صفحه 1:
به نام خدا
مدیریت
صفحه 2:
ابید توسط ار و ص سان ترجه ار سس کر
ed non ی II
مخالفت ناسا زگاری شرایطی رایه وجود می آورد 0008 را مشخص می کند.
* بنابراین تعارض فرایندی تعریف کرد که هنگامی که از طرف
یط ما از ان سا
ose ase ip clare cece eee ۹
* اهداف متناقض.تفاوت در تفسیر واقعیت ها.نبود توافق براساس
انتظارات رفتاری و موارد مشابه .
صفحه 3:
نقش تعارض و تضاد در كروه و سازمان تيز اختلاف نظر و تشاد وجود درد
ر يكى از مكتب هاى فكرى كفته ميشه كه از تعارض بايد خوددارى كرد
1[111101122أ2101ط2ظ
تكرش این دیدگاه در دمههای 1650 4 alga AF كروة برجت
دیدگاه رویط نسانی. لام نبايد بد باشد در جهت خلق نيروى متبت در عملکرد كروه .اثريخشى كروه دا
ديدكاه تعاملى سهم اصلى اين ديدكاه رهبران كروه را تشويق مى كند تا سطح معينى از تعارض در گروه حقظ کنند که خلاق
.پویا و منتقد نسبت به خود نگه دارند
تحولات اندیشه ی
تعارض
ا ل ل ۱
تعارض يك عامل مخرب و زيان بار است واين به علت نبود روابط مناسب و نبود اعتماد بين افراد و نيز كوتاهى و بى توجهى
مدیران در يرابر نياز هاى كاركنان بوده
ES
-12ا 2 رول
cue لتلا م كن جد تارش زکرم ند له شم وس ممع تب ييه
oth,
ا ل es eee
صفحه 4:
دیدگاه تعاملی نمی گوید همه ی تعارضات خوب بوده برخی از تعارضات از هدف گروه حمایت می کنند.
موجب بهبود عملكرد كروه مى شود كه اين تعارض سازنده است
Se Onl 59 نخارص «نخارص وخليقة
Be. Lee sae
_ تعارض ارتباطی بر روی روابط بين فردى متمركز است. مخرب بودن اين
تعارض :به اختلاف و خصومت بين فردى ناسازكارى شخصيتى و درك
صفحه 5:
ایند تعارض
ادراك و مخالفت لامك
نتيجه رفتار شخصى سازى بالقوه ا
صفحه 6:
onl ole
:مخالفت های بالقوه ۰
۰ وجود شرایطی که فرصت های را براى بروز تعارض ايجاد مى كند اين فرصت لزوما به تعارض منجر نمی شود *
اما وجود يكى از آنها عوامل و يا منايع تعارض به حساب مى آيند
و به سه دسته كلى ارتباطات . ساختار و متغيير هاى شخصى
ارتباطات : نيروهاى متضادى است كه از سوتفاهم ها ست
.دشوارى معنا شناختى
سروصدا های که در کانال ارتباطات وجود دارند
. تصورات غلط ما که ارتباطات ضعیف عاملی برای تعارض است
مدت زمان صرف ارتباط که نتیجه غیر معقولی است و تنها منبع همهی تعارضات نیست
صفحه 7:
ای راعتتي
هو ه ه ه
ساختار : متغيير هاى مانند اندزه میزان تکراری بودن کار .جلو گیری از دانش تکراری و استاندار ای موجود در وظایف شغلی
ee وليستكى عيان كروه ها استء
اتحقيقات در اين زمينه اندازه و تخصصى بودن كار عوامل تعارض را به وجود مى آورد
های شخصی : سیستم ارزشی فرد و ویژگی های تفاوت های شخصیتی . اقرادی که به شدت خود کامه و خود رای هستند منجر به تعارض
a ae
تعارض اجتماعی (آزادی مطلوبیت ۰ سخت کوشی عزت نفس صداقت فرمانبرداری و برابری ) متفاوتند. مانند تعصب ثارضایتی در مورد OB AB
در گروه و پاداش مناسب برای افراد
قضاوت در برهمفید بودن کتاب
ادراک تعارض
رفتار
صفحه 8:
ربرد های
برای
مدیران
بسیاری از اقراد :تعارض را به عملكرد ضعيف كروهى و سازمائى مى دائند كه
ازمان سازنده و با مخرب باشد
تعارض می تواند برای گروه با
تباید قرض كنيم كه بايد حل مسئله تعارض يك راه حل قابل اطمینانی وجود دار
ویاید عمل سریع صورت بگیرد.اقدامات غیر معمولی (کاهش هزینه ها .اعمال قوانین و مقرارت.
9
در اين حالت رقابتى بيش مى يد .وضع اضطرارى .
ee و 110 ياي شاد طثيد كه حى با شماست عر صنورت عواجه با فرادى كد رفار قير رفوي لو لل للد
در اين موارد حالت همكارى است .يافتن يك راه حل فراكير .هدف يادكيرى است .و هنكامى كه فرد بخواهد نسبت به توافق نظر عمومى نوعى تعهد إيجاد كند .و
hess eis by hoe!
در این موارد از تعارض اجتناب شود که :مسئله مهمی پیش رو است و احتمال جلب رضایت دیگری وجود ندرد و جنبه های مخرب بلقوه ی آن بیش تر از منافع
حاصل از ره حل مورد توا
سازش جنگامی که فرد در یبد رهش نلدرست و بخواهد ه مقمیت بهتری دمنت یبد و اهمیت مسئله بری دیگرن زد باشد عدف جلب:
فزایش همکاری است بخواهيم اعتبر اجتماعی و جلوی ضور را بگیریم
صفحه 9:
مبانی رفتار سازمانی/تالیف استیون پی
.موسسه کتاب مهربان نشر,۱۳۸۸
سپاس از توجه شما
