سایر تحقیق و پژوهش

مبانی جامعه شناسی

jameh-shnasi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی جامعه شناسی”

مبانی جامعه شناسی

اسلاید 1: موضوع : مبانی جامعه شناسی استاد : دانشجو :

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهجامعه شناسی را باید با دورکیم آغاز کرد . او یکی از سه جامعه شناس مهم کلاسیک است و به لحاظ تاثیری که بر جریان جامعه شناسی گذاشت از آن دو نفر دیگر (مارکس و وبر) مهم تر است .دورکیم یکی از مهمترین جامعه شناسان کلاسیک است و به لحاظ دقت علمی و تاثیر در جریان اصلی جامعه شناسی و به جا گذاشتن سنت خاص خود شاید مهمترین آنها باشد .

اسلاید 4: امیل دورکیم در سال 1858 در فرانسه و در خانواده ای یهودی متولد شد . اولین درس جامعه شناسی را در سال 1896 در فرانسه ارائه داد . نخستین اثر وی کتاب تقسیم کار اجتماعی بود که در سال 1893 به چاپ رسید و در آن نظریه اصلی خود را درباره ساختار جامعه ارائه داد .دورکیم برخلاف بقیه متفکران معاصرش زندگی فکری خود را فقط بر چند مسئله معین متمرکز کرد .اولین مسئله ای که دورکیم به آن پرداخت ، تلاش او برای بنیان گذاری جامعه شناسی بر پایه تجربی بود .امیل دورکیم مدتها پس از کنت توانست با اندیشه خود به جامعه شناسی اعتبار لازم را بدهد ، او معتقد است که جامعه شناسی به هیچ علم دیگری پیوسته نیست بلکه خود علمی ممتاز و مستقل است .

اسلاید 5: دومین مساله ای که دورکیم به آن پرداخت معنی پیدایش فردگرایی در جامعه نوین بوداو در رساله ی دکترای خود که تقسیم کار نام دارد نشان داد که آرمانهای فرد گرایی سبب پیدایش نوع جدید از نظم اجتماعی است و آسیب شناسی به شمار نمی رود .سومین مضمونی که بر سراسر آثار دورکیم حاکم است ، پرداختن به سرچشمه ها و سرشت نیروی اخلاقی است .دورکیم بر این عقیده بود که دانشمند اجتماعی علاوه بر کار عملی اش وظیفه دارد در صحنه عمومی کشور نیز نقش داشته باشد .

اسلاید 6: دورکیم را باید یکی از طرفداران جریان روشنگری و اثبات گرایی دانست ، مهمترین مفهوم جامعه شناسی دورکیم امر اجتماعی است ، و به نظر دورکیم امر اجتماعی یا واقعیت شیوه عمل و اندیشه احساسی است که فراتر از فرد وجود دارد و می گوید برای یک واقعه اجتماعی باید چندین نفر عمل خود را در هم بیامیزند و ازین ترکیب محصول جدیدی بیرون آورند ، این محصول بیرون از ماست و وجودی مستقل دارد و به هیچ اراده خصوصی جداگانه ای بستگی ندارد . پس واقعیت های اجتماعی در طول زمان تغییر نمی کند ، جنبه تجربی ( خارج از ذهن دارد ) و قابل تقلیل به فرد نیست و دارای کیفیتی نسبتا ثابت و مشخص است .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید