علوم پایه

مدیریت آموزشگاهی در ایران

modiriate_amoozeshgahi_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 15 اسلايد این پاورپوینت در مورد مدیریت آموزشگاهی در ایران حول مدارس سمپاد, نمونه دولتی, شاهد, غیرانتفایی و.. نوشته شده است
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1371 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت آموزشگاهی در ایران”

مدیریت آموزشگاهی در ایران

اسلاید 1: مدیریت اموزشگاهی در ایران(حول محور مدارس؛سمپاد،نمونه دولتی،غیرانتفاعی)

اسلاید 2: انواع مدارس در ایرانغیر دولتی یا غیرانتفاعی: این مدارس تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش است. مدارس غیرانتفاعی با کمک مردم و ضوابط، برنامه ها و دستورالعمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش اداره می شود.فرهنگیان: جزء مدارس خاص هستند که اولویت ثبت نام با فرهنگیان است.شاهد: در دسته مدارس خاص که اولویت ثبت نام با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان است، می باشد.دولتی: مدارس دولتی برای همه عموم و بدون شروط خاصی دانش آموزان خود را اخذ می کنند. این مدارس تحت نظارت مستقیم دولت هستند.نیمه دولتی: مدارسی که توسط سازمان ها یا شهروندان تاسیس و هدایت می شود، اما از سوی دولت باید پذیرش این مدارس صورت گیرد.نمونه دولتی: دانش آموزان در این مدارس از طریق آزمون های ورودی پذیرش می شوند. این مدارس در سراسر کشور نمایندگی دارند. مدارس نمونه دولتی در کنار مدارس شاهد و سمپاد جزء مدارس خاص حساب می شوند.

اسلاید 3: سمپاد چیست؟سازمان ملی پرورش استعداد درخشان که به اختصار به آن سمپاد می گویند.اما در زبان عامه به موسسه تیزهوشان معروف است.این سازمان دارای مدرسه های دخترانه و پسرانه متوسطه در دوره اول و دوم است.سمپاد دانش آموزان خود را از طریق آزمون های سراسری در زمینه هوش، دانش ریاضیات و علوم انتخاب می کند.معاونت پرورش استعداد درخشان از معاونت های مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان می باشد.این معاونت برای امور تحصیلی دانش آموزان با بهره هوشی بالا و مستعد در زمینه های علمی تاسیس شده است.

اسلاید 4: مدارس تیزهوشان چگونه مدارسی هستند؟ مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که سطح تمام برنامه های آموزشی و پرورشی در این مدارس بالاتر از مدارس عادی است.

اسلاید 5: ویژگی های مدارس تیزهوشان:1- در مدارس تیزهوشان ساعت درسی همانند مدارس دیگر 30 ساعت در هفته است.2- مدارس تیزهوشان در کنار آموزش هایی که می دهد در انتشار کتب مکمل در دروس ریاضیات، ادبیات و علوم و …فعالیت دارد.3- در طول سال تحصیلی دو آزمون پیشرفت تحصیلی از دانش آموزان این مدارس سمپاد به صورت متمرکز کشوری گرفته می شود.4- برای تحصیل در این مدارس دانش آموزان گزینش می شوند.5- کادر اداری و آموزشی نیز گزینش می شوند.6- از نظر مالی خودکفا هستند و منبع درآمد آنها از طریق حق الثبت و …. تامین می شود.

اسلاید 6: تفاوت مدارس تیزهوشان با مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعیاین مدارس  شرایط  خاصی  را برای ثبت نام دانش آموزان و پذیرش آنها دارند.درست است که اسامی آنها متفاوت است اما محتوای آموزشی آنها یکی است چون منابع آموزشی همه ی آنها یکی می باشد.تنها تفاوتی که این مدارس با هم دارند تفاوت در میزان حجم تکالیف درسی، شیوه های آموزشی و تدریس و برنامه آموزشی متفاوت است.مثلا در یک مدرسه  برای دانش آموزان به صورت ماهانه آزمون برگزار می کنند، در مدرسه ای دیگر بجای یک کتاب چندین کتاب آموزشی تدریس می شود.خلاصه دانش آموزان اینگونه مدارس وقت سرخاراندن هم ندارند.چون تا دلشان بخواهد کلاس های آموزشی ویژه، کلاس های اضافه و فوق برنامه ها

اسلاید 7: مزایای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی: – در این مدارس به دانش آموزان با توانایی و هوش بالاتر توجه بیشتری می شود.– از هدر رفتن استعداد های درخشان دانش آموزان تا حدی جلوگیری می شود.– این مدارس در شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت های بسیار موثر هستند.– دانش آموزان هر کشوری دارای سطح فکری و توانایی ذهنی متفاوتی هستند. اگر دو دانش آموز با سطح فکری متفاوت در یک مدرسه و در کنار هم قرار بگیرند، موجب می شود دانش آموزانی که دارای سطح هوشی پایین هستند دچار افسردگی شوند. همچنین دانش آموزان با ضریب هوشی بالا در کنار دانش آموزان متوسط و ضعیف ناامید و خسته می شوند.

اسلاید 8: باید صورت سوال را تغییر بدهیم و بپرسیم که چه دانش آموزی با چه خصوصیتی بهتر است در کدام یک از این مدارس تحصیل کند؟بطور مثال، دانش آموزان خونسردی که با مسائل خیلی راحت برخورد می کنند یا دانش آموزانی که خیلی استرسی هستند برای تحصیل در این مدارس مناسب نیستند.مثلا دانش آموزی که تکالیف درسی خود را به موقع انجام نمی دهد چطور می تواند علاوه بر کتاب های درسی، کتاب های کمکی که سطح آن از سطح کتابهای درسی بالاتر است را بخواند؟والدینی که بدون در نظر گرفتن خصوصیات و استعداد فرزند خود اصرار به ثبت نام در اینگونه مدارس دارند، در اغلب موارد جز استرس، فشار روانی که بر کودک و والدین او پیش می آید، پیامد دیگری ندارد.پس اگر فرزند شما این ویژگی هایی که در ادامه ذکر می کنیم داشته باشد از ثبت نام او در این مدارس جلوگیری شود:1- اگر فرزند شما بیش از حد مضطرب است.2- اگر فرزند شما بیش از حد منضبط است و برای انجام تکالیف درسی خود، استرس شدید دارد.3- اگر فرزند شما دارای روحیه خونسرد و بی خیالی است.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید