کسب و کارمدیریت و رهبری

مدل سازمان سلام و الگوی سلامت سازمانی

صفحه 1:
مدل سازمان سلام و الگوی ارزیابی سلامت سازمان

صفحه 2:

صفحه 3:
0 0 سوال؟ جكونه سازمانى بسازيم كه در عين حال كه بتواند امروز خوب. عمل کند. به سرعت در مسیر تكامل سازمانى كام بردارد؟ سازمانی که ضمن ارائه دستاوردهای عالی و ارزشمند در وضعیت امروز خود. با چنان سرعت مناه متحول شود که فردا نیز همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.

صفحه 4:
۰ + ما & پات وم پا سر ها سا مات LE SPE ey G ۳007

صفحه 5:
0 سه پایه موفقیت مستمر سازمان؟ سلامت سازمانی ۳

صفحه 6:
0 سلامت سازمانی؟ | سلامت سازمانى عبارت است از: ] توانمندى سازمان در انطباق با شرايط حال» شكل دادن به آينده و بيشكيرى از فساد, به نحوى سريع تر و بهتر از رقبا

صفحه 7:
‎i‏ ابعاد سیستم اجتماعی اصول سازمان مبتنی جر اب ‎

صفحه 8:

صفحه 9:
ساژه مدل 00 Governance erred honed Management (Crees Operation

صفحه 10:
Management ‏مديريت‎ Governanc ‏تن‎ تفکیک بین لایه هدایت و مدیریت اثر بخشى ‎Effectiveness‏ کارایی ‎Efficiency‏ موقعیت و مقصد ‎Target/Position‏ تعیین وسیله و سرعت ‎Speed/Vehicle‏ نقشه خوان ‎Map reader‏ راننده ‎Driver‏ ‏تصمیم گیری های ‎making‏ ووزونعج ‏ تصمیم گیری های اجرایی ۰ ‎Operational/Executive‏ ‏اساسی و راهبردی و عملیاتی منافع و مزایا ‎Outcomes/‏ محصولات و خدمات ‎Products/Outputs‏ ‎Benefits‏ 0 لایه راهبردی ‎Strategic‏ لایه تاکتیکی ‎Tactical‏

صفحه 11:
0 تعامل بين لابه های هدایت. مدیریت. اجرا و ارزیابی

صفحه 12:
مل انا ملام ‎uber‏ اجنام ‎oer‏ یال سک رل ‏انار باق سول سويت ىول عدن شان | ‎Sb bi Jul ‏قيلت فانط ى‎ ‎ ‎ ‎glibc ‎Guin ‎eee ‎byl Wb ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
تفکر راهبردی: ارتباط برنامه ریزی راهبردی و آینده نگاری راهبردی حرکت از حال به آینده رويكرد ييش بينى آينده ٍ آینده آشنا (به سازی) حركت از آينده به حال ۱ رویکرد آینده سازی (op el arent

صفحه 14:
| جایگاه آینده نگاری راهبردی در سازمان چیست؟ 0 آینده نگاری راهبردی ابزار مولفه های: هوشمندی سازمانی جهت گیری رهبری

صفحه 15:
0 پيشنهاد مدبربت فرایند آینده نکاری راهبردی در سازمان دیده بانی سازمانی (مشتری, رقباء دولت. جامعه) ۱ تحلیل روندهای بالادستی و ۱ یدادهای نوپدید 4 تحليل روندهاى بالادستى و اصلى و رويدادهاى نو هوش دى را تعيين مساله هاى سازمانى تحليل لايه لايه اى علت ها (براى هر مساله) تدوين جشم انداز برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر سناریو (غلطان ۷ ساله) تهیه. تصویب و اجرای برنامه عملیاتی (سالانه) یاد گیری حین عمل برآوردی (بازخورد)

صفحه 16:
مقایسه آ بنده‌نگاری راهبردی و برنامه ریزی راهبردی؟ آینده‌نگاری راهبردی مبحثی در مقلبل یا جایگزین برنامه ر و در تکمیل لن است. ا بلکه دانشی هم‌راستا ۰ با وجود تشایفات ‎mere ler‏ اما رو دود درد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. ‎ ‏راهبردى ‏افزايش هوشمندى و آمادكى براى مواجهه با آيندمهاى ميهم ترسیم محیط آینده و بزتعریف نقش و اهداف در آن آینده‌های مختلف که باید آماده مواجهه با آن‌ها بود ‏علاوه بر گذشته و حال, توجه به درك بيش دستانه تغييرات» ‏شناخت روندهاى احتمالى آيندهء توام با علايم ضعيف و شگفتی‌سازها به روایت‌های مختلف تصویرسازی و ناه مشارکتی, کیفی یا کمی, گسترده محدوه زمنی شامل ایهم و عدمقطیت‌ه: زمان طولنیتر نسبت به راهبرده متکی به دورنما و از وو ها کف و کم وش‌های با ‏ضعیف. تفکر آرزشی؛ روش‌های مشارکت‌جویانهه بررسی ستاریوهای مختلف ‎ ‎ ‏رصد علایم ‎ ‏ی را رسیدن به اهداف مطلوب ‎See‏ ‏آینده‌ای مشخص كه بايد به آن رسيد توجه به روندها و واقعیات گذشته و حال» توجه به علايم قوى» داده‌های عینی برنامه‌ریزی متمرکز, کمی‌گراه محدود محدوده زمانی قابل پیش‌بینی در زمانی مشخص برای ‏تحقق اهداف عینی ‎eee ed ot‏ إروسى كذكته و حالء متكى به تخايل اهديد ‏ قرست خسف فوته خب رتور ‎ ‎ ‏لاض برائ ‎See‏ ‏يزى راهبردى نيستء ميان اين دوه ‎

صفحه 17:
@ معیارهای ارزیایی سلامت سازمانی (سلامت سنجی)

صفحه 18:
مصادیق در سازمان اشرکت شما؟ - +

صفحه 19:
0 جهت گیری (۳ معیار) 778 + جشم انداز مشترى لمت بر ارزش هلى سازماتي) شفافیت استراتژی مشارکت راهبردی کارکنان اسان

صفحه 20:
0 رهبری (ء معیار) مصادیق در سازمان اشرکت شما؟

صفحه 21:
0 . اعتبار و سرمایه اجتماعی (؛ معیار) مصادیق در سازمان اشرکت شما؟

صفحه 22:
@ فرهنگ سازمانی (؛ معیار) 08 + اد انكو را کم ‎Sn‏ همکاری, تعامل و رقابت سازنده نظم و انضباط عملیاتی خلاقیت در ارزش آفرینی سای

صفحه 23:
لایه هدایت + انگیزش (۵ معیار) ارزش های سازمانی با معنا و مورد توافق رهبران الهام بخش نظام انگیزشی چالش محور نردبان فرصت های شغلی قدردانی از کارکنان ‎١‏ سا

صفحه 24:
سازماندهی و هماهنگی (؛ معیار) ‎ne‏ الات جح 11551 + هانگ ‎sie te‏ ه281 ‎١‏ تان مدیریت عملکرد فرد تیم واحد فرایندوپرون ‎cule,‏ استانداردهای حرفه ای و كسب و كار ‏مصادیق در سازمان اشرکت شما؟

صفحه 25:
مسئولیت پذبری و پاسخگویی (۶ معیار) شفافیت نقش و حوزه پاسخگویی توافق روشن و رسمی در معیارهای عملکرد مدیریت نتایج و پاداش عملکرد وفاداری و حس قوی تعلق سازمانی

صفحه 26:
@ یاد گیری و نوآوری (۳ معیار) حمایت مدیران ارشد از یادگیری و نوآوری va توان مدیریت نوآوری و استفاده از ایده های برون سازمانی توان مدیریت دانش و تشویق به یاد گیری سازمانی مصادیق در سازمان اشرکت شما؟

صفحه 27:
0 سرمایه انسانی (۶ معیار) شناسايى و جذب مستمر استعداد 7۳ + توسعه سرمایه انسانی انفصال به موقع اسان

صفحه 28:
حقوق ذینفعان (0 معیار) تامین حقوق مين حقوق مشتریان امین حقوق کارکنان و خانواده آنها وس امین حقوق شر کا و تامین کنندگان ت ‎VU‏ i> ‏تامین‎ امین حقوق حقوق موسسین و سهامداران EE ‏امین حقوق دولت. جا‎ ‏امعه و محیط زیست‎

صفحه 29:
منابع و شر کا (۳ معیار) توان تامین و مدیریت منابع مالی ‎we‏ توان مدیریت دارایی ها و رعایت حقوق اموال روابط منصفانه و پایدار با شبکه شرکا

صفحه 30:
0 قابلیت ها و فر آیندهای سازمانی ارابه خدمات با محصولات(۵ معیار توان مديريت فناورى لايه هدايت 3 توان مديريت يروره توان مدیریت برون سپاری ا 0 مصاديق در سازمان اشركت شما؟ -

صفحه 31:
0 رضایت ذینفعان(۳ معیار) د سسجتت Se) cee ايفاى مسئوليت اجتماعى (رضايت جامعه)

صفحه 32:
استقرار مدل سازمان سلام Peles oer)

صفحه 33:
کتابچه قواعد سازمانی

صفحه 34:
محدوده نظارت سازمانی Eos) ee ee eee ory ‏ناظر‎ ‏نظارت ناظر‎

صفحه 35:
دفترچه اختیارات سازمانی تصمیم گیرنده | موضوع تصمیم محدوده توضيحات | تصويب كننده تصميم اختیارات

صفحه 36:
بخش های اصلی برای نظامنامه های سازمانی راهبرد

صفحه 37:
نظامنامه اصلیمد [سانمانسلم 49 نظامنامه برنامه ریزی راهبردی (راهبرد) آنظامنامه شناسایی, جذب. بکار گیری و انفصال سرمایه انسانی (سازمان /فرد) نظامنامه تیم سازی و همکاری تیمی (تیم) آنظامنامه اذ ش و برنامه ریزی توسعه فردی (فرد/سازمان) نظامنامه اداری. انضباطی و خدمات ستادی (فرآیند) ‎peepee‏ ‏نظامنامه مدیریت پروژه (پروژه) و آوری نظامنامه سرمایه سس آنظامنامه مدیریت فناوری نظامنامه مدیریت دارایی فیزیکی نظامنامه مدیریت شبکه و ارتباطات سازمانی آأنظامنامه بهره وری و مدیریت عملکرد (بسته کاری/ فعالیت) آنظامنامه مدیریت تدارکات و زنجیره تامین (محصول/خدمات) آنظامنامه تجاری سازی و ارایه محصولات و خدمات

صفحه 38:
رابطه نظامنامه ها و معیارها (راهبرد) نظامنامه برنامه ریزی راهبردی چشم انداز مشترک و نظامنامه مدیریت شبکه و ارتباطات شفافیت استراتژیک سازمانی مشارکت راهبردی کارکنان تمرکز بر ارزش آفرینی برای مشتری آگاهی از وضعیت ‎US)‏ ‏توان مدیریت تغییرات سازمانی و مخاطرات محیطی تعامل مسئولانه با دولت و جامعه ایفای مسئولیت اجتماعی رهبری چالشی (اهداف بلند) ارزش های سازمانی با معنا و مورد توافق تامین حقوق دولت. جامعه و محیط زیست

صفحه 39:
رابطه نظامنامه ها و معبارها (پروژه) نظامنامه مدیریت پروژه توان مدیریت پروژه توان تقسیم کار مناسب بین تیم ها و افراد توان مدیریت برون سپاری همکاری, تعامل و رقابت سازنده نظم و انضباط عملیاتی رضایت مشتری روابط منصفانه و پایدار با شبکه شر کا مدیریت عملکرد فرد. تیم. واحد. فر آیند و پروژه مدیریت نتایج و پاداش عملکرد رعایت استانداردهای حرفه ای و کسب و کار

صفحه 40:
رابطه نظامنامه ها و معیارها (سرمایه انسانی) نظامنامه شناسایی, جذب. بکار گیری و انفصال سرمایه انسانی نظامنامه انگيزش و برنامه ریزی توسعه فردی شناسایی و جذب مستمر استعداد انفصال به موقع تامين حقوق کارکنان و خانواده آنها ارزش های سازمانی با معنا و مورد توافق حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی نردبان فرصت های شغلی توسعه سرمایه انسانی نظام انگیزشی چالش محور حمایت مدیران ارشد از یادگیری و نوآوری دانش و تشویق به یادگیری سازمانی حس قوی تعلق به سازمان (وفاداری) رضایت کارکنان

صفحه 41:
رابطه نظامنامه ها و معیارها (تیم) نظامنامه تیم سازی و همکاری تیمی شناسایی و جذب مستمر استعداد حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی توسعه سرمایه انسانی ارزش های سازمانی با معنا حمایت مدیران ارشد از یادگیری و نوآوری مدیریت دانش و تشویق به یادگیری سازمانی حس قوی تعلق به سازمان رضایت کار کنان

صفحه 42:
رد ادطه نظامنامه ها و معارها (فعالدت) نظامنامه بهره وری و مذیریت عملکرد: توان تقسیم کار مناسب بين تیم ها و افراد شفافیت نقش و حوزه پاسخگویی توافق روشن و رسمی در معیارهای عملکرد ‎Cy pro‏ عملکرد فرد. تیم. واحد. فر آیند و پروژه مدیریت نتایج و پاداش عملکرد نظم و انضباط عملیاتی همكارى. تعامل و رقابت سازتده فرآیندهای خدمت محور قدردانی از کارکنان تامین حقوق کار کنان و خانواده آنها رضایت مشتریان

صفحه 43:
رابطه نظامنامه ها و معیارها (محصول و خدمات) نظامنامه مدیریت تدارکات و زنجیره تامين مشهور به خوش نامی و نظامنامه تجاری سازی و ارایه محصولات و خدمات مشهور به خوش قولی مشهور به امانتداری آگاهی از وضعیت رقبا روابط منصفانه و پایدار با شبکه شرکا تامین حقوق شر کا و تامین کنندگان پیشگیری و درمان فساد نظم و انضباط عملیاتی رعایت استانداردهای حرفه ای و کسب و کار رضایت مشتریان ایفای مسئولیت اجتماعی

صفحه 44:
رلبطه نظامنامه ها و معیارها (ف رآیند) نظامنامه سرمایه مالی تامین و مدیریت منابع مالی و نظامنامه اداری, انضباطی و خدمات ستادی توان مدیریت دارایی ها و تامین حقوق اموال و نظامنامه مدیریت دارایی فیزیکی امانت داری تامین حقوق مشتریان تامين حقوق شركا و تامين کنندگان پیشگیری و درمان فساد نظم و انضباط عملیاتی آیندهای خدمت محور تامین حقوق دولت. جامعه و محیط زیست تامین حقوق کارکنان و خانواده آنها تامین حقوق موسسین و سهامداران رضایت کارکنان

صفحه 45:
رابطه نظامنامه ها و معیارها (دانش. فناهری و نوآوری) نظامنامه مدیریت نوآوری حمایت مدیران ارشد از یاد گیری و نوآوری و نظامنامه مدیریت فناوری توان مدیریت نوآوری و و استفاده از ایده های برون سازمانی و نظامنامه مدیریت دانش توان مدیریت فناوری مدیریت دانش و تشویق به یادگیری سازمانی مدیریت دارایی ها و رعایت حقوق اموال توسعه سرمایه انسانی نردبان فرصت های شغلی قدردانی از کارکنان رضایت کارکنان

صفحه 46:
سطوح نشان سلام گواهی بذ برش مدل سازمان سلام كواهى ارزيابى بابه معيارهاى سلامت سازمانى كواهى اهتمام به استقرار مدل سازمان سلام

صفحه 47:
منات وامراجع مرعشىء؛ سیدجعفر (۱۳۹۱) تفکر سیستمی و ارزیابی کلرآمدی آن در مدیریت جامعه و سلزمان. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی کلر» اسکات و پرلیس, کولین, (۱۳۹۳) کتاب فراتر از عملکرد» ترجمه رضا صادقیه تهران» انتشارات آریانا قلم میانداری» کمال و عابدی جعفری» حسن و نجاری, رضا و مهدی پور. راضیه ‎)۱۳٩۳(‏ ارایه یک مدل ت رکیبی برای طراحی و تبیین سازمان سالم فصلنامه مطالعات رفتارسازمانی» شماره ۸ و ‎٩‏ بهار و تابستان ۱۳۹۳ سپهری» محمد. (۱۳۸۹) ترجمه و شرح رساله حقوق امام سجاد (ع)؛ ترجمه محمد سپهری, قم: انتشارات دارالعلم. نجمی, منوچهر ‎.)۱۳٩۱(‏ مدل تعالی ۲۰۱۳ 6660 تهران: انتشارات سازمان مدبریت صنعتی ساعسی, مهدی, (۱۳۹۶) مدیران نخوانند تهران» انتشارات

صفحه 48:
ارتباط یا ما 0 www.salaamglobal.org 0 tavakoli@elenoon.ir

صفحه 49:
پاتشکر و سپاس فراوان

صفحه 50:
۰ + ما & پات وم پا سر ها سا مات LE SPE ey G ۳007

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان