کسب و کارمدیریت و رهبری

مدیریت دانش مفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت:31 اسلاید مدیریت دانش مفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازی

دلارام مقیمی

صفحه 1:
۰ ۷

صفحه 2:
== ( 0[ جس از آن با ابزاررلیی و آشنلیی با اعجازی که علوم میت و سس ود ‎orga‏ ده سل صنعتی پیهگذاری شد. در لین دوره ها زمین و کار ‎reece ere‏ 1۱ تلقی می شدند ‎eer ager Seen‏ ‎Eee‏ ‎eer re‏ کدام از د عصر کشاورزی و صنعتی تمی گنجد. اگر چه کماکان زمین و کار دو مزیت مناسب در برتری ‎her eer eet‏ ل 1 مه عسر “اطلاغات و حانش "موسوم شده استء مزيث. ‎seme ae oe)‏ ا ۱ بزرگترین شرکت های دی برتری اصلی خود را نه در دارایی های انباشته نلشی از کارخانجات و حتی ا ل 000 220 بشت سر كذاشتة AGe

صفحه 3:
ا 00 كه بدانيم در جهان امروز . در برخى از دلنش هاى يايه. در هرهاة سال . دلنش جديد دو برابر دانش كهنه ظهور بيدا ‎A RE eee ned‏ ببى ايجاد مى شود. ین ند 100 " را در مدساله اخير نشان مى دهت ‎nar ny‏ 1211111110 فعالیت اقتصادی در بخش خدمات‌افت نسبی با نه خدمات و دانش آن) را شاهد هستیم. همچنین در صنعت نیز به هیچ عنوان رشدی همجون بخش خدمات را تداريم ‎٩‏ ‏فعالیت ها و مشاغل مبتنی بر دلتش و ایجاددانیی (كه هر سه در بخش اقتصادی وجود دارد و الب در خدمات بیشتر است)به صورتبی نظیری رشد. کرده است. ۳ 1 افش "ذو مل 0000 همچنان که ملاحظه می شود. اقتصاد ‎Dal‏ ‎See or‏

صفحه 4:
aw تمامی این مسائل و وضوح تغییرات ایجاد شده در روند اقتصاد جهانی و توجه صنایع و شرکت های ۱ مدیریت دانش گردیده است. ا ا ا ااا ا ااا ا 2 لك عدم استفاده از ماشين آلات كشاورزى و استفاده از كاوآهن در قرن بيستم مى باشد. 106 ees 2 7۳ ene atl Seb) eee Sd epee ‏ا عا اا‎ Wels re wer sie | tered pee Sto تیابی به این مهم . تقویت توانایی بالقوه یاد گیری در سازمان است.

صفحه 5:
"دلنش " محرک ضروری سازمانی و عامل کلیدی در ایجاد ‎RoC Scone cn ae one neat or‏ ‎Se Rel EC nel Sb Ree lesen)‏ 0 ا ‎nen cet S Del‏ توجه روزافزونی را طلب می کند . هر دو فرایندبه کسب مزایای رقابتی پایدار کمک می کند. مديريت دانش رويكردى منسجم براى دستيابى به اهداف سازمانی تلقی می شود که از طریق توجه ویه به جايكاه دائش در سازمان تحقق مى بذيرد.

صفحه 6:
pe ۰ ال ‎Pore nr ey See ye epee icc Peer eer‏ برخی دلنش را صرفا اطلاعات می دانند. در نظر لین اقراد. دلنش. ارزیلبی ما از دنیای واقعی است . مثلا ایتکه سرمایه شرکتهای رقیب ما چقدر است؟ و یا چه استرانژیهایی را اتخاذ کرده اند. را جزو دانش به شمار می آورند. ‎eee DL oe ell oa eens cones]‏ م م ا ا ا يك استاد تراشكار و يا مهارت تدريس يك استاد دانشكلءء مصلديق راق ‎Bo ae Pep Reon HES Be ere ace ego‏ هرگونه اطلاعات پردازش شده ای که در جهت تحقق اهداف سازمان ماء مفید باشد. به نوعی دانش | برای اینکه این تعریف دقیق تر شود. برخی از متخصصین . دانش را به چهاردسته تقسیم می اک ۱ ‎whe Gk (Know Why)‏ 2 هت دانش جه كسى سر ۱ مس ارت ی رت 0 ‎UC PS I ere eae es en eee‏ ۳ بوسته زمين: يه يكديكرء تعاس بيدا كرده اند دلنش جكونكى: به لين سوال ياسخ مى مهد كه متلا براق ی رس ی برد لوكي ‎SS‏ ‏كرد يا به تعبير ديكرء جكونه مى توان تلفات ناشى از زلزله را كاهش هاه . دانش چه کسی,به ا ‎Fee con Er‏ می توانند در کاهش تلفات زلزله به ما کمک کنند.

صفحه 7:
ويزكى هاى رو به رو به دانش نسبت داده مى شود:

صفحه 8:
سر مت سس اشاره به واقعیت ها(موضوعات» فرایندها و غیره) و عینیت ها (اشخاص ‎٠‏ اشياء و غيره) در مورد جيزى(دانستن) . يا به معنى | ذانش اظهارى چیستی دانش روانشناسى بیان فرایند ایجاد دانش یا چگونگی دستیابی به دانش أشاره به روشی که فرایندهای شناختی و کنش ها رخ می دهد دانش فرایندی ۱ ذانشي که دانشكر از آن ‎oe SS sme ah of atl‏ | دانش فد بازکویی مشاهده و مصاحبه می توان آن را استخراج نموده ‎s‏ ارى دانش به وسيله اقراد كه نيازى به تمهيد زمينه های ‎ha ٩‏ تكهدارى دانش به وسيله اقراد كه تيازى به تمهيد زمينه هاى خاصى | وانش فرد. نداشته بلكه توسط خود اقراد کنترل می شود انش فردی دانش دانشی که به محیط خاصی مرتبط بوده و شامل دانش فردی است که با دانش دیگران ترکیب می شودو همه در آن سهم دارند که بین | دانش جمعی همه اعضاء یک گروه مشترک اننت:

صفحه 9:
(Knowledge) ‏دانش‎

صفحه 10:
دانش فردى و جمعى (سازمانى) دلنش. بدون انسان. معنليى ندارد . انسان. ‎Bea‏ ا ‎Reed‏ ‎eae)‏ ا ل سازمان شماء در فرهنگ سازمانی شماء در ۳ ا ‎PCOS‏ Pre eane-n teow perren Pe ey) Pee 1 ‏در اجتماعات و بالاخره در روابط بين‎ راه ا ار ‎٠‏ بهترين ارتباط و هماهنكى را با مراكز فروش hi ene ‏و‎ Ny سؤال اصلى در اينجا اين است كه: آيا اين ‎ed‏ 0000000000 انسان ها از حافظه خود براى انجام فعاليت هاى فیزیکی و ذهنی استفاده می کنند.آنها از طریق أدراك حسى . محيط خود را تجربه مى کنند.ادراک محرک های محیطی . فرایندهای شناختی را در ذهن به وجود می آورند و از این اا ‎nner‏ ‎PCR UN PRNC INC Ee ete‏ از طريق حافظه به عنوان زيرسيستم شناختى انسان صورت می گیرد. سازمان ها به مدیریت ‎Pee rare ie arene ete eee‏ ‎RCO S Ren een correcta Fe)‏ int Reap Rctey erro ne es ena ‏يايكاه سيستم دلنش سازمانى نقش بارزى در اين‎ 0570 ec orp] ‏سازمانی رابه وجود می آورند و این دانش نقش‎ 0 ieee ese ergy ‏فراتر از یک پایگاه داده های سازمانی است چرا‎ Fearn cy Pg Pear Wap ee ape ee kare ‏سازملن مربوط من شود‎ SSS 00 ‏ا‎ nee ‏ا لق‎ eel ‏كك‎ nee een 2 10 pe ae eae eee BRT ey ‏در مقابل تغييرات مى باشدد‎ در قیاس با حافظه فردی . پایگاه جمعی دانش به عنوان زيرسيستم شناختى سيستم هاى اجتماعی نظیر سازمان تعریف می شود.

صفحه 11:
دانش جمعی دارای دو بخش عمده است: ‎DMCS Teas‏ | می دهد. ساختارهای تعاملی و ارتباطی نیز در این بین نقش مهمی بازی می کنند. در ‎eS) eM eases SCTE Siege een‏ را ار از تبادل موثر دانش در سازمان حمایت کند. ا 0 0 000 ا ا ‎Perey oe aoe eS Sey es‏ مستمر با محيط صورت مى كيردبا لين حال «تركيب منظم و انتقال دلنش جديد ممكن.است زمان بر باشده از لين رو وجود زبرساخت هاء اطلاملد ‏ تلط موثر براى انتقال دانش در زمان ۰ مکان و با ابزار مناسب ضروری است. همه كاركتان و كروه هاى كارى در سازمان در نموداركيرى يايكاه دانش جمعى سهيم هستند ودر نتيجه دلنش و متعلقات أن از دامنه كسترده لى از بروثه هاء ‎UOC ES CCH Fe PU ED‏ 0101 ااا ‎Ore eee rl‏ ۱ ‎mia un Ie‏ |

صفحه 12:

صفحه 13:
aps it عبارت ‎aes‏ اغلب در تاط با دانش و یادگیری استفاده می‌شود. تجربه به معنى "داشتن تجربه" زير مجموعه دانش انسانی بوده و تحت عنوان "دانش تجربی "۳" از آن یاد می‌شود(تموار شماره 4۸ اگر تجربه به عتوان قرآیند(فرآیند بدست آوردن داتش) در نظر گرفته شود فرآیند یادگیری تعریف شده و به آن یادگیری تجربی " اطلای می‌شود. مشخمدهای اصلی دانش تجربی مرتبط با مدیریت دانش به شرح زیر استد ۱- دانش تجربی اغلب از طریق مشاهده و نقال کنش‌ها صورت می‌کیرد از این رو ارقباط تزديكى با ‎ub‏ فرایندی داد(نمودار شمره ‎SE‏ اقال كنش يا کنش‌های خاص منجر به اصلاح و تعديل دانش قرآیندی می‌شود. رای مال با قایش تواتر و تكرار انجام يك كار خاص» سرعته دقت و مهارت در انجام آن بطور مستمر بهبود مىيابد يا يك کارشناس مکاتیک مرب ارزیایی بسيار بيجيده اى از تركيب يك سيلندر ارائه مىكند تا يك كار أموز. فرآيندهاى يادكيرى تجربى موجب سازماندهی موتر نیز می‌شود.به همین دلل کارکنان مجرب در تفسير سريع شرايط جديد. اتخاذ تصمیم‌های مناسب و اقدام مقتضی, توائایی بیشتری دارن.برای مثال» یک راننده مجرب بر اماس تصویر کلی از یضعیت تراقیکی» تن جزئيات توجه مىكندابه يياده روء جراغ قرمزء كردش به جب ماشينها و ). بر خود را ارائه مىكند در حالى كه راتنده كم تجربه به ۲- دانش تجربی در ابتدا دانشى ضمنى بوده(نمودار شماره ‎)٠١‏ و انتقال اين دائش به تالاش زبادى نيا دارد. انش تجربی از تجربه فردی از شرایط موضوع یا پدیده خاص ایجاد می‌شود و برخلاف دائش متبر همگانی(یرای منال ‎(AFDEC‏ وابستگی زیادی به شرایط خاص پدیده‌ها دارد رولیی همکانی این دانش پایین بوده و کمتر در شرایط دیگر معنی یگانه ای پیدا می‌کند. ۳- دانش تجربی در بتداداتشی فردی است(نمودار شماره ۱۰ از اين رو به لحاظ ماهوی با احساسات و عواطف ذهتى مرتبط است. ما اشياء. انسانها يا شرايط را مفيد /غير عملى يا جديد/آشنا؛ يا آنها را تحت عنوان زيبا/زشت يا خوشايند اناخوشايند تجربه مىكنيم. به واقع مصداق عبارت "عمل بر اساس غریزه" است که به ارتباط نزدیک بین داتش تجربی و احساسات اشاره دارد. Ab ‏رونشناسي‎ داش فردی انش آشکار دانش ضمنى| نمودار شماره ۱۰: طبقه‌بندی دانش تجربی نانش رويهاى (Be) داش اظيارى (جستی داش

صفحه 14:
0520 مدیریت دانش و ‎eee ee rier een ne nes‏ أمت. اين دو عنصر بيش شرط اصلى و ضرورى قرايند ايجاد دلنش محسوب مى بنابرلين مديريت دانش مديريت خود دانش نيست بلكه مديريت سازمان +! توج خاص به دانش است. این فرایند در دو سطح بحث می شود: Gls glen 9 oslo gla ‏ترین طبقه بندی از دانش یعنی دانش دست اول و داده‎ pe ‏لین دو سطح‎ ‏ها ارائه شده است.‎ دانش دارای سه جزء اصلی است: دانش فردی. کنش و داده ها نخست دانش فردی(یعتی مجموعه ای از ظرفیت ها و تجارب فردی) که کنش های ‎re Se eC oeed Fe ee]‏ ا ‎PRON‏ ‏سس دوم:كنش . شامل فعاليت هاى فيزيكى و ذهنى (براى مثال خل مساله) است.كتش ها برای کامل شدن وظایف فردی ضروری هستند و اغلب تحت عنوان جزء سوم دانش یعنی داده های متعدد به وجود می آید. ‎SN eos cre enn eens‏ ey artes ome pen 1 nares های سابانی است.

صفحه 15:
ool paw نمودار شماره ۸۱۲ 9 0 a on 2 ‎be‏ و بکارگیری دانش ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
ى نيست جز مديربيت لين سرمايه از ابتدا تا انتهای دوره حیات آن. 1 1 re es ree areas Me Sy Lore eed Fess ‏ااا اال‎ Rane] Per eOnC gen Py) ‏كيس‎ gee Pane ever Ty ns ee Ue ei Ope arr ec) | pes ne ec See eee nae arene Sea PON ee oar eee Ste peer ee pero peo Romp eran sie err roen n ec apie age en) Pe} ‏الل ار‎ a Fue Dot IP VOCS PETS ‏كند.همانطور كه كب راكد. ارزش جندلنى ندارد و بعد از مستى مى‎ PS ‏ا‎ humeafew eee ences Bere oie oer pelt ion Om Ree EXER rr pee en nce nat PEN همانطور که در شکل مشاهده مي کنید. لین فرآیندهاء اثرات متقابلی بریکدیگر دارند .نكته قابل ذكر اين است كه دانش, ممكن است كه تاريخ مصرفش كذشته باشد اا ا ااالا 21000 سازمانی کمبه خوبی لین ۵ فرآیند )/خلق. کسب. ذخیره سازی, به اشتراک گذاری و ‎oem)‏ 1 است. در چنیی سازمانی, ارزش پرسنل سازمان دیگربه قدرت بدنی یا حتی نظم و انضباط کاری نيست. بلكمبه توانليى آنها در انجام فعاليت هاى دانشى اسث .به لين نوع برسئلة عنوان کلی اطلاق می شود.

صفحه 17:
۳ فرایند کشف کسب توسعه و ایجاد. تسهیم. نگهداری» ارزیابی و به کارگیری دانش مناسب در زمان مناسب به وسيلهى فرد مناسب در راستاى اهداف سازمان ۳۳۳ ۰ 77 ۳۳

صفحه 18:
1 لمش : فرايندهليى است كه دلنش مورد نياز شما را بيدا ‎De ae sm Ire Selene Ty‏ 00 خاص. نياز آفرينى كند. شناسايى منابع دانشى درون و بيرون سازمان در این حوزه بسیار مهم است. 015 مش : فرايتدى أس كه طى آن. دانش مورد نياز شماء 0 ‏ا‎ rere en a) eee ernment serie See باشد که در بخش بازاریابی و فروش شماء توسط پرسئل وی کشف شده باشد. كسمب دلتش : فرآیندهیی که طی آن داش مورد نظره در 1 ۱ Pre PCa Del COs SoC P Fede m=) استخدام جند فرد ماهر در زمينه طراخى محصول مى ‎1000١:‏ نگهداری دانش : این که چه دانشی در کجا و تا کی باقی ا و می گردد. سازمان نما میتولند دلنش زا در آرشیو نقشه ‎cmpee rE Tomn YO fpemenn Ty‏ ۱ سازمان شما نگهداری کند. تسهیم و تبادل دلنش : دانش بایستی در سازمان شمابه راحتی ‎me. Sc‏ ۲ ‎pe erp‏ اذهان نخبكان است و استخراج آن فرايندهلى و ‎Fare ce er ene meena‏ ارسال یک ایمیل به اعضای سازمان باشد. ] ee ae Se eee eee Petes ad FO 17 Lay ‏نیز امکان بکارگپري دانش در ساحت های مختلف کاری شم را‎ ۱۳ ح‎ ANS 1 آ[زیلبی دانش : در پایان هر سیکل دانشی, بایستی دلنش به دست آمده به لحاظ میزان رشدی که در سازمان ایجاد نموده. أرؤيابى شود . ارزيابى دانش فرآیندهای گوناگونی درد که هر یک با توجه به نوع اهداف سازمان» تحلیل هزینه ها و درآمدها و نتایچ کیقی و کمی می پردزد

صفحه 19:
به طور كلى هركونه تغيير در يك سازمانى ناظر ا ا ل ‎cel‏ تغيير در سازمان ‎٠‏ بر ساختارها اثرات اصلاحى يا ایجادی یا حذفی می گذارد (ساحت ساختار ) یا باعث ایجاد. و یا حتی حذف تکنولوژی می شود(ساحت فناوری اطلاعات). 0 سازمان» متعول اح ‎ees SOS‏ و ‎py ener ye)‏ 00 ساحتهای سه گانه اثرگذاری مدیریت دانش در سازمان

صفحه 20:
۶ ابعاد مدیریت دانش در فررآیند مدیریت دانش © یک تحول ۰ زمانی خواهد | مؤثر بأشد كه در هر سه 0000000 een شکل ایفای نقش نما 0 نظر گرفتن هر سه این را را تحول در همه آنها (که مجموعا كل سازمان را شكل مى دهند) دارد

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
مدیریت دانش در سازمان Se ee RRC Oe ete One ‏ل‎ Se ee Teed ‏لین نوع سازمان به لحاظ نوع ساختار به گونه ای طراحی شده که تولید دانش‎ ‏مطلوب . دسترسی, تسهیم وبه کارگیری آن را حداکثر می نماید. همچنین در‎ ‏چنین سازمان هایی علاوه بر شکل گیری « فرهنگ دانشی» واحدها و فرآیند‎ 2 ‏ا ل‎ 0 ‏ا‎ need باشدء اما در عوض سرمايه هاى دانشى و متعاقب آن ساير سرمايه ها را بخصوص Ree eee ees RONDE PO ee eee URE SA Oe EY RS OPV EPO APR ECP ee Pear OP ERNIE TT OV PO RO ee ele ee eres re cet ere ered

صفحه 24:
‎i‏ ار ی ‎ee YOresy cds PQS ei So ee gO‏ ا صورت دلنش پنهان یا ضمنی در ذهن خود جمع آوری می نمایند. سازمان های غیر دانش محور از اين منليع ارزشمند. تنها در زمان حوادث استفاده كرده و هيج برنامه اى براى مديريت اين منايع ‎ ‎ ‎00 ‏ل ل‎ ey nie sears ‏استخراج و تكهدارى آن و حداكثرسازى تبادل بين آنها مصروف مى ل ‎Sane eer‏ ‎ ‎ ‎pare‏ ماد و همچنین ام حدقل تبدل پی خبرکان .که هم ترن نقش را اش دنش سازما ‏مرت می شود لین فرهتک بلید به رهگ مق مو الفا ل ‎Lange iy‏ سازمان مستزمتلاش بنامه ریز ‏تغیبرفرهنگ سازمانی در یک برنامه بلند مدت وبا بياده سازى روش هاى كوناكون در جهت شكل كيرى يك ‏باور سازمانى ميسر مى ‎ ‎ ‎ ‎5 ones ۳ Ween) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
Ay re ree فناوری اطلاعات در سال های اخیره پیشرفت های قلبل توجهی نموده است. شکل گیری سیستم ها ی رت ایح تین سس وی رت ی و اس ری مت سای ‎eC See nee Ce ens ents eC csi ne‏ مدیریت دانش نیز از تکنولوی اطلاعات به عنوان یک ابزر نیرومند در جهت بهبود فرآیندهای خود. استفاده می کند . اگر چه لین سیستم ها. معمولاً هزینه بر هستند. اما تأثیات آنها و افزلیش سرعت و ‎Soar aCe RY Oe UU Or Oe re OO‏ ۷۳ ۱ 1991701 eT Pen ‏رو‎ ee 1 pee err a ere Be ee ‏ا‎ tC ered a eae emer cn ae Per PIR wen omen ie renner BESTOP Gn Pen nN PEI OT Pees ES foe Ne vague UTP ES EDIE CO FANON 507

صفحه 26:
مراحل عملياتى كردن مديريت دانش در سازمان و اسازى هر روش ديكرى. بايستى در يك فرآيند كام به كام و آرام صورت و ا ‎Se ere‏ روش های گوناگونی برای پیاده سازی مدیریت دانش خلق شده است که ‎ree seat Sie ob ree er‏ ها و نيازهايشان ‎ss pee ne ece)‏ 21111 5 ش در سازمان هاء. ‎PORE ener es no eC ieee‏ سازمان های متفاوت بهره گیری از متدهای پیاده سازی شده و تجارب 0000 ۲ اساس روش بياده سازى مديريت دلنش. به ضورتى كه در ادامه ‎ete‏ 1 ایرانی می تواند مفید باشد. همجنان كه مشاهده مى شود. مراحل در آغاز فلش ها مشخص شده ند و مستطیل ها شامل تتلیج هر بخش از اجرای ‎GBS‏ نه سازی مدیر:

صفحه 27:
Re rest Ll اجراى هر طرح جامعى در سازمان احتياج به جلب نظر مديران و نيز آموزش مفاهيم موضوع طرح در سطح كارشناسى را دارد. به خصوص آنکه مدیریت دانش. بایستی توسط خود اعضای سازمان راهبری و هدایت شود. بتبراین در ابتدای طرح بایستی کارگاه های آموزشی مشارکتی در جهت جلب نظر و آشناسازی تخصصی اعضای سازمان پیاده سازی شود . ا ‎SNe RO es ae ene SS ne‏ * مفاهیم مدیریت دانش در سازمان (مقدماتی) ۵ POT Pd ** مديريت دانش و18 فرهنگ سازمانی تسهیم دانش, هست ها و باید ها 00 0 tet Cog % '“* راه حل هاى بياده سازى مديريت دانش در سازمان هاى مشابه

صفحه 28:
ارزیابی سطح دانشی سازمان پس از آشنایی و جلب نظر مدیران. لازم است وضعیت موجود به صورتی کاملا شفاف مورد بررسی قرارگیرد. در ‎ce oe ore‏ كارشناسان توزيع مى شود كه بر كرفته از نوع سازمان» ‎ces‏ ال ال ‎pols Canta‏ رس ا ا ‎Ce cs Ue ne‏ ‎Se Ie eo‏ ‎eos‏ اک <<« (بر اساس آخرين نظريه هاى مديريت دانش ) به عنوان خروجى به دست مى آید.

صفحه 29:
8 ene ue eels vets See ene ‏ل‎ Sead = fe ee i ees SR te Rte ‏ل ا ا‎ | ‏ا‎ rece 0 ا ا ‎ROR‏ ‎acl Te)‏ ل ‎ne Ts ۳ ey‏ 7 مبنای آر بح براساس سناریویی مقبول, چشم انداز دانشی سازمان ترسیم و بر مبنای آن ‎Fe es etre Py gga Pe ger epee gape pepe Foor Pe‏ ‏مشخص می شود. پس از آن آیین نامه هلیی در جهت پیاده سازی مدیریت ‎ ‏دلنش در بخشی از ساژمان طراحی و ابلاغ می شود. طرح مدیریت دانش در ‎ee en ee ae nes ae eee‏ ‎Sa dt a eco NCD ane ee ‎

صفحه 30:
اجراى طرح يايلوت لس سر بت رل بر بت مر توب ی را گرفته و براساس نتلیج تحلیل با همان روش های قبلی وبا در نظر گرفتن نتلیج به دست آمده از کل سازمان, روش ها وراه حل های مدیر یت دلنش در سه حوزه ساختاره تکنولوژی و انسان ‎sees nee SS Se!‏ | گوناگون یافتن جواب بهینه با توجه به نظرات مدیران و کارشتاسان,راه حل هایی مصوب تعیین مى شود. لين راه حل ها خيل طرح بايلوت برنامه ريزى و اجرا مى شود. در حين مراحل اجرا و ‎Ree eTe Ie eatery es ers eee‏ ۱ تصحیح روند و ارزیابی عملکرد مدیریت دانش ارایه می شود. ار Share ey Use aver sages Update ree ‏مصيوة سام‎ ad س هس omy ee eee eee errs re nee ree 110117 البته در اين بخش شكل كيرى واحد مديريت دلنش در سازمان الزامى است و لين بخش بايستى به عنوان يخشى از جارت سازمانى شناخته شود. لين واحد از لين بس. صرفا ما دريافت توصيه هليى از مشاور مديريت دالش به صورت مستقل به پیاده سازی کامل مدیریت دانش در سازمان می پردازد ۱ ی

صفحه 31:

39,000 تومان