کسب و کارمدیریت و رهبری

مديريت استراتژیک

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
سس تدوین استراتزی ها

صفحه 5:
تملیل مميطي fer ‏با‎ he a eae Ean eas ele ee eC ee (opportunities) ۳ (threats) & 256

صفحه 6:
*مدل ۳۲۳5۲ مجح 0 000 63 PmrereN ve يه 0 7

صفحه 7:
فرصت ها * فرصت ها . عبارتند از هر گونه موقعیت مطلوب یا ‎n ee‏ و مى سازد . روندهاى كليدى محيطى , يكى از منابع ‎PS PETS Peg‏ ااا | ‎oo Ree ei es tue le)‏ ‎oe USS hate cert ene Ser ECE Se‏ موانع تجارت خارجى در بازارهاى جذاب خارجى و ‎CPCs Pee‏ 1 010000077111

صفحه 8:
تهدیدها ار كليدى در موقعيت جارى يا آتى مؤسسه كه تحقق ات ‎SCS EES een‏ رب و ل م جایگزین . رشد کند بازار . تغییرات فناوری . تغییر ۱ ا

صفحه 9:
بررسی عوامل خارجی eA aa ede Att Sat tS kee ‏که مي‌توان بهره‌برداري کرد و از تهديداتي که مي‌توان‎ ‏احتراز کرد. يك فهرست نهايي تهیه کنیم.‎ * هدف شناسایی متغيرهاي اصلی است که شرکت باید در 00000 ا ا ل ل ا ا ‎eres a We Remo sy ea TS)‏ | ‎IPOS ere ae sen Copy or ts‏ 1 تهدبدات را به حداقل برسانند.

صفحه 10:

صفحه 11:
بررسی عوامل خارجی * محيط كلان: نيروهاى اقتصادىء نيروهاى اجتماعى. سس دولتی نیروهای فن آوری. نیروهای رقابتی ‎ie‏ ال ل ل ا ‎By‏ ا اك ال ل كروههاى ذينفع, محصولات. بازارها . محيط زيست

صفحه 12:
بررسی عوامل خارجی ee Cor LI ee Sen eee aT AC ey pace) erent iis RSet BCCI PE Oe Pe enon PONE | Pe) ‎(ELE Eee RON’ ES UMSD RST ROME TES) |‏ *؟ يس از كردآورى اطلاعات براى تعيين فرصتها و تهديدات. باید جلسه ای با حضور مدیران صاحب نظر تشکیل داد و ‎np TON Teter er cae ier‏ 1 برای تعیین اولویتها باید از مدیران خواسته شود که این ‎Neg‏ لي سس

صفحه 13:
بررسی عوامل خارجی ‎teeta SS re Lceteo ee Ee)‏ ة ‎pe vd‏ ا ‎eta eS erent CO CM el‏ حياتي ‎rere Suey fee CES See erEney) hy‏ سیستم‌های اقتصاد جهانی. داشتن مشتریان عمده. ‎ere el Rey fee kon Sone re Bl Sy‏ نرخ بهره و کاهش آلودگي محیط ‎rovers)‏

صفحه 14:
بررسی عوامل خارجی * فن اوری اطلاعات: 1 Cores ‏فاکس‎ | Pree Ey) 1 ۹ سيستم ۳ ها. 8001 4- مدیر ارشد اطلاعات 5- مدير ارشد ف نآورى اطلاعات.

صفحه 15:
بررسی عوامل خارجی [0 Spe ‎b‏ ای هر تم اس ‏* افزایش درآمد. محصولات بهتر. ‏شا ۱۳ | 0 کم مي شود. ‏| ا ا ل * اگر ارزش دلار کاهش بابد. صادرات در امریکاافزایش می یابد. ‎

صفحه 16:
بررسی عوامل خارجی ‎el ee ed eC oe‏ رس ت۳۳ ‎Pee ears epee pore‏ ترکیب جمعيت. ‏جمعيت جوانء ميان سالء بيران. فرق بين دارا و ‎rel‏ | جهان بخصوص الا ‏و سا آنها . مجرد هاء متاهل ها . بخشهاي 0 ‏* محیط زیست و قوانین فزاینده.

صفحه 17:
بررسی عوامل خارجی ‎ent So‏ و سازمانهابي كه به قراردادهاي دولتي متكي ‎faci ream ereceene‏ ‎ne Were‏ ا ا 2 ‏نمود. ‎1 Ly Uet wen eye ran ees Ree nee) ‏ماليات.‎ ‏قوانین بهداشتي. خرید شرکتهاء آزمايشهاي ژنيتيکي ‎ae aie ede eS) ed‏ ل ‎er eesti Ser Cane Coen Pet ee)‏ ‎ ‎

صفحه 18:
بررسی عوامل خارجی * نيروهاي فن‌اوري: 1 ۱[ 0 كن جديد ی ری رایس جدید. 7 2- بازارجدید 3- مزيتهاي رقابتي ناشي از تكنولزي 3 ۷ فناوريهاي جدید. ee ee ee ae re SES. CS ‏ا‎ ‎0

صفحه 19:
بررسی عوامل خارجی Pe TC as 1- توان ما نسبت به صنعت, استراتؤي ما و رقيب 2- نة ط قوت و ضعف. اهداف و استراتژيهاي ل ۱ 4- میزان آسیب پذيري شركتهاي رقیب انها؟ 5- جایگاه محصول ما در بازار نسبت به رقبا. 1 ‏ا ا ا‎ Bek kU) Pye eee Bee iC ‏ا ال‎ Sec 7- ماهیت رابطه عرضه کنندگان مواد و توزیع کنندگان ۱

صفحه 20:
بررسی عوامل خارجی * شبكه لينترنت:منابع و سليتهاي مختلف بخصوص ‎Rem LT Es Or‏ ل 00 برنامه‌ريزي استراتزيك.

صفحه 21:
ل ا 00 1- هم جشمي بين سازمانهاي رقيب. 2- توان بالقوه ورود رقباي جديد. 3- توان بالقوه براي ایجاد محصول جایگزین. 4- توان عرضه کنندگان ۱

صفحه 22:

صفحه 23:
‎ed baal Oe Rae Tied‏ لت ‎PS ere ao ier Eee RNS Ipeo| ‏بیشتر محصول. خدمات فروش. تبلیغات.‎ ‎APS Poe Rees rc owe ‏ل‎ mero ‏اندازه و توان رقيب. معمول شدن روش كاهش قيمت‎ ‏توان مساوي در جذب مشتري.ء بالابودن هزينههاي‎ ‏ثابت. محصولات فاسدشدنى و متداول بودن ادغامها.‎

صفحه 24:
بر ۳( : فرصت براي . تحولا So ا ال ‎nec‏ ۱ سنتى کتاب از راه دور مثل | تکنولوژی آمازون اينترنت تبديد براى كشورهاى أفرصت براى كشورهاى |افزايشس ف کننده نفت و مولد تولید کننده نفت و عرضه | وی و 1 كنند كان محصولات جايكزين پتروشیمی

صفحه 25:
3 (External Factor Evaluation) * * 10 تا 20 عامل خارجی کلیدی را فبرست کنید | * به هر يك از آنن ها يك ضريب اهميت اختصاص ‎(Caer) kes‏ ‎res Re ere es‏ * برای وضعیت شرکت در هر عامل . امتیازی بین [ تا نا جه ميزان . استراتزى فعلى سازمان ياسخكوى هر عامل است 5 ۳

صفحه 26:
0 aS YES aT Wy (External Factor Evaluation) = 0 7 Fol erecs Eero BOSONS CeCe] 7 ie 56 كار امتياز موزون است ا 23200000 اين جمع . امتياز موزون كل شركت در مقابل عوامل 35 محيطى خواهد بود امتياز موزون كل شركت حداكثر 4 . حداقل 1[ و میانگین 2/5 خواهد بود

صفحه 27:
نمره موزون ماتريس ارزيابى عوامل خارجى رتبه الاك ايا ا 2000000 ات

صفحه 28:
تحلیل عوامل خارجی(۳۳۳) - سیکار بدون دود ا ا ل ۱ ۳۹ نس 0/15 1 5 | بازارهای اشغال نشده جبانی ROTO RCN mre ree MOV 0)0) 2 0/15 ** 32000000 ‏ا‎ 0)0) 1 0/05 SCT rey ‏ا‎ 15) 3 00 0/000 0 3 0/30

صفحه 29:
تحليل عوامل فارجى(1:11) - سيقار بدون دود لل لت 0/20 0/15 0/10 0/20 0/20 2/10 امتیاز 05 05 ضريب لق 0/0 0/05 0/05 ۸۵ 0/20 تهدیدها تصویب قوانین علیه صنعت دخانیات ‎Reet ead‏ 0 ظپورمناطق پاک (بدون دخانیات) در آمریکا 0000 بر مواد غذايى آمريكا در رسانه ها ۱ جمع ( شامل فرصت ها و تیدیدها) نتيجه : قدرت كمتراز ميانكين شركت ‎Pe SOM any‏

صفحه 30:
9 NCS WAN) irate) <1) (Competitive Profile Matrix) 3 * شناسايى نقاط قوت و ضعف رقباى اصلى نسبت به 3 موضع استراتژیی شر کت * عوامل تعيين كننده موفقيت در صنعت را فهيرست ١ ‏به هر عامل ضریب وزنی اختصاص دهید (صفر تا‎ * ‏یک)‎ 4 جمع همه ضرايب وزنى - 1

صفحه 31:
ماتريس بررسى رقابت(02131) ‎(Competitive Profile Matrix)‏ ‎ae eC ECM CSE Cae Sy eri‏ ارزیابی کنید. 9 1 -بسیارضعیف . 2-ضعیف . 3-قوی و 4-بسیارقوی ۱ حاصل كار امتياز موزون است ا ال ‎Ree‏ ‎wer eel‏ ا ا ا ا ات بود "مسار مررون كل شرك حداقكر :4 حداقل (1 ورمیاگین :2/5 خواهد بود

صفحه 32:
۳ a eA) eam) he) شركت يروكتر IVES) ‎ye)‏ (تبه ‎ls‏ ‎3 0/60 ‎3 0/30 ‎1 040 ‎ ‎ ‏ترس ۵ ‏نمره ‏نهایی ‎0/80 ‎0/40 ‎0/30 ‎ ‏تبه ‎ ‏شركت آون ‏نمره ‏نهایی ‎0/20 ‎0/40 ‎0/30 ‎ ‎SD) ‎ ‏ضریب ‎0/20 ‎0/10 ‎0/10 ‎ ‎Jax ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
ea eA) race) he) شركت يروكتر اند كميل نمره فلك 0/30 0/45 0/20 تبه 3 دن ‎fers)‏ 0/30 0/45 0/40 3) اه نمره نهایی 0۳۸20 0۸0 0/40 رتبه ضریب 0/10 0/15 0/10 وضع مالی وفاداری

صفحه 34:
ا كك ل كت ع لاف شركت يروكتر اند كميل نمره فلك ۳۸2 0/15 2/80 تبه 3 دن ‎fers)‏ 0/40 0/20 3/25 3) اه نمره نهایی 0/80 0/05 3/15 رتبه ضریب 0/20 0/05 ا

صفحه 35:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان