کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت استراتژیک

modiriyate_estratezhike_1_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت استراتژیک”

مدیریت استراتژیک

اسلاید 1: مديريت استراتژيك

اسلاید 2: در اين كارگاه چه گفته خواهد شد؟ بررسی عوامل خارجیابزارها و روشهاي پيش‌بينيالگوي پنج نيروي پورترتحليل عوامل خارجی(EFE) (External Factor Evaluation)ماتريس بررسی رقابت(CPM) (Competitive Profile Matrix)

اسلاید 3: تعیین ماموریتعوامل داخلیعوامل خارجیتعیین هدفهای بلند مدتتدوین، ارزیابی،و انتخاب استراتژیتخصیص منابعتعیین هدفهای سالانه و سیاستهاارزیابی عملکردتدوین استراتژی هااجرای استراتژی هاارزیابی استراتژی هاالگوی جامع مدیریت استراتژیک

اسلاید 4: فرصت ها فرصت ها ، عبارتند از هر گونه موقعيت مطلوب يا مناسبي كه محيط براي تحقق اهداف نصيب مؤسسه مي سازد . روندهاي كليدي محيطي ، يكي از منابع فرصت هاي سازمان تلقي مي شوند. شناسايي بخشي از بازار كه پيش از اين در نظر گرفته نشده ، ظهور گروه جديدي از مشتريان ، تغييرات فناوري ، كاهش موانع تجارت خارجي در بازارهاي جذاب خارجي و … ، از جمله فرصت هاي يك مؤسسه هستند.

اسلاید 5: تهديدهاتهديدها ، عبارتند از هر گونه مانع يا محدوديت كليدي در موقعيت جاري يا آتي مؤسسه كه تحقق پذيري اهداف مؤسسه را با خطر يا دشواري مواجه سازد. ورود رقباي جديد ، افزايش محصولات جايگزين ، رشد كند بازار ، تغييرات فناوري ، تغيير در قوانين و مقررات و … ، از جمله تهديدات يك مؤسسه تلقي مي شوند.

اسلاید 6: بررسی عوامل خارجیهدف از بررسي عوامل خارجي اين‌است كه از فرصتهايي كه مي‌توان بهره‌برداري كرد و از تهديداتي كه مي‌توان احتراز كرد، يك فهرست نهايي تهيه كنيم. هدف شناسايي متغيرهاي اصلي است كه شركت بايد در مقابل انها واكنش عملي نشان دهد. شركتها بايد از طريق تدوين استراتژي به اين متغير ها ( عوامل) به صورت تدافعي يا تهاجمي واكنش نشان دهند. به طوريكه از فرصتها بهره‌برداري و اثرات ناشي از تهديدات را به حداقل برسانند.

اسلاید 7: شركت‌هاي رقيب، عرضه كنندگان، توزيع‌كنندگان، بستانكاران، مشتريان، كاركنان، جوامع، مديران، سهامداران، اتحاديه هاي كارگري، دولت، شوراهاي تجاري، گروههاي ذينفع، محصولات، خدمات، بازارها، محيط زيست.نيروهاي اقتصادي، نيروهاي اجتماعي فرهنگي، نيروهاي سياسي قانوني، نيروهاي فن‌آوري و نيروهاي رقابتي.فرصتها و تهديدات سازمان

اسلاید 8: بررسی عوامل خارجیمحیط کلان: نیروهای اقتصادی، نیروهای اجتماعی، فرهنگ، بوم شناسی، نیروهای سیاسی، قانونی و دولتی، نیروهای فن آوری، نیروهای رقابتیمحیط خرد: شرکتهای رقیب، عرضه کنندگان منابع، توزیع کنندگان، مشتریان، بانکها، سهامداران، دولت، گروههای ذینفع، محصولات، بازارها ، محيط زيست

اسلاید 9: بررسی عوامل خارجینخست باید روندهای اجتماعی، فرهنگی، بوم شناسی، محیطی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، دولتی و فنی اطلاعات لازم به دست آورد.( رسانه ها، مجلات تخصصي و معمولي) پس از گردآوری اطلاعات برای تعیین فرصتها و تهدیدات، باید جلسه ای با حضور مدیران صاحب نظر تشکیل داد و عواملی اصلی که موجب موفقیت می شود مشخص کرد. برای تعیین اولویتها باید از مدیران خواسته شود که این عوامل را به ترتیب اولویت بنویسند.

اسلاید 10: بررسی عوامل خارجیرابطه با تامين‌كنندگان، توزيع‌كنندگان، از عوامل اصلي است. ساير عواملي كه در موفقيت سازمان نقش حياتي دارند: سهم بازار، ادامه محصولات رقيب، سيستم‌هاي اقتصاد جهاني، داشتن مشتريان عمده، رقابت در قيمت، پيشرفت فن‌آوري، جابجايي جمعيت، نرخ بهره و كاهش آلودگي محيط زيست.

اسلاید 11: بررسی عوامل خارجیفن اوري اطلاعات:1- شبكه‌هاي رايانه‌اي، ارتباطات راه دور، ذخيره اطلاعات، فاكس2- اينترنت و سايتهاي اطلاعاتي: شبكه گسترده جهاني3- حفظ حريم شخصي يا محرمانگي( privacy) و سيستم ارتباطات ، هكرها، firewall.4- مدير ارشد اطلاعات5- مدير ارشد فن‌آوري اطلاعات.

اسلاید 12: بررسی عوامل خارجینيروهاي اقتصادي:‌شرايط اقتصادي، نرخ تورم، نرخ بهره، نرخ بيكاري.افزايش درآمد، محصولات بهتر.اگر نرخ بهره افزايش يابد، هزينه تامين وجه براي سرمايه‌گذاري بيشتر مي‌شود و پول به راحتي در دسترس نخواهد بود. درآمد قابل تصرف كاهش مي‌يابد و تقاضا براي كالاهاي غير ضروري كم مي شود. اگر قيمت سهام بالا رود ميل به سرمايه‌گذاري بيشتر مي شود.اگر ارزش دلار كاهش يابد، صادرات در امريكاافزايش مي يابد.

اسلاید 13: بررسی عوامل خارجینيروهاي اجتماعي فرهنگي: تهديدات و فرصتهاي ناشي از تغييرات در عوامل اجتماعي، فرهنگي، تركيب جمعيت. جمعيت جوان، ميان سال، پيران. فرق بين دارا و ندار.جمعيت كشورهاي جهان بخصوص بازارهاي خارجي و ترجيحات آنها. مجرد ها، متاهل ها، بخشهاي مختلف بازار. محيط زيست و قوانين فزاينده.

اسلاید 14: بررسی عوامل خارجینيروهاي سياسي قانوني:سازمانهايي كه به قراردادهاي دولتي متكي هستند، با عوامل سياسي مي توان مهم‌ترين نيروهاي موثر به آنها را پيش‌بيني نمود. قوانين ضد انحصار، تعرفه‌ها، سهميه‌ها، قوانين ثبت، نرخ ماليات.قوانين بهداشتي، خريد شركتها، آزمايشهاي ژنيتيكي،....جو سياسي كشورها: پيشرفت اجتماعي، پيشرفت فني، وفور منابع طبيعي، نابساماني داخلي، نوع سيستم سياسي.

اسلاید 15: بررسی عوامل خارجینيروهاي فن‌اوري:1- محصولات جديد، كاربرد هاي جديد.روباتها، شبيه سازي، داروهاي جديد،.....منسوخ شدن محصولات قديمي شركت2- بازارجديد3- مزيتهاي رقابتي ناشي از تكنولژي4- تشكيل مديريت فني در سازمانها براي شناخت سريع فناوريهاي جديد. 5- غفلت در تكنولژي6- متنوع بودن اثر تكنولژي و بررسي فرصتها و تهديدات ناشي از فناوري جديد.

اسلاید 16: بررسی عوامل خارجینيروهاي رقابتي:‌1- توان ما نسبت به صنعت، استراتژي ما و رقيب2- نقاط قوت و ضعف، اهداف و استراتژيهاي رقبا. 3- واكنش رقبا در قبال عوامل محيطي؟4- ميزان آسيب پذيري شركتهاي رقيب در قبال استراتژي ما. و اثر ضد حمله انها؟ 5- جايگاه محصول ما در بازار نسبت به رقبا. 6- تعداد شركتهاي خارج شده، فعلي و جديد. عوامل موثر در صنعت در ارتباط با جايگاه رقابتي ما. تغييرات رتبه شركتهاي رقيب از نظر سود يا فروش.7- ماهيت رابطه عرضه كنندگان مواد و توزيع‌كنندگان

اسلاید 17: بررسی عوامل خارجیشبكه اينترنت:منابع و سايتهاي مختلف بخصوص سايتهاي ذكر شده در صفحه 254-256 در مورد برنامه‌ريزي استراتژيك.

اسلاید 18: الگوي پنج نيروي پورتر1- هم‌چشمي بين سازمانهاي رقيب. 2- توان بالقوه ورود رقباي جديد.3- توان بالقوه براي ايجاد محصول جايگزين.4- توان عرضه كنندگان5- توان مصرف‌كنندگان يا مشتريان

اسلاید 19: تحليل محيطي – الگوي رقابتی پنج نيرويي پورترمحصولاتجايگرينتازه واردين بالقوهتامين کنندگانخريدارانرقباي موجود (هم چشمی)

اسلاید 20: هم‌چشمي بين سازمانهاي رقيباستراتژي بهتر و مزيت بيشتر. قيمت، كيفيت، ويژگي بيشتر محصول، خدمات فروش، تبليغات.شدت يافتن همچشمي: افزايش رقبا، بزرگ شدن انها، اندازه و توان رقيب، معمول شدن روش كاهش قيمت توان مساوي در جذب مشتري، بالابودن هزينه‌هاي ثابت، محصولات فاسدشدني و متداول بودن ادغامها.

اسلاید 21: تحليل محيطي

اسلاید 22: تحليل عوامل خارجی(EFE) (External Factor Evaluation)10 تا 20 عامل خارجی کليدی را فهرست کنيدفرصت ها و تهديدهابه هر يک از آن ها يک ضريب اهميت اختصاص دهيد(صفر تا يک)جمع همه ضرايب وزنی = 1برای وضعيت شرکت در هر عامل ، امتيازی بين 1 تا 4 تخصيص دهيدتا چه ميزان ، استراتژی فعلی سازمان پاسخگوی هر عامل است1و2 تهديدها ، 3و4 فرصتها

اسلاید 23: تحليل عوامل خارجی(EFE) (External Factor Evaluation)امتياز هر عامل را در ضريب اهميت آن ضرب کنيدحاصل کار امتياز موزون استامتيازات موزون را با هم جمع بزنيداين جمع ، امتياز موزون کل شرکت در مقابل عوامل محيطی خواهد بودامتياز موزون کل شرکت حداکثر 4 ، حداقل 1 و ميانگين 2/5 خواهد بود

اسلاید 24: ماتریس ارزیابی عوامل خارجی

اسلاید 25: تحليل عوامل خارجی(EFE) - سيگار بدون دود

اسلاید 26: تحليل عوامل خارجی(EFE) - سيگار بدون دودنتيجه : قدرت کمتر از ميانگين شرکت در عوامل خارجی

اسلاید 27: ماتريس بررسی رقابت(CPM) (Competitive Profile Matrix)شناسايی نقاط قوت و ضعف رقبای اصلی نسبت به موضع استراتژيک شرکتعوامل تعيين کننده موفقيت در صنعت را فهرست کنيدبه هر عامل ضريب وزنی اختصاص دهيد (صفر تا يک)جمع همه ضرايب وزنی = 1

اسلاید 28: ماتريس بررسی رقابت(CPM) (Competitive Profile Matrix)در مورد هر عامل خود و رقبا را با رتبه ای بين 1 تا 4 ارزيابی کنيد.1=بسيارضعيف ، 2=ضعيف ، 3=قوی و 4=بسيارقویامتياز هر عامل را در ضريب اهميت آن ضرب کنيدحاصل کار امتياز موزون استامتيازات موزون را با هم جمع بزنيداين جمع ، امتياز موزون کل شرکت و رقبا در صنعت خواهد بودامتياز موزون کل شرکت حداکثر 4 ، حداقل 1 و ميانگين 2/5 خواهد بود

اسلاید 29: ماتريس بررسی رقابت(CPM)

اسلاید 30: ماتريس بررسی رقابت(CPM)

اسلاید 31: ماتريس بررسی رقابت(CPM)

اسلاید 32: افرادي كه آينده اي ندارند هميشه به گذشته مي انديشندپایان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید