صفحه 1:
عنوان رویکرد : مدیریت دانش کارکنان زير معیار 5- 3 جایزه ملی کیفیت ابران پاییز 92

صفحه 2:
منطق انتخاب رویکرد 0 مورد توافق خبرگان بوده. 0 بصورت کار مشترك تحقيقاتي علمي انتخاب گردیده -<ساده بودن مدل و اندك بودن تعداد كام هاي اجرايي أن در مقايسه با ساير مدل ها -©فرايند كرا بودن مدل ويك و قابليت اجرايي كردن كامهاي أن در صنعت خودرو و قابلیت رسیدن به مصادیق اجرايي در هر گام -©يك مزيت عمده رویکرد ویگ به چرخه مدیریت دانش شرح واضح و کامل در اين خصوص بوده که چگونه حافظه سازماني به منظور ایجاد ارزش براي افراد و گروه ها و سازمان استفاده شود

صفحه 3:
حوزه تسري رویکرد: با شناسایی دانشگران در تمامی سطوح و واحدها تمامی حوزه های کاری مشمول این رویکرد هستند.

صفحه 4:
روند اصلاحات و استراتژي مرتبط : رویکرد مدیریت دانش از اوایل دهه هشتاد همزمان با تصمیمات مدیریت شرکت جهت حضور در ارزيابي ه هاي تعالي (20:0300)) موردتوجه واقع شده و مطالعات استراتژیک و پروژه هاي تحقيقاتي انجام شده (اینترنشیپ» پژوهشي, پایان نامه) دراین حوزه منتج به انتخاب مدل ویگ گردید. در طي سنوات گذشته سازمان سواري سازي بمنظور بهبود این رویکرد اقدام به بازنگري گزارشات بازخورد و بررسي فعالیت هاي مرتبط با هر یک از زیر فرایند هاي مدیریت دانش نموده است . كليه فعالیتها در اين حوزه همسو با استراتژي فعال سازی حلقه های یادگیری و نوآوری در کارکنان در منظر رشد و يادگيري مي باشد. در سطح سازمان با توجه به ارزيابي ها و خودارزيابي هاي انجام شده در سال 00 و 200 در جایزه ملي لزوم بازنگري و بهبود در رویکرد مدیریت دانش احساس شد و با بازنگري ساختار سازماني در حوزه منابع انساني درسال 00 انجام و با تشکیل دو کمیته عالي دانش و نوآوري (به شماره94990000) و کمیته اجرايي مدیریت دانش (به شماره 60606000000046 ) فرایند توسعه اين رويكرد ادامه بيدا كرد.

صفحه 5:

صفحه 6:
| ا ‎Ea Soe pe‏ 28د وهر دوو ‎me‏ بيغا امهم منود مديرية: ریم ‎TSR] fle 3‏ ‎te i‏ ‎oa $‏ ‎nial = 1‏ انيد ‎fis Sea |‏ مکی سار جاتو هه خی 1111 دن مر كيت و لجان 7 ‎be yer ota‏ افتییه آره تاد خوامد بود ابر صبرت يوايدي 1د( «د| || © تيناد ‎ots WU Lf aunt eens‏ او ا لل ا ل الس نا مجان ين ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
شاخصهای اندازه گیری کارایی واثربخشی روبکرد مدیریت دانش وافراد مسئول در شناسنامه کمیته اجرایی و کمیته عالی قید گردیده. بهینه کاوی با هماهنگی مدیریت نوآوری و از شرکتهای حاضر در جوایز مدیریت دانش انجام می گردد یادگیری از بهینه کاوی و ارزیابی ها در کمیته اجرایی بررسی و پس از تصویب کمیته عالی اجرایی ل ارده

صفحه 8:
فرايند بياده سازي: * تشكيل كميته اجرايي و عالي توسعه دانش در سطح معاونت توليد خودرو سواري ** تدوين شناسنامه كميته اجرايي و كميته عالي و متولي ‎la‏ در سطح معاونت توليد خودرو سواري كام ) : شناسايي. كام © كسب توضعه وخاق دانش كام ©: يكاركيري وتوسعه دانش كام ‎P‏ :حفاظت وساماندهي دائش گام 9: ارزيابي دانش

صفحه 9:
تفر a ol ۰ یاس |> یتفر ‎(ana‏ 8 ‎eee‏ اد ‎ ‏عسي يميه ‎ ‎ ‏ام ‎6 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
ابزار كاربردي تبدیل دانش در معاونت سواري: 0 مدرسه مهارت: ©- گردش شغلي ©- مقالات و همايش ها *4- بركزاري جلسات درس أموخته ©- بكاركيري مدرسين داخلي ©- تيم هاي كاري ( 0005) رتال و اتوماسيون تابلوها و اطلاعیه ها.. 0

صفحه 11:
آموزش بدو خدمت. آموزش ضمن خدمت. جلسات روزانه و هفتكي معاونت و مديران جلسات_هفتكي و ماهلنه وموردي با ذيتفمان ( تأمين كتندكان ..) دستورالعملهاد رويه ها بخش نامه ها آيين ثامه ها. ثيت تجربيات ‎erry‏ ‏ارائه كزارشات يروه هاي بوبود و راء اندازي گزارش بازديدها ‎be‏ ‎Cree)‏ ‏پورتل سواري سازي میت اومابون داري انشريه إيران خودرو نشریه سواري سازي تايلوها و اطلاعيه ها ‎dy‏ دوسريه كاركان ومديران انورء هاي أموزشي تخصصي - کسید ساره مت مراحل دانش تبديل دائش ينهان به ينهان. تبيل داش بنان به لشكثر. تبديل دانش أشكار يه أشكار تبديل دائش آشكار به بنهان

صفحه 12:
عنوان بروزه : بهبود عملكرد تومؤدستى سمتف كف پروژه + 0101 دا ۱ ROeeey yn SP ne err ef

صفحه 13:
طرح نهایی دیاگ جامع ایران خودرو قابلیت های تاکنیکی : * خلاقیت و ایتکار ایرانی * تولید داخل * قطع وابستگی خارجی * آینده نگری روشن کارایی قابلیت های تکنیکی : 7 * قيمت بسيار ناجيز در مقابل نوع خارجی * داراى قابليت اطمينان بالا * به روز رسانی سریع * قابلیت های بالفعل کلیه تجهیزات دیاگنوستیک * پرتابل و دارای وزن بسیار پایین

صفحه 14:

صفحه 15:
لتكت ين راس - برهن مز من ری ار Tig wien ins P| 00 تعراس , مامد جع بيك 00 یا | کته رل سود ی سر هل و ند وس سني هو چم ع یدح شم کب ‎My St‏ ‎is‏ ی سوم مک ‎ie |‏ ری سک مه یی رت ومع ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:

صفحه 17:
‎od‏ تب ندي گروه هل ‎8 ‎q ‎ ‎ ‎vad ah Ido‏ رمري کل ريدي" يريك ‎wh i‏ ‎ ‎

صفحه 18:
وكاربردي تر مي باشد. مان

صفحه 19:
منطق انتخاب رویکرد ©- نسبت به سایر مدلها جدید تر و روزآمد مي باشد در عین اينکه همه آنها را پرشش مي دهد. 2- مسیر تعالي و تکامل مدیریت دانش قدم به قدم و بصورت راهنما در مدل تعیین گردیده. ©- همجنين در منابع علمي؛ جهت استفاده در واحدهاي توليدي و صنعتي سفارش شده. 8

صفحه 20:
باسپاس از حسن توجه شما کمیته توسعه دانش معاونت تولید خودرو سواري eo

51,000 تومان