مبانی و اصول برنامه ریزی درسی
اسلاید 1: مبانی و اصول برنامه ریزی درسی به نام خدادرس:موضوع:فصل چهار کتاب-مبانی جامعه شناسی برنامه ریزی درسی(111تا121)
اسلاید 2: مباحث :نیروی محرکهتوجه به موقعیت کشور در تجارت جهانیاشتغالترکیب نیروی کار3-مسائل اجتماعی - جمعیتیجمعیتبرنامه درسی و توجه به قومیت هاعوامل اجتماعی موثر بر همسالاناجتماع و گروه هایی اجتماعیوسایل ارتباط جمعیگستردگی تعاملات انسانها با یکدیگر4-مسائل ناشی از تغییر سازمانیتکنولوژی بالامشارکت2-مسائل اقتصادی
اسلاید 3: 2-مسائل اقتصادینیروی محرکه:تحول بخش های جدید اقتصادی ، منابع لازم را نیز متحول خواهد ساخت در واقع متناسب با تکنولوژی رایج، در جوامع، مواد منابع نیز متحول خواهند شد خلق منابع جدید انرژی و به کارگیری این مواد و منابع و جلوگیری از ضایعات ناشی از آن همه برای آموزش و پرورش در سطوح مختلف اشاراتی را خواهد داشت در واقع انرژی محیط و سبک زندگی انسان ها به هم مرتبط هست به هر حال انرژی و منابع طبیعی از ابعاد گوناگون قابل توجه است و دستیابی و استفاده مطلوب و بهره برداری از آن نیازمند دانش و تخصص است که هریک از این ها نیز به برنامه ریزی درسی اشاراتی دارد در این برنامه ها صرف ارائه اطلاعات مفید و راهگشا نیست بلکه نگرش و گرایش افراد باید عوض شود استفاده از برنامه درسی با مضامین مجزا و متنوع کفایت نمیکند تحول در محتوای درسی و روشهای عرضه محتوا لازم است و باید برنامه درسی میان رشته ای ایجاد شود و روشن است که این خود زمینه گسترده و مفصل خواهد بود
اسلاید 4: امروزه مرزهای کشورها هرچه بیشتر بی معنی تر می شوند طرح کشورهای بدون مرز بدین معنا است که حیات جهانی امروز پررنگ تر و واقعی تر شده است کشورهایی در آینده خواهند بود، که امروز بتواند سهم خود را در جامعه جهانی بهتر ایفا کنند موفقیت در داد و ستد های جهانی در سرلوحه کار اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است در واقع سوال اساسی این است که چگونه باید رفتار کنیم تا در بازار جهانی جای را به خود اختصاص دهیم؟ در این مورد تربیت کارگران آموزش دیده با سطوح مهارتی عالی تر با استفاده از تکنولوژی مناسب و همچنان گسترش فرهنگ جهانی بین توده ای از مردم از طریق بهره گیری از اطلاعات جامع جغرافیای تاریخی و فرهنگ سایر ملل به شهروندان یک کشور نقش حیاتی دارد امروز هم لازم هست در مدارس به دانشآموزان تفکر در حیطههای جهانی را آموزش دهیم و آشنایی با فرهنگ و خصائص سایر ملل ها و دوری از تعصب و تنگ نظری در برخورد با سایر ملل ها در سرلوحه اکثر کشورهای پیشرفته قرار گرفته است که در برنامههای درسی زبان خارجی، تاریخ و جغرافیای جهانی مطرح شده است و درکنار این باید پایه های مذهبی افراد جامعه را تقویت نمود تا با سعه ی صدر به تحلیل ارزش ها و انتقاد از فرهنگ ها بپردازند و استقلال فکری و فرهنگی خود را در برخورد با بیگانگان حفظ نمایندتوجه به موقعیت کشور در تجارت جهانی2-مسائل اقتصادی
اسلاید 5: اشتغال2-مسائل اقتصادیکار برای شهروندان یک منبع مهم است ، زیرا افراد عزت نفس و کار را با یکدیگر همبسته تصور می کنند که طبیعی است برنامه ریزان درسی در هدایت افراد و در انتخاب رشته تحصیلی به نیاز اجتماعی آنها توجه کنند و اطلاعات گستردهای از طبیعت مشاغل و استعدادهای لازم برای آنها و سطح و میزان آموزش مورد نیاز و شناخت استعدادها و قابلیتها و علاقه دانشآموزان آنها را به سوی مشاغل متناسب هدایت نمایند و به میزان لازم به آنها آموزش دهند تا در مشاغل مناسب جذب شوند در این جریان شناخت نیازهای بازار کار و آموزش مناسب و توجه به جذب علاقهمندان باید به طور هماهنگ انجام شود که دوباره کاری ها ،هزینه های صرف شده ی بیهوده و بی کاری و خسارت های جبران ناپذیر را به بار می آورد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.