مدیریت و رهبری

مدیریت دانش سازمانی مبانی نظری و روش شناختی

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 22 اسلايد علم مدیریت مانند سایرحوزه‌های علوم اجتماعی‌ می‌کوشد با علوم طبیعی رقابت کند. به همین دلیل، خواسته یا ناخواسته، اثبات گرایی به عنوان انگاره غالب و مبنای علوم مدیریت برگزیده شده است. اگرچه این انگاره نه فقط برای علوم اجتماعی بلکه حتی‌ها برای علوم طبیعی نیز محدودیت‌هایی دارد، اما به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون جدا کردن عینیت-ذهنیت، اقناع روابط سببی منطقی میان اشیا، و اقناع عمومیت و تکرارپذیری خود، به پژوهشگران یک روش «علمی» برای درک دنیا ارائه داده است. مبنای این نگرش این است که‌ می‌توانیم «حقایق» عینی و قوانین جهانی در مورد نحوه ارتباط یافتن این حقایق را کشف کنیم. در علم مدیریت سازمان مانند یک ماشین پردازش اطلاعات عمل‌ می‌کند، و به دانشجویان این حوزه نیز گفته‌ می‌شود فرضیات حقیقی را از فرضیات ارزشی جدا کنند تا مدیریت به یک علم تبدیل شود (سایمون، 1945).

mehdi.arabzadeh.yekta

صفحه 1:
۱۳ eee ele ne ‏مبانى نظرى و روش شناختى‎ 1

صفحه 2:
دی م9 106 560۲66۵۲081 813۱660 در قید داكي بیوگرافی: تلوری پرداز سازمانی ژاپنی . لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه واسدا توکیو ۰ فوق لیسانس 148۸ و دکتری مدیریت کسب و کار (d=. knowledge-based management of companies «8 ‏از دانشگاه کالیفرتیا برکلی شناخته شده‎ مدل تولید دانش 5۴01 و متدولوژی اسکرام * اسکرام یک جارجوب توليد نرمافزار از سرى روش هاى تفكر جابك مىباشد. لین روش در سال ۱۹۸۶ توسط هیروتاکا تاکوچی و ایکوجیرو نوناکا به عنوان یک خط مشی جدید برای تولید نرمافزارهای تجاری که بلید قابلیت سرعت در تولید و انعطاف پذیری را داشته باشند. عرضه گردید. اسم اسکرام از یک نوع بازی در فوتبال راکبی آمده است. ۰ ۱۵5/6۲ 50۲۷۳۱ یکت سپیل‌گر میباشد که وظیفه نگهداریو حفظ فرلیند را برعهده دارد. ‎cutbusiness 3. Stakeholders,iis ss. 5s Product Owner *‏ ‎llee slab al acs ASA L Ny gens ASI CFOSS-FUNCLION 25,5. jlcgae Team Member ۰‏ حليال طرلحين پیادهس ای تسستو... را لنجام میع‌هند. اتعريف هر نوع نقش يا سمت به جز سه نقش گفته شده در اسکرام ممنوع است. به عنوان مثال اعضای تیم نمی‌توانند سمت‌های متفاوتی داشته باشند. ‎

صفحه 3:
انقلاب دانش: Balariced:scoretard slide Ooo ‏مش سس نی‎ بيشتر بر منلبع انسانى؛ به ویژه در زمينة به اشتراک گذاری دانش و بهترين شكل ممكن مورد استفاده قرار دهند. همجنين تأكيد و تو فرهنگ سازمانی مورد توجه ویژه ای قرار گرفت. http:// www.kmworld.com/Articles/Editorial/Features/KMW orld-100-Companies-That-Matter-in-Knowledge-Man agement-2018-123291.aspx شاخصه های ارزیابی: * قابلیت ها * موفقیت ها ‎Seo ak‏ ‎COMPANIES‏ * خلاقیت و نوآوری ‎That Matter in Knowledge Management‏ 2018 * اذعان این سازمان به اينکه در سال اخیر جهش بسیار بزرگی در تولید دانش در سطح سازمان ها بوجود آمده است معرفی عملیاتی فناوری های چون هوش مصتوعی و دستیارهای دیجیتال به شدت مرزهای تولید علم و دانش را جابجا کرده است.

صفحه 4:
ا مدیریت دانش: مك ع سرت انس عد سس :9 0182 101.511 0,5601169 506 8213 در آمريكا ديده مىشوند. دراكر و استراسمن بر اهميت فزآيندة اطلاعات و دانش آشكار ( عينى ) ۰ به عنوان منلبع مهم سازمانى. تأكيد كردند و بيتر سنگه بر سازمانهاى يادكيرنده به عنوان بُعد فرهنكى مديريت دانش تمركز داشت. *_ در دهه ۱۹۶۰ پیتر دراکر, اولین کسی بود که از مفهوم کارکنان علمی و «جامعه علمی » استفاده كرد. او بعدها اظهار داشت دلنش, تنها منبع معنادار برای فعالیت های سازمانی است. دیدگاه های دراکر نقش بسزایی در بررسی نحوه ایجاد داش و ارزیابی فرآیندها و ساز و کارهای ذیربط داشته اند.نوناکا خاطرنشان می سازد که فن آوری اطلاعات کافی نیست و تجارب انسانی و دانش ضمنی نقش بسیار مهمی در تولید دانش جدید دارند. نهایت نوناکا بر اهمیت وجود مدیریت میانی در سازمان ها تأکید می کند. * بنارلین.ایده های نوناک به بخشی مهم از بدنه تفکر مدیریت علمی تبديل شد شايد بتوان كفت وسیع‌ترین کار تحقیقانی در مدیریت دانش تا امروز در سال ۱۹۹۹ توسط نانوکا و تاکوچی با نام «چگونه شرکت‌های ژاپنی نوآوری و پویایی را به وجود می‌آورند؟» ضورت پذیرفته است. نهلیت اینکه مدیریت دلنش به وجود آمده است تا جایگاه خود راب رل راه حل‌هلی متنوع و متفاوت در عقابل مفاهیم مدیریت کیفیت جامع و مهندسی مجدد باز نماید

صفحه 5:
رت فى ات 9 ‎Balanced scorecard slide‏ ایکوجیرو نوناکا و هيروتاكا ناكيوجى در ‎OLS‏ شان با عنوان شركت هاى دانش آفرين: جكونه شركتهاى زاينى نوآورى و يويليى را به وجود می‌آویند؟ . استدلال می کنند که موفقیت شرکت های ژاپنی به دلیل مهارت ها و تخصص آنها در زمینه تولید علم‌به ویژه نوآوری های مستمر است. آنها معتقدند که شرکت ها بلید در این مسیر به علایم و موضوعات تازه ای دسترسی داشته باشند. این کتاب که ترکیبی از تجزیه و تحلیل های نظری و فلسفی همراه با بیان مطالعات موردی است. تلاش می کند تا عوامل پیچیده فعال در سیستم ‎cle‏ سازمانی را تشریح کند. ‎ ‏گروه بندی از منظر نوع دانش : دانش ضمنی و دانش تصریحی ‏دلنش ضمنی (تلویعی . ذهنی . پنهان ) :به دانشی اشاره دارد که در بى تجربدهاء مهارت‌هاء و دانایی‌های شخصی. در اذهان مردم جوامع پدید می‌آید. ویه آسانی تن به نملیش و بیان صریح نمی‌دهد. ( مثل تشخیص ایراد موتور از روی صدای آن ) دانش ضمنی نوعی دانش است که در روحیه و روان و درک انسان ها نهفته و شخصی است و فرموله کردن آن بسیار مشکل است و نمی‌توان آن را توضیح داد یا به دیگران انتقال داد و قبل کدگذاری نبوده چللش اصلی مدیرییت دلنش نیز تبدیل هر چه بيشتر و بهتر دلنش ضمنى به دانش تصریحی است. ‏دلنش تصریحی ( عینی . آشکار) : دانشی است که به روشنى تدوين و تعریف شود و به سادگی و بدون ایهام بیان گردد و در پایگاه اطلاعاتی کد‌گذاری و ذخیره شود. ‎

صفحه 6:
* ديدكاه نوناكا و تاكيوجى نمايانكر تضاد میان فلسفه های غربی و شرقی است. در غرب. دانش به صورت رسمی, عاری از ابهام. تیک علمی هر هربرگیرنوه تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاهات است. دلنش جدید اس راوس رليك لور أت که لقاال 0۲۵6۵1 8۱131660-9 های اطلاعاتی و دستورالعمل های صادر شده مدیریت می شود. ایرادی که نونکا و تاکیوچی گرفتند بخشی است چون تخصص, تجربه و نگرش ها و ینش های انسانی به عنوان متابع علم و دانش که نادیده گرفته می شوند. به اعتقاد نوناکا و ناکیوچی . دانش عینی و ضمنی نه تنها از هم جدا نیستند بلکه مکمل یکدیگرند . شرکت های موفق ژاپنی قادرند دانش ضمنی را به دانش.عیتی تبدیل کنند لذا دانشی که افراد کسب می کنندء به دانش سازمانی تبدیل و در میان همکاران مبادله می شود. *_نوناکا و تاکیوچی این تعامل را «تبدیل دانش » می نامند. آنها چهار روش را برای تبدیل دانش معرفی می کنند که اصطلاحأً ‎٩611‏ نامیده می * اجماع گرایی ( اجتماعی سازی ) برون گرایی ( بیروتی سازی ) *_ ترکیب (ارتباط و اتصال ) درون گرایی ( بیرونی سازی ) تبدیل (انتقال) دانش: شرکت دانش آفرین. در بسیاری از مطالعات موردی دیده می شود که عمدتا مبتنی بر شرکت های بزرگ و معتبر ژاپنی هستند همانند ماتسو: کلنن ۰ هوندا و نیسان . بسیاری از مطالعات موردی مید «انتقال دانش» هستند که به موجب لَن» دانش سازمانی در طول توسعه محصولات جدید در یک بخش خلق و سپس به دیگر بخش های سازمان منتقل می شود. مثلاً دانش خلق شده در کلنن به هنگام توسعه دستگاه های کوچک کپی آن در دهه ۰۱۹۸۰ بعداً در بخش های دیگر لین شرکت نیز مورد استفاده قرار گرفت. دانش به دست آمده از اين محصول. برای تولید محصولات دیگری همچون چایگرهانیزبه کار گرفته شد. همچنین دانش خلق شده در فرآیند تلید منجربه اتوماسیون تولید دیگر دستگاه های کپی شد. ضمنا دانش یه دست آمده از نحوه فعالیت مدیران میانی و فعالیت های چند منظوره نیز بر كل سيستم مديريت اين شركت تأثير مى گنارد.

صفحه 7:
Balaneed:scorecar rast lide-9: 9 اثبات گرایی که بنای فلسفی علومی چون اقتصاد و مدیریت را تشکیل می‌دهد را نوزد عطالمه قرارکحیم. ‎aby‏ ع ‎alesis‏ ‏سازمان‌ها با دانش باید انگاره‌های هستی شناسی و معرفت شناسی را بششناسیم. *_ علم مدیریت مانند سایرحوزه‌های علوم اجتماعی می‌کوشد با علوم طبیعی رقابت کند. به همین دلیل. خواسته یا ناخواسته. اثبات گرایی به عنوان انگاره غالسب و مبنای علوم مدیریست برگزیده شده است. اگرچه این انگاره نه فقط برای علوم اجتماعى بلكه حتىها براى علوم طبيعى نيز محدودیت‌هایی دارد. اما به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون جدا کردن عینیت-ذهنیت. اقناع روابط سببی منطقی میان اشیاء و اقناع عمومیت و تکرارپذیری خود. به پژوهشگران یک روش «علمی» برای درک دنیاارائه داده است. مبنای ایین نگرش این است که می‌توانیم «حقایق» عینی و قوانین جهلنی در مورد نحوه ارتباط یافتن این حقایق را کشف کنیم. در علم مدیریت سازمان مانتد یک ماشین پردازش اطلاعات عمل می‌کند. و به انشجویان این حوزه نیز گفته می‌شود فرضیات حقیقی را از فرضیات ارزشی جدا کنند تا مدیریت به یک علم تبدیل شود (سایمون, ۱۹۴۵ * من ( نونکا )نیزبه عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه اليفرنی؛ برکلي. تحت تاثير لين نكرش سازمانى قرار كرفته بودم. من بازاريلبى را از فرانسيسكو نیکوسیا آموخته بودم» شخصی که مهم ترین کمک او لین بود که فرآیند تصمیم مشتری را از دیدگاه پردازش اطلاعات مفهوم سازی کرده بود. بعد از اینکه سه دوره جامعه شناسی را از دیدگاه نظری نیل اسملسر و آرتور استینچکامب گذراندم. از بازاریلبی به علم سازمان تغییر جهت دادم و دریافتم چطور می‌تونم نظریه اجتماعی خودمان رابنا کنم. از تن زمان به يعد. به طور متمركز روى نظريه اقتضابى كار كردم؛ طبق این نظریه. سازمان هویتی است که بایستی نسبت به تنوع ایستادگی و با محیط سازگار شود.(ننکا و نیکوسیا, 19۹۷).

صفحه 8:
* اش یه رت وی تشد ‎Balanced-scorecard-slide. Qo‏ می‌تواند باور ذهنی خود را به عنوان یک «حقیقت» عینی توجیه کند. به عبارت دیگره مساله این است که با توجه به اینکه انسان عا ‎“ou Se ani ones stat ge eee ar Ure en ge‏ *_اگرچه نگرش معرفت شناختی در اثبات‌گرایی از اينکه دنیا ازساختارهای ملموس ساخته شده است حمایت می کند اما فیلسوفان پدیده‌شناس عقیده دارند بخشی از دنیا به صورت ذاتی حالت ذهنی دارد. * _ تقسیم دکارتی و قدرت استدلال از نگرش دانش و حقیقت عینی در اثبات‌گرلیی حمایت می‌کند. جان لاک و برخی دیگر از فیلسوفان عقیده دارند که دانش انسان یک نمایش ذهنی درونی (با تصویر آینه ای) از دنیای بیرون است که می‌توان ن را از طریق نشانه‌های زبان شناخی و ریاضیاتی توسط استدلال توضیح داد. در نتیجه همه چیزهایی که فراتر از فکراحواس هستند وجود ندارد وایا بی ربط هستند. برخلاف آنچه در بالا گفته شد. فیلسوفان پدیده شناس عقیده دارند دانش امری ذهنی؛ وابسته به عواملی چون پدیده های زیستی و نوع تفسیر آن است ( هایدیگر. ۱۹۶۲؛ هریل. ۰۱۹۷۰ ۱۹۷۷؛ مرلو-پانتی. ۱۹۶۲). آن‌ها تقریبا مدعی هستند که دنیاهای ذهنی (رولنی) و عینی (فیزیکی) در یک ظهور مشترک و دیالکتیک تکامل می‌بابند. چون معنا از طریق تجربیات ظهور می‌کند. دانش ضمنی (ذهنی) به دانش پیشفرض تصریحی (عینی) برتری دارد. دانش عملی غالبا بر انش نظری برتری دارد (هیاک ۱۹۴۵: پولانی» ۱۹۵۲ 19۶۶ *_نظریه تولید دانش, دلنش را امری فقط ذهنی نمی‌داند. در این نظریه. تولید دانش همچون فرآیندی در نظر گرفته می‌شود که در آن دانش ضمنی (ذهنی) و دانش صریح (عینی) به یکدیگر تبدیل می‌شوند (نوناکو. ‎۰۱۹٩۱‏ ۱۹۹۴: نوناکو و تاکوشی. ۱۹۹۵). مرزهای میان دانش صریح و ضمنی پرمنفذ می دانند زیرا همه دانش و عمل در مولفه ضمنی جای دارند (سوکاس. ۱۹۹۶ اما دنش ضمنی تا حدی بر مبنای دانش صریح کنونی ساخته شده است زیرادانش ضمنی از طریق تجربه و مشاهده در دنیای فیزیکی یدست می‌آید.

صفحه 9:
دانش . حقیقت ‎Balanced scorecard slide 9‏ *_ بر خلاف اثبات‌گرایی. نظریه تولید دانش. دانش را امری مطلق و مصون از خطا نمی‌داند. می‌توان ادعا کرد که دانش حقیقت فاکامل است زیرا هر حالت کنونی از دانش جایز الخطاست و تحت تاثیر عوامل همچون ایدئولوژی‌هء ارزش‌ها و علایق شرکت کنندگان قرار دارد. *_نظریه تولید دانش. دانش و حقیقت ر سئوال همیشگی می‌داند. اگرچه ممکن است به حقیقت مطلق دست نیابیم اما معتبرسازی دلنش به مفاهیم نادرست کمتر و حقیقت بیشتری می‌انجامد. و قابلیت اعتماد را افزایش می‌دهد. راه حل انگاره ای این است که به صورت جمعی دانش «عینی شده» به عنوان ت» پذیرفته شود زیرا در زمان و بافت مشخصی عمل می‌کند به همین دلیل در نظریبه تولید دلنش. دلنش فرآیند پویای توجیه باور شخصی

صفحه 10:
عاملین انسانی مفاهيم اساسى رفتار انسانی در اثباتگرایی کمک می‌کند.اثباتگرایی با تاکید بر عقل و منطق, عاملین انسانی را اجزای جدایی پذیری می‌دلند که دقیقا مانند اجزایی متحد عمل می‌کنند. وقتی رفتار انسانی نجزیه می‌شود فقط به حلقه‌های «محرک-عمل» که فقط با قوانین علمی قلیل توضیح هستند تبدیل می گردد. این امر سیب می‌شود عاملین انسانیبه نیروهای بیرونی محیطی که در آن قرر داد تبدیل شوند (مورگان و اسمیریپ. ۱۹۸۰). ‎ *‏ در پدیده‌شناسی» عاملين انسانى به مثلبه يخشهايى از يك سیستم یکپارچه عمل می‌کند. ماهیت انسانی به صورت عملی در یک دنیای چیده قرر داردو بنه ضورت مسطقی دز دنبای که عفهوم‌ساده ای دارداعمل نمی کند. چرا که اسان به این دسا برت شده انست ( هایدیگر, ۱۹۶۲) در تجربیات. جهت گیری‌ها و فعالیت‌های روزمره خود دارای رفتارهای هدف محور ذهنی است و از طریق آن‌ها منافع و ‎cla‏ خود را پیگیری نی کند. فرآیند تفیرات اجتماعی از طريق قصدمندی, های اتسان که مر طبقات ادراک ز جهت گیری انساسی دنياً جاى گرفته اند. تبیین می شود. ‏* از سوى ديكر. نظریه تولید دانش بر مبنای ان فرض است که انسان‌هافقط بخش‌های ناقص یک ماشین پردازش اطلاعات نیستند بلکه این پتانسیل را دارند که از طریق فرآیند تولید دانش با هم رشد کنند. در واقع, ماهیت و عمل انسان ایستا نیست بلکه از طریق ‏الکتیک‌های محیطی تکامل می‌یابد ( هایدیگر, ۱۹۶۲؛ مرلو-پانتی, ۱۹۶۲). انسان با تولید دانش خودش را ارتقا می‌دهد (نوناکوه تویوما و ‏کهنوء ۲۰۰۰؛ نوناکو و تویوماء ۲۰۰۳). در فرآیند تولید دانش در سازمان. افراد با هم تعامل دارند تا مرزهایشان را کنار بزنند و در نتیجه. ‏در خودشان, دیگرن, سازمان و محيط تغيير ايجاد كنند. توليد دانش در سازمان فقط به لين معنا نيست كه اعضاى سازمان براى غلبه بر ‏منطق محدود فردی بهم کمک می‌کنند. ‎ ‏بیده شناسی ) : برای شناخت پدیده های اجتماعی نباید از روش های پوزیتیویسمی استفاده کرد باید برویم سراغ تجارب آن پدیده ها را بشناسیم. ( هستی از جهان ):ادموند هوسرل ‎ ‏فنومنولوژی ( يديا زیستی افراد و از آن طریق ‎ ‏سه مر سي نه ‎Balanced. Scorecard SUC.‏ ‎

صفحه 11:
ا سازمان ها Balanced scorecard slide 9 ‎go aryl *‏ قطبی بودن اثبات گرلیی و پدیده‌شناسی, می‌توانیم نهادهای اجتماعی را یا به مثلبه «ماشین‌های اثبات گرایی» جبری یابه مثلبه «ارگنیسم‌های متعللی» پدیده‌شناختی توصیف کنیم. طبق رویکرد عینی در علوم اجتماعی. ماشین‌های سازمانی اثبات گرا هویت‌های همگنی هستند که به خاطر برخی اهداف از پیش تعیین شده وجود دارند. از آنجا که کارکرد اصلی این ماشین ها در اقتصاد نثوکلاسیک این بوده است که ورودی را به خروجی تبدیل کنند. خود فرآیند تبدیل و تصمیم گیری مدیریتی همانطورکه گرفته می شوند داده هم می شوند و ميان همه بزیکنان مشترک هستند ‏سازمان‌ها از منظر پدیده شناسی «ارگانیسم‌هایی متعالی» هستند که از نظر تاريخجه. مدل‌های روانی و سایر ویژگی‌های شخصیتی با هم تفاوت داشته و از هم متمایز می شوند. در چنین سازمان هایی عاملین انسانی به عنوان بخش‌هایی از سیستم‌های مرتبط با یکدیگر که از طریق عمل فردی و جمعی ساخته شده اند زندگی می‌کنند. افراد و مصنوعات فیزیکی و اجتماعی که می‌آفرینند به طور اساسی از واقعیت فیزیکی که توسط علوم طبیمی مورد آزمایش قرار مى كيرد تفاوت دارد. سازمانهاعلاوه بر داریی‌های عینیشان, بر اساس روابط شبکه ای ميان افراد. شهرت. و ارزش‌هایشان برای افرد معنسی ذهضی مختلضی دارند. معنسی ضمنی از طریسق تجرییات و شبکه‌های تعاملات مکرر و بازگشتی میانافرد و گروه‌هایی از افراد شکل می‌گیرد (مینگرزه ۲۰۰۱ ‎

صفحه 12:
=. Balanced scorecard slide 9 فیلسوفان اثبات گرا و پدیده‌شناس موافق هستند که عاملین انسانی و سازمان‌ها در انزوای محیطی وجود ندارند اما عقیده آن‌ها در مورد مکانیسم‌ها و ماهیت تعامل میان عاملین و محیط با یکدیگر تفاوت دارد. اثبات گرایان محیط را اشیایی اتمی که به طور مستقل بیرون از عاملین انسانی وجود دارند می پندارند در حالیکه پدیده‌شناسان رابطه ميان عاملين و محیط را به صورت کلی و مرتبط به یکدیگر توصیف می‌کنند. هدف اثباتگرایی این است که محیط را به چند بخش قابل مدیریت تقسیم کند تا روابط علی میان بخش‌ها را توضیح دهد. پژوهشگران با این کار می‌خواهند به دانشی جهانی که دستکاری متفیرهای سازمانی و محیطی را ممکن می‌سازد دست یابند. برخلاف این, قوانین | زیک در دنیای پدیده‌شناسی در حال ظهور هستند زیرا معنای محیط برای عاملین وابسته به بافت یا بدنه است. در چنین فرآیندی همه چیزها به عنوان بخشی از یک کل به شمار می آیند نه هویت‌هایی جدا از هم. لین نگرش ضرورتا به لین معناست که انسان‌ها و سازمان‌ها بخش‌های یک کلیت میان مرتبط هستند که بر وجود فعلی و احتمالات آینده آن‌ها تاثیر می‌گذازد. این وجود و احتمالات نیز موضوع تاریخچه خود. یعنی تجربیات جمع شده شان, هستند. مدیران یه جای اینکه به محیط با نگاهی عینی بنگرند. یه تصمیم گیری استرانژیک به عنوان راهی برای زندگی پناه برده اند *_نظریه تولید دانش روی تکامل دیالکتیک دنیای اجتماعی به واسطه تعامل عاملین انسانی و محیط تمرکز کرده است. زملنی که عاملین انسانی به واسطه تعامل با محیط به فرصت‌های جدیدی دست می یابند. دانش تولید می‌کنند و محیط نیز از طریق تولید دلنش تغییر می‌کند. همزیستی به دیالکیتک‌های عامل محيط اشاره دارد (نوناکو و تویاما. ۰۲۰۰۲ ۲۰۰۳ نوناکو, پلتوکورپی و تومای.

صفحه 13:
5۴4! ‏فرآیند‎ ‎Balanced. scorecard. 1 slide 9 oa تبدیل دانش به جای اتخاذ یک رویکرد کاملا عینی . از ‎Eee a Ae‏ می گنرد شکل .۱۸۲ پیش زمینه‌های فلسفی روش‌های استفاده شده در هر یک از چهار روی فرآیند تبدیل دانش را نشان می‌دهد. ۶ owe to ‏مت‎ ented ee frvving expo ‏و‎ ‏ی‎ a ea tat ١ So ‘6. Gathering an pact eo Interatig expt ۱ ‏سس‎ ۳ 9 ‏ب‎ concept an Finding scm and efecto ‏ما‎ 10. ting san ed pe Explicit sre موه ‎Systemsing exit‏ عمد ‎tnt 6 = Gop 0 = Ogoniation, E= Eionment‏ =| ید بانیم که چهار شوه تبدیلحاتش هر یک فسیر ارپیچی با حلزونی رک می تعد اديه ی د, ۳ 0 ار شوه ارييجى يا حلزونی » حر یه ای. در مرپیج خلق 12/31/2024 حاتي تممل مان لنش شمنی و صرع از طریق چهار روش تدیل ش + وسمت میا

صفحه 14:
۴ بیان دانش شمنی از طریق زبان نمدین ۵ ترجمه دانش ضمنی به مفهوم با نمونهالیه سیستماتیزه کردن و استفاده از دانسش و اطلاعات صریح. ۵ جمع آوری و یکپارچه کردن دانش صریح ۶ شکستن مفهوم و يافتن ارتباط ميان مفاهيم ویرایسش کردن و نظام دار كردن دانسشن ‎Explicit Explicit te‏ ‎Spicy Sapna‏ مرح مرح سس ‎Group, 0 = Organization, E= Environment‏ = 24 Bal به اشتراک گذاشتن و تولید دانش شمنی از طریق تجربه مستفیم ۱. درک واقعیت همانطور که هست. ۲ همدلی کردن با دیگران و محیط ۲ انتقال دادن دانش ضمنی یادگیری و کسب دانش ضمنی جدید در عمل ‎٩‏ استفاده از داش صریح از طریق عمل و تفکر ‏۰ استفاده از شبیه سازی و آزمایش ‏مهد ‎

صفحه 15:
5۴ ‏فرآیند‎ ‎Balanced scorecard slide 9 Sy as (ذهنی به ذهنی» انتقال دلنش نامشهود یک شخص به شخص دیگر ۰ برای انجام موثر لین فرآیند بلید میان افراد فرهنگ مشترک و توانلیی کار گروهی ایجاد شود كه با استفاده از نظریه های اجتماعی و همکاری فراهم می شود. برون گرانی ( بیرونی سازی ) : ( ذهنی به عینی ) : در لین حللت فرد می تولند دانش خود را در لب مطللب منظم ( گفتگو و کانون های تفکر : مثل سمینارها و هملیش ها و ورک شاپ ها و ... ) به ديكران ارلئه لین مرحله یه دلیل گفتگوهای میان افراد گروه . پاسخ یه سوال ها . برداشت از روخدادها و... تبسیل یا انتقال دانش رخ می دهد. ترکیب ( پیوند و اتصال برقرار کردن ) : ( عینی یه عینی ) در لين مرحله دانش از سطح دانش عینی فردی به دانش عینی گروهی تبدیل می شود لذا پس از لین امکان حل مسائل به شیوه گروهی مقدر می گردد که اين امر سیب توسعه دانش در سطح سازمان می شود. درون گرایی ( درونی سازی ): ( عینی به ذهنی ) : در این مرحله دانش عینی و آشکار حاصل شده در سطح سازمان برای فرد به منزله یک دانش جدید ذهنی ایجاد می شود حرکت بصورت حلزینی است تا در هر مرحله دلنش کامل گردد و افراد سازمان بایستی در تمام مراحل پذیری دانش سبب خلق دانش و نوآوری می شود. شوند تا آموزش صورت پذیرد و اشتراک

صفحه 16:
Balancg

صفحه 17:
Balanced scorararA ena o دانش ضمنی ‎P “Tocit knowiedge 3‏ ‎ocialization | Externalization‏ 7 برون گرایی . ایده آلیسم اه اجتماع گرایی . پدیده شناسی ‎as pt‏ مقابل ریسم وقع گریی با اصل تست فنمنووژی(پدیدهشتاسی )بای شناخت پدیده های ااست که معتقدست برای شتاخت حقیقت جهان نمی‌توان به ذهن انسان متکی بود ای نایدا روش هی سیف ی دانش ضمنی Tacit knowledge 9 غ عقلانیت گرایی, ترکیب ‎Progmatiam Rationalism‏ قرانى] والديسم): مروتفراض عقلانيت به صورت رفتارى ست كه نا نقطله ‎pein pa yea cmbintion‏ قضاوتها و ‎Combinets SBF fe ys teed age cinta Glen Diag‏ | سامت اعدی برای هرفتر»(براگمای) ما هستند. ما مدلی را پذبرد که در آن ‎Explicit knowledge di‏ 8 «حقيقت» أنها تنها در سودمتدى عملى أنها رای زندگی دانش صريح ما نهفتهاست. از ديدكاه براكماتيسم. معیار حقیقته عبارت ‎Jol ae‏ ‎ ‎ ‏ودمندى: ‎nad‏ نتيجه و نه انطباق با واقعيت عبنی, ادر واقع حقيقت هر چیز به وسیله تتبجه نهالی آن اثبات مشود

صفحه 18:
فر آیند 5۴۱ یی باه ری سر وبا _9 0 و 8 ق5۵۲6 , ۱(۱:6۵0ها 8 می‌شود. در فرآیند اجتماع كرايى. استفاده از روش پدیده شناسی که در ن چیزها همانطور که هستند دیده می‌شوند سودمند است. تولید دانش مولفه‌های پدیده شناسیء ایده آلیسم. عقلائیت كرليى و عمل گرلیی یا پرگماتیسمی را شامل می‌شود. فرآیند دیالکتیک با پیوستن به محیطی که در آن عاملین می‌توانند دانش ضمنی کسب کنند آغاز می‌گردد. دانش ضمنی از طریق «برون گرلیی» که یک فرآیند دیالکتیک در تفکر است. به دانش صریح عینی تبدیل می‌شود. بای اينكه بتوان دلنش ضمنى رابا دیگران به اشتراک گذاشت و به مبنای دانش جدید مانند مفاهیم. اشکال, و مستندات کتبی تبدیل شود آن را باید به صورت صریح در آورد مبنای فلسفی فرآیند برون گراین» اه آلیسم انست زبرا خانشضمتی به واننطه پیروی آز ماهنت تجزبه هنی فرد با واقمی‌سازی ایده آل‌فایش بیان می‌گرند. دانش های صریح از داخل یا بیرون از سازمان جمع شده و سپس با هم ترکیب. ویرایش, و پردازش مىشوند تا از طريق «فرآيند تركيب» تری تبدیل شده و مجموعه نظامداری از دانش صریح را بهوجود آورند. سپس این دانش صریح جدید میان عضای سازمان منتشر می‌شود عقلائیت گرایی يك روش مفید برای ترکیب. ویرلیش, و شکستن دانش صریح است. داش صریح برون گرایی شده در طی مرحله ترکیب به شکل‌های صریحی برای آکاهی جمعی و استقاده عم به حالت نظامدره متیر و متلور در می‌آید. الیته در این فرآیندنظارت: تست کردن و تصفیه نیز صورت می‌گیرد تا دانش خلق شده با وافعیث موجود تناسپ یبد سپس دلنش صویحی که در سازمان خلت ومنتشر شده است از طریق درون گرلیی یا ذرونی سازی». یعنی فرآین ذیلکتیک ذر عمل قیدیل نی یزاین مرخلها را می‌تان ربلد ای تانسخدکنه در ی ‎SGA SILA glee detain Syias pl ei‏ روتین‌های جدید تبدیل می‌گردد (نناا و تیم؛ ۲۰۰۳

صفحه 19:
تلفیق از طییق رهبری ‎Balanced. scorecard,slide 9‏ کارآفرینی وضعیت نهایی افراد دانسته می‌شود (پوکرت. ۲۰۰۳). چه چیزی این فرآیند پیوسته تولید دانش را مختص نخبگان در نظر می‌گیرد و به همین دا اما رهبری در شرکتی که دانش تولید می‌کند بر مبنای نوعی رهبری توزیعی و منعطف پیش می رود نه رهبری به عنوان یک مکانیسم (فراگرد) کنتیلی ثابت. از آنجا که دانش از طریق تعاملات پویا در میان افراد و میان افرد با محیط خلق می‌شود. رهبری در یک شرکت تولید کننده دانش باید ابتکاری باشد. علاوه بر این. همه اعضای سازمان و نه فقط برخی افراد نخبه باید به آن متعهد باشند. در یک شرکت تولیدکننده دانش, برنامه ریزی و اجرای استراتژی از طریق تعامل میان ذهنیت‌ها و عینت‌هاادغام می‌شود نه ايتکه طبق نظریه‌های کنونی در مورد استراتزی و سازمان از هم جدا باشند ماله رهبزی پا ساله قدرت ازتباط نزدیگی درد. نا قنزت جر ادها شزوزا به عناق قدرت مروع که از موقعیت نلدله مراتبی ریشه نی یز بیست: خود دلنش می‌تولند.یک منبع قدرت باشد وبه همین دلیل می‌تولند در بیرون از سلسله مرلتب سازمان وجود داشته باشد. دانش به عنوان منبع قدر نه لین تفت نیز هست ‎poly AS‏ هکنننه اسست وانلید با جقب یا آن برخورد كنود ‎tale‏ انسانی یک رقبر که به اززش,وانگرشن لو تسبت به دنیاپستگی رده غالبا بیش از نوع قدرت مشروعی که اعمال می‌کند بر کارایی و اثربخشی فرآیند تولید دلنش تاثیر می گذارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند رهیران موثر نظرات متعارض را شیوه ای از زیستن در نظر می‌گیرند وبه لين ترتيب. آنها رابا هم تلفيق مىكنند. آنها به منلبع هيجلنى و معنوى سازمان نيز انرى تزریق می‌کنند.

صفحه 20:
چشم انداز دانش تفار ل ل ,2 عاك لمعم وود ‎Balanced‏ حوزه را تعبین م ی کند. در 3 بخ نی فده *ما براى جه وجود داريم؟» ريشه دارد. چشم‌انداز دانش, بیان ارزش محور يك رويه ايده آليست براى سازمان است. چشم‌انداز دانش مجموعه ای از باورهای به اشتراک گذاشته شده در مورد نحوه كنش و واكنش براى كسب حللت از بيش ايده كل شده آینده در اختیار عا قرار می‌دهد. لین کار شرکت را قادر می‌سازد دانشی تولید کندتا از مرزهای کنهنی محصولات. ساختار سازمانی و بازارها فراتر رود. چشم‌انداز دانش در اعضای سازمان یک ایجاد می‌کند و به این ترتیب. آن‌ها تشویق می‌شوند «جلهتر بروند» تا دانشی تولید کنند که از مرز کنونی محصول. سازمان. زار یا محدودیت اشتیاق فکری فنی بگذرد. همانطور که رشر می‌نویسد: «نتایج بهینه فقط با زیادی تلاش کردن-فراتر رفتن از محدودیت‌های ممکن-حاصل می‌شود. انسان . شهروند دوگانه قلمرو واقعیت و احتمال است» (رشر. ۱۹۸۷: ۱۴۳)

صفحه 21:
Balanced.scorecard s lide 9. SPs ضمنی علوم اجتماعی ‎cl plate AS AS aca‏ گرایی با تفکر تحلیلی که بر تولید و آزمودن فرضیه‌ها از طریق منطق رسمی تمرکز کرده ست شناخته می‌شود. اگرچه لین رویکرد راهنمای روشنی برای نظریه پردازی و بررسی‌های تجربی فراهم می‌آورد اما بای بررسی پدیده‌های اجتماعی پیچیده و پویا مانند تولید دانش مشکلاتی ایجاد می‌کند. در پژوهش‌های مبتنی بر دانش هنوز هم یک متغیر برون زاد یا انحرافی از منطق اقتصادی خطی به شمار می‌آید. فقدان نسبی مفهوم سازی جایگزین به این معناست که علم مدیریت به آرامی از واقعیت اجتماعی اطراف خود جدا شده است. درک سیستم‌ها فقط از طریق بررسی حقایق علوم طبیعی ممکن نیست.

صفحه 22:
snc fae 10 WS

39,000 تومان