tarikhe_sale_sevom_dabirestan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محمد علی شاه دشمن مشروطه”

محمد علی شاه دشمن مشروطه

اسلاید 1: تاریخ سال سوم راهنمایی درس هشتم محمد علی شاه دشمن مشروطه

اسلاید 2: لیاخوف روسی فرمانده بریگاد قزاقباقرخان لقب سالار ملیستارخان لقب سردار ملی   

اسلاید 3: پس از مرگ مظفر الدین شاه پسرش محمد علی میرزا بنام محمد علی شاه به سلطنت رسید. وی که از حمایت و تشویق های جدی روسیه برخوردار بود به مشروطه و نمایندگان مجلس اعتنایی نداشت. دلایل مخالفت روسیه با انقلاب شروطه عبارت بود از:1- وابستگی کامل محمد علی شاه به روسیه و عدم اطمینان روسها به سران مشروطه و مجلس 2- اطمینان روسیه به این که بعضی از مشروطه خواهان و نمایندگان مجلس طرفداران انگلستان هستند. 

اسلاید 4: دعوت نکردن از نمایندگان مجلس در مراسم تاجگذاری و امضا نکردن متهم قانون اساسی و به توپ بستن مجلس توسط لیاخوف، فرمانده روسی، همگی نشان از تبعیت و اطاعت محمد علی شاه از روسها و موافق نبودن با مشروطیت دارد. پس از سرکوبی مشروطه خواهان، مردم شهرهای مختلف تصمیم به مبارزه با استبداد محمد علی شاه مردم تبریز با رهبری ستارخان و باقرخان علیه محمد علی شاه قیام کردند و شاه عین الدوله را برای سرکوبی آنها به تبریز فرستاد تبریز ده ماه در محاصره عین الدوله بود و مواد غذایی به روی مردم تبریز بسته شده بود ولی آنها سر انجام پیروز شدند.گرفتند.

اسلاید 5: هم زمان با قیام مردم تبریز قیام های در گیلان و در میان بختیاری ها بر پا شد و بخشی از مردم گیلان و نیز عده ای از بختیاری ها هم زمان با مبارزان تبریز به تهران آمدند و در محل مجلس شورای ملی در میدان بهارستان شورایی تشکیل دادند و محمد علی شاه را از سلطنت خلع کردند و او با تعهد دریافت سالانه یک صد هزار تومان از کشور خارج شد و به روسیه رفت و فرزند او احمد شاه را به تخت سلطنت نشاندند. نیروهای فاتح تهران در دادگاهی مخالفان مشروطیت را محاکمه کردند از جمله شیخ فضل الله نوری

اسلاید 6: زیرا شیخ فضل الله نوری معتقد بود که افرادی رهبری مشروطیت را در دست گرفته اند که اعتقاد به قوانین دینی ندارند و می خواهند مجلس ایران را به تقلید از مجلس های اروپا اداره کنند به همین دلیل او پیشنهاد کرد پنج تن از علمای بزرگ هر عصر بر مصوبات مجلس نظارت داشته باشند و این پیشنهاد در قانون اساسی گنجانده شد. به هر حال  اعدام او از اقدامات ناپسند فاتحان تهران به شمار می آید.

اسلاید 7:  ساختمان مجلس شورای ملی در تهران میدان بهارستان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید