مدل های متداول کسب و کار در جهان
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- اقتصاد خوشه ای
- اقتصاد در کسب و کار
- الزامات مدل کسب و کار
- بازاريابی
- بازاريابی در کسب و کار
- پاورپوينت مدل های متداول کسب و کار در جهان
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- توسعه منابع انسانی
- خرده فروشی
- داد و ستد الکترونيکی
- داد و ستد انکوباتورها
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- زنجيره ارزش
- عمده فروشی
- فناوری در کسب و کار
- کسب و کار
- کسب و کار در جهان
- مدل برون سپاری
- مدل زنجيره ارزش
- مدل کسب و کار
- مديريت زنجيره تامين
- مديريت سامانه های اطلاعاتی
- مديريت کيفيت
- مفاهيم اقتصادی
- منابع انسانی
امتیاز
مدل های متداول کسب و کار در جهان
اسلاید 1: بسمه تعاليمدل هاي متداول کسب و کار در جهان
اسلاید 2: رئوس مطالب سمينار1- تعريف عملياتي مدل مناسب داد و ستد2- الزامات مدل کسب و کار 2-1- مفاهيم اساسي بازاريابي در کسب و کار2-2- مفاهيم اساسي فناوري در کسب و کار2-3- مفاهيم اساسي مالي و اقتصادي در کسب و کار2-4- مفاهيم اساسي مديريت کيفيت در کسب و کار2-5- مفاهيم اساسي توسعه منابع انساني در کسب و کار2-6- مفاهيم اساسي مديريت سامانه هاي اطلاعاتي در کسب و کار3- مدل هاي متداول معروف جهان3-1- مدل زنجيره ارزش ( مديريت زنجيره تامين و عرضه )3-2- مدل برون سپاري2/1
اسلاید 3: 3-3- خرده فروشي3-4- عمده فروشي3-5- کارخانه اي3-6- پيمانکاري عمومي در رابطه با اقتصاد خوشه اي 3-7- داد و ستد الکترونيکي3-8- داد و ستد انکوباتورها ( مراکز رشد ) مبتني برD& R3-9- داد و ستد مبتني بر کار آفريني و کريدور علم فناوري3-10- ساير داد و ستد هاي موجود 4- جدول تفاوت هاي عمده داد و ستد موجود 5- نگاهي کوتاه به گونه شناسي ( Typology ) داد و ستد6- سازماندهي هاي مختلف داد و ستد 2/2
اسلاید 4: اهداف اين سمينار1- آشنايي شرکت کنندگان محترم با مدل هاي متداول کسب و کار در جهان .2- تطبيق اين مدل ها با برنامه راهبردي شرکت 3- بررسي جداول مقايسه اي مدل هاي مورد بحث و نظر مشاور. 4- انتخاب گزينه مورد نظر کسب و کار شرکت از منظر شرکت کنندگان در سمينار.
اسلاید 5: تعريف کسب و کاراستفاده صحيح از منابع داخل سازمان و خارج از آن جهت ايجاد ارزش براي مشتريان، پيش از آنکه رقبا بتوانند آنرا انجام دهند . Richard Kivel-MIT/IAP(2004)IAP: Independent Activities Period
اسلاید 6: مدل چيست ؟
اسلاید 7: مدل چيست؟What is the model? مدل چارچوبي است که يک ايده ذهني يا يک تفکر را توسعه داده وقابل تبديل به طرحي کند که موجب تغييرات محيطي شده واين تغييرات بتواند تحت ارزيابي وکنترل در بيايد وبطور کلي يک سامانه پيچيده اجتماعي را ساده کرده و فرآيندهاي آن را به تصوير بکشاند (1) . 1- Business modeling and simulation by Les Oak Shott (1997)
اسلاید 8: مشخصات يک مدل : 1- داراي يک مرز و محدوده مشخص است. 2- داراي فروض است.( assumptions )3- يک سامانه را به روشني توضيح مي دهد .4- يک موضوع پيچيده را ساده مي نمايد .اعتبار مدل : 1- با چهار مشخصه فوق اعتبار بخشي مي شود .2- از نظر کميته تخصصي قابل قبول باشد .3- اهداف طرح را منعکس کرده و رسيدن آن را مطمئن مي سازد .
اسلاید 9: چرخه مدل سازيتعيين آرمان، اهداف، ماموريت ها، ارزشها و راهبردهاجمع آوري داده ها و تجزيه و تحليل آن(Model Buildingمدل سازي((Verification) تصديق(Validation) اعتبار بخشي
اسلاید 10: ساختمان مدلساختمان مدل بستگي تام به نوع مدلي دارد که ساخته مي شود واز تجربه، رياضيات ، دانش و کارهاي گرافيکي و نظاير اينها بدست مي آيد.Verification & Validation اصول و قواعدتامين ابزارکنترل و ارزيابياقدامات صحيح نتايج صحيحتامين انتظارات
اسلاید 11: نوع مدلها1- فيزيکي : تجسمي، قالب سازي نظير ماکت يا مجسمه2- سمبوليک : گرافيکي ، دياگرام ، نمودار ، فضاهاي سه بعدي نظير نقشه ها ، layout ، plan ، mapو نظاير اينها3- مدل هاي رياضي : تعيين عناصر و روابط بين عناصر و اجزاء آن به صورت پارامتريک و متغيرهاي کميت پذير مثال : EOQ = √ 2CD/h C: Cost of Ordering D: Expected Demand h : Cost of Holding
اسلاید 12: الزامات مدل کسب وکارهاي جديد :1- کسب وکار بايد به صورت بيروني هدايت شود.Business must be externally driven.2- کسب وکار بايد تطابق داشته باشد نه بهينه باشد .Business must be adapted, not optimized.3- کسب وکار بايد خطرپذيري را مديريت کند .Business must explicitly manage Risk .4- کسب وکار بايد درزمان مناسب و واقعي انجام شود .Business must operate in real time.5- کسب و کار داراي قابليتهاي غيرخطي باشد.Business must be non-linear in their capabilities.6- کسب وکار بايد داراي چرخه هاي مبتني بر مشتري باشد.Business must have customer-based loops (SCM)7- کسب و کار برنامه ريزي زيادي نمي خواهد.Business cannot plan anymore.3/1
اسلاید 13: 8- کسب وکار بايد براي توليد ، خدمات ، حمل ونقل ، پشتيباني و قيمت گذاري از الگوهاي جديد استفاده کند .Business must use new paradigms for product , service , delivery , support and pricing.9- کسب و کار بايد توجه به رقبا را پايه و اساس پيشرفت و توسعه قرار دهد .Business must regard competition as fundamental to their development & progress.10- کسب و کار بايد از تضاد مشتري بهره برداري کرده و راه هاي جديد دست پيدا کند.Business must resolve and exploit the customer paradox.3/2
اسلاید 14: 11- کسب وکار بايد از نوآوري هاي صحيح به عنوان اصلي براي کاهش برگشتيها استفاده کند .Business must use true innovation as the basis for breaking the dominance of increasing returns (i.e.: Positive Feedback)12- کسب وکار بايد کليد نيروهاي شکل دهنده خود سازماني را کشف کند .Business must discover the key shaping forces for self-organization.13- کسب وکار بايد ارتباط ازچرخه تامين تا مشتري را تغيير دهد.Business must change the connectivity from the supply chain to the customers.3/3
اسلاید 15: يک مدل براي متفاوتها و متمايزهاتعيين دامنه فعاليتها: از توليد ، بانکداري و تامين منابع مالي ... و حل مسائل اجتماعيتعريف خدمات : توليد يگانه، خدمات يگانه ،کسب کارهاي لازم،فناوري برتر و يکپارچگي و معماري حل مسائل اجتماعيارزشهاي مرکزي :اعتبار ، برند ، مدرن و شوق آور ، امانت داري ، رضايت و ...
اسلاید 16: کليات بازار يابي
اسلاید 17: نکات کليدي در بازاريابي (ادبيات بازاريابي)1-5p - Promotion - Place - Price - Product : People Mix Marketing2- دايره نيست ، فرايند است (Company Wide)3- آسيب شناسي براي کسب فرصتها (به عنوان مثال ، بررسي شکايات و نظرات مشتريان نه فقط براي اصلاح امور شرکت است بلکه براي رسيدن به محصولات و خدمات جديد براي رفع نيازهاي اجتماعي آينده است )4- روابط با مشتريان است (e - CRM ) ، رضايت مشتري ، شعف مشتري ، مشتريان وفادار، مشتري در جايگاه شريک وبلاخره اتحاد مشتريان 5- رابطه با تأمين کنندگان ( SRM) و قراردادهاي بلند مدت6- نام و نشان کالا يا شرکت (Brand)7- Win – Win (برنده – برنده)8- اندازه بازار، بخش بندي بازار، بخش بندي کسب و کار مطابق با اين بخش بندي، بخش بندي دپارتمانها ويا شرکتهاي تابعه بر حسب اين بخش بندي9- موضوع رقابت 10- Niche market(بازارهاي خاص)11- بازاريابي منتشره ازطريق سهام (Marketing Issues)12- متمايز سازي (Differentiation)
اسلاید 18: کليات فناوري
اسلاید 19: نکات کليدي در مورد فناوري 1- فناوري فقط ماشين آلات نيست، مديريت، اطلاعات، نيروي انساني و ماشين آلات عناصر اصلي فناوري هستند.2- فن – بازار، استراتژيهاي بازاريابي و فناوري 3- بازاريابي هاي جديد، فناوري و تغيير در کالا و نوع مصرف آن ( Life Cycle of Products )4- R & D5- کريدور علم و فناوري مراکز رشدمراکز کارآفرينيپارکهاي فنآوريدانشگاهصنعت2/1
اسلاید 20: دنباله نکات کليدي فناوري 6- نظام مختلط 7- استاندارد و توليد در کلاس جهاني8- ظرفيت ها ، بازيافت ها ، کارايي و بهره وري9- تفاوت نکات تکنيکال با نکات تاکتيکال 10- بحث Patent و License 11- بحث توجيه اقتصادي– فني طرح ها و پروژه ها و Major Projects 12- Upstream / Downstream 13- اول بودن علم و فناوري در چشم انداز1404Hybridism Company Produce Acquisition2/2
اسلاید 21: کليات فروش و توزيع
اسلاید 22: فروش و توزيعSales and Distribution1- استراتژيهاي فروش و توزيعThe sales and Distribution Strategies 2- ساختار توزيع و فرآيندهاي آنThe Distribution Structure and It’s Processes 3- واسطه هاIntermediates4- کانال هاي فروش Sales Channel5- دسترسي آسانConvenience6- نيروي فروش در بازارmarket Force in Sales The 7- بارگيري و توزيع سريعs DockingCros 8- مديريت موجوديInventory management 9- برون سپاريsourcing -Out10- بسته بنديPackaging11- تخفيف پرداخت نقديDiscount Cash Payment
اسلاید 23: کليات توليد و ساخت
اسلاید 24: راهبردهاي توليد و ساخت Production Strategy & Structure Production Strategy & Structure 1ـ راهبردهاي توليد 1ـ راهبردهاي توليد The Production Strategy 2ـ وضعيت آمادگي شركت 2ـ وضعيت آمادگي شركت The Firm’s Readiness Situation 3ـ قراردادهاي همكاري فني3ـ قراردادهاي همكاري فنيTechnical Contribution Contract4ـ مشخصات انتقال فناوري(ليسانس فناوري) 4ـ مشخصات انتقال فناوري(ليسانس فناوري) Technology transfer specification (license of Technology) 5ـ محصولات و خدمات آينده 5ـ محصولات و خدمات آينده The Future Products & Services 6ـ مكانيابي بر قيمت توليد 6ـ مكانيابي بر قيمت توليد The Production situation in take Place (Location ) 7- فرآيندهاي توليد 7- فرآيندهاي توليد Production Processes 2/1
اسلاید 25: ادامه راهبردهاي توليد و ساخت8ـ بهاي تمام شده Cost finding per product unit 9- هزينه واحد محصول The Cost per product unit 10- تمايز محصول Product Differentiation 11- سرمايهگذاري مورد نياز Capital Investment is required 12- تضمين كيفيت Quality Assurance 13- استاندارد در كلاس جهاني Standard in World Class 14- مديريت موجودي Inventory Management 15- ظرفيت توليد (حال و آينده ) Production Capacity (Now & Future) 2/2
اسلاید 26: کليات نيازهاي مالي
اسلاید 27: نيازهاي مالي Financial Requirements 1-سهامداران در سرمايهگذاري Shareholders in investment 2-سرمايهگذاري مورد نياز براي اجراي برنامه Capital investment to execute the Plan 3-منابع مالي مورد نياز The source of Financial is required 4-سهم مالكيت ( سهامداران ) در سرمايهگذاري The share of ownership (shares) for this investment 5-انتظار سرمايهگذاران Expectation of investors 6-نرخ بازار داخلي Internal Rate of Return (IRR) 7-نرخ بازگشت سرمايهگذاري Return on Investment (ROI) 8-جريان نقدينگي پروژه Cash Flow of project 9-ارز ش نرخ ارز Exchange rate 10-تورم Inflation 2/1
اسلاید 28: ادامه نيازهاي مالي11ـ ماليات Tax 12ـ شاخصهاي مطلوب مالي Financial optimum Indices 13ـ ترازنامه شركت The Company’s Balance sheet 14ـ گزارش سود و زيان Profit / Loss Report 15ـ ارزش فعلي خالص (Net Present Value) NPV 16ـ فروش / درآمد / سود Sales / Revenues / profit 17ـ بودجهريزي شامل بازاريابي، عوارض قانوني، ارقام حسابداري و غيره Budgeting, include marketing, legal fees, accounting fees, etc 18ـ نقطه سر به سر Break - even point 19ـ هزينه فرصت از دست رفته Opportunity Cost 2/2
اسلاید 29: کليات برنامه عمليات
اسلاید 30: برنامه عمليات Operating Plan 1ـ برنامهريزي فعاليتهاي مهمScheduling -Milestone2 ـ ساختار سازماني (با رويكرد پروژهاي ) Organizational Structure (Project Approach)3 -تيم مديريت Management Team4ـ برنامه پرسنلي Personnel Plan5ـ مديريت پروژه Project Management6- برنامه بيرونسپاري Out – Sourcing Plan 7ـ برنامه آموزش Training Plan 8ـ كنترل و هماهنگي Coordination & control 9ـ مديريت خطرپذيري Risk Management 10- مديران چند منظورهHybrid Managers11- مشاغل چند منظورهHybrid Positions
اسلاید 31: کليات مديريت سامانه هاي عملياتي
اسلاید 32: نقاط کليدي در مديريت سامانه هاي اطلاعاتي در کسب و کارسامانه موقعيت يابي جهاني GPS (Global Positioning Sys.)نظام کارتي Card System (Card Management)سامانه هاي چند منظوره Hybrid Systems سامانه هاي توليد بخشي Fractional Production Systemsبرنامه ريزي منابع شرکت ERP (Enterprise Resource Planning)داد و ستد الکترونيکي e-Businessنظامهاي پيوندي داد وستد Business Association Systemsيکپارچگي Integration
اسلاید 33: کليات کارآفريني
اسلاید 34: توانايي گروه كارآفريني Entrepreneurial Team Capability 1ـ ليست كارآفرينان List Entrepreneurs2ـ حوزههاي جديد كسب و كار The Scope of new Business 3ـ محصولات و خدمات جديد The new products/services 4ـ كارآفريني شركت The Entrepreneurship corporate 5ـ موفقيت سازماني success organizational6ـ الگوهاي نوين شركت The new Pattern of Corporate 7ـ توسعه كسب و كار Business Development8ـ فرصتهاي كارآفريني opportunities Entrepreneur
اسلاید 35: مدلهاي متداول کسب و کار در جهان1- مديريت زنجيره تامين SCM (Supply Chain Management)2- مديريت خرده فروشي Retail Management3- پيمانکاري عمومي (General Contractor) GC4- برون سپاري Out Sourcing 5- دادوستد الکترونيکي e-Business6- کارخانه اي و عمده فروشي Manufactured & Wholesales7- داد وستد مبتني برR&D Business Based on R&D8- ساير داد وستدهاي متداول Other Common Business
اسلاید 36: Supply Chain Managementبرنامه ريزي و مديريت زنجيره تأمينSCM PLANNING
اسلاید 37: Harland(1996) ، مديريت زنجيره تامين را به عنوان مديريت فعاليتهاي كسب و كار و مديريت روابط معرفي ميكند و با عوامل زير در ارتباط تنگاتنگ مي باشد : عوامل داخلي سازمان با تامينكنندگان به صورت بلند مدت با مشتريان در طول زنجيره مديريت كل زنجيره تعريف مديريت زنجيره تأمين
اسلاید 38: Scott,Westbrook(1991) و New,Payne(1995)، مديريت زنجيره را به عنوان زنجيره ارتباطدهنده همه فرآيندهاي ساخت و تامين از مواد خام تا مشتري نهايي و دربردارنده چندين سازمان، معرفي ميكنند. بر اساس اين تعريف گسترده، مديريت زنجيره تامين، كل زنجيره ارزش را دربرگرفته و شامل مديريت مواد و تامين از استخراج مواد خام تا پايان عمر مفيد آن است.تعريف مديريت زنجيره تأمين
اسلاید 39: Baatz(1995)، بازيافت مواد را نيز وارد حوزه مديريت زنجيره تامين مينمايدمديريت زنجيره تامين روي چگونگي بهرهبرداري از فرايندها، فناوري و قابليتهاي تامينكنندگان براي تقويت مزاياي رقابتي، تمركز دارد.(Farley,1997) و هماهنگي عمليات مربوط به توليد، لجستيك و مواد در يك سازمان نيز به عهده مديريت زنجيره تامين است. (Lee,Billington,1992)تعريف مديريت زنجيره تأمين
اسلاید 40: از نظر فني، رسيدن به يكپارچگي كامل در مديريت زنجيره تامين براي رسيدن به منافعي كه مديريت زنجيره تامين به دنبال آنست، امري بسيار پيچيده است. اين محدوديت منجر به تعريف دوم و دقيقتري از مديريت زنجيره تامين ميشود: مديريت زنجيره تامين يكپارچهسازي حوزههاي عملياتي مختلف در يك سازمان براي تقويت جريان كالاها از تامينكنندگان راهبردی در سراسر زنجيره توليد و توزيع تا مصرفكننده نهايي است (Houlihan,1987,1988). تعريف مديريت زنجيره تأمين
اسلاید 41: توان هر زنجيره تامين به اندازه توان ضعيف ترين حلقه زنجيره استيك رويكرد فرابخشي در تدارك، توليد، و تحويل محصولات و خدمات به مشتريان داراي دامنهاي وسيع بوده و مشتمل بر تامينكنندگان اصلي و فرعي، اطلاعات و جريان مالي استتعريف وزارت دفاع امريكا از مديريت زنجيره تامين
اسلاید 42: مديريت زنجيره تأمينيكپارچه سازي كليه فعاليتهاي زنجيره تامين از طريق بهبود روابط زنجيره براي دستيابي به موقعيت رقابتي قابل اتكا و مستدام Supply Chain Management
اسلاید 43: معماري مدل زنجيره تأمينچند کالاييچند گروه مشتريچند گروه تأمين کنندهچند دوره ايکانل هاي توزيع (چند کانالي)چند حجمي (ظرفيتي)تقاضاي متنوعچند مکان گسستهچند انباريحمل و نقل مختلط
اسلاید 44: معماري زنجيره تامين و توزيعمشتريCustomerمشتريCustomerتامين کنندهSupplierمشتريCustomerبالادست هاUpstreamمصرف کنندهEnd userتامين کننده تحويل در منازلحمل و نقلوارداتکارخانجاتواسط هاکشاورزي و دامپرري2/1حمل و نقلحمل و نقلکوتاه کردن طول زنجيره تامين و کاهش عمق يعني ساده سازي زنجيرهSingle modelIntegrated model
اسلاید 45: معماري زنجيره تامين و توزيعبالادست هاUpstreamمصرف کنندهEnd user2/2مراکز توزيعDistributionsانبارهاکارخانجاتفروشگاههاميادينCross - dockingيا مراکز لجستيکجايابي – تخصيصLocation - allocationحمل و نقلحمل و نقلمدل تامين، توليد، توزيع و فروش
اسلاید 46: معماري زنجيره تامين و توزيعسامانه توزيعمديريت تقاضابرنامه ريزي موادبرنامه ريزي توسعهحمل و نقلCARS = Computer Aided Routing and Scheduling
اسلاید 47: معماري زنجيره تامين و توزيعتصميمات زنجيره تامينعملياتيراهبرديراهبرد و چشم انداز سازمانسياهه کالاLOM , BOMتامينتوليدحمل و نقلتخصيصمحصولاتمحلLOM : List Of MaterialBOM : Bill Of Material
اسلاید 48: معماري زنجيره تامين و توزيعمشتريانتامين کنندگان توليدانبارهافروشگاههامشتريان(Strategic Plan)برنامه ريزي راهبردي شبکه بلند مدتميان مدتبرنامه ريزي اصلي Business PlanAdvanced planning system (APS)تقاضاي بازارMarket Demandبرنامه ريزي احتياجات مواد LOMLOSMRPMaterial Resource Planningبرنامه ريزي توليد MRP2Manufacturing resource planningزمانبندي Schedulingبرنامه ريزي توزيع Distribution planningزمانبندي حمل و نقل Transport schedulingتکميل تقاضا ATPAvailable-to-promiseموجود براي تعهدAATPAllocated ATPERP2کوتاه مدت
اسلاید 49: معيارهاي گونه شناسي يک زنجيره تأمينمعيارهاي وظيفه اينوع تدارکاتنوع توليدمحصولات خريداري شدهنوع منبع يابيانعطاف پذيري تأمين کنندگاننوع توزيعسازمان فرايند توليدتکرار عمليات هاساختار توزيعالگوي تحويلآرايش روش هاي حمل و نقلمحدوديت هاي بارگذاريارتباط با مشترياندسترسي به تقاضاهاي آيندهچرخه عمر محصولاتمحصولات فروخته شدهقسمت عمليات هاي خدماتينوع فروشمعيارهاي ساختاريطبقات معيارهاتوپوگرافي يک زنجيره تأمينيکپارچه سازي و هماهنگ سازيساختار شبکهدرجه جهاني بودنمکان نقطه (هاي )جداسازيموقعيت قانونيتوازن قدرتجهت هماهنگ سازينوع اطلاعات مبادله شده
اسلاید 50: موضوعدهه هاي 40-70دهه هاي 70-80دهه 90 تا امروزرا بطه تقاضا و عرضهتقاضا < عرضهماهيت تقاضانسبتا نا معلومارجحيت توليد کنندهزمان پاسخ دهيچرخه زندگي محصولتقاضا > عرضهتقاضا = عرضهنسبتا قطعيقابل پيشبيني با خطامقدار توليد كيفيتانعطافبلندمتوسطکوتاه تحولات كسب و كار در دهه هاي اخير
اسلاید 51: موضوعدهه هاي 40-70دهه هاي 70-80دهه 90 تا امروزدامنه انتخاب مشتريمحدودمتنوعمليدامنه بازارمليمنطقه ايجهاني تحولات كسب و كار در دهه هاي اخير
اسلاید 52: مجموعه اي از 3 واحد تجاري يا بيشتر (تامينكننده، شركت و توزيعكننده) که به طور مستقيم با حد اقل يکي از جريانهاي محصول، خدمت، مالي و يا اطلاعات از يک منبع تا يک مشتري به هم مرتبط مي باشند زنجيره تامين
اسلاید 53: شامل سه بخش:تامين مواد/خدمات از تامين كنندگان بالادستي تهيه محصول نهايي (فرآيند داخلي)توزيع محصولات بين مشتريان پاييندستيSuppliersCustomersYour Companyزنجيره تامين
اسلاید 54: زنجيره عرضه خودرو سازيزنجيره عرضه مواد و محصولات شيمياييزنجيره عرضه تهيه و توزيع گندم، تهيه نان و جمع آوري آنزنجيره جمع آوري زباله و بازيافت آنزنجيره عرضه/تامين متخصصان و مهندسان به صنعت كشور ازمرحله دبستان تا تحصيلات عاليه زنجيره پالايشگاه تا نيروگاهها ، جاده ها ، ساختمانها ، کارخانجات و غيرهمثال ها :
اسلاید 55: جريانهاي چهارگانه زنجيره تامين مواد اطلاعات پول خدماتMaterialInformationMoneyService
اسلاید 56: روندهاي تجاري توليد
اسلاید 57: محتويات پيمانکاري عموميGC ContentsGC ده نظام10 Systems of GC 0- کليات و مفاهيم :- فلسفه ايجاد پيمانکاري عمومي- تعريف جامع GC1- نظام طراحي- مهندسي :- مهندسي اجتماعي روشهاي مهندسي طراحي2- نظام تدارکات : - مهندسي خريد خريد الکترونيکيSCM 3- نظام ساخت و نصب :- استاندارد بين المللي- مديريت پروژه- تجهيز کارگاه 4- نظام پيمانکاران و سازندگان جزء وشرکتهاي دانش بنيان - ايجاد واحدهاي SBU ايجاد SBDC ايجاد SME5- نظام قراردادها وروشهاي انجام GC - شرايط مناقصات - نظام قراردادها6- نظام تشکيلاتي7- نظام پرسنلي و آموزش توسعه منابع انساني نظام آموزش8- نظام کنترل و هماهنگي9- نظام مالي واقتصادي: سرمايه گذاري............................................10-اقتصاد کلاسترينگ خوشه هاي صنعتي
اسلاید 58: 0 - کليات و مفاهيم (Generalities & concepts)1-0 فلسفه ايجاد پيمانکاري عمومي2-0اهداف اساسي در برگزاري اين کارگاه3-0 تعريف GC4-0 فعاليت هاي شرکت هاي GC5-0 پيمانکاري عمومي به عنوان بازوي فکري و اجرايي کارفرما6-0 رشته هاي تخصصي پيمانکاري عمومي7-0 اثرات مثبت بلندمدت تشکيل GCها وتوسعه پايدار اقتصادي8-0 زنجيره ارزش GC از خوشه ها تا NGOs9-0 مسئوليت هاي اجتماعيGC10-0 تاريخچه مختصر تشکيل GCها
اسلاید 59: 1- فلسفه ايجاد پيمانکاري هاي عمومي Object Clause of GCخريد جامع يا کليد گردان (turn key or comprehensive buying)تغيير نگرش تصميم گيران کشور و صاحبان پروژهتغيير در قوانين پيمانکاريعقب افتادگي شديد پروژه ها و حفظ آبروي کشورايجاد شرکت هاي مادر تخصصي (specialized holding companyايجاد شرکت هاي دانش بنيان (knowledge based companies)استفاده از حداکثر توانايي ساخت در داخلبرنامه چشم انداز 1404 و جايگاه اول در منطقهسازمان عمليات اجرايي برنامه چهارم توسعه بر مبناي سند توسعه ملي، استاني، فرابخشي2/1
اسلاید 60: GC فلسفه ايجاد Object Clause of GCاقتصاد کلاسترينگ Clustering Economy وجود انباشت تجربه امکان دستيابي به فناوري برتر و ارتقاء فناورياستاندارد جهاني و توليد در کلاس جهاني (world class)شبکه يک پارچه (integration network)بموقع عمل کردن (just in time)کارآ بودن سرمايه گذاري هاي انجام شدهايجاد استاندارد منطقه اياستفاده از فرصت هاي کسب و کار آينده2/2
اسلاید 61: 2- اهداف اساسي در برگزاري اين کارگاهآشنايي دست اندرکاران با ماهيت GC در جهانافزايش مهارت پيمانکاران داخلي به امور GCتوسعه GCدر جمهوري اسلامي ايرانتلاش در تغيير قوانين و تسهيل امور براي انجام کارها توسط GCزمينه سازي براي اقتصاد خوشه ای (Clustering)حذف خوشه هاي اقتصادي غير بهره وراستفاده از مزيت هاي نسبي ايران2/1
اسلاید 62: اهداف اساسي در برگزاري اين کارگاهافزايش توانايي پيمانکاري در رقابت هاي جهانيافزايش سهم بازار داخلي در مناقصه پيمانکاران ايرانيارتقائ مديريت دانائي در کشورتشخيص ساختار تشکيلاتي مناسب GCهاتشخيص مغايرت هاي قراردادي در ايران و جهان در پيمانکاري عموميبرون سپاري پيمان ها (out- sourcing)پيمانکاري عمومي و زير مجموعه هاي دانش بنيان آن2/2
اسلاید 63: 3- تعريف GCمنظور از پيمانکاري عمومي يعني وجود شخص، شرکت يا بنگاهي که يک داد و ستد، ساخت، توسعه، تغيير، جابجايي يا تجديد مدل در ساختاري را از طريق ساماندهي نيروي انساني ، مواد و روش هاي مورد نياز عهده دار مي شود تا با انجام دادن کامل اين مراحل نتايج لازم را بدست آورد (اهداف پروژه را تأمين نمايد) و اين شخصيت حقيقي يا حقوقي کسي است که براي خودش (سازمانش) نظامات کنترلي از مقاصد، روش ها و رويه اجراي کار را در حد مطلوب برقرار مي کند.بديهي است که بدون آمادگي در تحقق اين واقعيت هاي عيني واژه ” پيمانکاري عمومي” شامل هيچ فرد (حقوقي) ، فرد (حقيقي) ، شرکت يا همکاري هاي اجرايي يا سرپرستي پروژه تحت عنوان پيمانکاري عمومي نخواهد شد.پيمانکاري عمومي بايد مسئوليت هاي اوليه و اصولي را براي آماده سازي کليه پيش نيازهاي کار و انجام کامل آن را بر حسب مجوزهاي صادر شده به عهده بگيرد.6/1Source: www. Cityhpil.com/polf/ordinances/chapter109.pdf
اسلاید 64: Comprehensive Definition of GC GC به معني يک خريد جامع Comprehensive buying يا انجام کار يک پروزه بصورت کليد گردان (turn key) يا کليد دردست است که کليه مراحل از طراحي، مهندسي، خريد مواد و قطعات و تجهيزات، ساختن و سازندگي بطور کامل، نصب و راه اندازي، تأمين مالي بصورت وام يا طرق ديگر ، مديريت طرح را بعهده گيرد . طرح مي تواند بزرگ، متوسط يا کوچک باشد. (به ليست پيمانکاري عمومي مراجعه شود).تعريف جامع GC 6/2
اسلاید 65: تعريف پيمانکاري عموميGC يا پيمانکار عمومي ، شرکت يا مجموعه اي از شرکت هاست که توانايي طراحي ، تأمين منابع مالي ، اجرايي و مديريت لازم را جهت انجام امور مهندسي ، تدارات ، اجرا و مديريت يک پروژه بطور کامل داشته باشد.هر GCيک نوع استاندارد(1) يا رويه يا patentمربوط به خود را دارد. يعني GC اصولأ يک brandاست.مآخذ: شرکت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش – بررسي وضعيت پيمانکاري عمومي در ايران6/31
اسلاید 66: ادامه تعريف GCيک GC بايد قادر باشد که در ساخت(Construction ) ، بازسازي(Reconstruction) ، تغيير (Alteration)، مدل سازي مجدد(Remodeling) يا تعمير (Repair) طرح ها يا پروژه ها وارد عمل شود و اينها دارائي واقعي اوست.پيمانکاري عمومي، پيمانکاران را نه فقط براي ساخت، بلکه براي مشارکتهاي مالي، اوراق قرضه ، تضمين ها و تأمين نيازمندي هاي طرح ثبت نام مي کنند، اين فراخوان بيشتر ارگانيک بوده تا اينکه از طريق دعوت از پيمانکاران (bids) ساماندهي شود ، بخشي از مديريت پيمانکاري عمومي مربوط به اين سازماندهي ارگانيک بوده و بابت آن درصدي از مبلغ پروژه را به خود اختصاص مي دهد.يک شرکت GCدر واقع يک شرکت قراردادها است. (company of contracts)Source: Commonwealth of Massachusetts , Department of Revenue6/4
اسلاید 67: (General Contractor) GCپيمانکاري عمومي در واقع مديريت پروژه هاي بزرگ و يکپارچه در سطح ملي است که از خاصيت متنوع سازي (Diversification) و چند فعاليتي يا چند تخصصي (Conglomerate) برخوردار است. سازمان پيمانکاري عمومي (GC) ايجاد گروه هاي تخصصي طراحي مهندسي، مديريت پيمانکاري عمومي، مشاوره،پيمانکاريهاي جزء دست دوم ، کنسرسيوم ، ساخت و توليد تأسيسات و غيره به سازمان هاي چند فعاليتي غير متمرکز (Non-Concentric Conglomerate) با گستره جهاني و مشارکت هاي اجتماعي تبديل مي شود. در حقيقت GC تشکيلات وسيعي از گروه هاي اجتماعي هستند که به لايه هاي جزئي تر توزيع شده و هرکدام به جزئيات بسيار وسيعي تقسيم مي شوند. 6/5
اسلاید 68: ادامه تعريف GC موفقيت هر پيمانکار عمومي منوط به بهبود مستمر فرآيند سامانه هاي موجود آن است، علاوه بر تأمين مشاغل آينده در داد و ستدهاي لازم ، استفاده از نرم افزارها و يافته هاي جديد مديريتي، پيمانکاري عمومي را از ساير رقبا متمايز مي کند.کيفيت محصولات و خد ما ت ، مشتري مداري ، خلاقيت و نوآوري، کاهش هزينه هاي غير ضرور و داشتن قيمت رقابتي ، متنوع سازي (Diversification through product life cycle) رهبري، جديد بودن و متفاوت بودن و نظاير اينها از زمره خصوصيات اين پيمانکاران است.بطور کلي پيمانکاري عمومي با ويژگيهايي که در اين دوره بحث مي شود، بايد خالق ارزش ( يا ارزش افزوده Value added ) باشد.Source: General contractor successful with operations & systems process improvement6/6
اسلاید 69: گسترش فعاليت هاي شرکت هاي GCدر رشته هاي تخصصي شان حداقل موارد زير است: شناسايي مقدماتي ارائه طرح و برنامه کلان در يک صنعت و يک قلمرو خاصبررسي توجيهي فني- اقتصاديمهندسي پايه و تفصيليخدمات مشاوره ايتأمين تجهيزات و تدارکاتواگذاري دانش فني و حق بهره برداريخدمات ساخت، احداث، نصب و راه اندازيخدمات دوران بهره بردارياجراي پروژه بصورت کليدگردانمنابع: بررسي وضعيت پيمانکاري عمومي در ايران- شرکت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش4- فعاليت هاي شرکت هاي GC
اسلاید 70: يک شرکت پيمانکاري عمومي بايد بتواند بازوي طراحي، فکري و اجرايي کارفرما در چارچوب قراردادها و مشخصات فني باشد . بنابراين پيمانکار عمومي بايد توانمندي هاي زير را ا حراز نمايد:بررسي و شناخت دقيق و بهنگام بازار کار خود و کاريابي و انعقاد قراردادهاي مناسبشناخت دقيق وگسترده و بهنگام از توانمندي هاي عوامل دست دوم ( پيمانکاران و سازندگان جزء بر مبناي دانش فني ) به ويژه عوامل و امکانات داخليبرنامه ريزي تفصيلي و تلفيقي کل کار و اجزاء آنسازماندهي به صورت ستادي و کارگاهي بين کليه عوامل از طراحان ، پيمانکاران ساخت، حمل و نقل، بيمه، ترخيص، نصب و غيرهکنترل کيفي و کمي پيشرفت کار ، و شناخت ، پيش بيني ، تعيين تنگنا هاي احتمالي و ارائه راه حل هاي آنارائه خدمات پشتيباني به کارفرما از قبيل تأمين منابع مالي(Financial) ،بهره برداري و غيرهمنابع: بررسي وضعيت پيمانکاري عمومي در ايران- شرکت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش5- پيمانکاري عمومي به عنوان بازوي فکري و اجرايي کارفرما
اسلاید 71: تجميع و ارتقاء دانش نيروهاي متخصصانباشت تجربه تخصصي در اجراي پروژه هاکاهش قيمت تمام شده پروژه هاارتقاء و بهبود کيفيتحضور در بازارهاي جهاني به استناد و سابقه اجراي پروژه هاي کليدگردان در کشوردستيابي به منابع ارزان براي کالاهاي مورد نياز پروژه هاپويايي طراحي و مهندسي و مديريتي در کشورکاهش نرخ بيکاريافزايش درآمدهاي مالياتي دولت و تأمين اجتماعيدستيابي به توانمندي هاي تعمير و نگهداري واحدهاي اجراشدهدستيابي به فناوري روز دنياافزايش صادرات خدمات فني و مهندسيجلوگيري از مخدوش شدن مسئوليت اجرايي طرح به دليل تجميع مسئوليتمنابع: بررسي وضعيت پيمانکاري عمومي در ايران- شرکت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش7- اثرات مثبت بلندمدت تشکيلو توسعه پايدار اقتصادي
اسلاید 72: الف- تقسيم بندي خوشه هاي کشورهاي در حال توسعهب- محتواي GC در خوشه هاي اقتصادي8- زنجيره ارزش از خوشه ها تا سازمانهاي غير دولتي
اسلاید 73: پيمانکاران عمومي در مسئوليت پذيري اجتماعي با پيمانکاران عادي فرق اساسي دارند و با عوامل اصلي زير در مسئوليت پذيري متمايز مي شوند: محصول يا خدمات منحصر بفرد(Brand) روش هاي مهندسي منحصر بفرد (طراحي و مهندسي منحصر بفرد)زمان بندي مناسبفراگيري در جامعه و نهادهاي آنمنابع انساني سرآمدسرمايه و منابع لازم مبتني بر اطلاعات و داناييپاسخگوداشتن گروه هاي مناسب اجتماعي (وفاداري)ايجاد استاندارد جهاني و رعايت آن در پيمان ها9- مسئوليت هاي اجتماعي GC GC & Social Responsibilities
اسلاید 74: اولين GCها در آمريکا تشکيل گرديد و سپس اين رويه در ساير کشورهاي غربي و برخي کشورهاي شرقي جهان سرايت نمود و اولين ليسانس در اين مورد در کشور آمريکا و در سال 1935 از سوي Licensing Board for General Contractors در ايالت آلاباما (Alabama) صادر شد و تاکنون از طريق اين هيأت به 10000پيمانکار عمومي ليسانس فعاليت داده شده است. اين هيأت پنج نفره توسط استاندار هر ايالت تعيين شده و داراي مسئوليت هاي مستقيم اجرايي در وظايف مؤسسه مي باشد.نمايندگي هاي اين مؤسسه در سراسر اين ايالت موظف به بررسي درخواست هاي جديد پيمانکاران بوده و داراي اسناد لازم و به روز در طبقه بندي پيمانکاران ايالتي هستند.Source: www. Genconbd. State.al.us10- تاريخچه مختصر تشکيل پيمانکاريهاي عمومي
اسلاید 75: کليات برون سپاري
اسلاید 76: برون سپاري Out – Sourcing برون سپاري يعني انتقال فعاليتهاي توليدي و خدماتي شرکت که داراي شرايط زير باشد :Out-Sourcing=De-Integrationوقتي هزينه يک بخش زياد مي شود و قيمت رقابتي خدمات يا محصولات توليدي را به خطر مي اندازد وتوان رقابتي شرکت را کاهش مي دهد ( هزينه يابي خدمات ،محصولات و بخصوص در هزينه هاي ثابت و سربار)7/1
اسلاید 77: وقتي به سرمايه گذاري زياد احتياج داريد، ضمن حفظ مالکيت در بخش اطلاعات افزار و نرم افزار و مغز افزار و مديريت فناوري به برون سپاري بپردازيد (از مالکيت زياد در سخت افزار بپرهيزيد و حداکثر از ارائه کنندگان خدمات و تامين کنندگان مواد و کالا استفاده کنيد) آزاد سازي زمان براي مديريت از طريق برون سپاري فعاليت هاي غير ناب (Dis-leanness)برون سپاري بر اساس فرصتهاي از دست رفته ( Opportunity Loss)برون سپاري براي کوچک سازي است و جلوگيري از فربه شدن و لخت شدن و تنبل شدن سازمان ،براي رسيدن به قابليت مطلوب بايد به شکست کارو پروژه ها بپردازيد و قسمت نابش را انتخاب کرده و7/2
اسلاید 78: و بقيه را که موجب افزايش هزينه هاي ثابت و سربار مي شود به بيرون بسپاريد بعنوان مثال توليد را با نظام فراکتال (Fractal or Fractional) به خط مونتاژ تبديل کنيد .کليه برون سپاريها بايد داراي توجيه اقتصادي-فني باشند و بصورت پروژه عمل کنيد و مدير پروژه انتخاب شود ، بدين ترتيب شرکت بسوي سازمان پروژه اي سوق پيدا مي کند و منافع بيشتري نصيب همکاران خواهد شد .بخشهاي از فعاليت شرکت که در خانه گاو شيرده قرار دارد (در ماتريس BCG) الزاماً بايد برون سپاري شود واز ضرر جلوگيري گردد . : ماتريس BCGGrowth-Share Matrix:7/3
اسلاید 79: برون سپاري بايد قدرت رقابتي شرکت را افزايش دهد و اين موضوع به تجزيه و تحليل رقابت نياز دارد .قبل از هر گونه ظرفيت سازي ، بايد ظرفيت موجود محيطي ملاحظه شود و سعي گردد از آنها براي مقاصد شرکت استفاده شده و سرمايه گذاري اضافه انجام نشود (نظير انبارها،سوله هاي آماده و...)در مديريت زنجيره تامين ، جريان اطلاعات وپول را حفظ کنيد و بقيه را برون سپاري کنيد .در GC ، طراحي و مهندسي خريد را حفظ کنيد و بقيه را برون سپاري کنيد .در مديريت خرده فروشي حتي المقدور مالک سخت افزار نشويد.7/4
اسلاید 80: موقعي که در کلاس جهاني قرار داريم و بسياري ازتامين کنندگان مايل هستند با شرکت ما کار کنند .وقتي تامين کننده از لحاظ فناوري و کيفيت قوي تر از شرکت ما باشد.در برون سپاري بايد به کسب درآمدهاي کوتاه مدت در حاشيه فعاليتهاي اصلي پرداخت و از ظرفيتهاي اضافه اطلاعاتي،مديريتي و غيره شرکت براي بعضي کسب و کارهاي زيربط استفاده کرده و با بهره گيري از ظرفيتهاي محيطي ساير درآمدها را افزايش داد.7/5
اسلاید 81: در برون سپاري به نکات زير توجه کنيد : برون سپاري بايد بر اساس اهداف ، ماموريتها،ارزشها و راهبردهاي شرکت باشد.برون سپاري نبايد لطمه اي به متمايز سازي و شايستگي شرکت بزند.برون سپاري نبايد به رضايت و روابط مشتريان لطمه وارد کند .برون سپاري نبايد عامل جلوگيري از تغييرات اصولي و توسعه علمي وفناوري شرکت شود .کنترل و نظارت در برون سپاري به عهده کارفرما است .7/6
اسلاید 82: برون سپاري با خصوصي سازي متفاوت است ، خصوصي سازي از طريق گسترش و واگذاري سهام ، مشارکت سرمايه گذاري و پروژه اي و دايمي است ولي برون سپاري مقطعي ، تکراري و در بسته هاي محدود مي باشد .برون سپاري نبايد به بهبودمستمر شرکت لطمه بزند.در برون سپاري به هيچ وجه نبايد نيروهاي ماهر و متخصص و ظرفيتهاي قابل رشد و توسعه شرکت را از دست داد.7/7
اسلاید 83: کليات مديريت خرده فروشي
اسلاید 84: مديريت خرده فروشي يک رويکرد راهبردي1- خرده فروشي (Retailing)مبتني بر بازارذره اي (atomism) بوده و با افراد مردم و حداقل با خانواده ها سروکار دارد و نيازهاي خانوارها را حتي تا درب منزل تامين مي کند.2- هنگامي که شرکت داراي زنجيره تامين از بالادستها تا پايين دستها باشد ، بهتر است از طريق بررسي نيازهاي اجتماعي و نوآوري محصولات و خدمات ، محصولات و خدمات جديد به خانوارها برساند ، واين موضوع نبايد الزاماً مربوط به مواد يا محصول اصلي شرکت باشد.3- شرکت مي تواند از محصولات جانبي ،بازيافت ،ضايعات يا ترکيبات جديد و يا خدمات ذيربط از سطح بالادستها يا سطح NGOs در زنجيره تامين وعرضه خود ،محصولات و خدمات ارايه کند و سايردرآمدهاي خود را افزايش دهد.3/1
اسلاید 85: 4- خرده فروشي مبتني بر فروش در فروشگاههاي بزرگ يا کوچک (مغازه هاي محلي)Store Based است ، شرکت در اين مورد با فروشگاههاي زنجيره اي، سوپر مارکتها و مغازه هاي منتخب قرارداد دو جانبه امضاء کرده و يا اجناس خود را بر حسب تقاضاي فروشگاهها به آنها تحويل مي دهد.5- بر حسب نياز خانوارها ، بعضي خدمات و محصولات را مي توان تا درب منزل برده و به آنها تحويل داد.6- در خرده فروشي حداکثر بايد از مالکيت پرهيز کرد و از خدمات پيمانکاران جزء استفاده کرد و در بخش پيمانکاري عمومي آنها را ساماندهي کرد . 3/2
اسلاید 86: 7- برند (Brand) در خرده فروشي بيشترين اثر را دارد که با تبليغات در ذهنيت جامعه جا مي افتد و آميخته استراتژي بازار از 5P است:پيشبرد اهداف Promotionمحصولات/خدمات Productsقيمت Priceمکان (کانالهاي فروش ) Placeمردم / کارکنان People8- خرده فروشي در تنوع سازي ، توسعه دامنه بازارو شهرت آن بسيار موثر است وبا اين استراتژي مي توان به عمده فروشي (Wholesales) محصولات متنوع دست يافت .9- در خرده فروشي ، وجود کارت اعتباري ( Credit Cards)،خريد از طريق P.O.S.(Point of Sales) از مغازه ها و فروشگاه ها و نظاير اينها بسيار موثر است مشروط بر اينکه يک بانک تخصصي ايجاد کرده و يا از طريق يک بانک عامل عمل شود .3/3
اسلاید 87: کليات داد وستد الکترونيکي
اسلاید 88: کسب و کار الکترونيکيوجود يک شبکه اطلاعاتي و افزايش توانايي يکپارچگي سامانههاحرکت به سوي روي خط (Online) با تعامل کاملايجاد کشش (Pull) بجاي فشار (Push) در تبليغاتوجود يک وب سايت قوي با تعاملات کافي و حرکت به سوي جهاني شدن براي معاملات خودکار با اطمينان بالا.فروش محصولات يا خدمات را هر چه بيشتر و سريع تر به فروش Online تبديل کنيد .ايجاد پاساژهاي مجازي Online (Shopping Mall) با برنامه هاي پيوندي دادوستد در زنجيره از بالادست ها تا پايين دست ها تجارت با کارت اعتباري ( Business Based on Cards)بانکداري الترونيکي ( e-banking)
اسلاید 89: ايجاد نهادهاي زيردر شبکه اطلاعاتي EDIB2B ، B2C، C2C، B2G وغيرهپايگاه هاي اطلاعاتي رديف اول ، کاتولوگهاي الکترونيکي ، معاملات الکترونيکي ، خدمات مالي الکترونيکي ، اعتبارنامه هاي الکترونيکي ، عمده فروشي و خرده فروشي الکترونيکي و نظاير اينهاايجاد برون سپاري براساس EDI .Out-Sourcing based on EDI2/1
اسلاید 90: ايجاد و ثبت گردش پشتيبان مورد نياز ICT در شرکتICT Request Backlog چنين وضعيتي شرکت به صورت زير نهادينه مي شود :2/2شرکت به عنوان منبع اطلاعاتي New Business OpportunitiesIT Service requeste-BusinessOff-shoring in ClusterOut-SourcingFull Time
اسلاید 92: استفاده از زير ساختهاي ICTتقويت و تسهيل در دسترسي به اينترنتتقويت و تسهيل در بهره مندي از اينترنت و اکسترانتتقويت و تسهيل در بهره مندي از خط اجاره اي ( Leased-Line) ، Dish و شبکه فيبر نوري تشکيل پايگاه هاي داده مورد نياز مديريت زنجيره تامين
اسلاید 93: حداقل پايگاه هاي داده مورد نياز پايگاه داده مشتريان ( گروه هاي مشتريان ) پايگاه داده فروشندگان و تامين کنند ه گان ( بالفعل و بالقوه ) پايگاه داده محصولات ( خانواده هاي محصولات ) و اقلام تاميني پايگاه داده انبارها ( انبار – محصول ) پايگاه داده مربوط به ناوگان حمل و نقل (تمليکي و بيروني) پايگاه داده مربوط به پردازش سفارشها و پاسخ به نقاط و رديابي ( Tracing) محموله ها پايگاه داده مربوط به قراردادها و پيمانها ( اعم از مشتريان و تامين کنندگان )
اسلاید 94: تهيه ابزارهاي الکترونيکي مورد نياز زنجيره تامينتهيه ابزار و شيوه هاي ارتباط با مشتريان ، تامين کنندگان و ساير ذي نفعان تدارک نرم افزارهاي لازمتدارک کارت اعتباري خريدرويه ها و دستورالعملهاي مورد نيازابزارهاي مورد نياز مديريت مشتريان و تامين کنندگان
اسلاید 95: سامانه هاي مديريت مشتريانايجاد پايگاه داده مشتريان بالفعل و بالقوهايجاد سامانه مديريت روابط با مشتريساده سازي فرآيندهاي مرتبط با مشتريان ( CRM)کوتاه کردن زنجيره تامين و کاهش حلقه هاي واسط بين منابع اصلي تامين و مشتريانفراهم آوردن امکان سفارش و خريد اينترنتي براي مشتريان و تحويل در درب منزل
اسلاید 96: سامانه هاي مديريت تامين کنندگانايجاد پايگاه داده تامين کنندگان بالقوه جهت شناسايي تعداد بيشترايجاد سامانه اثر بخش ارزيابي ، درجه بندي و انتخاب تامين کنندگانايجاد سامانه تقويت و آموزش تامين کنندگان ضعيفايجاد سامانه بررسي و نظارت مستمر عملکرد تامين کنندگانکاهش تعداد تامين کنندگان تا حد ممکن با نگاه برنده – برنده ايجاد سامانه درجه بندي تامين کنندگان
اسلاید 97: کسب و کار مبتني بر تحقيق و توسعهبر حسب قانون ومقررات جمهوري اسلامي ايران و چشم انداز 1404(ه.ش)همکاري با مراکز رشد (Incubator) و مراکز کارآفريني (Entrepreneurship) دانشگاه ها و مراکز فناوري و کريدورهاي مهم فناوري ( با استفاده از اعتبارات دولتي و توليد محصولات و خدمات نوين .)مراکز رشدمراکز کارآفرينيپارکهاي فنآوريدانشگاهصنعت3/1
اسلاید 98: تجهيز چهار خوشه مهارتي ( Clusters of Skill) در بخش R&D :1-2- تفکر مخترعانه و خلق مدام (Inventive Thinking & Continues Creation)2-2-فرصت شناسي براي کسب و کار جديد .( Opportunity-logy for New Business)3-2-توليد محصولات و خدمات جديد .(New Products/services Generation)4-2-پاسخگويي فردي،گروهي و سازماني . (Organizational/ Individual/Group responding)در تمام مراحل فوق بايد با پارادايمهاي قالبي و کليشه اي مقابله کرده ، مرجعيت اطلاعاتي رامالک شده ، با نگاه برنده – برنده به شاخص سازي کارکنان و حذف تماشاچي ها پرداخته و محيطي معنوي ،الهام بخش و مطبوع بوجود آوريد.] زمينه هاي علمي و قانوني خوشه هاي فوق در ايران فراهم شده است. [3/2
اسلاید 99: شايستگي هاي محوري در R& D 1-3- استفاده از زمينه هاي علمي و قانوني حاضر با يادگيري شتابان (Accelerated Learning)2-3- تضمين نتيجه بر پايه يادگيري در عمل ( Action Learning)3-3-حل مسائل اجتماعي از راه هاي علم و فناوري (Solution of Social Problems)4-3-از مراکز رشد تا کلاستر ها(از SME تا EPCM) و اجراي پروژه هاي بزرگ با بيشترين برون سپاري5-3- ايجاد سازمان غير دولتي کريدور علم و فناوري در نفت و گاز The Corridor of Science & Technology Organization3/3
اسلاید 100: ساير مدلهاي داد و ستد توليد کارخانه اي Manufacturingتامين و توزيع Supply & Distributionاجاره دادن Leasingنگهداري و فروش Storage & Salesصادرات و واردات کالا Export/Import Goodsصادرات و واردات خدمات Export/Import Servicesداد و ستد ترکيبي Mixed Business
اسلاید 101: جدول مقايسه مدلها در بازاريابي نوين 6/1
اسلاید 102: 6/2
اسلاید 103: 6/3
اسلاید 104: 6/4
اسلاید 105: 6/5
اسلاید 106: 6/6
اسلاید 107: چشم انداز پيشنهادي شرکت نيل به شايستگي محوريR&Dوضعيت فعلي شرکتدامنهجهاني (مطابق با آرمان شرکت)يا حداقل منطقه مورد نظر چشم اندازساختارConglomerate(مطابق با ماموريت برنامه راهبردي شرکت)
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.