صفحه 1:
Pig saa Sp a Face Se a

صفحه 2:
مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت» زیرساخت ها و چالش ها فریده عصاره استاد و مدير قطب علمى مديريت دانش بمناسبت هفته يزوهش 41996 9 آذرماه 4996 8 سر نیرت داش در دنشگا: سیت, زیرساخت هار چاش ها

صفحه 3:
Ole pale la hd aly قطب‌های علمی در جهان به عنوان: یکی از مهمترین عوامل محرك توسعه کشورها در قرن بیست و یکم» شناخته شده است که همچون موتورهای محرك توسعه «در تعامل نزديك با نهادهای مولد فکر و ۳ ) بوده و در واقع اين دو در ‎SUS‏ ‏هم و مکمل یکدیگرند. سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 4:
زر فاق قاب دق لب قظب‌هاي علمي دز قیاس با اسلاف خود: يعتي نهادهاي پزوهشي, :علاوج یز دازا بودن تقاط قوب آنان» ازمشخص‌هايي بر خوردان هشتد که موجب امثيار اها الا مي‌شود. از آن جمله معماري إنعطاف يزير و ساختار معطوف به روابط دموکراتيك (همکاری وبکار برخورداري از ويزكي ۷۵56 اهع نک كه در حوزه تحقيقات علمي از آن با عنوان «انبوهي ضروري و موثر براي بقاء و رشد» ياد ميشود. ‎culled‏ بين رشتهايي و جند رشتهايي ‏استقلال عمل واحدها ‏امکان اعمال موثرکنترل کیفیت ‎bul‏ با ضنعت, اقتضاد و عیطه عمومي ‏تربیت نیروهای انساني ویژه ‏برخورداری ازسرمایه اجتماعي ‏نگاه آینده‌اندیشانه به مسایل اساسی ‏برخورداری از ارتباطات قوی * برخورداري از حمایت بح" ‎ ‎

صفحه 5:
عناص منهومى قطب هاي علمي كشور عناصر مفهومى قطب علمى قابت كيفيت دانش نوآوری رقاب ریت دش در دفشگد: ات زیرسخت ماو جل

صفحه 6:
تعریف قطب علمي در دوره اول ل سيا قطب علمى مركز ايجاد مزيت يا برترى در يك زمينه علمى است كه با نوآورى و توليد دانش و فناورى در جهت دستيابى به كيفيت بالاتر تلاش ميكند. 8 مس یرت دقش برد ليت بساحت او جف ها

صفحه 7:
قطب علمی نهادی متشکل از گروهی از اعضای هیأت علمی در یک موّسسه با توان علمی بالاست که با برتری نسبی در یک زمینه علمی - تخصصی در علوم بنیادی یا کاربردی شناخته می شود و از طریق تمرکز بخشیدن به فعالیتهای خود در آن زمینه, برای دستیابی به کیفیت برتر علمی در سطح ملى. منطقه ای یابین المللی و پلسخگویی به نیازهای اساسی کشور تلاش ی اکند. سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 8:
ترکیب شورای قطب‌های علمی در آیین نامه جديد وزير علوم. تحقيقات و فناورى (رئيس شورا)؛ معاون بزوهشى وزارت؛ (نايب رئيس)؛ معاون آموزشى وزارت معاون فناورى وزارت؛ معاون طرح و توسعه وزارت؛ معاون يزوهشى فرهنكستان علوم جمهورى اسلامى ايران؛ شش نفر از اعضاى هيأت علمى برجسته كشور؛ دبير شورا. ‎fe‏ مديريت داش در داتشاكاة اصيث: زيرسلخت هاو جاش ها ‎

صفحه 9:
اختیارات شورای قطبهای علمی ۴ سیاستگذاری در زمینه ایجاد. توسعه و یا انحلال قطبهای علمی در کشور؛ ۴ تائید و تصویب ضوابط, شناسایی ارزیابی و حمایت قطبهای علمی؛ ۴ تأیید نهائی صلاحیت قطبهای علمی. سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 10:
0 فرایند صدور مجوز قطب علمی درخواست از سوی موّسسه متقاضی؛ بررسی سابقه و توان علمی موسسه در دبیرخانه؛ بررسی وارزیابی امتیازات علمی اولیه اعضای هسته مرکزی؛ ارزیابی برنامه توسط کمیسیونهای تخصصی:؛ طرح در شورای قطبهای علمی؛ صدور مجوز موافقت اصولی؛ ارزیایی عملکرد در طول سه سال؛ صدور مجوز قطعی, سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 11:
شرايط إيجاد قطب علمن در دورة نوم 2( ‏دارا بودن حداقل ۷ نفر عضو هیات غلمی فعال در یک زمینه علمی - تخصصی‎ Ml ‏رشته ای. میان رشته ای و چندرشته ای برای معرفی به عنوان هسته اولیه ق‎ علمى: دارا بودن برنامه تخصصی منسجم ۰ مدون وهدفمند در زمینه پیشنهادی منطبق نیازهای اساسی و اولویت دار کشور بر اساس تائید کمیسون های تخصصی * برخورداری ازتجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی, کتابخانه و امکانات نرم افزاری و اطلاع‌رسانی لازم برای اجرای برنامه پیشنهادی. ‎a‏ سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها ‎

صفحه 12:
ole Sd sd ‏ممكن توسط‎ Slaypina 9 lhl أيجاد فضای رقابتی سالم برای کسب عنوان قطب علمی بازسازی و نوسازی آزمایشگاههای تحقیقاتی توسعه همکاریهای علمی بین‌المللی برای تحقق اهداف قطب ایجاد بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای «نوآوری» تلاش برای ارتباط موثرتر با بخشهای اقتصادی برای حل معضلات و رفع نیازها فراهم شدن الگوهایی برای اصلاح کار کردی دانشگاهها زمینه‌سازی برای جذب و حفظ نیروهای نخبه و استعدادهای درخشان در دانشگاههل ارائه دستاوردهای تخصصی در هریک از قطبیهای علمی ایجاد بستر همکاری موثر و مفید بین رشته ای و بین دانشگاهی ©« سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 13:
منابع مالی قطبهای علمی ماده 0 - آئینامه برای حمایت مالی از قطب‌هاي علمي کشور اعتبارات اختصاص یافته به وزارت بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه قطبهای علمی به موسسه های وابسته به وزارت ابلاغ می شود و اين مؤسسه ها موظف اند مبالغ اختصاص يافته به هریک از قطبهای علمی را به طور کامل در اختیار آن قطب قرار دهند تا در اجرای برنامه مصوب خود هزینه نمایند. علاوه بر اين» کمکهای مالی مزسسه و درآمدهای حاصل از فعالیتها و خدمات علمی قطب جزو منابع مالی قطبهای علمی محسوب می شوند. سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 14:
مختصري در مورد "قطب علمي مدیریت داتش" هزارة سوم میلادی.< غصر جامعة اطلاغاتق و جامعة دانش مخور ».با تمامی امقیازاتشان کشورهای مختلف یا به جامعة اطلاعاتی تبدیل شده اند یا در لاش جهت رسیدن به أن ‎cue‏ از ویژگیهای جوامع اطلاعاتی: انبوهی اطلاعات است که باعت مشکلات عدیده برای شهروندان و صرف وقت فراوان ذر دسترسی به اطلاعات مفید و مرتبط می شود. نقش حیاتی مدیربت دانش در عصر کنونی: 1 كرد أورى» مدیریت. سازماندهی. تسهیم و به اشتراک گذاری دانش و اشاعة آن دانش دانشكاه شهيد جمران در رسيدن به مت كليه كروههاى علم اطلاعات و دانش شناسى كشور بوده بلكه به هت توهش بر لام پژوهش: ن رشته ای با کلیه پژوهشگران عوزه های مختلف علمی کشو ر نیز می تواند همکاری داشته و ارائه خدمت به نماید. 3 سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 15:
۰ اهم اهداف قطب علمی مدیریت دانش کسب نقش مرجعیت در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی؛ 9 جلوگیری از پراکنده کاری در پژوهش های علمی در اين حوزه؛ سعی در همراه و همکار کردن پژوهشگران علم اطلاعات و دانش شناسی در سازمان هاء منطقه» كشور و سطح بين المللی؛ . سوق دادن پژوهشگران در انجام پروژه های کاربردی و بین رشته ای؛ و ‎S‏ در نهایت تلاش در راهبری پژوهش ها بسوی فناوری. یادآوری: محل اجرای مدیریت دانش معمولا در سازمان هاست. ‏سر میت داش در داشگ یت : زیرسفت مار چا ها ‎

صفحه 16:
دستاوردهای قطب علمی مدیریت دانش ۲ برگزاری همایش ملی سراسری مدیریت دانش در سال 1998 برگزاری کارگاه آموزشی سنجش عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران در جوار همایش سراسری مدیریت دانش در اردیبهشت ماه .998 ©. بركزارى دو كاركاه آموزشى ج121) ج:-8) برای دانشجویان دکتری دانشکده مهندسی علوم آب توسط قطب علمی مدیریت دانش با مشارکت ‎als Bod yale Gel‏ بهره برداری آب آن دانشکده. برگزاری سمینار یکروزه با همکاری قطب علمی مدیریت دانش و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی, 9 تصویب سه عنوان طرح تحقیقاتی با محوریت مدیریت دانش توسط اعضاء هسته قطب علمی مدیریت دانش. .عنوان از آن ها خاتمه یافته است دو سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 17:
دستاوردها ادامه... تالیف و ترجمه دو عنوان کتاب در مدیریت دانش با حمایت قطب علمی مدیریت دانش, ن نامه های دکتری و ارشد به موضوع مدیریت از 19 مورد خاتمه يافته اند و تعدادی هم در مرحله دفاع... برگزاري سه کارگاه علم ستجي () و©) براي اعضاء هيات علمي و يك مورد براي کتابداران دانشگاه 4996 اختصاص فضایی مناسب جهت قطب علمی مدیریت دانش و تهیه تجهیزات لازم... سیر میت دش در دنشگ: ای زیرسنت او چا ها

صفحه 18:

51,000 تومان