مدل دلتا
اسلاید 1: آرنولد سی. هگز
اسلاید 2: مدل دلتا شامل مجموعه ای از چارچوبها و روش شناسی های منحصر به فرد است، و ناشی ازاین عقیده است که؛ تغییرات تجربه شده در دنیای کسب و کار چنان گسترده شده که چارچوب های مدیریت کنونی را ناتوان و ناقص کرده است. علاوه بر این ظهور اینترنت رویکردهای تجاری مختلفی را مهیا کرده است ( چیزی که پیش از ین به هیچ وجه ممکن نبود) چرا که توان بالقوه ای در ایجاد ارتباط دارد و تکنولوژی های شگفت انگیزی را در تجارت الکترونیک و بازرگاینی الکترونیک به وجود آوده است.
اسلاید 3: انتخاب استراتژی و شناسایی قابلیت های لازم؛ نمایی از مدل دلتایکی از متمایزترین ابعاد مدل دلتا این است که در چگونگی تعیین وضعیت استراتژیک کسب و کار راهنماییتان می کند و برای دستیابی به آن وضعیت، ابزاری تحلیلی فراهم می آورد. شما برای ایجاد یک استراتژی مبتنی بر شناخت نیازهای تک تک مشتریان چگونه اقدام می کنید؟ هدف استراتژیک و بنیادین مدل دلتا، بقرار پیوند عمیق با مشتری است ( جذب، اقناع و حفظ مشتری) برای رسیدن به این هدف، مدل دلتا سه گزینه متفاوت در اختیار شما قرار می دهد، تا بتوانید به هر مشتری مطابق میل او پاسخ دهید.
اسلاید 4:
اسلاید 5: در گزینه بهترین محصول، مشتری به خاطر ویژگیهای محصول شما به سراغتان می آید؛ خصوصیاتی چون: پایین تر بودن قیمت پیشنهادی شمایا کارکرد خاص محصولتان یا برند و یا ظاهر محصول، که موجب تمایز عرضه شما از محصولات رقیب می شود. در گزینه راه حل مشتریان، مشتری به این دلیل جذب می شود که شما چیزهایی فراتر از خود محصول به او پیشنهاد می کنید. این امر به طور غیر مستقیم منجر به انتقال دانش و خدماتی می گردد که نیازهای مشتری را پاسخ می گوید. در گزینه پایبند سازی به سیستم شما به چنان تسلطی در فضای بازار دست می یابید که مشتری گزینه بهتری غیر از شما ندارد.
اسلاید 6:
اسلاید 7: بهترین محصولگزینه بهترین محصول بیانگر نوع کلاسیک رقابت است، رقابتی که بر اساس خود محصول شکل می گیرد و مشتری جذب ویزگی های ذاتی خود محصول است؛ مثل قیمت ارزان محصول ( که مزیت قیمت را برای مشتری ایجاد می کند) یا تمایز محصول ( که کارکرد یا ویژگی خاصی به محصول اضافه می شود که برای مشتری ارزشمند است) دو راهکار مذکور استراتژی هایی هستند که توسط مایکل پورتر پیشنهاد شدند.
اسلاید 8:
اسلاید 9: راه حل جامع مشتریاندر این گزینه، محور تمرکز از محصول به مشتری تغییر می کند. مرکز توجهات دیگر اقتصاد محصول نیست؛ بلکه اقتصاد مشتری است. تلاش می کنیم تا عوامل ایجاد منفعت برای مشتری را بشناسیم و همچنین روش های جدید برای کمک به آنها ایجاد کنیم؛ تا بهره وری و موفقیتشان را ارتقاء ببخشد. شاخص عملکرد دیگر سهم بازار محصول نیست؛ بلکه سهم بازار مشتری یا همان جیب های متعلق به ماست.
اسلاید 10: بازتعریف تجربه مشتری از ارتباط با مااین موقعیت استراتژیک مستلزم پایبند کردن مشتری از نقطه شروع تملک کالا توسط وی تا انتهای چرخه مالکیت عمر آن است؛ و به ما فرصت میدهد تا با درس گرفتن از رفتارهای کم ارزش رقبا و کنار گذاشتن آنها، خودما را متمایز سازیم. به این معنی که ارتباط خود با مشتریان را به گونهای اصلاح کنیم که تمامی نیازها و مهمترین توقعاتشان برآورده گردد.
اسلاید 11: یکپارچگی با مشتریچنین وضعیتی، به طور ضمنی بیانگر ایجاد یک جایگزینی گسترده یا تغییر در نسبت فعالیتهایی است که در حال حاضر توسط مشتری انجام میگیرد. به عبارت دیگر کارهایی که مشتری خود به صور جزء انجام می داد، ما برای او در قالب بسته ای یک جا آماده می کنیم. اینجاست که باید برای شرکتهایی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، بخواهیم که رای هر مشتری یک سیتم اطلاعاتی راه اندازی کنند.
اسلاید 12: گستردگی افقی باید تمام تلاش خود را بکنیم تا مجموعه ای کامل از محصولات و خدمات را برای مشتریانمان در جهت تامین تمامی نیازهای آنها فراهم آوریم. پیوند عمیق با مشتری حاصل داشتن ارتباط فردی ، صورتحساب فردی، مطلع شدن از نیازهای افراد و از همه مهمتر نتیجه سفارشی کردن محصولات متناسب، با مصرف مشتریان می باشد. گستردگی افقی؛ یکپارچه سازی و سفارشی کردن دسته ای از محصولات و خدمات مربوط به هم است در جهت تامین رضایت مشتری، بهتر از وضعیتی که خرید واستفاده جداگانه محصولات فراهم می کرد.
اسلاید 13:
اسلاید 14: پایبند سازی به سیستم گزینه استراتژیک پایبندسازی به سیستم، دارای گسترده ترین قلمرو است. مفهوم بنگاه گسترده ( شرکت، مشتریان، تامین کنندگان ، تکمیل کنندگان) بهترین و درخورترین سازوکار حمایتی برای جذب و آماده سازی محصولات و خدمات برای مشتری است. با استفاده از گزینه استراتژیک پایبند سازی به سیستم سیستم اقتصادی کاملی که کل شرکت را در برگرفته بر بنگاه گسترده احاطه می یابد. این امر تمام شرکت هایی را که به نوعی با این شبکه در ارتباط هستند را نیز در بر می گیرد.
اسلاید 15: استاندارد اختصاصیاستاندارد اختصاصی منجر به بیشترین سود، بالاترین سهم بازار و بیشترین ماندگاری می گردد. شرکت های ماکروسافت و اینتل مثالهای خوبی برای تشریح این موقعیت هستند. این دو شرکت در مجموع دارای امتیازی هستند که در عرف صنعت از آن به استاندارد وینتل تعبیر می شود. چرا که مشتریان ناچار به خرید سیستم عامل ویندوز و ریزپردازنده اینتل هستند.
اسلاید 16: واسط مسلطکسب و کاری که در جایگاه واسط مسلط قرار می گیرد، بین خریداران و فروشندگان یا طرفینی که تمایل دارند اطلاعات و کالاها را مبادله کند، ارتباط برقرار می کند. اگر این سبک از کسب و کار به حجم و گستردگی زیادی برسد، خریداران و فروشندگان دیگر به این راحتی ها نمی توانند جایگزینی برای آن پیدا کنند و به سراغ سازمان و یا شرکت دیگری بروند. به عنوان مثال در این زمینه می توان به شرکت ای بی در زمینه اقتصاد اینترنتی اشاره کرد.
اسلاید 17: دسترسی انحصاریدر این وضعیت، رقبا از دسترسی به مشتریان محروم می شوند؛ زیرا کانال توضیح به گونه ای محدود شده است که مانع از حضور فروشندگان دیگر می شود. برای دستیابی به موقعیت انحصاریف باید با تحلیل کامل از کلیت سیستم تحویل کالا شروع کنیم؛ تا نقاط آسی زا و گلوگاه را شناخته و بتوانیم کسب و کار خود را در مواجهه با این نقاط پیروز گردانیم. به عنوان مثال شرکت وال مارت در این زمینه مثال خوبی به حساب می آید.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.