مدیریت خرید
اسلاید 1: نام دانشجو:عنوان:مدیریت خرید و برنامه ریزی خرید کالا
اسلاید 2: امروزه با رشد تکنولوژی، به ویژه در زمینه تکنولوژی اطلاعات، ماهیت عرضه وخرید به سرعت در حال تغییر است و جامعه و سازمانها به صورت روزافزون تأثیر رقابتهای شدید، فعالیتهای تجاری جدید، کیفیت، طراحی محصول و فرایندها، تمرکز و غیر متمرکز بودن، نوآوری، اطمینان از عرضه بلندمدت محصول و ... را مشاهده می کند.چنین ارتباط هایی هنگامی اهمیت خود را بیشتر نمایان خواهد کرد که بدانیم بخش خرید و تدارکات نقش رابط وواسطه معتبری بین ارکان داخلی یک سازمان با بسیاری از مراکز خارج از سازمانی را نیز ایفا می کند.مقدمه
اسلاید 3: مروری گذرا بر فعالیت های سازمانهای مختلف نشان می دهد اکثر این سازمانها، خرید با قیمت و شرایط مناسب بعنوان ابزار اصلی برای کسب کیفیت خدمات خود، تأکید ویژه دارند، حال آنکه خیلی از شرکتها و سازمانهای موفق در کنار اهداف و مأموریت های خود، نگاه دقیق و تیزبینانه ای به بازارهای خرید مواد و تجهیزات مورد نیاز خود دارند تا جایی که بعضاً دیده می شود یکی از مهمترین عامل برتری و مزیت نسبی برخی سازمانها برنامه ریزی و سیستم های مناسب خرید آنها می باشد.بعبارت دیگر کنترل هزینه ها، خرید موفقیت آمیز، منابع مالی سازمان و کسب رضایت مشتریان، همگی مستلزم بکارگیری یک سیستم خرید و تدارکات کارآمد می باشد. لذا مسئولیت مدیران خرید از حالت فرعی و از نوع واحدی، که عمده وظایف آن اجرای سفارشات و درخواست های سازمان با شد، به شبکه گسترده ای از فعالیت ها و ارتباطات در سیستم مدیریت استراتژیک سازمان تبدیل شده است.تصمیم به خرید
اسلاید 4: - تعیین نیازهای سازمان و فهرست کالاها - تعیین بودجه خرید - تنظیم شناسنامه ماشین آلات و فهرست قطعات یدکی - سیاست خرید یا ساخت - خرید ماشین آلات جدید یا دست دوم ویا اجاره - طبقه بندی و اولویت بندی خرید - پیش بینی و برآورد مقدار مصرف هر یک از کالاها در دوره زمانی مشخص - تعیین درجه کیفیت و مشخصات کالاها - شناسایی منابع تامین کالاها - بررسی قیمتها در سطح بازارهای بین المللی و داخلی - و ........ برنامه ریزی خرید
اسلاید 5: - به چه کالایی نیاز داریم؟ - این کالا با چه مارک و مشخصاتی باشد ؟ - از هر قلم کالا چه مقدار احتیاج داریم؟ - این کالا ها را از کجا خریداری نمائیم؟ - چه فضایی و در چه زمانی برای کالا در نظر بگیریم؟منظور از طراحی وبرنامه ریزی خرید چیست؟
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.