده خود نمايند. 8

اسلاید 9: Advocate Modelمربيگري و تشويق واحدهاي تجاري به پيگيري فرصت هاي جديدتحول در واحدهاي تجاري و حمايت هاي از تيم هاي كارآفرين در شركت9

اسلاید 10: Producer Modelتوجه شديد به كارآفريني شركتي با مربيگري و يكپارچگي مجدد مفاهيم كسب و كاررهبري قابل احترام و داراي اختيارات كافي تصميم گيري درون سازمانيتخصص در ايجاد كسب و كارهاي جديدتوجه آشكار به كارآفريني شركتي و دادن پاداش10

اسلاید 11: توانمندسازشركت سرمايه و توجه مديريت ارشد به پروژه هاي سهم را تسهيل مي كند. مانند گوگلتوليد كنندهشركت گروهها ي حامي كارآفريني سازماني ايجاد مي كندمانند: كارگيلفرصت طلبشركت رويكرد مشخصي براي كارآفريني سازماني ندارد و شبكه هاي دروني و بيروني تخصيص منابع را انجام مي دهند.مانند زيمرحاميشركت به شدت براي كارآفريني شركتي متعهد مي شود ولي واحدهاي تجاري سرمايه را فراهم مي كنندمانند دوپونغيرمتمركزمالكيت سازمانمتمركزموقتيمنبع قدرت و اختيارDedicate11

اسلاید 12: ویژگیمدل توانمند ساز مدل حاميتوليد كننده1اهداف استراتژيكشكل دادن كاركنان و تيم هاي كارآفرينتحول در واحدهاي تجاري و حمايت هاي از تيم هاي كارآفرين در شركتبهره گيري از فرصت ها2كاركرد اصليجلب توجه مديران ارشد به رهبران كسب و كارهاي آينده داراي ايده هاي جديدمربيگري و تشويق واحدهاي تجاري به پيگيري فرصت هاي جديدتوجه شديد به كارآفريني شركتي با مربيگري و يكپارچگي مجدد مفاهيم كسب و كار3ورودي هاسرمايه گذاري پولي، تعهد مديريت و جذب و توسعه كاركنانWell-connected corporate veteranswith a small staff of business buildingcoaches and a CEO imprimatur.رهبري مجرب داراي ارتباط قوي با كاركنان تمام وقت و منابع مالی مستقل.12

اسلاید 13: ویژگیمدل توانمند ساز مدل حاميتوليد كننده4خروجي هادست يابي به اهداف استراتژيك همچنين بهبود و تغيير فرهنگيكارآمدي و كارايي فرايندهاي تجاري مهمSelf-sustaining and/or potentiallydisruptive new businesses that mayor may not fit any existing businessunit.5عوامل موفقيتفرهنگ نوآوريانعطاف پذريري ساختاري و تيمي براي پيگيري پروژه هاوجود تعهد مديريت به ويژه در تصميمات پوليفرايند و معيارهاي مناسب ارتباطيتخصص در ايجاد كسب و كارهاي جديدمهارت در ايجاد ائتلاف و شبكه هاي دروني و بيرونيپشتيباني و شفافيت مديريت ارشدرهبري قابل احترام و داراي اختيارات كافي تصميم گيري درون سازمانيتخصص در ايجاد كسب و كارهاي جديدتوجه آشكار به كارآفريني شركتي و دادن پاداش6نمونه هايي از چالش هاحفظ يكپارچگي و انضباط در زمينه برندهاي شركتييافتن و تشكر از قهرمانان و نواوران يافتن مديران كارآفرين در بين مديران كه اساساٌ بر مبناي كار اجرايي خود و نه نوآوري پاداش مي گيرند.جانشيني رهبرينبود واحد تجاري پشتيباتي كارآفريني13

اسلاید 14: Best SelectionsEnabler: to enhance company’s – with few top eng. – culture about incorporationAdvocate: to accelerate the growth of established divisions of an organizationProducer: to seek and use disruptive innovations and opportunitiesMixed Models: appropriate for huge organizations and turbulent business environment14

اسلاید 15: Ambidextrous Organizational سازمان دوسو-توانی15

اسلاید 16: Two contradictory challenges faced by firmsAdaptabilityAlignmentAmbidextrous organizations Aligned and efficient in how they manage in today’s businessFlexible enough to changes in the environment so they will prosper tomorrow16

اسلاید 17: 17Ambidextrous OrganizationsFlexible organizations in which leaders incorporate structures and management processes that are appropriate to innovation and learning, as well as to the efficient implementation of ideasAn ambidextrous organization emphasizes coordination over control as well as flexibility

اسلاید 18: 18Ambidextrous OrganizationsInclude two significantly different types of businessesOne for exploiting existing capabilities, products through traditional means (efficiencies, processes)One for exploring new concepts and approaches, and for finding new opportunities for growth through adaptable, flexible approach

اسلاید 19: 19Ambidextrous Organizatio

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید