آموزش

مدل‌های برنامه درسی

modelhaaye-barname-darsi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۰ اسلاید تولید شده برای پروژه کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1968 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل‌های برنامه درسی”

مدل‌های برنامه درسی

اسلاید 1: مدل های برنامه درسی

اسلاید 2: عناصر برنامه درسی اهداف تعلیم و تربیتهر کدام از این عناصر تعریف و سطوح مختلفی داردتعیین نسبت این عناصر برای تحقق اهداف تعلیم و تربیتمد ل های برنامه درسی

اسلاید 3:

اسلاید 4: مدل های برنامه درسی

اسلاید 5: فلسفه رایج در دو رویکرد

اسلاید 6: متفکرین برنامه ریزی غیر تکنیکی چگونه می اندیشند ؟ 1- این رویکرد برنامه درسی را «باز» می‌بیند.2- به طور دقیق طراحی نمی‌کند.3- تمام آنانی که به نوع با برنامه درسی ارتباط دارند و تأثیر می‌پذیرند در طراحی برنامه درسی درگیر می‌شوند.4- اعتقاد دارند فراگیران خودشان را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسند. بنابراین در تعیین و انتخاب تجربه‌های یادگیری که رشدشناختی واجتماعی راتسهیل می‌کنندصلاحیت بیشتری دارند. 5- این رویکرد روی «خودشناسی و «خواسته‌های شخصی» «خود ارزشیابی آنها » و تلاشهایشان در جهت وحدت‌بخشی به خود تمرکز دارد.

اسلاید 7: متفکرین برنامه ریزی غیر تکنیکی چگونه می اندیشند ؟ 6- در این رویکرد تمرکز اصلی فعالیت برنامه درسی محتوا نیست.7- اساس در رویکرد غیر تکنیکی فعالیت فرد است. محتوا تا حدی اهمیت دارد که دانش‌آموز بتواند معانی لازم را به دست آورد.8- یادگیری را به صورت یک «کل» می‌بینند.9- در این رویکرد برنامه درسی قبل از اینکه دانش‌آموزان به کلاس بیایند تهیه نمی‌شوند.10- معلمان باید همکار فراگیر باشند و با گفتگوی آموزشی با او موضوعات مناسب را برای بررسی تعیین کنند.در بیشتر مدلهای غیرتکنیکی برنامه درسی به جای اینکه از قبل تهیه شود از طریق تعامل دانش‌ آموز و معلم حاصل می‌گردد.

اسلاید 8: انواع مدل های برنامه ریزی:وین اشتین و فانتی‌نیمدل غیر تکنیکی

اسلاید 9: مدل بابیت (تکنیکی):در آغاز قرن بیستم استاد تعلیم و تربیت دانشگاه شیکاگو علاقه‌مند بود، برنامه درسی متناسب با زمان را جایگزین برنامه موجود کند و روشهای جدید، مواد آموزشی تازه و شیوه‌های نو به کار گیرد. او معتقد بود که با استفاده از علم می‌توان به هدفهایی که از طریق تجربه زندگی به دست نیامده نایل گشت. به همین دلیل او استفاده از هدفها را به گونه‌ای که عملکرد فراگیر را معین کند مورد ملاحظه قرار داد. بابیت در کتاب بعدی خود که در سال 1924 منتشر کرد دو فصل را به هدفها اختصاص داد. او نخست وظایف یا تحلیل فعالیتها را شرح می‌دهد و هدفها را از آن وظایف قابل استخراج می‌داند؛ سپس هدفها را که مفید و کارآمد تشخیص می‌دهد بیان می‌کند.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید