کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت تولید و عملیات

modiriyate_tolid_va_amaliyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت تولید و عملیات”

مدیریت تولید و عملیات

اسلاید 1: مديريت توليد و عملياتموسسه آموزش عالي آزاد مديريت و فناورياحسان جوانمرديبه نام خداوند جان و خرد

اسلاید 2: مديريت توليد و عملياتمنابع:مدیریت کارخانه، دکتر سید حسینیطرح ریزی واحدهای صنعتی، جیمز اپلطرح ریزی واحدهای صنعتی و جریان مواد، هادی فرقانیطرح ریزی واحدهای صنعتی، دکتر آصف وزیریمدیریت تولید و عملیات، دکتر علی محمدیمدیریت تولید و عملیات، دکتر الوانی

اسلاید 3: پل ارتباطیوب سایت: Ejavanmardi.irایمیل:Javanmardi.ehsan@gmail.com

اسلاید 4: فصل اولمقدمه

اسلاید 5: توليد؟

اسلاید 6: عمليات؟

اسلاید 7: مديريت؟

اسلاید 8: مديريت عمليات(Operation Management)طراحي، اجرا و نظارت بر سيستم هاي سازماني با استفاده از روشهايي چون تجزيه و تحليل جريان كار، برنامه ريزي توليد، كنترل موجودي و كنترل جامع كيفيت به منظور نزديك كردن فعاليت هاي مؤسسه با نيازهاي بازار.

اسلاید 9: مديريت توليد و عملياتبه مجموعه اي از فعاليتها اطلاق مي شود كه منابع در دسترس را به كالا و خدمات تبديل مي نمايد.

اسلاید 10: جايگاه توليد و عمليات در سازمان :OrganizationFinanceOperationsMarketingOperationsFinanceMarketing

اسلاید 11: خدمات؟

اسلاید 12: سهم نيروي انساني شاغل در صنعت و خدمت :

اسلاید 13: TeachingLawn mowingSteel production Automobile fabricationHome remodeling Retail salesAuto RepairAppliance repairMaid ServiceManual car washHigh percentage goodsLow percentage serviceLow percentage goodsHigh percentage serviceطيف كالا و خدمت :

اسلاید 14: Inputs Land Labor CapitalTransformation/Conversion processOutputs Goods ServicesControlFeedbackFeedbackFeedbackValue addedسازمان به مثابه يك سيستم:

اسلاید 15: سير تحولات مديريت :

اسلاید 16: سير تحولات مديريت(ادامه) :

اسلاید 17: مدير عملياتي؟

اسلاید 18: وظايف مدير عملياتي :سيستم عمليات را شناخته و به طريقي آن را به كار گيرد كه حداكثر نتيجه از منابع و امكانات سازمان حاصل شود.مسؤوليت عمليات تغيير و تبديل ورودي به خروجي را بر عهده دارد.وظايف اصلي مديريت شامل برنامه ريزي براي تعيين اهداف آتي، انجام پيش بيني هاي لازم، سازماندهي فعاليت ها، كنترل و نظارت به منظور اطمينان يافتن از تحقق هدفها و ايفاي نقش استراتژيك را عهده دار مي باشد.

اسلاید 19: Products & servicesPlanning–Capacity–Location––Make or buy–Layout–Projects–SchedulingControlling/Improving–Inventory–QualityOrganizing–Degree of centralization–Process selectionStaffing–Hiring/laying off–Use of OvertimeDirecting–Incentive plans–Issuance of work orders–Job assignments–Costs–Productivityوظايف مدير عملياتي :

اسلاید 20: Key Decisions of Operations Managers WhatWhat resources/what amountsWhenNeeded/scheduled/orderedWhereWork to be doneHowDesignedWhoTo do the work

اسلاید 21: OperationsExamplesGoods ProducingFarming, mining, construction,manufacturing, power generationStorage/TransportationWarehousing, trucking, mailservice, moving, taxis, buses,hotels, airlinesExchangeRetailing, wholesaling, banking,renting, leasing, library, loansEntertainmentFilms, radio and television,concerts, recordingCommunicationNewspapers, radio and televisionnewscasts, telephone, satellitesانواع عمليات :

اسلاید 22: فصل دومآشنايي با سيستم‌هاي توليدي

اسلاید 23: فرآیند ایجاد یک واحد صنعتیبررسی بازار:مطالعه ی میزان تقاضای بازار و خواسته های مشتریانپیش بینی فروشمکان یابی واحد صنعتی:بازار فروش، مواد اولیه و راه های ارتباطی و . . .ارزیابی مالی و اقتصادی طرحطراحی محصول:طراحی مشخصات و تهیه نقشه های فنی

اسلاید 24: فرآیند ایجاد یک واحد صنعتیطراحی فرآیند:طراحی چگونگی تولید محصولطراحی عملیات:تعیین دقیق منابع موردنیاز اعم از ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی و شرح وظایف چگونگی عملیات هر ایستگاه کاریطراحی واحد صنعتی (کارخانه):مرحله ی اصلی (با پیش نیازهایی ازمراحل 5 و 6 و 7)طراحی تجهیزات:این بند در کشورهای جهان سوم که عمدتاً به صورت تحت لیسانس هستند لازم نیست.طراحی ساختمان ها:مهندسی عمران

اسلاید 25: فرآیند ایجاد یک واحد صنعتیتأمین بودجهتدارکات :شامل مواد و مصالح ساختمانی، ماشین آلات و ابزارآلات و همچنین نیروی انسانیعملیات اجراییتولید و بهره برداریانبارداری محصولات نهاییتوزیعبازاریابی و فروشدریافت بازخورد از مشتریان و تحلیل آنها

اسلاید 26: كليد طراحي كارخانه[ PQRST ]آقاي Muther پنج عامل زير را به عنوان كليدي در جهت مسئله طراحي كارخانه ارائه نموده است:محصول (produet) چه چيزي قرار است توليد شود؟مقدار (quantity) چه مقداري از هر يك از اقلام بايد توليد شودروش توليد (routing)محصول چگونه ساخته مي شود؟)فرآيند عمليات و ترتيب عمليات(خدمات پشتيباني (supporting service) چه ماشين آلات و تجهيزاتي به كار گرفته مي شوند؟زمان (time) چه وقت محصول بايد توليد شود؟

اسلاید 27: انواع روش های توليدمحصولی (خط تولید)فرآیندی (کارگاهی- job shop)ثبات محل یا پروژه ای براساس تکنولوژی گروهی (سلولی)توليد نابتوليد چابك

اسلاید 28: توليد محصولیماشین ها با توجه به عملیات هایی که برای ساخت محصول لازم است پشت سر هم قرار می گیرندچه زمانی استفاده می شود؟حجم تولید بالاتنوع تولید کموقتي كه طرح محصول و قطعات آن استاندارد و يكسان باشد.وقتي كه ميزان توليد ثابت و يكنواخت باشد.

اسلاید 29:

اسلاید 30: استقرار فرآیندی (کارگاهی)براساس نوع ماشین آلات تقسیم بندی صورت می گیرد.در اين روش كليه ي عمليات مشابه در يك محل انجام ميگيرد.

اسلاید 31: موارد استفادهتنوع تولید زیادحجم تولید کم و يا نوسان داشته باشدزمان انجام عملیات متغیرماشين آلات گران قيمت و سنگين باشد و حركت دادن آنها ممكن نباشد.

اسلاید 32:

اسلاید 33: استقرار براساس ثبات محلدر این روش تمام عملیات ها توسط یک یا گروهی کارگر انجام شده و مواد و قطعات در يك محل ثابت قرار دارند و از محلي به محل ديگر منتقل نميشوند بلكه ماشين آلات و تجهيزات به آنجا آورده ميشوند، مانند كشتي سازي.موارد مورد استفاده: ماشين آلات ساده باشد. هزينه حمل و نقل محصول زياد باشد. قطعاتي كه محصول از آنها تشكيل شده زياد نباشد.

اسلاید 34: روش استقرار گروهی (سلولی) Group technologyتقسیم بندی براساس شباهت میان قطعات انجام می شود در حالی که در job shop شباهت ها ی ماشین آلات مبنای تقسیم بندی بود.مثلاً قطعاتی که از هر لحاظی مثل اندازه یا روش تولید یا جنس یا... مشابه هستند در یک سلول قرار می گیرند و برای هر خانواده یا گروه یک شبه خط تولید دورن سلول ایجاد می شود.

اسلاید 35:

اسلاید 36: در واقع ترکیبی از خط تولید و روش کارگاهی است. استفاده از استقرار محصولی در سیستم استقرار کارگاهی

اسلاید 37:

اسلاید 38: حذف ضايعاتعيوب صفراستفاده از JITتيم هاي چند منظورهکاهش لايه هاي سازمانيرهبري تيميسيستمهاي اطلاعاتي عموديبهبود مستمرسيستم كششي توليدمشخصه های توليد ناب:

اسلاید 39: كيفيت بالاي محصول و ساخت براساس پسند مشتريبسيج استعدادها و توانايي هاي اصليقابليت ارتقا در محصولاتپاسخگويي به جامعه و مسائل محيطيتلفيق تكنولوژي هاي مختلفپاسخ به تغييرات و عدم اطمينان هاادغام درون سازماني و برون سازمانيمشخصه های توليد چابك:

اسلاید 40: فصل سومطراحی محصول و فرآیند تولید آن

اسلاید 41: تعریف طراحی محصولفرآیندی که با تعریف دقیق محصول و عملکردها و کاربردهای آن به تعیین خصوصیات کلی و جزئی محصول پرداخته و طی آن با رعایت خواسته های مشتری و استاندارها و با توجه به توجیه اقتصادی تولید محصول به تهیه نقشه های فنی و نمونه اولیه محصول منجر می شود.خواسته های مشتری:الزام آورعملکردیانگیزشی

اسلاید 42: نياز هاي مشترياناساسي (الزام آور)عملكرديانگيزشي

اسلاید 43: پیش نیازهای طراحی محصول:مطالعات امکان سنجیپیش بینی فروش و تقاضاارزیابی مالی و اقتصادی طرح

اسلاید 44: در واقع این مرحله شناخت محصول استشناخت بازار مصرفکاربرد محصولفرمول و نقشه های فنی و روش ساختمواد اولیهشناخت سازمان های حمایت کننده کالای مشابهتقاضای محصولکیفیت محصول

اسلاید 45: شناخت دوره ی عمر محصولهر محصولی یک روز متولد و روزی می میرد

اسلاید 46: معرفیدر این دوره کسی از محصول شناخت ندارد و رغبتی هم برای خرید ندارد.در این مرحله بسیاری با شکست مواجه می شوند.شرکت به خرده فروشان تخفیف می دهد و تبلیغات زیاد مورد نیاز است.در این مرحله حتی شاید شرکت ضرر بدهد.خرده فروشان تا حد امکان از خرید و انبار کردن محصول خودداری می کنند.نقش مهندسان کارخانه اینجا معلوم می شود.

اسلاید 47: رشدهدف در این مرحله افزایش حجم توزیع در بازار و جلب اعتماد است.در این مرحله مشتریان محصول را آزمایش می کنند و در صورت کیفیت مشتری دائم می شوند.Delay داریم در اين مرحله فروشنده قيمت كالا را كمي بالا مي كشد. در مرحله ی معرفی قیمت را تا جایی که حداقل ضرر را داشته باشیم پایین می آوریم. اما در مرحله رشد قیمت باید حداقل هزینه را پوشش دهد.در این مرحله به هیچ عنوان نباید کمبود به وجود آید.در مراحل تولد (معرفی) و رشد نباید توقع سود داشت.

اسلاید 48: بلوغ:در اين مرحله نرخ رشد كل بازار رو به كاهش مي نهد.نقش کیفیت محصول تعیین کننده است.افزایش هزینه های بازاریابی  در این دوره رقابت کاملاً محسوس است و باید قیمت ها شکسته شود.ارائه محصول جدید: به محض مشاهده کاهش سود شرکت باید به دنبال تحقق به تولید محصول جدید برود.شرکت های رقیب در این مرحله محصولشان به بازار می رسد.شركت بايد به دنبال تحقيق و توسعه در محصول باشد.نقش اساسی را بازار یابی ایفا می کند.

اسلاید 49: اشباع:(در این مرحله حداکثر تقاضا را داریم) اما حداکثر سود را نداریم.در این مرحله عرضه > تقاضافروش شرکت اصلی به دلیل وجود رقبا کم می شود.رقابت بر سر کیفیت، قیمت و بازاریابی است.توليد كننده در اين مرحله بايد به فكر ايجاد تنوع و تغيير در محصول باشد

اسلاید 50: نزول:تقاضا و فروش با سرعت زیادی کاهش می یابد.ممکن است کالاهای جدید نیاز مشتریان را برآورده نسازد  حمایت از محصول بستگی به تثبیت هزینه ها دارد.نقش حسابداری صنعتی برای صرفه جویی در هزینه ها مهم است.

اسلاید 51: مرگ:کاهش تقاضا به گونه ای می شود که دیگر تولید محصول از توجیه اقتصادی برخوردار نیست.دلایل: ورود تکنولوژی جدید، تغییر سلیقه مشتری، فرهنگ مشتری، رقبا و . . .

اسلاید 52: مهندسی محصولفعالیتی است به منظور طراحی یا تجدید طراحی محصول با اهداف:برآورده کردن نیاز مشتریاقتصادی بودنکیفیتمثلاً:رفع خطاهای احتمالی در طراحی اولیه بررسی ابعاد محصول  کیفیت و نیاز مشتری تعیین ظرفیت محصول و تعداد قابل قبول برای تولید  اقتصادیمشکلات و هزینه های اضافی برای برخی مشخصات خاص محصول  اقتصادی

اسلاید 53: مراحل طراحی محصول

اسلاید 54: آنالیز ارزشاز مراحل طراحی محصول  قبل از مرحله ی ساخت انجام می شود.ارزیابی محصول با هدف: کاهش هزینه ها (ارزان تر کردن) افزایش کیفیتهدف  تولید محصول ارزان تر و با کیفیت ترجایگزینی مواد اولیهتغییر در روش تولید.

اسلاید 55: امكان استفاده از مواد اوليه ارزانتر بكارگيري روش بهتر جهت توليد محصولتغييراتامكان حذف تلرانس هاي اضافيطراحي قطعات بمنظور ساده شدن مونتاژكاهش كيفيت باتوجه به مکانتغيير جنس قطعات بدون نياز به كيفيت بالا

اسلاید 56: چه قطعاتی بهتر است خریداری شوند؟قطعات استاندارد: پیچ، مهره، میخ، واشر و . . . قطعاتی که تکنولوژی ساخت آنها در دسترس ما نیست.قطعاتی که فرآیند ساخت آنها کلاً با فرآیند ساخت کارخانه متفاوت هستند. قطعاتی که دیگر شرکت ها تخصص بالاتری در تولید آنها دارند.قطعاتی که دیگر شرکت ها آن ها را با مقیاس بالا و در نتیجه ارزان تر تولید می کنند.

اسلاید 57: چه قطعاتی بهتر است تولید شوند؟قطعاتی که تولید آنها باعث بالا رفتن تکنولوژی می شود. تولید این قطعات باعث می شوند که در آینده به شرکتی قدرتمند در آن زمینه تبدیل شویم.قطعاتی که واگذار کردن تولید آن به خارج از کارخانه باعث لو رفتن اطلاعات محرمانه شود. قطعاتی که براساس سیاست های دولت تولید آنها الزامی است.

اسلاید 58: تصمیم گیری در قبال خرید یا تولید بر اساس تکنولوژی محصول

اسلاید 59: فصل چهارمانتخاب محل و طراحي كارخانه

اسلاید 60: عوامل موثر بر تصميمات مكان يابيجو كاري و نيروي كار مناسبنزديكي به بازارهاي مصرف كيفيت زندگينزديكي به عرضه كنندگاننزديكي به تاسيسات اصلي شركت امکانات آب، برق، تلفنهزينه هاي ساخت و ساز، وجود شيوهای چندگانه حمل و نقل، هزينه هاي جابه جايي مواد و نيروي انساني بين كارخانه ها، هزينه هاي بيمه، مقررات محلي (كنترل آلودگي صدا) معافیت های مختلف

اسلاید 61: انتخاب محل كارخانهAHPدرخت تصمیم

اسلاید 62: فصل پنجممدل های پیش بینی

اسلاید 63: در زندگي روزانه خود بارها شاهد بوده ايم که براي خريد کالاي خاصي به يک فروشگاه مراجعه کرده اما فروشنده اظهار کرده که آن کالا تمام شده است. يا براي صرف غذاي خاصي به رستوراني رفته‌ايم اما آن غذا تمام شده است. چرا؟

اسلاید 64: پیش بینیکمیمدل‌هاي سري زماني مدل‌هاي علّي (سببي).کیفی

اسلاید 65: روش های کیفی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید