kar_az_rahe_dur

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار از راه دور”

کار از راه دور

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2كار از راه دورTeleworking بهمن کامرانپاییز 92

اسلاید 3: پدر خوانده دورکاری جک ام.نیلز است،زیرا اولین کسی است که به صورت رسمی به تحقیق در این خصوص پرداخت.

اسلاید 4: 4 شعار روز :ديروز آدم‌ها سركار مي‌رفتند، امروز كار همراه آدم‌هاست.

اسلاید 5: در دهه 1970..................برای کاهش مصرف انرژیدر دهه 1980..................به معنی کار شناور و منعطفدر دهه 1990..................برای طراحی محیط کاردر دهه 2000..................همه موارد+بهره وریمفهوم و فلسفه دورکاری

اسلاید 6: تعاریف دورکاری :استفاده ازتکنولوژی اطلاعات وارتباطات در جهت کارکردن کارمندان در مکانی به غیر از محل کار .یک روش انعطاف پذیر کار که شامل فعالیتهایی می شود که مستلزم کارکردن دوراز کارفرما و یا محل کار به طور سنتی می باشد .معروفترین تعریف از نیلز که به پدرخوانده دورکاری معروف است بیان می دارد هر نوع جانشینی تکنولوژی اطلاعات به جای رفت و آمد مربوط کار.

اسلاید 7: تعریف انجمن بین المللی دورکاری :دورکاری نوعی آرایش کاری است که طی آن کارمند به شکل انعطاف پذیر از نظر زمان(پاره وقت یا تمام وقت )از نظر مکان(خانه یا مراکز دور ویا به شکل سیار)به انجام وظایف محوله می پردازد.

اسلاید 8: جک ام.نیلزسوال جک:چرا کارها را به این روش انجام می دهیم؟ چرا نمیتوانیم از فناوری برای انجام بهتر کارها استفاده کنیم؟چرا باید به سر کار برویم وقتی که فناوری به بیشتر ما امکان کارکردن در خانه یا در نزدیکی خانه را-حداقل در بعضی اوقات- می دهد؟-موضوع (( مصالحه بین ارتباطات راه دور و حمل و نقل))-اصطلاح بهتر telecommuting وبعد واژه teleworkingتاریخچه دورکاری

اسلاید 9: دورکاری تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند : 1)فرهنگ سازمانی 2)نوع شغل 3)مهارت و موقعیت هر کارمند 4)مدیریت

اسلاید 10: ایده پدیده دورکاری در دهه 1950شکل گرفت واین ایده به دنبال ترکیب ارتباطات از راه دور و تکنولوژی محاسباتی برای انجام کار در محلی غیر از محل سنتی بود ولی مفهوم دورکاری در اوایل دهه 70 وبا شدت یافتن پدیده الودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی و همچنین بروز بحران نفت مطرح شد.

اسلاید 11: هادسن و اقتصاد دورکاریدر سال 1992 هادسن در گزارشی با عنوان ”اقتصاد دورکاری“ اعلام کرد که در تحقیقی بر روی 350 سازمان بزرگ بریتانیایی که دورکار استخدام کرده اند،متوسط افزایش بهره وری 45% ثبت شده است. در سال 1995 کمیسیون اروپایی اعلام کرد که ممکن است دورکاری بخشی از زندگی آینده افراد باشد.

اسلاید 12: 121- كار در خانه: كار در خانه و منزل عامل كار. كاركنان در خانه شخصي كار را انجام مي‌دهند و با فناوري اطلاعات و ارتباطات با سازمان ارتباط دارند.2- مراكز دوركاري : كار در مراكز ماهواره‌اي و مراكزي كه نزديك منزل افراد براي انجام كارها ايجاد مي‌گردد.3- دوركاري سيار: كار در هتل‌، هواپيما، قطار، سفر، محل استقرار ارباب‌رجوع كاركنان با استفاده از فناوري سيار مانند لپ تاپ، تلفن همراه و يا شبكه بي‌سيم قادربه ارتباط با سازمان هستند.4- دوركاري شبكه‌اي:كار توسط يك تيم به لحاظ فيزيكي متفرق ولي درگير همكاري تيم‌هاي پژوهشي، خبرگان و صاحب نظران و ... براي انجام كار توسط خبرگان و صاحب‌نظراني كه نمي‌توان آنها را در يك جا جمع كرد.جلوه‌ها و صورت‌هاي دوركاري

اسلاید 13: دورکاری در ایران دورکاری در ایران به دولت دهم که یکی از شعارهای اصلی آن دولت الکترونیک بود بر می گردد وآن هم بدلیل تمرکز زدایی از شهر تهران و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به این شهر وکاهش آلودگی و ترافیک در تهران بود. آیین نامه دورکاری در ایران:در تاریخ1389/4/7آیین نامه دورکاری با هدف افزایش بهره وری،انعطاف کاری ،کاهش حجم رفت و آمد کارمندان دولت واثرات جانبی آن به تصویب رسید

اسلاید 14: برخی از موارد آیین نامه دورکاری درایران ماده4)در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط دورکاری افراد معلول،زنان باردار، یا دارای فرزند کمتر از شش سال از اولویت برخوردارند.ماده 8)هر ماه مبلغی به میزان 5% حداقل حقوق موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری تحت عنوان کمک هزینه های جانبی برای مواردی از قبیل سرمایش،گرمایش، روشنایی واینترنت به دورکاران پرداخت شود و پرداختهای رفاهی مستقیم وغیر مستقیم مانند سایر کارکنان به این افراد پرداخت شود.

اسلاید 15: ماده10)کارمند متقاضی دورکاری موظف است قبل از شروع دوره دورکاری تعهدنامه پیوست را که تاکید شده به مهر هیات دولت است امضا نماید.ماده 11)حداقل زمان دوره دورکاری شش ماه و حداکثر را کارگروه اجرایی تعیین خواهد کردماده 14)کارمند دورکار موظف استدر صورت لزوم روزهایی را هر هفته که توسط مدیر واحد مربوط وی تعیین می گردد در محل کار خود حضور فیزیکی داشته باشد. طبق این آیین نامه دستگاههای دولتی مجاز بودندتا پایان سال 89 ,20%وظایف خود را از طریق دورکاری انجام دهند .

اسلاید 16: در آمار اخیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور اعلام کرده هم اکنون در شهر تهران بین 10% تا 80% کارکنان ادارات دورکار شده اند

اسلاید 17: 17مشكل تأمين نيازهاي اجتماعي كاركنان و مسئله انزواي سازماني دوركاران زيرساخت‌هاي تكنولوژيكي گران قيمت، ناكافي و نامناسب مشكل اطمينان از امنيت اطلاعات و داده‌هاكنترل و نظارت افراد و امور اعتماد مديريت عملكرد ارتباطات دوركاري نوعي متفاوت با كار حضوري و متعارفمشكلات و چالش‌هاي مديريتي كار از راه دور

اسلاید 18: مسولین برنامه ریزی مدیریت ونیروی انسانی کشور برای اجرای موفقیت امیز دورکاری در ایران باید به ابهامات زیر بصورت شفاف پاسخ دهند :1)دورکاری برای شرکتهای خصوصی است نه دستگاههای دولتی2)دورکاری برای دستگاههایی است که ارباب رجوع ندارند3)دورکاری برای دستگاههایی است که از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیر ساختهایمورد نیاز آن بسیار پیشرفته هستند و همه چیزشان الکترونیکی است

اسلاید 19: 4)الان که برخی از کارکنان در سازمان حضور دارند کارهایشان را انجام نمی دهند،اگر انها را به دورکاری بفرستیم چگونه می خواهند کارهایی که محول می شود را انجام دهند.5)برخی از کارکنان تا یک گزارش یا نامه را تهیه کنند چندین بار کارشان اصلاح و تکمیل می شود حال اگر به آنها اجازه داده شودکه در خانه بمانند و کارها را انجام دهند، چطوری می توان کارهای شان را اصلاح وتکمیل نمود.

اسلاید 20: 6)دورکاری شیوه ای برای تعدیل نیروی انسانی است،ابتدا گفته می شود فرد به سازمان نیاید واز خانه کارهایش را انجام دهد بعد هم می گویند لازم نیست درخانه هم کاری انجام دهد و خدا حافظ.7)دورکاری از سازمانهای خارجی کپی برداری شده است.در ایران مخصوصا در بخش دولتی زیرساخت های آن فراهم نیست لذا در بخش دولتی قابل اجرا نیست.8)دورکاری مثل خیلی از موضوعات دیگر مدتی سازمان را مشغول خواهد کرد وبعد فراموش می شود

اسلاید 21: 9)برای اجرای دورکاری لازم است که فرایندهای سازمان،مهندسی مجدد شود و طوری طراحی شود که انجام کارها از طریق دورکاری ممکن شود.10) برای انجام وظایف ا ز طریق دورکاری،ابتدا باید شرح وظایف مورد بازنگری قرار گیردچون در حال حاضر بسیاری از افراد،فعالیتهایی که انجام می دهند منطبق بر شرح وظایف شغلی آنها نیست.

اسلاید 22: در پايان نبايد مسائل امنيتى را نيز از نظر دور داشت. هر سازمان و موسسه بسيارى از اسناد و اطلاعات مربوط به خود را طبقه بندى شده تلقى كرده و براى عدم افشاى آنها تلاش مى كند. با توجه به اين كه امروزه على رغم به كارگيرى انواع و اقسام برنامه ها و نرم ا فزارهاى امنيتى باز هم حجم قابل توجهى از اطلاعات حساس شركت ها و موسسات سرقت مى شود، چگونه مى توان امنيت رايانه هايى را حفظ كرد كه براى دوركارى توسط كارمندان ناآگاه از مسائل امنيتى مورد استفاده قرار گرفته ا ند و احتمالا حاوى اسناد محرمانه هستند؟ تا زمانى كه اين سوالات بی پاسخ بماند، سرنوشت دوركارى هم مشابه با طرح انتقال كارمندان دولت از پايتخت به شهرستان ها خواهد ماند.

اسلاید 23: دورکاری در کشورهای توسعه یافته دولتهای اتحادیه اروپا از دورکاری حمایت می کنند برخی دولتها سعی دارند باتغییر قوانین کار این شیوه را گسترش دهند در برخی از کشورها اقدامات حمایتی دیگری را انجام داده اند بعنوان مثال درهلند از کارمندان دورکار در زمینه تامین اجتماعی مالیات کمتری گرفته می شود

اسلاید 24: هم اکنون دورکاری یک انتخاب بسیار مطلوب در اروپا محسوب می شود زیرا برای کارمندان شرایط بهتری را فراهم می کند و باتوجه به بحران موجود برای دولت و کارفرمایان هزینه کمتری را به دنبال دارد

اسلاید 25: يك ميليارد نفر دوركار تا پايان سال 2011 ميلادي در جهان13 ميليون در ژاپن 17 ميليون در آمريكا5/3 ميليون نفر در انگلستان و...... هدف‌گذاريها

اسلاید 26: در ژاپن در سال 2010 ميلادي 13 ميليون نفر دوركار بوده‌اند. در ژاپن باور بر آنست كه دوركاري براي طرفين مربوط داراي منافعي به شرح زير است:براي حكومت:توسعه و حيات بيشتر نواحي روستايي و محلي حل مشكلات شهری حل مسائل زيست محيطیكاهش ريسك‌ها و مخاطرات مديريتیپيشرفت دوركاري در ژاپن

اسلاید 27: براي مديران:افزايش بهره‌وري كاهش هزينه تجهيزات و تسهيلاتحفظ و شكوفايي استعدادهاحمايت از نسل‌هاي بعدي براي كاركنان:افزايش بهره‌وري كاهش خستگي جسمي و فكري بهبود روابط خانواده و با فاميل

اسلاید 28: علل موفقیت دورکاری در ژاپن در مقایسه با ایران:) در ژاپن زیرساختهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می باشد.)در ژاپن باور عمومی مبنی بر مفید بودن دورکاری برای فرد و جامعه وسازمان جود دارد(اعتماد).)در ژاپن شرح مشاغل کاملا متناسب با شاغل و شغل می باشد .)در ژاپن ساعات مفید کار دقیق و مشخص می باشد (کاری برای انجام دادن دارند))کارمندان ژاپنی قبل از تصدی شغل کاملا آموزش می بینند درواقع کار را به نحو احسن یاد می گیرند.ودر فرایند انجام کار خیلی کمتر به مشکل به می خورند.)وجدان و اخلاق کاری ژاپنی ها خیلی بالاست.)آنها خود را متعلق به سازمان می دانند و همواره در جهت تحقق اهداف آن می کوشند(جه کار در سازمان یا دورکاری )

اسلاید 29: در ژاپن امنیت شغلی بالاست. در ایران نسبت به ژاپن فقط به منافع حکومتی دورکاری آن هم در حد حرف و بخشنامه توجه می شود .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید