مدیریت SAP
اسلاید 1: معاونت فن آوري اطلاعات مديريت SAP اداره پشتيباني سيستم هاي SAPتاريخ تهيه 16/03/89به نام خدا
اسلاید 2: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستم هاي خدمات پس از فروشسيستم جامع نمايندگيهاي مجاز ايران خودروسيستم گارانتي مركزي سيستم گارانتي ONLINEسيستم كليم خارجي
اسلاید 3: سيستم جامع نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو اين سيستم تحت سيستم عامل Sun-Solaris.8 (Unix) و با استفاده از بانك اطلاعاتي Informix و زبان برنامه نويسي Informix-4GL پياده سازي شده است. سيستم جامع هم اكنون در حدود 800 نمايندگي ايران خودرو در سطح ايران نصب شده است و مورد استفاده قرار ميگيرد. همچنين اين سيستم با توجه به شرايط خاص تعميرگاههاي مركزي در 6 تعميرگاه نصب شده و مورد استفاده قرار ميگيرد.معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPزير سيستم هاي سيستم جامعسيستم فروشگاه / انبارسيستم تعمير خودروسيستم حسابداريسيستم اطلاعات مديريت
اسلاید 4: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستم تعمير خودرو در این سیستم کلیه فعالیتهای مورد نیاز نمایندگی جهت عملیات گارانتی/وارانتی از زمان پذیرش خودرو تا زمان ترخیص خودرو تحت پوشش قرار می گیرد. فعاليتهايي از قبيل : پذيرش / صدوركارت تعمير / ارجاع كار به قسمتها / اعلام شروع و خاتمه تعمير (ثبت اجرتها) / درخواست قطعه / تهيه ليست كنترلي / صدور فاكتور / صدور اسناد / تهيه صورتحساب / تسويه حساب كارت و صدور مجوز خروج توسط اين سيستم پوشش داده ميشود.سيستم فروشگاه / انبار در زیرسیستم فروشگاه/انبار کلیه عملیات مورد نیاز نمایندگی جهت کنترل انبار شامل ثبت خرید کالا / فروش کــــالا / انبارگردانی / قیمـــت تمام شده/کاردکس و سایر گزارشات مورد نیاز تحت پوشش قرار می گیرد.
اسلاید 5: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPدر پایان هر روز کاری اطلاعات خودروهای پذیرش شده بصورت گارانتی/وارانتی و کلیه اقدامات انجام شده مربوط به این خودروها بصورت یک فایل ایجاد می گردد و در قالب اسناد گارانتی/وارانتی جهت استفاده اداره گارانتی(جهت بررسی و پرداخت هزینه های گارانتی ) و اداره نمایندگیها(جهت کنترل عملکرد نمایندگی) به شرکت ایساکو ارسال می گردد.شرکت ایساکو بر اساس اطلاعات اسناد گارانتی/وارانتی، اطلاعات میزان مصرف قطعات را در نمایندگیهای مختلف مورد بررسی قرار می دهد تا جهت برنامه ریزی خرید و سایر اقدامات مدنظر قرار دهد. داغی قطعات مورد استفاده در نمایندگیها در دوره های ماهانه از نمایندگیها جمع آوری می گردد(توسط ساپکو) و اطلاعات تحویل داغی جهت تسهيم و تاييد/رد اسناد گارانتی در اختیار اداره گارانتی(دفاتر منطقه ای) قرار می گیرد تا نسبت به تایید/رد سند گارانتی و پرداخت هزینه اسناد گارانتی به نمایندگی اقدام گردد.
اسلاید 6: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستم گارانتي مركزي ايران خودرو سيستم گارانتي تحت سيستم عامل Sun-Solaris.10 (Unix) و با استفاده از بانك اطلاعاتي Informix و زبان برنامه نويسي Informix-4GL پياده سازي شده است. این سیستم هم اکنون در اداره گارانتی مرکزی و 12 دفتر منطقه ای ایران خودرو نصب شده است و مورد استفاده قرار می گیرد. فایلهای اطلاعات گارانتی/وارانتی ارسالی از نمایندگیها در هر ساعت بصورت اتوماتیک خوانده می شوند و جهت بررسی به سیستم گارانتی/وارانتی منتقل می گردند. اسناد گارانتی مکانیزه ارسالی نمایندگیها در صورتی که از نظر ضوابط گارانتی(که حدود 60 مورد می باشد) مشکلی نداشته باشند بصورت اتوماتیک تایید اولیه می شوند ودر سابقه خودرو قرار می گیرند و جهت تایید نهایی و پرداخت هزینه، منتظر تسهيم و تاييد گزارش داغي قرار می گیرند. با توجه به اینکه جمع آوري ، تسهيم و تایید داغی حدود یک ماه طول می کشد، معمولا نمایندگیها هزینه اسناد گارانتی خود را با تاخیر یک ماهه دریافت می نمایند.
اسلاید 7: با توجه به اینکه دوره گارانتی خودرو سمند 3 سال می باشد، اطلاعات کلیه اسناد گارانتی مربوط به سه سال گذشته در سیستم گارانتی مرکزی نگهداری می شود، که بالغ بر 10.000.000 سند می شود. معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسیستم گارانتی مرکزی اطلاعات خودروهای تولیدی ایران خودرو را در اختیار سیستم امداد ویژه ایساکو قرار می دهد که این اطلاعات جهت کنترل صحت اطلاعات خودروهای متقاضی قطعات امداد ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. اداره تضمین کیفیت ایران خودرو ، بصورت روزانه اطلاعات اسناد گارانتی را جهت اخذ گزارشات کیفی در مورد بررسی مشکلات خودروها و قطعات دارای خرابی (TOP TEN) دریافت می نماید. همچنین اطلاعات بارکدهای مصرف شده جهت ثبت در اطلاعات پرونده قطعات مورد ردیابی از طریق سیستم گارانتی مرکزی در اختیار اداره تضمین کیفیت ایران خودرو قرار می گیرد.همچنین بخش آمار و گزارشات اداره گارانتی جهت بررسی و تحلیل اسناد گارانتی ،بصورت روزانه اطلاعات اسناد گارانتی را از سیستم گارانتی مرکزی دریافت می نماید.
اسلاید 8: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستمگارانتي ONLINEبطور متوسط روزانه حدود 5000 مراجعه به این سیستم توسط نمایندگیها جهت مشاهده سابقه خودرو و کنترل اسناد گارانتی و سایر گزینه های آن انجام می شود.این سیستم جهت مشاهده سوابق گارانتی خودرو و همچنین کنترل وضعیت اسناد ارسالی از سوی نمایندگی ها مورد استفاده نمایندگیها و دفاتر منطقه ای قرار می گیرد. این سیستم از طریق اینترانت ایساکو و اینترنت قابل دسترسی می باشد.
اسلاید 9: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستم كليم خارجي کلیم خارجی شامل 4 بخش میباشد.کلیم به پژو پیش نویس کلیم پژو از سیستم گارانتی مرکزی دریافت شده و عملیات تکمیل کلیم توسط كارشناس كليم خارجي در سيستم ثبت و در قالب یک فایل ارسال میگردد. کلیم به سوزوكي این نوع کلیم بصورت سيستمي بوده ولي ارسال آن دستی می باشد.کلیم به رنو این نوع کلیم بصورت مكانيزه بوده و نتيجه پردازش كليم ها توسط شركت رنو ، از طريق فايل به اين واحد ارسال ميگردد و مغايرت گيري به صورت سيستمي انجام ميشود. کلیم به چري این نوع کلیم بصورت مكانيزه بوده و نتيجه پردازش كليم ها توسط شركت رنو ، از طريق فايل به اين واحد ارسال ميگردد و مغايرت گيري به صورت سيستمي انجام ميشود.
اسلاید 10: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPاينترنت – اينترانت – شبكهUnix.isaco.irسرور نمايندگي هاهر15روز نسخه جديد سيستمسرور تستي نمايندگي هافايل پذيرش و ترخيصارتباطات شبكه اي و بانكهاي اطلاعاتي و سرورهاسرور وارانتيسرور گارانتيبانك اطلاعات گارانتيبانك اطلاعات وارانتيفايل نمايندگي هااسناد گارانتياسناد وارانتينسخه جديد
اسلاید 11: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPاطلاعات پایه و تغییرات سیستم نمايندگي ها در اول و پانزدهم هرماه در قالب نسخه جدید سیستم از طریق اینترنت در اختیار نمایندگیها قرار می گیرد که این اطلاعات عبارتند از:تغییرات در برنامه های موجود برنامه های جدید و گزینه های جدید منو اطلاعات کدهای خودرو جدید کدهای اجرت جدید و تغییرات در کدهای موجود كدهای ایراد جدید و تغییرات در کدهای ایراد موجود شماره فنی های جدید و تغییرات در شماره فنی های موجود آخرین قیمت قطعات ایساکو آخرین وضعیت گارانتی پذیری قطعات آخرین وضعیت کاربرد اجرت در خودروها آخرین وضعیت خودروهای لغو گارانتی شرکتی آخرین وضعیت گارانتی پذیری و زمان استاندارد اجرتها آخرین نرخ یک ساعت تعمیرگارانتی/وارانتی آخرین ضوابطگارانتی خودروهاشامل ماه و كیلومتر آخرین ضوابط سرویس اولیه خودروها شامل ماه/کیلومتر آخرین اطلاعات فراخوانها و لیست خودروهای تحت فراخوان آخرین وضعیت قطعات قابل ردیابی و ضوابط ردیابی قطعات آخرین وضعیت كاربردقطعات درخودروهاوتعدادمجازقابل استفاده ازهرقطعه درهر خودرو اطلاعات خودروهای تولیدی ایران خودرو در سال جاری
اسلاید 12: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم هاشركتهـــــــاايساكـــــــــوايران خودرونمايندگي ها و تعميرگاههاي مجازپژورنوسوزوكيكالافني مهندسيگارانتيكليمخارجيفروش خودرورديابي قطعاتخودروهاي تكميلكاريسيستم جامع نمايندگيها و تعميرگاهها
اسلاید 13: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPسيستم گارانتينحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها سيستم فني و مهندسيسيستم كالاشركت سوزوكيسيستم فروش ايران خودروسيستم رديابي قطعات ايران خودروسيستم خودروهاي تكميلكاري ايران خودروسيستم نمايندگي هاشركت پژوشركت رنو1162345789سيستم Telnet1011
اسلاید 14: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها 11- اطلاعات شماره فنی های جديد، گارانتی پذيری قطعات، قيمت قطعات، قطعات قابل رديابی، قطعات قابل کليم در هر دوره پانزده روزه از سيستم کالا اوراکل به سيستم يونيکس گارانتی انتقال می يابد تا بر اساس آن نسخه جديد تهيه و در اختيار نمايندگيها قرار گيرد.اطلاعات خريد نمايندگي ها نيز به اين سيستم منتقل ميشود.- همچنين اطلاعات پرونده گارانتی خودرو جهت کنترل در سيستم امداد ويژه از سيستم گارانتی در اختيار سيستم کالا اوراکل قرار می گيرد. اطلاعات فراخوانها، آلارم های فنی و مهندسی، کاربرد قطعه در خودرو در هر دوره پانزده روزه انتقال می يابد تا بر اساس آن نسخه جديد تهيه گردد. همچنين اين اطلاعات جهت کنترل اسناد گارانتی مورد استفاده قرار می گيرد. 23اطلاعات خودروهای توليد شده ايران خودرو بصورت روزانه از سيستم فروش ايران خودرو به سيستم گارانتی انتقال می يابد، که در واقع پرونده گارانتی برای خودرو تشکيل می گردد.
اسلاید 15: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها 15اطلاعات بارکدهای ايجاد شده جهت قطعات مورد رديابی که نمايندگيها از بازار آزاد خريداری می نمايند در اين سيستم ايجاد می گردند که در صورتی که کنترل بارکدها عملياتی گردد از اين اطلاعات جهت کنترل صحت شماره بارکد استفاده می گردد. (فعلا با توجه به اينکه کنترل بارکد فعال نمی باشد اين اطلاعات کاربردی ندارد.) اطلاعات خودروهای دوگانه سوز تکميلکاری شده(خودروهايی که هنگام تحويل بدون کيت و مخزن تحويل مشتريان شده اند) از اين سيستم دريافت می گردد که شامل اطلاعات: شماره شاسی، تاريخ تکميلکاری،کيلومتر تکميلکاری می باشد. لازم به ذکر است که بخش گازسوز خودروهای تکميلکاری شده از تاريخ تکميل بمدت يكسال و 30000 کيلومتر دارای گارانتی مستقل از خودرو می باشد. 64هرروز ، پيش نويس کليم های پژو از سيستم گارانتی استخراج و بصورت هفتگي در قالب يک فايل برای شرکت پژو ارسال می گردد. - شركت پژو هرماه ، نتيجه پردازش کليم های ارسالی را در قالب يک فايل ارائه مينمايد و در سيستم ، بر اساس آن مغايرت گيری تعدادی و مبلغی کليم های ارسالی انجام می گيرد.
اسلاید 16: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها - بصورت روزانه پيش نويس کليم رنو از سيستم گارانتی استخراج و پس از تكميل اطلاعات توسط كارشناس كليم در قالب يک فايل کليم براي شركت رنو ارسال ميگردد، تا در سيستم مرکزی آنها ثبت گردد. لازم به ذکر است که پيش نويس کليم رنو در سيستم نمايندگيها ايجاد می شود. - نتيجه پردازش کليم های ارسالی بصورت ماهانه از سوی رنوپارس در قالب يک فايل ارائه می گردد و بر اساس آن در سيستم يونيکس مغايرت گيری تعدادی و مبلغی کليم های ارسالی انجام می گيرد. 78جهت صدور کليم های سوزوکی پيش نويس آن از سيستم گارانتی استخراج می گردد و جهت ثبت در سيستم جداگانه ای ثبت می گردد و براساس آن کليم چاپ و برای شرکت سوزوکی ارسال می گردد.(آمار فعلی: بدليل محدود بودن خودروهای توليدی سوزوکی آمار کليم های آن نيز محدود می باشد.)
اسلاید 17: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها اطلاعات قطعات(شماره فنی، گارانتی پذيری، قيمت، کاربرد قطعه در خودرو)، اطلاعات اجرتها(کد اجرت، زمان استاندارد، گارانتی پذيری، کاربرد اجرت در خودرو)، اطلاعات کدهای ايراد، قطعات قابل رديابی، فراخوان ها، آلارم های مهندسی، شاسی های لغو گارانتی جهت ساخت نسخه جديد سيستم نمايندگيها در دوره های 15 روزه به سرور تستی نمايندگيها انتقال می يابد. نسخه جديد سيستم كه شامل اطلاعات پايه و تغييرات احتمالی در برنامه ها می باشد، روی سرور تستی ساخته می شود و در سايت unix.isaco.ir قرار می گيرد تا نمايندگيها آن را دريافت ونصب نمايند. هر 15 روزيكبار نمايندگي ها، اطلاعات نسخه جديد را دربافت نموده و روی سرور خود بروزرسانی می نمايند. نمايندگي ها بصورت روزانه فايل حاوی اطلاعات گارانتی و وارانتی نمايندگي خودر ا از طريق اينترنت ارسال مينمايند. همچنين برای هر دوره تحويل داغی فايل داغی را نيز به همين روش ارسال می كنند. اطلاعات اسناد وارانتی نمايندگيها به سرور وارانتی انتقال يافته و در بانک اطلاعات وارانتی قرار می گيرد. اطلاعات اسناد گارانتی نمايندگيها به سرور گارانتی انتقال يافته و در بانک اطلاعات گارانتی قرار می گيرد. اين اسناد بصورت اتوماتيک تعيين وضعيت(کنترل حدود 60 مورد ضوابط گارانتی) شده و در صورتی که فاقد خطا باشند به مرحله منتظر تحويل داغی انتقال می يابند، ولی اگر دارای خطا باشند در اين مرحله باقی می مانند تا نمايندگی نسبت به رفع اشکال سند گارانتی اقدام نموده و سند خود را اصلاح و مجددا ارسال کند. 9
اسلاید 18: معاونت فن آوري اطلاعات - مديريت SAP – اداره پشتيباني سيستم هاي SAPنحوه ارتباط سيستم گارانتي با سايرسيستمها 10سيستم Telnet با سيستم گارانتی مرکزی ارتباط برقرار می نمايد و اطلاعات درخواستی نمايندگيها را در اختيار آنها قرار می دهد.11نمايندگيها از طريق سيستم Telnet اطلاعات اسناد گارانتی خود را کنترل می نمايند، در ضمن می توانند پرونده گارانتی خودروها را مشاهده نمايند، همچنين می توانند اطلاعات اسناد تاييد شده را دريافت و در سيستم خود بروزرسانی نمايند و بر اساس آن اقدام به مغايرتگيری اسناد گارانتی نمايند. هر 15 روزيكبار نمايندگي ها، اطلاعات نسخه جديد را دريافت نموده و روی سرور خود بروزرسانی می نمايند.
اسلاید 19: پايان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.