کسب و کار مدیریت و رهبری

مباحث اولیه حسابداری مدیریت

mabahese_avaliye_hesabdariye_modoriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مباحث اولیه حسابداری مدیریت”

مباحث اولیه حسابداری مدیریت

اسلاید 1: مباحث اولیه حسابداری مدیریتاستاد ارجمند: جناب آقای دکتر نکوئیتهیه کنندگان:محمد مهدی اسلامیمحمدجمال توکلی

اسلاید 2: تعریف و کلیات حسابداری:حسابداری یک سیستم است که در آن فرایند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدل های خاص انجام می‌گیرد تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران و یا برون سازمانی مثل بانکها، دولت و ... بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده آنها را به نظم در می‌آورد. محصول نهایی نظام حسابداری گزارش ها و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری اشخاص ذینفع (مدیران، سرمایه گذاران، دولت و ... ) قرار می‌گیرد.

اسلاید 3: تاریخچه حسابداری:سیر سعودی حسابداری به سه قسمت عمده تقسیم میشود.1-دوران باستان2-دوره سرمایه داری تجاری و رنسانس3-دوره انقلاب صنعتی

اسلاید 4: دوران باستان: پیدایش تمدن باعث رواج داد و ستد و جریان درآمد و هزینه حکومت شد. در نتیجه نیاز به ثبت اطلاعات بود. زیرا حساب خراج ها، مالیات ها و خزائن باید ثبت و ضبط میشد.مثال: تمدن باستانی سومر (نظام حسابداری جامع ، کاهنان...)نخستین مدرک کشف شده حسابداری در جهان :مربوط به تمدن سومر:3600 ق م : درباره پرداخت دستمزد تعدادی کارگردر تمدن یونان و روم هم حسابداری پیشرفته ای وجود داشته است (مامور دولت، فهرست تفصیلی دریافت و پرداخت حسابداری دوطرفه)

اسلاید 5: دوره سرمایه داری تجاری و رنسانس:شکل گیری فضای سیاسی – اقتصادی در قرن سیزدهم که باعث ایجاد رونق سوداگری و رواج پول در معاملات. که خود نیز دلیل بر ایجاد قاعده جمع و خرج حساب صندوق و بدهکار و بستانکار آن گردید.از نتایج قرن چهاردهم ابداع شکل دو طرفه حساب بود که سمت راست بدهکار و چپ بستانکار سمت بود.در قرن پانزدهم لوکاپاچیولی و انتشار کتاب ریاضیات و ابداع فن دفتر داری دوطرفه. دفتر باطلهسه دفتراصلی حسابداری دفتر روزنامه دفتر کل

اسلاید 6: دوره انقلاب صنعتی:در این دوره کارخانه های کوچک و بزرگ به وجود آمد، رقابت بین آنها ایجاد شد،بنابراین ضرورت نیاز به نوعی دفترداری صنعتی احساس شد که اکنون حسابداری صنعتی نامیده می شود.اما این حسابداری تنها به گزارش بهای تمام شده بسنده می کرد و برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی آینده کافی و دقیق نبود. با پیشرفت کارخانه ها در عرصه تولید مفهوم مدیریت علمی مهم شد تا اطلاعات دقیق و گسترده مالی فراهم شود و به دنبال آن روش های هزینه یابی کامل و دقیق ابداع شد و تا امکان اتخاذ تصمیمات درست و دقیق بر مبنای این اطلاعات فراهم شود.امروزه این شاخه از حسابداری را حسابداری مدیریت می گویند.

اسلاید 7: انواع حسابداری:حسابداری صنعتیحسابداری مالیحسابداری دولتی حسابداری مدیریتحسابداری منابع ا نسانی

اسلاید 8: حسابداری صنعتیاین حسابداری که بتدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود.همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید، در سده های بعد، روشها و شیوه‌های هزینه‌یابی پیشرفته‌ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را بدرستی شناسایی نماید.در کل همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت‌ها را دنبال می‌کند.

اسلاید 9: حسابداری مالیاین نوع از حسابداری را می توان حسابداری گزارش نیز نامید. زیرا هدف اصلی در این نوع از حسابداری، تهیه صورتهای مالی اساسی می‌باشد که مورد نیاز استفاده کنندگان از این صورتهای مالی است.یکی دیگر از موضوعات اصلی که در این دوران تأثیر اساسی بر رشته حسابداری گذاشت برقراری مالیات بر درآمد بود که دولتها به صورت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورتهای مالی مؤسسات درآمدند.

اسلاید 10: حسابداری دولتی از اواخر قرن نوزدهم نیاز به کنترل عمومی بر هزینه های دولت احساس شد و دولتهای برخی از کشور های اروپایی مکلف شدند که درآمدها و هزینه های سالانه خود را پیش بینی و به تصویب مجلس نمایندگان برسانند و بدین ترتیب، تنظیم و تدوین بودجه دولت متداول گردید و بدین منظور حسابداری دولتی به صورت رشته ای متمایز بوجود آمد.

اسلاید 11: حسابداری منابع ا نسانییکی از مباحث جدید در دانش حسابداری، نگرش نوین به منابع انسانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل مولد در ایجاد درآمد موسسات است. بنابراین ارزش اقتصادی منابع انسانی به مثابه دارایی با اهمیت موسسه تلقی و امکان ارایه آن در صورت‌های مالی مطرح می گردد.حسابداری منابع انسانی عبارت‌ است از شناسایی و ارزیابی منابع انسانی موسسه و گزارشگری به اشخاص ذینفع.

اسلاید 12: حسابداری مدیریتدر اواخر قرن نوزدهم مدیریت علمی به عنوان رشته‌ای خاص توسط فردریک تیلور مطرح گردید. این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل بهای تمام شده محصولات و خدمات، مقدار تولید، هزینه اجزاء مختلف تولید، قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تجزیه و تحلیل این اطلاعات داشت. این جریان، نیاز به اطلاعات و بخصوص اطلاعات مالی را فزونی بخشید. افزایش استفاده مدیران از اطلاعات مالی موجب شد که روشهای هزینه یابی تولیدات، خدمات و فعالیتها توسعه یابد و اطلاعات مفصل تری از جنبه های مختلف مالی فعالیت‌ها فراهم آید. بدین ترتیب، حسابداری مدیریت به عنوان رشته‌ای خاص در اوایل قرن حاضر شکل گرفت.

اسلاید 13: تعاریف حسابداری مدیریت:حسابداری مدیریت شامل طراحی و استفاده از حسابداری در داخل سازمان است .حسابداری مدیریت، یک سیستم اندازه‌گیری برای گرداوری اطلاعات مالی و عملیاتی است که فعالیت مدیریتی و رفتارهای انگیزه‌ای را هدایت می‌کند و ارزشهای فرهنگی را که برای به‌دست‌آوردن هدفهای استراتژیک سازمان لازم است خلق و حمایت می‌کند.جدیدترین و پذیرفته شده ترین تعریف حسابداری مدیریت در سطح وسیع تعریفی است که فدراسیون بین المللی حسابداران ارائه کرده است که بر اساس این تعریف : حسابداری مدیریت فرآیند تشخیص ، اندازه گیری ، انباشت ، تحلیل ، تنظیم ، تفسیر و ارتباط اطلاعات (مالی و عملیاتی ) است که برای برنامه ریزی ارزیابی و کنترل سازمان و حصول اطمینان از حسابدهی و نحوه استفاده از منابع مربوط مورد استفاده مدیران قرار میگیرد.

اسلاید 14: تکامل تدریجی حسابداری مدیریت:در مقایسه با حسابداری مالی حسابداری مدیریت رشته علمی جدیدی است در نتیجه به موازات پیدایش راههای جدید تهیه اطلاعات باید کمک به مدیران مفاهیم و ابزارهای حسابداری مدیریت به تدریج تکامل میابد.

اسلاید 15: مراحل تکاملی حسابداری مدیریت:مرحله اول «روش حقیقت مطلق» مرحله دوم «هزینه یابی استاندارد»مرحله سوم «هزینه یابی فعالیتهای چند گانه»مرحله چهارم «روش حقیقت شرطی»مرحله پنجم «ارزش اقتصادی اطلاعات»مرحله ششم «تنظیم قراردادهای رسمی»مرحله هفتم «ورود به مدیریت استراتژیک»

اسلاید 16: مرحله اول- روش حقیقت مطلق (حدود سال های 1879-1850)در این مرحله مهمترین عامل ظهور حسابداری مدیریت، حسابداری صنعتی بوده است.ویژگی ها این دوره: * محاسبه بهای تمام شده بر اساس اعداد واقعی* تخصیص هزینه ها به واحدهای تولیدی تا هزینه های محصول، بین بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجودی آخر دوره تسهیم شود.* هدف این دوره محاسبه دقیق و مبتنی بر شواهد و عوامل قابل دفاع جهت تکمیل گزارشگری خارجی است (هورن گرن، 1975).* پیشرفت سیستم های حمل و نقل و ارتباطات، به خصوص راه آهن و تلگراف تاثیر به سزایی در پیشرفت حسابداری مدیریت داشت، زیرا دسترسی به مواد اولیه و توزیع محصولات را در مناطق مختلف سهولت بخشید.

اسلاید 17: مرحله دوم- هزینه یابی استاندارد (حدود دو دهه آخر قرن 19 با حرکت انقلاب صنعتی در صنایع فلزی) دهه های 1880 و 1890هدف اصلی تیلور پدر مکتب انقلاب صنعتی، افزایش بهره وری کارگران و مواد اولیه بود، این هدف در حسابداری مدیریت منجر به پیدایش سیستم های استاندارد گردید. - در ابتدا مهندسان صنایع تعیین کننده استانداردهای یک واحد محصول بودند اما به تدریج تبدیل این استانداردها به استانداردهای هزینه توسط حسابداران صنعتی و مدیریت متداول گشت. - با تعیین استاندارد واحد محصول، اصلاح عملیات تولید و قیمت گذاری محصول به نحو مطلوبتری توسط مدیران صورت پذیرفت. از طرفی چون نسبت به استانداردها همواره تجدید نظر صورت می گرفت، بهای تمام شده استاندارد بیشتر به «بهای جایگزینی» محصول نزدیک بود تا به «بهای تاریخی». - بهای تمام شده استاندارد محصول یک اطلاع داخلی مهم جهت قیمت گذاری محصول بود که با قیمت های تاریخی معاملات مربوط به عوامل تولید منطبق نبود.

اسلاید 18: مرحله سوم- هزینه یابی فعالیت های چندگانه (حدود سال های 1925 – 1900)در این مرحله فعالیت های چندگانه شرکت های بزرگ تولیدی، تحت پوشش حسابداری مدیریت قرار گرفت. شرکت دوپونت برای اولین بار در سال 1903 به جای تولید یک محصول اقدام به تولید محصولات گوناگون نمود. در این حالت مسئله تقسیم سرمایه بین محصولات مختلف از نظر تولید، توزیع و فروش مطرح شد و تکنیک های بودجه بندی و کنترل عملیات و ارزیابی عملکرد مدیران توسط حسابداران مدیریت مورد استفاده قرار گرفت.

اسلاید 19: مرحله چهارم- روش حقیقت شرطی (حدود سال های 1969-1925) حسابداران دریافتند که اطلاعات قیمت تمام شده محصول توسط مدیران به عنوان جانشین اطلاعات بازار به کار برده می شود و همچنین به عنوان اطلاع مهم کمی می تواند مدیران را در تصمیمات داخلی کمک کند به عنوان مثال تصمیمات پذیرش سفارش، قیمت گذاری، ترکیب محصولات و تعیین سودآوری کالاها.

اسلاید 20: با این توصیف حسابداران به تدریج درصدد یافتن راه هایی افتادند تا مدیران را در تصمیم گیری داخلی یاری دهند. این امر باعث پیدایش نتایج مطلوب زیر شد:حسابداران دریافتند که هیچ روش یکسانی جهت جمع آوری و تسهیم هزینه ها وجود ندارد که همیشه برای تمام تصمیمات مدیر مربوط باشد، آنها دریافتند که این روش ها بستگی به هدف و تصمیم مورد بررسی مدیران دارد.نقش حسابداران از محدوده گزارشگری خارجی یک شرکت خارج گردید و به گزارشگری داخلی و خارجی شرکت هایی که در کشورهای دیگری هم فعالیت داشتند تعمیم یافت و نقش بین المللی پیدا کرد. و باعث شد دید مدیران نسبت به حسابداران تغییر کند و آنها را از «متخصصین محض» به عنوان «حسابداران مفهومی» ببینند. در اواخر مرحله چهارم استفاده از سایر علوم بخصوص اقتصاد، مدیریت، پژوهش عملیاتی، ریاضی، کامپیوتر، آمار و روانشناسی در حسابداری مدیریت رواج بیشتری یافت.

اسلاید 21: مرحله پنجم- ارزش اقتصادی اطلاعات (حدود سال های 1980-1970)مطالعات دمسکی و فلتوم منجر به پیدایش دو نتیجه زیر در حسابداری مدیریت گردید:1- این فلسفه که هرچه اطلاعات بیشتر تصمیم گیری بهتر را خط بطلان کشید و نشان دادند که جمع آوری اطلاعات باید در چارچوب هزینه و فایده انجام شود. این موضوع حتی نحوه گزارش دهی، زمان و تناوب گزارشات مالی را نیز مشخص نمود.

اسلاید 22: 2- روش منظم و سیستماتیکی را بر اساس تئوری تصمیم جهت بررسی و پیاده نمودن هزینه و فایده و سیستم های مالی در شرایط عدم اطمینان معرفی نمود. این روش ها شامل شناسایی عوامل زیر است :تعیین تصمیم گیرنده یا ارزیابی کننده اطلاعاتتعیین حالات متعدد تصمیم در بین مجموعه ای از تصمیمات مختلفتعیین عوامل غیر قابل کنترلی که بر حالات متعدد تصمیم اثر گذار استتعیین احتمال وقوع عوامل غیرقابل کنترلجمع آوری اطلاعات اضافی و تاثیر آن در احتمالات اولیهتعیین بازده با نتیجه تصمیمانتخاب مطلوب ترین تصمیم با توجه به معیارهای پولیانتخاب تصمیم مطلوب با توجه به ریسک و مطلوبیت تصمیم

اسلاید 23: مرحله ششم تنظیم قراردادهای رسمی (دهه 1990-1980)در این دوره حسابداری مدیریت وارد بحث جدیدی به نام «موافقت های قراردادی» شد. بر اساس همین موضوع، تعریف جدیدی از سازمان ارائه شد. که در آن سازمان به عنوان مجموعه ای از قراردادهای به هم پیوسته بین افراد، مدیران و سهامداران، عرضه کنندگان مواد اولیه، مدیران و کارکنان تعریف شد.به دنبال آن بسیاری از حسابداران مدیریت با توجه به مفهوم «تئوری نمایندگی» سعی در تعیین ویژگی های قراردادهای بهینه بین صاحبکار و نماینده نمودند. این قرادادها مبتنی بر این اصل بود که به طور همزمان مطلوبیت صاحبکار و نماینده را بیشینه کند.

اسلاید 24: مرحله هفتم- پیدایش حسابداری مدیریت استراتژیک (اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1900)در این زمان بسیاری از شرکت هایی که در سطح جهانی فعالیت داشتند دریافتند که مهم ترین مسئله در راستای سودآوری و کسب و کار، رقابت است. برای این منظور لازم بود تغییرات مهم در درون وبیرون سازمان در فضای کسب و کار انجام شود.

اسلاید 25: تغییرات در بعد درون سازمانی:بررسی و تعیین استراتژی مربوط به فعالیت های شرکتپذیرش فلسفه مشتری مداری و ارزش افرینی برای مشتریانکاهش موجودی کالا و انبارهاتأکید بر کیفیت محصول/خدماتتولید منعطف و کاهش زمان تحویل وارائه محصول و خدماتاستفاده از تکنولوژی جدیدسازماندهی خط تولیداستفاده موثر از اطلاعات استفاده از سیستم ها و تکنیک های نوین در زمینه سیستم های اطلاعاتتوجه به مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده

اسلاید 26: تغییرات در بعد خارجی: جهانی شدن و ورود به بازارهای جهانیشناخت ویژگی بازار هدف و بازاریابی هدف برای محصولات و خدماتافزایش سهم بازار جهانی برای محصولات و خدماتتوجه جدی به رقبا و همکاری با آنها (به جای نفی آنها)توجه جدی به عرضه کنندگان مواد اولیه و زنجیره عرضه شرکتبررسی عوامل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محیط های برون سازمانی

اسلاید 27: تفاوتهای اساسی بین حسابداری مديريت و حسابداری مالی:بین اطلاعات حسابداری مالی و مدیریت تشابهات زیادی وجود دارد زیرا در بدو امر هر دو از اطلاعات تهیه شده توسط سیستم حسابداری استفاده می کنند اما در حوزه حسابداری اطلاعات مورد نیاز سازمان بر دوگونه دسته بندی می گردند. ویژگی های اطلاعات دسته اول(مورد استفاده در حسابداری مالی):1. وجودشان در ساختار سازمان ضروری است 2. بر مبنای قوانین خاصی به دست می آیندویژگی های اطلاعات دسته دوم(مورد استفاده در حسابداری مدیریت):1. نبودشان نقصی در سازمان ایجاد نمی کند 2. بر پایه اطلاعات دسته اول به دست می آیند.

اسلاید 28:

اسلاید 29: نقش حسابداری مدیریت :نقش و فرآیند حسابداری مدیریت، همکاری و مشارکت فعالانه در اخذ تصمیمات و حل و فصل مشکلات در همه حوزه های اجرایی است. حسابداری مدیریت در اجرای اهداف سازمانی دو نقش اصلی دارد :1) گرد آوری و تامین اطلاعات مربوط، به موقع و صحیح مورد نیاز مدیران.2)مشارکت در فرآیند مدیریتهر یک از نقش های فوق به شرح زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

اسلاید 30: در زمینه گرد آوری و تامین اطلاعات:حسابداری مدیریت مسئولیت گردآوری و تامین اطلاعات مورد نیاز مدیریت سازمانی را جهت پاسخگویی در موارد زیر دارد:- برنامه ریزی، ارزیابی - حفظ و نگهداری دارایی های سازمان- سنجش و ارزیابی عملکرد واحدهای تجاری- ایجاد و برقراری ارتباط با گروههای ذینفع برون سازمانی نظیر سهامداراندر زمینه مشارکت در فرآیند مدیریتی:حسابداران مدیریت به عنوان مشاوران تجاری درون سازمانی در قالب تیم های ترکیبی با مدیران همه سازمان مشارکت فعال دارند، این فرآیند شامل موارد زیر است:- مشارکت استراتژیک- تصمیم گیری عملیاتی - و استفاده مناسب از اطلاعات حسابداری جهت به کارگیری منابع سازمان

اسلاید 31: موارد استفاده حسابداری مدیریت:

اسلاید 32: 1- درک روابط علی و معلولی: علت یابی مشکلات(هزینه،ظرفیت خالی برای تولید و..)2- تشخیص فعالیت‌هایی که ارزش‌افزوده ایجاد نمی‌کنند یا کارآیی ندارند.(طراحی فرآیند جدید)3- درک ارتباط بین اجزای مختلف یک زنجیره ارزش: (تاثیر فعالیت های واسطه ای برقیمت نهایی)4- تشخیص گلوگاه‌های فرآیند در داخل یا خارج شرکت: (شناسایی اجزای محدودیت کننده کارآیی سیستم)5- ایجاد انگیزه در مدیران و کارکنان از طریق‌اندازه‌گیری رفتارهای مطلوب.6- تغییر گرایش‌ها و رویکردها: (نتیجه فرآیند ارزیابی می شود و در صورت نتیجه دهی یا عدم نتیجه دهی دنبال یا ترک می شود)7- تغییر دیدگاه‌ها: افراد تمایل دارند که موفقیت را به فعالیت خود نسبت دهند؛ اما شکست‌ها را به عوامل محیطی مربوط کنند. تحقیقات نشان داده که این نسبت دادن، می‌تواند با ملاک‌های حسابداری مدیریت تغییر کند و در نهایت رفتارها را نیز تغییر دهد.

اسلاید 33: هدفهای اصلی حسابداری مدیریتتامین اطلاعات مورد نیاز مدیریان برای تصمیم گیری و برنامه ریزی.کمک به مدیران در رهبری و کنترل فعالیت های عملیاتی.انگیزش مدیران و کارکنان برای فعالیت در راستای هدفهای سازمان.سنجش و ارزشیابی عملکرد واحدهای تابعه ، مدیران و سایر کارکنان سازمان.

اسلاید 34: تامین اطلاعات مورد نیاز مدیران برای تصمیم گیری و برنامه ریزی:در تصمیم گیری های با اهمیت، مدیران عملا بر اطلاعات حسابداری مدیریت اتکا میکنند، بنابر این ارتباط فرآیند تصمیم گیری با اطلاعات حسابداری مدیریت حائز اهمیت است:فرآیند تصمیم گیری:1- تعریف مسئله 2- شناسایی راه حل ها. 3- گرد آوری اطلاعات مربوط 4-تصمیم گیریویژگی های اطلاعات حسابداری مدیریت:- مربوط بودن (با مساله یا تصمیم)- به موقع بودن- صحیح بودن

اسلاید 35: کمک به مدیران در رهبری و کنترل فعالیت های عملیاتی:رهبری و کنترل عملیات روزمره نیازمند مجموعه متنوعی از اطلاعات مربوط به فرآیند تولید یا ارائه خدمات است اطلاعات حسابداری مدیریت غالبا از طریق جلب توجه به مدیران کمک میکند. گزارشهای حسابداری مدیریت به ندرت ممکن است مسائل تصمیم گیری مدیریت را حل کند اما این اطلاعات توجه مدیران را به مباحثی جلب میکند که نیازمند مهارتهای مدیریتی آنها است. (مثال هزینه برق مصرفی)

اسلاید 36: انگیزش مدیران و کارکنان برای فعالیت در راستای هدفهای سازمان:اگر چه مدیران هدفهای سازمان را تعریف کرده اند اما سازمان مشتمل بر افرادی است که هدفها خاص خود را دارند.این هدفها متنوع بوده و لزوما در راستای هدفهای سازمان قرار ندارد. یکی از مقاصد کلیدی حسابداری مدیریت این است که انگیزه لازم را در مدیران ایجاد کند که فعالیت های خود را در راستای دستیابی به هدفهای سازمان متمرکز نمایند. (یکی از راهها : بودجه بندی)

اسلاید 37: سنجش و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه ، مدیران و سایر کارکنان سازمان: اندازه گیری عملکرد افراد در سازمان،یکی از راههای ایجاد انگیزش است ، این قبیل اندازه گیری ها را میتوان مبنایی برای تشویق ، ارتقاء یا اهداء مزایای مالی به کار گرفت (پرداخت سود مدیران بر مبنای عملکرد زیرمجموعه ها)حسابداری مدیریت این نقش را در سازمان ایفا می کند: به نحوی علاوه بر اندازه گیری عملکرد اشخاص ، عملکرد واحدهای تابعه نظیر بخشها ، خطوط تولید ، مناطق جغرافیایی و امثالهم را ارزیابی میکند.

اسلاید 38: مباحث اصلی مطروحه در حسابداری مدیریت

اسلاید 39: اطلاعات و انگیزش:اطلاعات حسابداری مدیریت غالبا دو منظور اصلی را تامین میکنند: - تسهیل تصمیم گیری- اثر بر تصمیم گیریاطلاعات در اختیار تصمیم گیرندگان قرار میگیرد تا آنان را در انتخاب بهترین راه حل از میان راه حلها یاری دهد اما این اطلاعات غالبا بر تصمیم مدیران نیز اثر میگذارد.به عنوان مثال بودجه سالانه یک واحد انتفاعی را در نظر بگیرید. اگر چه بودجه توسط حسابداری مدیریت تهیه میشود ولی باید توسط مدیریت ارشد مورد تصویب قرار گیرد. در این فرآیند مدیران ناچارند تصمیم های با اهمیتی را اتخاذ کنند تا نحوه تخصیص منابع در طول سال تعیین شود.در خلال این بودجه با استفاده از اطلاعات مندرج در بودجه امر تصمیم گیری آسان میشود بعلاوه اطلاعات بودجه بر تصمیم گیری مدیران نیز اثر گذار است زیرا در پایان سال مخارج واقعی با مبلغ بودجه مقایسه شده و هر گونه انحراف با اهمیت مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.

اسلاید 40: آثار رفتاری:واکنش مدیران و کارکنان نسبت به اطلاعات حسابداری مدیریت غالبا آثار با اهمیتی را بر رویدادهای واحدهای انتفاعی بر جای میگذارد به عنوان مثال: - واکنش مدیر تولید نسبت به بودجه مصوب چگونه است؟ تمامی این سوالات به تمایلات رفتاری افراد و محدودیت آنان در بکارگیری اطلاعات مربوط است. هرچه درک حسابداران مدیریت از رفتار کارکنان بهتر باشد تهیه اطلاعات مورد نیاز برای آنان اثر بخش تر خواهد بود.

اسلاید 41: هزینه ها و فواید:اطلاعات را میتوان نظیر کالاها مد نظر قرار داد مانند کالاها اطلاعات را میتوان تهیه یا خریداری کرد. اطلاعات میتواند کیفیت بالا یا پایین داشته باشد ، با تاخیر یا به موقع ، مربوط یا نامربوط باشد. همانند کالا یا خدمات تهیه اطلاعات هزینه دارد و فوایدی نیز بر آن متصور است. هزینه ها: حقوق و مزایای کارکنان، هزینه خرید و عملیات کامپیوترها ، و هزینه زمان صرف شدهفواید: بهبود تصمیم گیری ها، برنامه ریزی اثربخش تر،کارایی بیشتر عملیات و رهبری و کنترل بهتر عملیات

اسلاید 42: در زندگی همه میکوشند اما کسانی موفق میشوند که عاقلانه میکوشند. ویلیام شکسپیر

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید