کسب و کار مدیریت و رهبری

مدل تعالی استانداری ها

modele_taalie_ostandariha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل تعالی استانداری ها”

مدل تعالی استانداری ها

اسلاید 1: مدل تعالی استانداری‌ها(استانداری معیار)وزارت کشورمرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعاتجمال بوستان زرboostanzar@moi.ir

اسلاید 2: تعالي سازمانی رسيدن به شرايطي که تضمين کننده فعاليت هاي رشد سازمان در ابعاد کيفيت، نوآوري و بهبود سازمان در جهت تامين و ارتقاء سطح منافع ذينفعان دروني و بيروني سازمان اعم از : مشتري کارکنان وجامعه مي باشد.تعالی سازمانی

اسلاید 3: تعالی سازمانیسازمان هاي متعالي مي كوشند تا نتایج و چگونگي دست يابي به آنها در گذشته، حال و آينده را به ذي نفعان خود نشان دهند تا آنها را نسبت به موفقيت پايدار سازمان مطمئن نمايند.

اسلاید 4: مدل تعالي، ابزاري جهت سنجش ميزان  استقرار سيستمها در سازمان و راهنمايي است که مسير فعاليت مديران را براي بهبود عملکرد شناسايي و تعيين ميکند. مدل تعالی سازمانی

اسلاید 5: مزايای مدل تعالی سازمانیرشد و ارتقاي سطح يك سازمان در تمامي ابعادارزيابي و ارائه ميزان واقعي موفقيت سازمانتسهيل بهره‌گيري از بهترين تجربيات داخل و خارج سازمانتضمين موفقيت سازمان در بلند مدتشناسايي نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود براي تعيين جايي كه بايد تلاش هاي بهبود متمركز گردد.توجه ويژه به نتايج كسب شده توسط سازمانتوجه به خواسته ها و انتظارات کلیه ذینفعان

اسلاید 6: جايزه دمينگجايزه كيفيت اروپاجايزه ملي كيفيت مالكوم بالدريج195119871991تاريخچه شکل گيري مدلهاي تعالي سازماني2003- (1382)

اسلاید 7: معيارهاي سنجشو زير معيارها(Criteria)ارزش‌ها و مفاهيم محوري يا بنيادی(Core values and Concepts)مدل امتيازدهي(Scoring Model)چارچوب خود ارزيابي(Self-Assessment Framework) كليات مدلهاي تعالي سازماني

اسلاید 8: اهداف اصلی

اسلاید 9: مدل کلان استانداری معیار و سرآمد

اسلاید 10: مفاهیم بنیادینمدل تعالی استانداری ها(Core concepts)

اسلاید 11: مفاهیم بنیادین استانداری معیارهمسویی با سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشور و خلق نتایج متوازن برای ذینفعان فرایند محوری، راهبری و کارآمدی حاکمیتی در خلق استان معیارهوشمندی، آینده‌نگری و مدیریت راهبردی گسترش تعامل اثربخش بین دستگاهی و توسعه مشارکت جامعه توسعه و مشارکت سرمایه‌های انسانییادگیری، نوآوری و بهره‌گیری از راه‌های میان‌بر12

اسلاید 12: همسویی با سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشور و خلق نتایج متوازن برای ذینفعان توسعه گفتمان با ذینفعان مبتني بر گشودگي، شفافيت و پاسخ‌گویي سريع و اثربخش درک و پیش بینی نيازها و انتظارات کلیه ذینفعاننوآوری و ارزش آفرینی متوازن و پایدار براي همه ذینفعانحرکت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشورهمسویی با اسناد بالادستی13

اسلاید 13: فرایند محوری، راهبری و کارآمدی حاکمیتی در خلق استان معیارتعریف هویت راهبردی، خلق چشم انداز و ترسیم جهت گیری های اصلی توسط رهبران استانداریراهبری استانداری مبتنی بر فرایندها برای خلق استان معیاردرك محرك‌‌هاي كليدي استان و انعطاف‌پذيري در بازنگری و اصلاح جهت گیری ها حسب نیازرهبری الهام‌بخش با پایبندی به ارزش‌ها و اصول اخلاقي توسعه فرهنگ يادگيري، خلاقیت، پاسخ‌گويي و توسعه سازماني14

اسلاید 14: هوشمندی، آینده‌نگری و مدیریت راهبردی هوشمندی نسبت به تغییر و تحولات محیطی آینده نگری و خلق آینده استان مبتنی بر چشم انداز تدوین شده همسوسازی عملیات جاری استانداری با راهبردهای تدوین شدهپایبندی به تعهدات اجتماعی و زیست محیطی فراتر از الزامات قانوني15

اسلاید 15: گسترش تعامل اثربخش بین دستگاهی و توسعه مشارکت جامعه توسعه تعاملات اثربخش بین دستگاهی و مشارکت جامعه استانی به منظور شناسایی قابليت‌هاي مكمل و دست‌يابي به موفقيت پايداربه اشتراك گذاری تخصص، منابع و دانش در سطح استان به منظور نیل به اهداف مشترک و دستیابی به منافع دوجانبه16

اسلاید 16: توسعه و مشارکت سرمایه‌های انسانیشناسایی و توسعه مهارت‌ها و شايستگي‌هاي مورد نياز براي دست‌يابي به ماموريت، چشم‌انداز و اهداف راهبردی استانداریتوسعه فرهنگ لازم برای مشارکت سرمايه‌هاي انساني در خلق استانداری معیارهمسویی اهداف فردی و تيمي با اهداف سازمانی17

اسلاید 17: یادگیری، نوآوری و بهره‌گیری از راه‌های میان‌برارزش آفرینی از طريق يادگيري و نوآوري مستمر و نظام‌مندبهبود عملكرد با اتخاذ راه‌های میان‌برایجاد بستر لازم براي تعامل فعال کلیه اقشار جامعه استانی و ایجاد فرهنگ كارآفريني، فرصت‌هاي خلق ايده‌ها و نوآوري در درون و بيرون استان به منظور يافتن راه‌هاي میان‌بر خلق ارزش براي ذی‌نفعان، شيوه‌هاي نوين انجام كار و استفاده بهينه از منابع و شايستگي‌ها18

اسلاید 18: سطح بلوغ مفاهیم بنیادین تعالی در سازمان19همه استانداری ها به لحاظ مفاهیم بنیادین تعالی در یک سطح قرار ندارند.به طور کلی می توان استانداری ها را به لحاظ سطح بلوغ تعالی در سه سطح طبقه بندی نمود.سطح 1 : مرحله آغازین(start up): در این سطح استانداری حرکت خود را برای پیاده سازی مفاهیم بنیادین تعالی به تازگی آغاز نموده است و هنوز پیشرفت چشمگیری در این کار حاصل نشده است.سطح 2 : میانه راه (on the way): در این مرحله مصادیق قابل توجهی از پیاده شدن مفاهیم بنیادین تعالی در استانداری های ذیربط قابل مشاهده بوده و سازمان دارای طرح و برنامه مشخصی برای تقویت آنها می باشد.سطح 3 : بالغ(mature): در این سطح مفاهیم بنیادین تعالی به خوبی در استانداری پیاده شده و اثرات آن قابل لمس می باشد.سازمان به تمامی الزامات مدل تعالی پاسخ گفته و به دنبال کشف راه های خلاقانه برای بسط و گسترش آنها می باشد.

اسلاید 19: همسویی با سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشور و خلق نتایج متوازن برای ذینفعان 20سطح 1 : (start up)تمامی ذینفعان مربوطه شناسایی شده اند. متناظر هریک از ذینفعان، تعدادی شاخص اندازه گیری عملکرد وجود دارد.سطح 2 : (on the way)نیازهای ذینفعان به شیوه ای ساختارمند ارزیابی می شود.میزان تحقق نیازها اندازه گیری می گردد.از داده های حاصل از اندازه گیری های بعمل آمده به طور نسبی استفاده می شود.سطح 3 : (mature)سازوکار شفافی برای ایجاد توازن میان نیازها و انتظارات ذینفعان وجود دارد.شاخص های عملکردی متمرکز بر ذینفعان، پیشران بهبود می باشند.

اسلاید 20: فرایند محوری، راهبری و کارآمدی حاکمیتی در خلق استان معیار21سطح 1 : (start up)چشم انداز و ماموریت تعریف شده ، درمیان گذاشته شده و عموما درک می گردد.فرایندها برای نیل به نتایج مورد انتظار طراحی شده اند.سطح 2 : (on the way)سازمان با چشم انداز ، ماموریت و ارزش ها همسو بوده و به آنها اعتقاد دارد.از داده ها و اطلاعات مقایسه ای برای تحریک و پیشبرد بهبود فرایندها استفاده می شود. سطح 3 : (mature)ارزش های مشترک، رفتارهای اخلاقی الگو و یک مقصد مشترک در تمامی سطوح سازمانی به اشتراک گذاشته شده و افراد از رهبران الهام می گیرند.فرایندها کاملا با راهبردهای استانداری همسو بوده و به پیشبرد استراتژی کمک می کنند.

اسلاید 21: هوشمندی، آینده‌نگری و مدیریت راهبردی 22سطح 1 : (start up)قوانین و مقررات درک و رعایت می شوند.طرح ریزی استراتژیک انجام شده است. سطح 2 : (on the way)رویکردهای سازمانی بطور مثبت از اهداف پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی پشتیبانی می کند.بستر لازم برای پیاده سازی استراتژی ایجاد شده است.سطح 3 : (mature)رفتار شرکتی پایدار، بخش جدایی ناپذیر از اهداف سازمانی است.انتظارات اجتماعی اندازه گیری شده و مبتنی بر نتایج آن عمل می شود.ارزیابی و بازنگری استراتژی به طور مستمر انجام می گردد.

اسلاید 22: گسترش تعامل اثربخش بین دستگاهی و توسعه مشارکت جامعه 23سطح 1 : (start up)فرایندی برای انتخاب و کارکردن با همکاران و مکمل های استانی وجود دارد.سطح 2 : (on the way)روابط با همکاران و مکمل های استانی مبتنی بر اهداف مشترک و راه های موثرتر برای کار کردن با یکدیگر است.سطح 3 : (mature)استانداری و مکمل های استانی اش به هم وابسته اند.رابطه میان آنها یک رابطه مبتنی بر اعتماد دوطرفه می باشد.برنامه ها و خط مشی ها به کمک هم و مبتنی بر دانش و منابع مشترک ایجاد و اجرا می گردد.

اسلاید 23: توسعه و مشارکت سرمایه‌های انسانی24سطح 1 : (start up)رویکردهایی برای مشارکت دادن کارکنان موجود بوده و استعدادهای آنها شناسایی می شود.سطح 2 : (on the way)از تقویت تمام پتانسیل کارکنان برای حصول منفعت برای آنها و سازمان استفاده می شود. سطح 3 : (mature)فرهنگ اعتماد و تفویض اختیار وجود داشته و تمامی پتانسیل کارکنان آزاد شده است.

اسلاید 24: یادگیری، نوآوری و بهره‌گیری از راه‌های میان‌بر25سطح 1 : (start up)اگرچه ایده های جدید و نوآوری به طور موردی ترغیب می گردد اما رویکردهای ساختاریافته ای برای این کار موجود نیست. سطح 2 : (on the way)نوآوری به عنوان یک ضرورت برای خلق ارزش متمایز تلقی شده و بطور فزاینده در بعضی جنبه های سازمانی مشهود است.سطح 3 : (mature)یک رویکرد نظام مند برای توسعه خلاقیت و نوآوری از طریق منابع درون و بیرون استانداری وجود دارد که برای ذینفعان ارزش متمایز خلق می کند.

اسلاید 25: تشریح معیارهایمدل تعالی استانداری ها(Criteria)

اسلاید 26: مدل تعالی استانداري ها27

اسلاید 27: مدل ذینفعان استانداری معیار28استانداریفرمانداری - بخشداریوزارت کشورنهادهای حاکمیتی(قوه‌قضائیه، دیوان محاسبات و ...)سایر نهادها و دستگاه‌های اجراییجامعه استانی(مردم)نهاد ریاست‌جمهوری(دولت)خدمت‌گیرندگان خاص

اسلاید 28: 1- رهبری راهبرد محور291ـ الف) استانداری معیار، سند راهبردی استان شامل ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها، اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی را بر مبنای اسناد بالادستی جهت توسعه استان معیار، تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.1ـ ب) استانداری معیار به عنوان راهبر، هماهنگ کننده و تسهیل کننده اثربخش کلیه امور استان می‌باشد و محیطی برای مشارکت راهبردی و عملیاتی مؤثر کلیه ذی‌نفعان و بسیج منابع در استان فراهم می‌کند.1ـ ج) استانداری معیار، سند راهبردی استانداری شامل ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها و اصول اخلاقی، اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی را بر مبنای اسناد بالادستی تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.

اسلاید 29: 1- رهبری راهبرد محور301ـ الف) استانداری معیار، سند راهبردی استان شامل ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها، اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی را بر مبنای اسناد بالادستی جهت توسعه استان معیار، تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.ماموریت و فلسفه وجودی استان را به عنوان بخشی از پازل استان‌های کل کشور، تدوین و به‌روزرسانی می‌کند.چشم‌انداز و آینده مطلوب استان را در راستای چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی، تدوین و به‌روزرسانی می‌کند.ارزش‌ها و اصول استان را بر مبنای کرامات و فضائل انسانی تدوین و جاری‌سازی می‌کند.اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی استان را در راستای ماموریت و چشم‌انداز آن بر مبنای اسناد بالادستی کشور(سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشور) تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.با نگاه به مسائل و چالش‌های بین‌المللی، امور استان را پیش‌ می‌برد. یعنی تحولات محيط بین‌المللی، شامل عوامل و متغيرهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، زيست‌محيطي، فن‌آوري را شناسايي، تحليل، درك و پيش‌بيني مي‌كند.فرصت‌ها و تهديدهای استان را با توجه به اطلاعات و بازخوردهاي دريافتي از ذي‌نفعان و ارزيابي و تحليل محيط استان، شناسايي، درك و پيش‌بيني مي‌كند.عوامل حیاتی موفقیت استان را شناسایی و درک کرده و برنامه‌هایی را برای آنها توسعه داده، پیاده‌سازی کرده و پایش می‌کند.به منظور تشخيص اولويت‌هاي بلند مدت و كوتاه مدت امور استان، مجموعه‌اي متوازن از نتايج مورد انتظار را به همراه روابط علّت و معلولي كه به روشني تعريف شده است، بكار مي‌گيرد.در راهبردهاي توسعه استان از پايداري اقتصادي، اجتماعي و زيست‌محيطي استان اطمينان حاصل مي‌كند.اهداف و راهبردهاي روشني را براي نوآوري در استان تعيين كرده و برنامه‌های اجرایی را هم‌راستا با دستاوردهاي حاصل از نوآوري‌ها، بازنگري و به‌روزرسانی مي‌كند.

اسلاید 30: 1- رهبری راهبرد محور311ـ ب) استانداری معیار به عنوان راهبر، هماهنگ کننده و تسهیل کننده اثربخش کلیه امور استان می‌باشد و محیطی برای مشارکت راهبردی و عملیاتی مؤثر کلیه ذی‌نفعان و بسیج منابع در استان فراهم می‌کند.در کلیه شوراها، کمیسیون‌ها و کارگروهای استان به عنوان راهبر، هماهنگ و تسهیل کننده اثربخش عمل می‌کند.مشارکت‌هاي راهبردی و عملياتي مورد نیاز در پیش‌برد امور استان را شناسايي مي‌كند.بستر لازم را برای مشارکت راهبردی و عملياتي کلیه ذی‌نفعان در جهت توسعه استان فراهم می سازد.کلیه منابع استان را در جهت توسعه استانی به طور اثربخش بسیج می‌کند.مهارت‌هاي رهبري و فرهنگ رهبري مشترك را در استان توسعه داده و اثربخشي رفتارهاي شخصي رهبری را در استان مورد ارزيابي قرار داده، بازنگري كرده و بهبود مي‌بخشد.احساس امید به رشد، پیشرفت و توسعه استان را در شهروندان زنده نگه می‌دارد.از توسعه همكاري‌ها و تعاملات اثربخش انجمن‌ها، اتحاديه‌ها و نهادهاي اجتماعي مرتبط در استان حمايت مي‌كند.به عنوان یک الگوي اخلاقي و ارزشي در استان به توسعه فضاي اعتماد، انعطاف‌پذيري، مراعات قوانين و مقررات، مسووليت‌پذيري اجتماعي و تعامل فعال با ذي‌نفعان كليدي مي‌پردازد.فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را راهبری کرده و امور مربوط به آنها را هماهنگ می‌کند.

اسلاید 31: 1- رهبری راهبرد محور321ـ ج) استانداری معیار، سند راهبردی استانداری شامل ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها و اصول اخلاقی، اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی را بر مبنای اسناد بالادستی تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.ماموریت و فلسفه وجودی استانداری را به عنوان بخشی از پازل استانداری‌های کل کشور و در جهت ماموریت استان، تدوین و به‌روزرسانی می‌کند.چشم‌انداز و آینده مطلوب استانداری را در راستای چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی و در جهت چشم‌انداز استان، تدوین و به‌روزرسانی می‌کند.ارزش‌ها و اصول اخلاقی را با توجه به مراجع و منابع غنی دینی تدوین و جاری‌سازی می‌کنند.اهداف، راهبردها، برنامه‌های اجرایی استانداری را در راستای ماموریت و چشم‌انداز آن بر مبنای اسناد بالادستی کشور (سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های دولت و وزارت کشور)، تدوین، پیاده‌سازی، پایش و به‌روزرسانی می‌کند.نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان استانداری را به طور کامل و متعادل ارزیابی و تحلیل می نماید.فرصت‌ها و تهديدهای استانداری را با توجه به اطلاعات و بازخوردهاي دريافتي از ذي‌نفعان و ارزيابي و تحليل محيط استانداری، شناسايي، درك و پيش‌بيني مي‌كند.قوت‌ها و ضعف‌های استانداری را با توجه به اطلاعات و بازخوردهاي دريافتي از ذي‌نفعان، شناسايي و درك کرده و نقاط قابل بهبود را مشخص مي‌كند.عوامل کلیدی موفقیت استانداری را شناسایی و درک کرده و برنامه‌هایی را برای آنها توسعه داده، پیاده‌سازی کرده و پایش می‌کند.به منظور درك تصویر كلي استانداری در استان، مجموعه‌اي متوازن از نتايج مورد انتظار را به همراه روابط علّت و معلولي كه به روشني تعريف شده است، بكار مي‌گيرد.به عنوان یک الگوي اخلاقي و ارزشي در استانداری به توسعه فضاي اعتماد، انعطاف‌پذيري، مراعات قوانين و مقررات، مسووليت‌پذيري اجتماعي و تعامل فعال با ذي‌نفعان كليدي مي‌پردازد.براي نهادینه شدن رفتار اخلاقي در كل استانداری اهميت قائل است و در جهت تبيين و ترويج آن مي‌كوشد و از وجود سازوكارهايي كه رفتار اخلاقي را در تعامل با كليه ذي‌نفعان ارتقاء دهد و امكان پايش آن را فراهم سازد، اطمينان حاصل مي‌كند.براي عملكرد خود، در قبال کلیه ذي‌نفعان، شفاف‌سازی کرده و پاسخ‌گو است و فعالانه از تمايل به فراتر رفتن از رعايت مقررات، پشتيباني مي‌كند.

اسلاید 32: 2- سرمایه های انسانی332ـ الف) طرح‌هاي سرمایه انسانی (شامل مدیریت جذب و رهایی) از راهبرد استانداری حمایت مي‌كند.2ـ ب) آموزش و توسعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های سرمایه انسانی استانداری مدیریت می‌شود.2ـ ج) مشارکت و تعاملات سرمایه‌های انسانی و استانداری مدیریت می‌شود.2ـ د) از سرمایه‌های انسانی استانداری تقدیر و مراقبت می‌شود.2-ه) نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را در خصوص مدیریت سرمایه‌های انسانی در سایر دستگاه‌های اجرایی استان ایفاد می‌کند.

اسلاید 33: 2- سرمایه های انسانی342ـ الف) طرح‌هاي سرمایه انسانی (شامل مدیریت جذب و رهایی) از راهبرد استانداری حمایت مي‌كند.راهبردهاي سرمایه انساني را با راهبرد، ساختار سازماني و فرآيندهاي كليدي استانداری هم‌سو مي‌كند و برنامه‌هاي مناسبي را براي جاري‌سازي راهبردهاي سرمایه انساني توسعه مي‌دهند.سرمایه انساني را بر اساس موجودي فعلي، اهداف آتي استانداری، عرضه دروني و بيروني و تقاضاي سرمایه انساني برنامه‌ريزي و مديريت مي‌كند.در برنامه‌ريزي و مديريت سرمایه انساني از وجود عدالت، برقراري فرصت‌هاي برابر، رعايت گوناگوني، شايسته‌سالاري و رعايت اصول اخلاقي اطمينان حاصل مي‌كند.اهداف عملكردي كاركنان را در سطوح فردي و تيمي با اهداف استانداری همسو كرده و آنها را به‌موقع بازنگري و به‌روزرساني مي‌كند.از نظرسنجي‌ها و ساير روش‌هاي بازخور كاركنان براي شناسايي عوامل كليدي مؤثر بر تعهد و رضايت گروه‌هاي مختلف كاركنان استفاده نموده و از نتايج آنها در بهبود راهبرد و برنامه‌هاي كاركنان استفاده مي‌كند.

اسلاید 34: 2- سرمایه های انسانی352ـ ب) آموزش و توسعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های سرمایه انسانی استانداری مدیریت می‌شود. تجزيه و تحليل شغل را با ابزارهاي مناسب اجراء و شرح شغل و شرايط احراز مشاغل را مشخص مي‌كند.از انطباق طرح های توسعه سرمایه های انسانی با راهبردها و اهداف استانداری اطمینان حاصل می‌نماید.رويكردهاي مناسبي را براي رشد معنوي كاركنان و توسعه دانش و شايستگي‌هاي آنان براساس شناسايي قابليت‌ها و مهارت‌هاي موجود، و تعيين نيازهاي حال و آينده بكار مي‌گيرد.رويكردهاي مناسبي را براي به كارگماري، جامعه‌پذيري، انتصاب، ترفيع، توسعه كارراهه، جابجايي، جانشين‌پروري و آرايش مجدد كاركنان بكار مي‌گيرد.

اسلاید 35: 2- سرمایه های انسانی362ـ ج) مشارکت و تعاملات سرمایه‌های انسانی و استانداری مدیریت می‌شود. با بكارگيري رويكردهاي خلاقانه و نوآورانه، نخبگان و كاركنان استانداری را در توسعه و بازنگري راهبرد و برنامه‌هاي كاركنان فعالانه مشاركت مي‌دهد.اطمينان مي‌يابد كه كاركنان ابزارها، شايستگي‌ها، اطلاعات و اختيارات لازم را در اختيار دارند تا توانايي اتخاذ تصميم و مشاركت مؤثر در بهبود مستمر عملكرد استانداری را داشته باشند.اطمينان مي‌يابد كه كاركنان داراي مدل ذهني باز بوده و از كارتيمي، خلاقيت، نوآوري و كارآفريني، براي پاسخ‌دهي سريع به چالش‌هايي كه با آن روبه‌رو مي‌شوند، استفاده مي‌كند.فرهنگي را ايجاد مي‌كند كه در آن در خدمت بودن، رعايت قوانين و مقررات، مسووليت پذيري، پاسخ‌گويي، مشتري‌مداري، نظم و انضباط، خودكنترلي، امانت‌داري، صرفه‌جويي و پاي‌بندي به اصول اخلاقي، توسعه يافته و ارج نهاده مي‌شود.راهبرد، برنامه‌ها و كانال‌هاي ارتباطات را بر مبناي نيازها و انتظارات ارتباطي توسعه مي‌دهد.جهت‌گيري كلي استانداری و راهبرد سرمایه انساني را به روشني در ميان مي‌گذارد تا اطمينان حاصل كند كه تمامي سطوح كاركنان ماموريت، چشم‌انداز، ارزش‌ها و اهداف را درك كرده‌اند.اطمينان مي‌يابد كه كاركنان از طريق نظام ارتباطات، سهم خود را در موفقيت مستمر استانداری درك كرده و مي‌توانند آن را نشان دهند.با ترغيب و تشويق كاركنان به اشتراك گذاشتن اطلاعات، دانش و بهترين تجارب، فضاي گفتمان را در سطح استانداری فراهم مي‌كند.

اسلاید 36: 2- سرمایه های انسانی372ـ د) از سرمایه‌های انسانی استانداری تقدیر و مراقبت می‌شود. كاركنان را ارزشيابي كرده، با ارائه بازخورهاي لازم به آنها كمك مي‌كند تا عملكردِشان را بهبود دهند و فرصت لازم براي توسعه قابليت‌ها و مهارت‌هاي مورد نياز مسير شغلي خود را در اختيار داشته باشند.حقوق، مزايا و پاداش كاركنان را با توجه به راهبرد سرمایه انساني مبتني بر عدالت و عملكرد پرداخت مي‌كند تا مشاركت فعال كاركنان و توانمندي آنها ارتقاء يافته و پايدار بماند.از توازن مسوولانه كار ـ زندگي در جهت بهبود كيفيت زندگي كاركنان خود اطمينان مي‌يابد.از داشتن يك محيط كار ايمن، سالم و منضبط براي كاركنان خود اطمينان مي‌يابد.آگاهي كاركنان را در رابطه با مسووليت‌هاي اجتماعي ارتقاء داده، آنان را به مشاركت در اين امور تشويق مي‌كند.در جبران خدمت، قدرداني و مراقبت از كاركنان به گوناگوني آنها توجه دارد.بازنشستگان را ارج مي‌نهد و از نظرات و تجارب مفيد آنها بهره مي‌گيرد.

اسلاید 37: 2- سرمایه های انسانی382-ه) نقش سیاستگذاری، نظارتی و اجرايي خود را در خصوص مدیریت سرمایه‌های انسانی در سایر دستگاه‌های اجرایی استان ایفاد می‌کند.سیاست‌های لازم را برای مدیریت مؤثر سرمایه‌های انسانی در سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی سطح استان تدوین و اعلام می‌نماید.نقش نظارتی خود را برای حصول اطمینان از مدیریت مؤثر سرمایه‌های انسانی در سطح استان و رعایت سیاست‌های مرتبط ایفاد می‌نماید.هر جا كه لازم باشد نقش اجرايي خود را به خوبي ايفاد مي كند.

اسلاید 38: 3- منابع و شبکه همکاران393ـ الف) مشارکت با شبکه فعالین استان به ویژه نخبگان و کارآفرینان مدیریت می‌شود.3ـ ب) سرمایه‌هاي فيزيكي و منابع طبيعي استان مديريت مي‌شود.3-ج) منابع و مصارف مالی مدیریت می‌شود.

اسلاید 39: 3- منابع و شبکه همکاران403ـ الف) مشارکت با شبکه فعالین استان به ویژه نخبگان و کارآفرینان مدیریت می‌شود.سیاست‌ها و راهبردهای تامین و مدیریت شبکه همکاران استانداری را تدوین و به‌روز می‌نماید.در راستای تحقق راهبردهای تامین و مدیریت شبکه همکاران، برنامه‌های لازم را طرح‌ریزی نموده و از اجرای آنها اطمینان حاصل می‌کند.با شبکه همکاران استانی خود بر اساس اعتماد، تعهد دوسویه و رعایت ملاحظات سازمانی روابط مقتضی ایجاد نموده و در جهت مدیریت مؤثر آنها تلاش می‌کند.شبکه‌ای اثربخش از نخبگان و کارآفرینان استان را در جهت پیش‌برد امور استان شناسایی کرده و توسعه می‌دهد.تمامی زیرساخت‌های لازم برای تعاملات اثربخش با نخبگان و کارآفرینان استان را فراهم می‌کند.تعاملات اثربخش با نخبگان و کارآفرینان استان را راهبری و ارزیابی می‌کند.

اسلاید 40: 3- منابع و شبکه همکاران413ـ ب) سرمایه‌هاي فيزيكي و منابع طبيعي استان مديريت مي‌شود.راهبرد و برنامه‌هاي مديريت ساختمان‌ها، تجهيزات و مواد را در حمايت از راهبردهاي استان توسعه داده و اجرا مي‌كند.از دارايي‌هاي فيزيكي استانداری شامل ساختمان‌ها، تجهيزات و مواد به طور بهينه استفاده كرده و چرخه عمر و امنيت آنها را به طور اثربخش مديريت مي‌كند.رويكردهاي مناسبي را براي استفاده بهينه از منابع طبيعي، مواد خام و انرژي در سطح استان به كار مي‌گيرد.جنبه‌هاي زيست‌محيطي فعاليت‌ها، محصولات و خدمات را در سطح استانداری شناسايي و پيامدهاي آنها را به طور فعال مديريت مي‌كند.هر گونه آثار نامطلوب عمليات در سطح استانداری و محيط كار را بر سلامت و ايمني كاركنان، جامعه و سا ير ذي‌نفعان، اندازه‌گيري و مديريت مي‌كند.با تعيين اهداف چالشي و بكارگيري رويكردهاي مناسب براي فراتر رفتن از استانداردها و الزامات قانوني از كمينه‌سازي پيامدهاي زيست‌محيطي اطمينان حاصل مي‌كند.در راستای حفظ حقوق و منافع نسل‌های آتی و صیانت از محیط‌زیست، الگوی مصرف آب، انرژی و سایر منابع طبیعی را در سطح استان اصلاح می‌کند.

اسلاید 41: 3- منابع و شبکه همکاران423-ج) منابع و مصارف مالی در استان مدیریت می‌شود. به منظور استفاده بهینه از منابع مالی در حمایت از راهبردها و خط‌مشی‌های استان و استانداری، راهبردها و فرایندهای مدیریت منابع و مصارف مالی را توسعه و استقرار می‌دهد.در راستای توسعه خرد مالی و اصلاح الگوی مصرف تلاش می‌کند.به منظور شفاف‌سازی و ایجاد هوشمندی نسبت به منابع مالی، نظام‌های لازم را ایجاد کرده و توسعه می‌دهد.نظام‌های مناسب و کارآمد کنترل‌های داخلی ایجاد و توسعه می‌یابد. نظام مدیریت نقدینگی (مدیریت منابع و مصارف نقدی، مدیریت مطالبات و تعهدات مالی) را توسعه و استقرار می‌دهد.نقش سیاستگذاری و نظارتی خود را در خصوص مدیریت بهینه تخصیص و توزیع اعتبارات در سطح استان ایفاد می‌کند.

اسلاید 42: 4- دانش و فناوری اطلاعات434- الف) به منظور تصمیم‌سازی مؤثر و توسعه قابلیت‌های سازمانی، فناوری اطلاعات در سطح استانداری و استان مدیریت می‌شود.4ـ ب) به منظور توسعه حافظه مشترک سازمانی و انتقال تجارب بین نسلی، دانش در سطح استانداری مدیریت می‌شود.

اسلاید 43: 4- دانش و فناوری اطلاعات444- الف) به منظور تصمیم‌سازی مؤثر و توسعه قابلیت‌های سازمانی، فناوری اطلاعات در سطح استانداری و استان مدیریت می‌شود.راهبرد و برنامه‌هاي مديريت فناوری اطلاعات را در حمايت از راهبردهاي استان توسعه داده و اجرا مي‌كند.از تامين اطلاعات كافي، به موقع، درست و قابل اطمينان كه به رهبران در تصميم‌گيري مؤثر كمك كند و آنها را در پيش‌بيني اثربخش عملكرد آتي استانداری توانمند سازد، اطمينان مي‌يابد.شبكه‌هايي را براي شناسايي و كسب اطلاعات مورد نياز در سطح استان به منظور توسعه خلاقيت و نوآوري ايجاد و مديريت مي‌كند.ضمن حصول اطمينان از امنيت و حفاظت دارايي‌هاي معنوي، دسترسي به اطلاعات مربوطه را براي كاركنان و ذي‌نفعان فراهم و پايش مي‌كند.از فناوري اطلاعات و ارتباطات در حمايت از ارتباطات درون سازماني و مديريت اطلاعات به طور مؤثر استفاده مي‌كند.

اسلاید 44: 4- دانش و فناوری اطلاعات454ـ ب) به منظور توسعه حافظه مشترک سازمانی و انتقال تجارب بین‌ نسلی، دانش در سطح استانداری مدیریت می‌شود.راهبرد و برنامه‌هاي مديريت دانش را در حمايت از راهبردهاي استانداری توسعه داده و اجرا مي‌كند.ضمن شناخت دانش موجود و ترسیم نقشه دانشی استانداری، فرایندها و زیرساخت های مناسب را برای مدیریت دانش ایجاد کرده و توسعه می دهد.شبكه‌هايي را براي شناسايي و كسب دانش مورد نياز در سطح استان به منظور توسعه خلاقيت و نوآوري ايجاد و مديريت مي‌كند.دانش كاركنان و ذي‌نفعان را جمع‌آوري كرده، توسعه داده، به اشتراك گذاشته و به طور اثربخش استفاده مي‌كند.ضمن حصول اطمينان از امنيت و حفاظت دارايي‌هاي معنوي، دسترسي به دانش مربوطه را براي كاركنان و ذي‌نفعان فراهم و پايش مي‌كند.از فناوري اطلاعات و ارتباطات در حمايت از مديريت دانش به طور مؤثر استفاده مي‌كند.

اسلاید 45: 5- فرایندهای ارزش آفرین465ـ الف) ساختار سازماني و فرآيندها به منظور تحقق راهبردهای استانداری و خلق ارزش براي ذی‌نفعان طراحي و مديريت مي‌شود.5ـ ب) روابط با ذی‌نفعان مدیریت شده و توسعه داده می‌شود.

اسلاید 46: 5- فرایندهای ارزش آفرین475ـ الف) ساختار سازماني و فرآيندها به منظور تحقق راهبردهای استانداری و خلق ارزش براي ذی‌نفعان طراحي و مديريت مي‌شود.ساختار سازماني استانداری را جهت پشتيباني از راهبردها، ايجاد و بازنگري مي‌كند.فرآيندهاي به‌هم‌پيوسته استانداری را در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و توسعه‌ای، به منظور تحقق راهبردها، همسو با ساختار سازماني استانداری طراحي مي‌كند، به گونه‌اي كه براي ذي‌نفعان ارزش خلق نموده و توازني بهينه از اثربخشي و كارايي حاصل شود.مالكيت فرآيندها، نقش‌ها و مسووليت‌ها را در ايجاد، نگهداري و بهبود فرآيندها، از جمله فرآيندهاي كليدي، به طور شفاف تعيين مي‌كند.در مدیریت فرایندها به کاهش تصدی گری و واگذاری فرایندهای غیرحاکمیتی اهتمام می ورزد.شاخص‌هاي معنادار عملكردي و دستاوردي فرآيندها كه به روشني با اهداف راهبردی مرتبط هستند را تعيين و پايش مي‌كند.از تحليل نتايج عملكردي و دستاوردي به منظور شناسايي و اولويت‌بندي فرصت‌هاي بهبود و ساير تغييرات، اعم از تغييرات تدريجي يا جهشي، استفاده مي‌كند.پيامد و ارزش افزوده حاصل از بهبود و نوآوري در فرآيندها را ارزيابي نموده و از اثربخشي آنها اطمينان حاصل مي‌كند.به منظور ارتقاء فرآیندها از اطلاعات محیط درونی و بیرونی استانداری شامل تحقيقات، نظرسنجي از ذی‌نفعان و ساير بازخوردهاي دريافتي از آنها، استفاده مي‌كند.از خلاقيت و فناوری اطلاعات براي طراحي و توسعه فرآیندهای جديد و نوآورانه استفاده مي‌كند. پيامدها و ظرفيت‌هاي ناشي از فن‌آوري‌هاي نوين را بر فرآیندهای خود درك و پيش‌بيني مي‌كند.

اسلاید 47: 5- فرایندهای ارزش آفرین485ـ ب) روابط با ذی‌نفعان مدیریت شده و توسعه داده می‌شود. گروه‌هاي مختلف ذی‌نفعان خود را مي‌شناسد، اهمیت و میزان نفوذ و تاثیرگذاری آنها را تحلیل و ارزیابی کرده و بطور متعادل نيازها و انتظارات فعلي و آينده آنها را شناسايي و پيش‌بيني كرده، به آنها پاسخ مي‌دهد.الزامات ارتباطي روزمره و بلند مدت ذی‌نفعان را تعيين كرده، فرآيندها و كانال‌هاي مناسب ارتباطي را بوجود آورده و توسعه می‌دهد.در راستاي حفظ حقوق ذی‌نفعان و توسعه فرهنگ رضایت‌مندی، با تمامي ذی‌نفعان خود گفتماني مبتني بر گشودگي، شفافيت، اعتماد و احترام برقرار كرده، كاركنان خود را در اين زمينه توانمند مي‌كند.تجربه‌ها، ارتباط‌ها، شكايت‌ها و برداشت‌هاي ذی‌نفعان خود را همواره مديريت كرده، به هرگونه بازخوردي به طور سريع و اثربخش پاسخ مي‌دهد.

اسلاید 48: 6- نتایج سرمایه های انسانی496ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه سرمایه‌های انسانی استانداری از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.6ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با مديريت سرمایه‌های انسانی در استانداری بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 49: 6- نتایج سرمایه های انسانی506ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه سرمایه‌های انسانی استانداری از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت سرمایه‌های انسانی می‌تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:رضایت، مشارکت و تعلق سرمایه‌های سازمانیرهبري و مديريت مشاركت و كار تيمياحساس افتخار و غرور سازمانيمديريت شايستگي‌ها، آموزش و توسعهارتباطات اثربخش و روابط با همكارانايمني، سلامت و شرايط محيط كارقدرداني‌ها و تشويق‌هاتسهيلات و خدماتمشاركت در فعاليت‌هاي اجتماعي و زيست‌محيطي

اسلاید 50: 6- نتایج سرمایه های انسانی516ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با مديريت سرمایه‌های انسانی در استانداری بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.اين شاخص‌ها دروني هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، رضايت و انگيزش كاركنان، نخبگان و کارآفرینان را اندازه‌گيري مي‌كنند. نمونه‌هایي از آنها مي‌تواند شامل موارد زير باشد:بهره‌وري كاركنانمشاركت و كار تيميمديريت شايستگي‌ها، آموزش و توسعهارتباطات اثربخش و روابط با همكارانايمني، سلامت و شرايط محيط كارقدرداني‌ها، تشويق‌ها و شكايت‌هانرخ جذب و ترك استانداریتسهيلات و خدماتمشاركت در فعاليت‌هاي اجتماعي و زيست‌محيطينرخ پاسخ‌گويي به نظرسنجي‌هاسرعت و دقت در امور اداري كاركنان

اسلاید 51: 7- نتایج وزارت کشور527ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه وزارت کشور از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.7ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج وزارت کشور بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 52: 7- نتایج وزارت کشور537ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه وزارت کشور از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.با توجه به طرح تحرک استانداری‌ها و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت وزارت کشور می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:بعد سیاسیبعد امنیتیبعد عمرانی و شهرداری‌ها و دهیاری‌هابعد اجتماعی و فرهنگیبعد مدیریت بحرانبعد نظارت و پیش‌گیریبعد نوسازی و فن‌آوری اطلاعات

اسلاید 53: 7- نتایج وزارت کشور547ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج وزارت کشور بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.با توجه به طرح تحرک استانداری‌ها و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های عملکردی مرتبط با نتایج وزارت کشور می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:بعد سیاسیبعد امنیتیبعد عمرانی و شهرداری‌ها و دهیاری‌هابعد اجتماعی و فرهنگیبعد مدیریت بحرانبعد نظارت و پیش‌گیریبعد نوسازی و فن‌آوری اطلاعات

اسلاید 54: 8- نتایج سایر نهادها و دستگاه های اجرایی558ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استانی، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.8ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج مرتبط با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 55: 8- نتایج سایر نهادها و دستگاه های اجرایی568ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استانی، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:مدیریت و راهبری عالی استانبرنامه‌ریزی و توسعه استانتسهیل‌گری و پشتیبانی برای اجرای برنامه‌ها در استانهماهنگی و یکپارچگی برای اجرای برنامه‌ها در استانجمع‌بندی و ارائه گزارشات لازم در خصوص مسائل استان به مراجع ذیربط

اسلاید 56: 8- نتایج سایر نهادها و دستگاه های اجرایی578ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج مرتبط با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.اين شاخص‌ها دروني هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، نمونه‌هایي از آنها مي‌تواندناظر بر موارد زير باشد:مدیریت و راهبری عالی استانبرنامه‌ریزی و توسعه استانتسهیل‌گری و پشتیبانی برای اجرای برنامه‌ها در استانهماهنگی و یکپارچگی برای اجرای برنامه‌ها در استانجمع‌بندی و ارائه گزارشات لازم در خصوص مسائل استان به مراجع ذیربط

اسلاید 57: 9- نتایج نهادهای حاکمیتی589ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه نهادهای حاکمیتی، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.9ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج نهادهای حاکمیتی بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 58: 9- نتایج نهادهای حاکمیتی599ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه نهادهای حاکمیتی، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است.متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت نهادهای حاکمیتی می‌تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:حسن انجام امور و ماموریت‌های محولهرعایت قوانین و مقررات مرتبطجمع‌بندی و ارائه گزارشات لازم به نهاد‌های نظارتی در خصوص هر یک از مسائل استانتسهیل‌گری و ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت انجام فعالیت نهاد‌های نظارتی در استانپی‌گیری کلیه دستورالعمل‌های نهاد‌های نظارتی در استان

اسلاید 59: 9- نتایج نهادهای حاکمیتی609ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج نهادهای حاکمیتی بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.اين شاخص‌ها دروني هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، نمونه‌هایي از آنها مي‌تواند ناظر بر موارد زیر باشد:حسن انجام امور و ماموریت‌های محولهرعایت قوانین و مقررات مرتبطجمع‌بندی و ارائه گزارشات لازم به نهاد‌های نظارتی در خصوص هر یک از مسائل استانتسهیل‌گری و ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت انجام فعالیت نهاد‌های نظارتی در استانپی‌گیری کلیه دستورالعمل‌های نهاد‌های نظارتی در استان

اسلاید 60: 10- نتایج نهاد ریاست جمهوری6110ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه نهاد ریاست جمهوری، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. 10ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج نهاد ریاست جمهوری بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 61: 10- نتایج نهاد ریاست جمهوری6210ـ الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه نهاد ریاست جمهوری، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. با توجه به طرح تحرک استانداری‌ها و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت نهاد ریاست جمهوری می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:تحقق شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجاییاجرای مصوبات سفرهای استانیاجرای توافق‌نامه‌های استانی با هر یک از سازمان‌های مربوطه از نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 62: 10- نتایج نهاد ریاست جمهوری6310ـ ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج نهاد ریاست جمهوری بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.با توجه به طرح تحرک استانداری‌ها و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های عملکردی مرتبط با نتایج نهاد ریاست جمهوری می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجاییاجرای مصوبات سفرهای استانیاجرای توافق‌نامه‌های استانی با هر یک از سازمان‌های مربوطه از نهاد ریاست جمهوری

اسلاید 63: 11- نتایج جامعه استانی(مردم)6411- الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه جامعه استانی (مردم)، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. 11- ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج جامعه استانی(مردم) بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 64: 11- نتایج جامعه استانی(مردم)6511- الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه جامعه استانی (مردم)، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار خود از استانداری دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت جامعه استانی می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:سازمان اخلاق‌گرا، قانون‌مدار و درست‌كارمسووليت‌پذير، پاسخ‌گو و خدمت‌گزار مردمرعايت منافع ملي و اعتلاء شأن و اقتدار كشورتلاش براي رعايت عدالت و ايجاد فرصت‌هاي برابرجايگاه مناسب در افكار عمومي و رسانه‌هااحترام به حق مردم و نسل‌هاي آيندهپیامدهای امنیتی ـ سیاسی استانپيامدهاي زيست‌محيطي استانپيامدهاي اجتماعي ـ فرهنگی استانپيامدهاي محيط كار و چرخه عمر محصولپيامدهاي اقتصادی (محلي، ملي، ...) ـ عمرانیحمايت از بنيادهاي خيريه و سازمان‌هاي مردم نهادجوايز و تقديرنامه‌ها

اسلاید 65: 11- نتایج جامعه استانی(مردم)6611- ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج جامعه استانی(مردم) بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.اين شاخص‌ها دروني هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، نمونه‌هایي از آنها مي‌تواند ناظر بر موارد زیر باشد:عملکرد امنیتی ـ سیاسیعملكرد زيست محيطيعملكرد اجتماعي ـ فرهنگیعملكرد ايمني و سلامت جامعهقانون‌مداري و اقدامات فراتر از قوانين و مقرراتشفافيت و پاسخ‌گویي(مالي و غيرمالي)اعتماد ذي‌نفعان به رهبران ارشد و حاكميت سازمانيرعايت ارزش‌هاي اخلاقيحمايت از بنيادهاي خيريه و سازمان‌هاي مردم نهادهمكاري با مجامع و مراكز علمي و پژوهشيارتباط با مسوولين محلي و دولتيتاثيرگذاري بر اقتصاد (محلي، ملي، ...) و عمران استان

اسلاید 66: 12- نتایج خدمات گیرندگان خاص6712- الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه خدمات گیرندگان خاص استانداری، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. 12- ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج خدمات گیرندگان خاص بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است.

اسلاید 67: 12- نتایج خدمات گیرندگان خاص6812- الف) برداشت‌ها: نشان دهنده دركي است كه خدمات گیرندگان خاص استانداری، از اجراي رويكردهاي مرتبط با نتایج مورد انتظار دارند و بيان‌گر ميزان اثربخشي اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در اين زمينه است. متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، شاخص‌های مربوط به برداشت خدمات گیرندگان خاص می‌تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:تکریم ارباب‌رجوع (شاخص رضایت ارباب‌رجوع)راهبری سرمایه‌گذاری‌هاراهبری احزابراهبری سازمان‌های مردم نهاد

اسلاید 68: 12- نتایج خدمات گیرندگان خاص6912- ب) شاخص‌هاي عملكردي: مجموعه‌اي از شاخص‌هایي است كه به منظور پايش، تحليل، بهبود فرايندها و پيش‌بيني برداشت‌ها در ارتباط با رويكردهاي مرتبط با نتایج خدمات گیرندگان خاص بكار گرفته مي‌شود و بيان‌گر ميزان اثربخشي و كارائي اين رويكردها است. اين شاخص‌ها دروني هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليت‌هاي استانداری، نمونه‌هایي از آنها مي‌تواند ناظر بر موارد زیر باشد:تکریم ارباب‌رجوع (شاخص رضایت ارباب‌رجوع)راهبری سرمایه‌گذاری‌هاراهبری احزابراهبری سازمان‌های مردم نهاد

اسلاید 69: منطق امتیازدهی رادار (RADAR)

اسلاید 70: منطق RADAR مي‌گويد هر سازمان نياز دارد كه :نتايجي را كه بعنوان بخشي از فرآيند دستيابي به خط‌مشي و استراتژي‌هاي خود هدف گذاري نموده است، تعيين كند.مجموعه‌اي از رويكردهاي با ثبات و يكپارچه را كه منجر به نتايج مي‌گردد طرح‌ريزي و ايجاد نمايد.رويكردها را به طريقی نظام يافته (سيستماتيك) و بگونه‌اي كه از استقرار كامل آنها اطمينان حاصل شود، جاري و اجرا نمايد.نتايج حاصله از بكارگيري رويكردها را مورد ارزيابي و بازنگري قرار دهد، به گونه‌اي كه بهبودهاي مورد نياز شناسايي شود.منطقRADAR چيست ؟

اسلاید 71: طراحي و توسعه رويكردهااجرایرويكردهاارزيابي و اصلاح رويكردها و اجرای آنهانتايج مورد انتظار

اسلاید 72: منظور از رويكرد فعاليت‌ها و اقدامات برنامه‌ريزي شده يا در حال انجام، به همراه دلايل انجام. سازمان متعالی برای رویکردهای خود فرایند، دستورالعمل یا برنامه تعریف شده ای دارد. رویکرد:

اسلاید 73: منظور از جاري‌سازي چگونگي اجرای رويكردها در سازمان مي‌باشد. سازمان متعالی رویکردهای خود را طبق فرایند، دستورالعمل یا برنامه تعریف شده اجرا کرده است. استقرار(جاری سازی):

اسلاید 74: در ارزیابی و اصلاح به اين نكته توجه مي‌شود كه سازمان براي ارزيابي و بهبود رويكردها و جاري سازي آنها چه فعاليتي انجام مي‌دهد. سازمان متعالی برای اندازه گیری اثربخشی و کارآیی رویکردشاخصهای مناسبی دارد. ارزيابي و اصلاح:

اسلاید 75: زیرمعیار 1- الفزیرمعیار 1- الفزیرمعیار 1- الفرديفنقاط قوتشواهدزمينه هاي قابل بهبودزمينه هاي قابل بهبودزمينه هاي قابل بهبودپروفرمای خودارزیابی

اسلاید 76: در سازمان متعالی داده‌هاي نتايج به موقع، قابل اطمينان و صحيح بوده، نتايج كليدي شناسايي شده و بیانگر روندهاي مثبت و يا عملكرد خوب پايدار و تحقق اهداف می باشند.نتایج:

اسلاید 77: تفاوتهاي مهم بين مميزي، خودارزيابي و ارزیابی جايزه با هدف مقايسه با استاندارد انجام مي‌شود.اغلب مستقل و توسط مميزان خارجي انجام مي‌شود. داراي طيف تشخيص صفر و يك است.تمركز بر انجام فعاليت‌ها مطابق استاندارد و اقدامات اصلاحي است.استفاده از سوابق گذشته در مميزيدر خصوص ايجاد انگيزه در پرسنل هدفمند نيست. داراي محدوده مشخصبا هدف عارضه يابی وضعيت شركت نسبت به مدلی خاص. غيرمستقل و توسط ارزيابان داخلي شركت انجام مي‌شود. داراي طيف قضاوتي خاكستري است.تمركز اصلي آن بر شناسايي نقاط قوت و نواحي قابل بهبود مي‌باشد. بررسي‌ سوابق گذشته و برنامه‌هاي آينده.در ايجاد انگيزه و مشاركت در پرسنل بسيار مفيد است. سازمان شمول و جامع است.هدف اصلي آن ايجاد ارزش رقابت و كسب جايزه مي‌باشد.ابزاري براي بازاريابي يا تبليغراهي است براي شناسايي سطح موفقيت سازمانهاپروسه‌اي براي قضاوت بهتر روي سازمانهاسابقه‌اي خوب براي سازمانانگيزه‌اي قوي براي آنهايي كه دنبال جايزه مي‌باشند.آدرسي براي كساني كه به دنبال Benchmark هستند. ايجاد شهرت واعتبار

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید