کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت دانش مفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازی

modiriyat-danesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت دانش مفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازی”

مدیریت دانش مفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازی

اسلاید 1: مدیریت دانشمفاهیم ، تجربه ها، پیاده سازیدلارام مقیمی شعار

اسلاید 2: مقدمهانسان تاكنون دو دوره اقتصادي را پشت سر گذاشته است. زماني اقتصاد بشري مبتني بر كشاورزي بود . پس از آن با ابزارگرايي و آشنايي با اعجازي كه علوم مكانيك و سپس برق ايجاد نمود، دوره اقتصاد صنعتي پايه گذاري شد. در اين دوره ها زمين و كار به عنوان اصلي ترين عناصر و سرمايه هاي آدمي تلقي مي شدند.توانگر نيز به كسي اطلاق مي گرديد كه بيشترين بهره مندي را از اين دو نوع دارايي داشت. اما عصري كه در آن زندگي مي كنيم، بدون ترديد در هيچ كدام از دو عصر كشاورزي و صنعتي نمي گنجد. اگر چه كماكان زمين و كار دو مزيت مناسب در برتري جويي ها محسوب مي شوند، اما در عصر كنوني، كه به عصر اطلاعات و دانش موسوم شده است، مزيت اصلي در سرمايه دانشي نهفته است. هم اكنون بزرگترين شركت هاي دنيا، برتري اصلي خود را نه در دارايي هاي انباشته ناشي از كارخانجات و حتي بازار بزرگ، بلكه در دانش در جريان فرآيندهاي خود كسب نموده اند.کارLaborمنابع اولیهIntermediateResourceمنابع اصلیMain Resourcesمحل تولید Production SiteمحصولاتProductعصرAGe

اسلاید 3: این نمودار نشانگر حضور نیروي كار، سرمايه، زمين و دانش در سه اقتصاد مذكور مي باشد.همچنان كه ملاحظه مي شود، اقتصاد امروز آن چنان بر پايه دانش شكل گرفته كه از آن به عنوان اقتصاد دانش محور(Knowledge Based Economy) ياد مي شود.این نمودار ميزان اشتغال در شاخه هاي سه گانه كشاورزي ، صنعت و خدمات را در صدساله اخير نشان مي دهد. ملاحظه مي گردد كه همزمان با رشد سريع فعاليت اقتصادي در بخش خدمات،افت نسبي فعاليت در كشاورزي (به صورت كشاورزي صرف، نه خدمات و دانش آن) را شاهد هستيم .همچنين در صنعت نيز به هيچ عنوان رشدي همچون بخش خدمات را نداريم . قابل توجه آنكه بر اساس همين نمودار ، درصد فعاليت ها و مشاغل مبتني بر دانش و ايجاد دانايي (كه هر سه در بخش اقتصادي وجود دارد و البته در خدمات بيشتر است) به صورت بي نظيري رشد كرده است.مسأله وقتي روشن تر مي شود كه بدانيم در جهان امروز ، در برخي از دانش هاي پايه، در هر5/5 سال ، دانش جديد دو برابر دانش كهنه ظهور پيدا ميکند و در هر روز ۳ فرمول شيميايي ايجاد مي شود.روند تعميق و ميزان استفاده از منابع سازمان در بستر زماندرصد اشتغال در بخشهاي مختلف اقتصادمیزان انباشت دانش

اسلاید 4: چرا مدیریت دانش؟تمامي اين مسائل و وضوح تغييرات ايجاد شده در روند اقتصاد جهاني و توجه صنايع و شركت هاي پيش رو به حفظ موقعيت خود در بازار جهاني، باعث خلق مفهوم و دانشي جديد تحت عنوان مدیریت دانش گردیده است. مديريت دانش، علم ماندن و پيشرفت كردن در عصر جديد است و مسلح نشدن به آن به مثابه عدم استفاده از ماشين آلات كشاورزي و استفاده از گاوآهن در قرن بيستم مي باشد.ویژگی های جهان مدرن کسب و کار عبارتند از : بازارهای در حال تغییر و پویا و پیشرفت تکنولوژیکی مستمر .برای همراه شدن با این روندها ، سازمان ها بایستی انعطاف پذیر باشند و روش مناسب برای دستیابی به این مهم ، تقویت توانایی بالقوه یادگیری در سازمان است.

اسلاید 5: مدیریت دانش رویکردی منسجم برای دستیابی به اهداف سازمانی تلقی می شود که از طریق توجه ویژه به جایگاه دانش در سازمان تحقق می پذیرد.دانش محرک ضروری سازمانی و عامل کلیدی در ایجاد ارزش تلقی می شود . توسعه و گسترش پایگاه دانش سازمانی ، از طریق فرایندهای یادگیری از دیگران (برای مثال همکاران و غیره) و ایجاد دانش از طریق نوآوری ، توجه روزافزونی را طلب می کند . هر دو فرایند به کسب مزایای رقابتی پایدار کمک می کند.چرا مدیریت دانش؟

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید