مدیریت و رهبری

مدیریت داوطلبان ورزشی

modiriate_davtalabane_varzeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت داوطلبان ورزشی”

مدیریت داوطلبان ورزشی

اسلاید 1: مدیریت داوطلبان ورزشی دکتر رضا اندامدانشیار دانشگاه شاهرودکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 2: سرفصل كارگاهداوطلب رویدادیآموزش داوطلبان رویدادیآداب و رفتارهای اصلی داوطلبمديريت داوطلبان رویدادهای ورزشیبرنامه ريزيجذبانتخاب و گزينشآشنايي و آموزشبه رسميت شناختننگهداريارزيابيکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 3: Event volunteerEvent Volunteerداوطلب رویدادی

اسلاید 4: مقدمهامروزه برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی[1] مورد توجه بسیاری از کشورها بوده است. این رویدادها می توانند توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد. برگزاری چنین رویدادهایی منجر به بازسازی اقتصادی(فیزیکی، اشتغال)، ایجاد منابع و زیرساخت برای جامعه آینده، افزایش غرور ملی و موضوعات مهم دیگری می شود. اکثر مطالعات، به نقش و تأثیر مثبت این رویدادها بر شهرها و کشورهای میزبان اشاره دارند؛ این در حالیست که تعداد اندکی از این مقالات به طور قطعی سیاستگذاران و سیاستمداران را برای گرفتن حق میزبانی چنین رویدادهایی تشویق می کنند.روچ(2000)، رویدادهای بزرگ ورزشی را به عنوان مسابقات کوتاه مدت با نتایج بلندمدت تعریف کرده است. بالطبع این تعریف مسابقات کلیدی موجود در تقویم ورزشی سازمانها و فدراسیونهای بین المللی را در بر می گیرد . 1- Mega Sporting Eventsکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 5: مقدمهیکی از شاخص های مهم برگزاری موفق یک رویداد بزرگ ورزشی کمک گرفتن از محیط(جامعه) به شکل فعالیت های داوطلبانه می باشد. نيروهاي داوطلب يكي از اركان اصلي ارائه خدمات در سازمان هاي ورزشي به شمار مي آيند و نقش عمده اي در موفقيت بسياري از مسابقات و رويدادهاي ورزشي ايفا مي كنند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 6: ابعاد تعریف داوطلبانتخاب آزادحق الزحمهساختارافراد ذينفع1- تمايل آزاد2- نسبتاً اجبار3- الزام به داوطلب شدن1- به هيچ وجه2- بدون انتظار3- پرداخت هزينه ها4- دستمزد اندك1- رسمي2- غير رسمي1- مفيد بودن براي ديگران2- مفيد بودن براي دوستان و وابستگان3- مفيد بودن براي خودCnaan& Goldberg-Glen(1991), Davis Smith(1998), Paull(1999), Cuskelly et al (2006), Chelladurai(2006)کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 7: تعریف داوطلب رویدادیداوطلب در این رویداد به افرادی اطلاق می گردد که از اکنون تا پایان بازیهای کشورهای اسلامی به جامعه، افراد شرکت کننده و مسئولین بازیها کمک خواهند کرد.داوطلبان بازیهای کشورهای اسلامی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:1- داوطلبان قبل از شروع بازیها2- داوطلبان زمان برگزاری بازیهاکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 8: داوطلبان قبل از شروع بازیهااین داوطلبان به افرادی اطلاق می شود که خواستار مشارکت گسترده شهروندان برای ایجاد یک پدیده اجتماعی می باشند.گروه های هدف: عموم مردم، واحدهای تجاری و صنعتی، سازمان های دولتی و غیر دولتی(دانشجویان دانشگاه ها بخش عمده ای از این افراد را در بر می گیرد).وظایف: معرفی بازیهای کشورهای اسلامی و مفهوم خدمات داوطلبانه، افزایش آگاهی و مشارکت اجتماعی، افزایش کیفیت خدمات داوطلبانه، توسعه راهکارهایی برای مشارکت گسترده افراد در فعالیت های داوطلبانه، افزایش کیفیت خدمات شهری، ارائه تصویری جدید از شهر میزبان بازیها، پاسخگویی به تماس تلفنی 24 ساعته، اجرای تبلیغات، جمع آوری اطلاعات، ترجمه مدارک، ارائه خدمات مشاروره ای و ...... کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 9: داوطلبان زمان برگزاری بازیهاداوطلبان زمان برگزاری بازیها به افرادی اطلاق می گردد که مستقیماً توسط کمیته سازماندهی بازیها جذب می شوند.گروه های هدف:مشخصه این دسته از داوطلبان عبارت است از: اشتیاق برای کمک به رفاه عموی، تسلط به زبانهای خارجه، برآورده ساختن نیازهای کمیته سازماندهی مسابقات، داشتن مهارت ها تخصصی و حرفه ای در زمینه های مورد نیاز.وظایف:فراهم آوردن خدمت داوطلبانه با کیفیت برای ورزشکاران، داوران، گردشگران و تمامی دست اندرکاران این دوره از بازیها و ..........کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 10: عمده ترین مناصب داوطلب در بازهای کشورهای اسلامیداوطلبان شهریاین داوطلبان در زمان برگزاری مسابقات دارای مناصب ثابت و مشخصی هستند. مأموریت این افراد کمک به کنترل ترافیک، حضور در مراکز تجاری، مکان های نمایشی و مراکز فرهنگی می باشد. همچنین این افراد در تولید برنامه های تلویزیونی و رسانه ای و جمع آوری اخبار و برگزاری مسابقات هوای آزاد از جمله دوی ماراتن کمک می کنند.گروه های مترجمیحضور در کنار مقامات و تیم های شرکت کننده و ترجمه مدارک و اسناد.کمیته پذیرشپذیرش مقامات، داوران، مربیان، ورزشکاران، خبرنگاران و ........سازمان مسابقاتفراهم کردن تجهیزات لازم برای مسابقات، تدارکات، محاسبه زمان بازیها و امتیازات و .......کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 11: عمده ترین مناصب داوطلب در بازهای کشورهای اسلامیمدیریت تسهیلاتپاسخگویی و ضبط مکالمات تلفنی و آگاه سازی مدیران از مسائل و مشکلات احتمالی و .....حفاظت از محیط زیستنظارت و کنترل مسئل بهداشتی در مراکز و مکان های عمومیتوسعه بازاریابیکمک به مدیریت بازاریابی برای جذب اسپانسر و مشارکت در تنظیم قراردادها.تکنولوژیکمک در راه اندازی شبکه های ارتباطی و اینترنت و ........کمیته تغذیهکمک به مدیریت امور تغذیهکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 12: عمده ترین مناصب داوطلب در بازهای کشورهای اسلامیخدمت به تماشاچیانکنترل بلیت و ایجاد نظم و ترتیب در تماشاچیانخدمات پزشکی و اورژانسکمک های اورژانسی به تماشاگران و ورزشکاران و دیگر عواملحضور در آزمایشگاه های ضد دوپینگمدیریت منابع انسانیحراستکمک به رسانه هاخدمات عکاسیاداره تدارکاتفروش بلیتکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 13: شروط لازم برای داوطلبیدرستکاری و ایثارهر فرد داوطلب براساس میزان مساعدت و کمکی که به افراد و سازمانها انجام می دهد، سنجیده می شود. خودوقفی، عدم توجه به پاداش و کمک به برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی شرط اصلی برای داوطلبی در این دوره از مسابقات می باشد. قانونمندیداوطلبان باید در کار خود دقیق بوده و از قوانین تبعیت نمایند. دارا بودن مدارک معتبر در کارها و رعایت قوانین امنیتی در کارها از جمله این مسائل است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 14: شروط لازم برای داوطلبیخونگرممن در سراسر جهان دوستانی دارم، اگرچه فاصله زیادی بین ما وجود دارد، ولی احساس می کنم که آنان همسایه های من هستند. در این رویداد افرادی از ملیت ها، نژادها، فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف برای تبادل فرهنگ و ارتباطات دور هم جمع می شوند. داوطلبان به عنوان پل های ارتباطی منعکس کننده تصویری روشن از جامعه ایرانی هستند. کار مهم آنها تأثیرات فراموش نشدنی بر شرکت کنندگان در این رویداد خواهد گذاشت.ایستادگی در کارهیچ شغلی نسبت به دیگر مشاغل برتری ندارد. هر یک از مناصب در این دوره از بازیها برای اجرای دقیق آن الزامی است، بنابراین دارا بودن نگرش مثبت در کار به اندازه اجرای موفق تمامی مسئولیتها ضروری است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 15: شروط لازم برای داوطلبیمتحد و مهربانتأکید بر کار گروهی: داوطلبی یک فعالیت جمعی است. عملکرد مؤثر افراد، بر صداقت و شناخت اعضا از یکدیگر و احترام متقابل متکی است.عدم توجه به نفع شخصیداوطلبان بدون چشم داشت در فعالیت های داوطلبانه حضور می یابند. براساس منشور مسابقات بین المللی مانند المپیک، کمیته سازماندهی رویداد فقط یونیفورم، غذا و هزینه ایاب و ذهاب در اختیار داوطلبان قرار می دهد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 16: قوانین مربوط به داوطلبانقوانین استفاده از مجوزهابرای ورود به مکان ها یا مناطق خاص، مجوزها باید نشان داده شود. در این مجوزها اطلاعاتی اساسی در مورد فرد دارنده آن ثبت شده است. این اطلاعات شامل نام، سمت، بخش و نواحی مجاز، می باشد. تنها با داشتن چنین مجوزی داوطلب حق ورود به مکان مربوطه را دارد. دادن مجوز به دیگران ممنوع می باشد.قوانین مربوط به وظایف داوطلبانداوطلبان می باید در ابتدا و انتها کار خود، ورود و خروج خود را ثبت نمایند، قبل از شروع کار ، وظایف کاری خود را مشخص نمایند، بدون اجازه محل کار خود را ترک ننمایند. امنیت و پاکیزگی محیط کاری را حفظ کرده و لباس های تمیز و مناسب بپوشند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 17: قوانین مربوط به داوطلبانقوانین مربوط به ارائه خدماتداوطلبان از فرصتهایی برای ارتباط با مردم کشورهای دیگر با فرهنگ، آداب و رسوم مختلف برخوردار هستند. داوطلبان باید به آنها احترام بگذارند و با آنها دوستانه و مؤدبانه برخورد کنند. وظیفه اصلی داوطلبان ایجاد احساس راحتی برای ورزشکاران می باشد.قوانین مربوط به کار گروهیموفقیت خدمت داوطلب در این بازیها به عملکرد کل گروه بستگی دارد. وقتی کل تیم با هم کار می کنند موفقیت بیشتری عاید می شود. شناخت مأموریت ها و وظایف تیم، آشنایی با شبکه های ارتباطی و ایجاد رابطه خوب با همکاران، تلاش گروهی و حفظ اتحاد برای رسیدن به هدف، الزامی است. کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 18: فواید داوطلبی چیست ؟داوطلبی یک فرآیند دو سویه میان فرد و سازمان کمک گیرنده است که در این میان هم سازمان و هم فرد داوطلب از این خدمت رسانی سود می برند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 19: به عنوان یک داوطلب :پر کردن اوقات فراغتمشارکت موثر در جامعه و ادای دین به آنشرکت در یک کار گروهیفرصت توسعه مهارتهای جدیداحساس غرور و موفقیت کردنفرصت تصحیح مهارت های آموخته شده قبلی کسب تجربه، سابقه ی کار، آشنایی با افراد با تخصص های مشابه بطور موثر خودتان را معرفی کرده و باعث شناخت بیشتر شما می شودجستجوي فرصتهاي شغلييافتن دوستان جديداحساس مفيد بودن و مورد نياز بودنمبارزه با خستگيدستيابي به اعتماد به نفسکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 20: به عنوان یک باشگاه یا سازمان :منابع حمایتی موثر و علاقه مندتزریق ایده جدید و انرژی مضاعف به سازمانصرفه جویی در هزینه های سازمانکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 21: بیشترین علاقه مندی داوطلبان در چه زمینه های می باشد:براساس گزارشات ارائه شده اولویت شرکت نیروهای داوطلب عبارتند از : 1- ورزش2- تربیت کودکان3- دین و مذهب4- تندرستی و رفاه5- فعالیت های لذت بخش6- انجمن های محلی7- کار برای جوانان8- کار برای افراد مسنکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 22: داوطلبان در ورزش به چه نوع فعالیتهایی مشغول هستند؟نقش هایی که داوطلبان در ورزش ایفاء می کنند را می توان به دو صورت طبقه بندی نمود :1- نقشهای تخصصی که این گونه نقش ها نیاز به آموزش لازم و دانش ورزشی دارد.2- نقشهای غیر تخصصی که نیاز به دانش خاص ندارد و داوطلب با گذراندن یک دوره فشرده آن را انجام می دهد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 23: داوطلبان در چه گروه سنی قرار دارند ؟Source : BMRB national population survey , 2001کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 24: حضور داوطلبان در امور داوطلبی چقدر از وقتشان را اشغال می کند ؟بطور کلی زمان مشارکت افراد به دو عامل زیر بستگی دارد:1- نقش یا وظیفه ای که افراد جهت خدمت می پذیرند.2- میزان تعهدی که افراد به آن سازمان یا گروه خاص می سپارند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 25: آیا تمام افراد جامعه می توانند داوطلب بشوند؟همیشه جا برای داوطلبان و داوطلب شدن وجود دارد. کافی است شما در این زمینه فعال باشید حتماً کار مناسب با زمان و وقت خود را پیدا خواهید کرد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 26: چه اتفاقی خواهد افتاد اگر داوطلب هیچ تخصصی در هیچ یک از ورزشها نداشته باشد ؟هرچند ورزش کردن و تجربیات ورزشی برای افراد اولین و بهترین راه برای داوطلب شدن در ورزش است و این تجربیات قطعاً باعث توسعه ورزش در هر کشور می شود ، اما همیشه تقاضاهای زیادی برای آن دسته از داوطلبانی که از این مهارتها بی بهره اند وجود دارد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 27: داوطلب شدن چه شانسی برای پیدا کردن یک شغل بوجود می آورد؟یکی از مراحل فرآیند انتخاب، بررسی سوابق و پیشینه افراد است، کسانی که به صورت داوطلبانه به فعالیتی مشغول می شوند به نوعی آینده ی شغلی خود را از این بابت تضمین خواهند کرد، چرا که از این افراد همیشه به نیکی و خوش نامی یاد می کنند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 28: محدوديت هاي شخصي داوطلبانمحدوديتهاي داوطلب شدن به علت عدم مهارت كافي، نداشتن تجارب زندگي و عدم بلوغعدم آگاهي كافي در مورد داوطلب شدنميزان درآمد اندك افرادتجارب اندك در دوران زندگي(از جمله عدم مشاركت خانواده در فعاليتهاي داوطلبانه)عدم پذيرش جوانان ناتوان از لحاظ جسمينداشتن وقت كافيهزينه و مشكلات اياب و ذهابمحدوديت هاي جغرافيايي( مسافت زياد)زبان و محدوديتهاي فرهنگيتأكيد بر نياز داشتن به افراد برخوردار از مدارك تحصيلي بالاترکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 29: موانع سازماني كار با داوطلبافرادی که تازه داوطلب می شوند ، نمی دانند سازمان از آنها به عنوان داوطلب چه انتظاری دارد.حفظ داوطلبین مشکل است بطوریکه از هر دو نفر داوطلب فعال یک نفر انصراف می دهد.در مواردی که فشار کار بر روی داوطلبان زیاد شود ، تأثیر سوء این فشار به سازمان منتقل شده و باعث عدم کارآیی لازم می گردد.قوانین و آئین نامه ها مشکلات جدیدی بوجود می آورند ، مخصوصاً اگر این قوانین در مورد مسائل مربوط به ایمنی و سلامت افراد باشد.با ورود داوطلبان به سازمان این امکان وجود دارد که کارمندان رسمی در کارشان دچار مشکل شوند.داوطلبان مسن یا قدیمی تر اکثر اوقات بر نقشهای کلیدی تسلط دارند که این مسئله می تواند باعث یکسری تهدیدات برای داوطلبین جوان گردد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 30: آموزش داوطلبان رویدادیدارا بودن یک تیم موفق داوطلبی، ضامن برگزاری موفق یک رویداد است. برای اطمینان از سازگاری داوطلبان با محیط کار و هم چنین ارائه راه حلهای مناسب در زمان بروز مشکلات، داوطلبان می باید تحت آموزش قرار گیرند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامیهدف اصلی از آموزش:بالابردن آگاهی و مهارت و تشویق داوطلبان به موفقیتانتخاب افراد مناسب از میان متقاضیان

اسلاید 31: اهداف آموزشآشنا شدن با محیط کارقبل از شروع رسمی خدمات، داوطلبان رویدادی باید با محیط کاری و شرایط منصب مورد نظر خود آشنا شوند. آموزش باید از موارد عمومی آغاز و به ویژگی های هر منصب خاتمه یابد.افزایش توانایی هارویدادهای ورزشی بزرگ، نوعی رقابت ورزشی گسترده است که در آن به مشاغل زیادی نیاز است. داوطلبان این گونه رویدادها نه تنها باید از استانداردهای اخلاقی برخوردار باشند، بلکه باید از آگاهی قابل اطمینان برای حل مشکلات احتمالی نیز بهره مند گردند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 32: اهداف آموزشتضمین کارآیی رویدادداوطلبان بخش عمده ای از منابع انسانی یک رویداد هستند که بار مسئولیت زیادی بر دوش آنها است. پس از کسب آموزش، داوطلبان به بخشهای مختلف فرستاده می شوند تا با مهارت های حرفه ای خود، خدمات مؤثر برای بالا بردن کارآیی بازیها ارائه دهند. از اینرو هدف اصلی داوطلبان رویدادی ارائه خدمات با بهترین کیفیت است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 33: اصول آموزشآموزش داوطلبان رویدادی شامل چهار بخش می باشد:1- آموزش عمومی2- آموزش حرفه ای3- آموزش محل رویداد4- آموزش منصب مورد نظرکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 34: کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامیآداب و رفتارهای اصلی داوطلبBasics of Decorum

اسلاید 35: آداب و معاشرترفتار خوب داوطلبان، نمایندگان بازی های کشورهای اسلامی هستند؛ بنابراین در برقراری ارتباط با افراد، می باید با ظاهری خوب، آدابی عالی و مؤدبانه صحبت نمایند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 36: آداب و معاشرتنگرش مثبتداوطلبان می باید نمایانگر روحیه ای فعال و نگرشی مثبت باشند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 37: آداب و معاشرتاحترام به دیگرانداوطلبان می باید ملایم و مؤدب باشند و محیطی آرام به وجود آورند که نه به مقام دیگران خدشه وارد کنند و نه به آنها آسیب رسانند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 38: آداب و معاشرتنوع پذیرشجهان سرشار از تنوع نژادی و مذهبی است. داوطلبان می باید به تفاوتهای فرهنگی، نژادی و مذهبی احترام بگذارد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 39: آداب و معاشرتاحترام به حریم خصوصیاحترام به حریم خصوصی افراد هنگام ارتباط با دوستان بین المللی قانونی طلایی است. داوطلبان باید از پرداختن به موضوعات خصوصی افراد اجتناب نمایند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 40: آداب و معاشرتصادق بودنداوطلبان باید با خلوص نیت و صادقانه با افراد برخورد نمایند. این راه بیان کامل و دقیق دوستی و مهمان نوازی است که بهتر توسط افراد خارجی شناخته و پذیرفته می شود.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 41: آداب و معاشرتروابط مناسببرای گفتار و کردار خود حدود مناسبی را رعایت کنیم. رعایت فاصله مناسب و رعایت حد مکالمات در گفتار را در ارتباطات داشته باشید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 42: آداب و معاشرتاول خانم هامردان باید در همه حال به زنان احترام بگذارند. موافقت خود را ابراز نمایند، کمک کنند و در صورت نیاز مشکلات را برطرف نمایند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 43: آداب و معاشرتداشتن وضع مطلوبوضعيت هاي مطلوب، زیبا، جذاب و تأثیرگذار هستند و بیانگر آداب و شخصیت افراد است. این وضعیت ها عبارتند از نشستن، برخاستن و راه رفتن.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 44: داشتن وضع مطلوبنشستنوضعیت نشستن خوب نمایانگر آرامش، جدیت و وقار فرد داوطلب است.از موارد ذیل خوداری کنید:پنهان کردن پا زیر صندلیجدا کردن دو پا و دراز کردن آنهامتقاطع کردن پاها به شکل4 به طوری که دو دست به دور پای بالایی باشد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 45: داشتن وضع مطلوبایستادنیک وضعیت ایستادن برازنده نشان دهنده آداب معاشرت خوب فرد و رفتار ملایم او است. قواعد کلی عبارت است از ایستادن بدون حرکت، کشیده نگاهداشتن بدن، داشتن حالتی جذاب و نمایش روحیه مثبت.از موارد ذیل خوداری کنید:تکان دادن هر یک از بخش های بدنقرار دادن دو دست در جیبدست به کمر ایستادنایستادن با دو پای متقاطعکارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 46: داشتن وضع مطلوبوضعیت راه رفتندر مکان های عمومی، وضعیت راه رفتن، بهترین زبان بدن است. همچنین راه رفتن مناسب نشان دهنده جذابیت و قدرت فرد می باشد.از موارد ذیل خوداری کنید:تکان دادن بدنبرداشتن قدم های بسیار بلند یا بسیار کوتاهرافتن به گونه ای که دو دست در پشت بدن باشد.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 47: آداب برقراری ارتباطخدمت داوطلبانه نوعی رویکرد برقراری ارتباط است. در برخورد با افراد می باید محتاط عمل کرد؛ چرا که کلید ارائه خدمات مؤثر و صمیمی در گرو این نوع ارتباط است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 48: آداب برقراری ارتباطدست دادندست راست را به صورت طبیعی به جلو بکشید، به طوری که زاویه بین دست و بدن 60 درجه باشد. دست فرد را به مدت 5-3 ثانیه نگاه دارید. با لبخندی خالصانه به چشم فرد مقابل نگاه کنید.از موارد ذیل هنگام دست دادن اجتناب نمایید:از دست چپ استفاده نکنید.با دستکش دست ندهید.دست را محکم یا بسیار آرام فشار ندهید.به مدت طولانی دست را نگاه ندارید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 49: دست دادندستورالعمل های دست دادن:اول بزرگترهااول خانم هااول فرد دارای مقام بالاتردر حالت ایستاده دست دهید.وقتی میزی بین شماست دست ندهید.اگر افراد زیادی در جمع هستند به صورت متقاطع دست ندهید.در دست دادن به افرادی که برای اولین بار ملاقات می کنید، تعجیل نکنید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 50: مکالماتتماس چشمیبه صورت خالصانه به چشم های طرف مقابل نگاه کنید. تماس چشمی دائمی برقرار کنید.فاصله مناسبفاصله بدنی، زبان فضایی استفاده شده توسط افراد در حین صحبت است.در شرایط عمومی، فاصله مناسب معمولاً بین 2/1 تا6/3 است.1/2 -2/1 برای محیط کاری6/3-1/2 برای افراد غریبهاز تماس با افراد غریبه برای نشان دادن دوستی اجتناب ورزید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 51: مکالماتآداب تماس تلفنیوقتی تلفن زنگ می زند به موقع به آن جواب دهید. ابتدا احوالپرسی کرده، سپس واحد کاری و نام خود را عنوان کنید.قبل از شماره گیری، از شماره تلفن، نام و واحد کاری فردی که می خواهید با او تماس بگیرید مطمئن شوید.عبارات و موضوعات را به خوبی بررسی کنید.در وقت اداری تماس بگیرید. مگر اینکه حالت اضطراری روی دهد.بعد از اتمام مکالمه اول فردی که تماس گرفته است باید گوشی را بگذارد .کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 52: موارد ممنوعهملل مختلف دارای آداب و رسوم و مسائل ممنوعه ای می باشند که ناشی از سنتها، فرهنگها و مذاهب مختلف آنها است. داوطلبان باید به طور کامل از آنها آگاهی یابند.وقتی وارد کشور دیگری می شوید در مورد اصطلاحات ممنوعه بپرسید.وقتی به ملاقات یک خانواده می روید در مورد ناگفتنی ها بپرسید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 53: قوانین کلی در رابطه با موارد ممنوعهدر بسیاری از کشورها مانند مالزی، اندونزی و کشورهای عربی، مردم بر این باورند که دست چپ تمیز نمی باشد. بنابراین استفاده از دست چپ برای نگهداشتن غذا، تماس با دیگران و دادن اشیا نامناسب است.اشاره به دیگران با انگشت صحیح نمی باشد.صحبت کردن طولانی بدون اجازه صحبت به دیگری نادرست است.قطع سخن دیگری بی ادبی است.در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، مردم دارای جنسیت مشابه نباید با یکدیگر دست داده و یا همدیگر را در آغوش بگیرند.از دست زدن به اموال دیگران اجتناب نمایید. چون باعث رنجش آنها می شود.از دست دادن به جنس مخالف پرهیز نمایید.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 54: ممنوعیت رنگهاسیاه: در بسیاری از کشورها این رنگ برای عزاداری است و افراد در پوشیدن لباس هایی با رنگ سیاه باید محتاط باشند.سفید: مراکشی ها معمولاً سفید نمی پوشند. آنان معتقدند که رنگ سفید نمایانگر فقر است. هندیها هم رنگ سفید را خوشایند نمی دانند. زرد: مردم اتیوپی برای سوگواری از این رنگ استفاده می کنند. ساکنان برزیل معتقدند که زرد به معنای ناامیدی و بیچارگی است.آبی: ساکنان بلژیک از رنگ آبی اجتناب می کنند. عراقی ها از رنگ آبی متنفر هستند، زیرا تصور می کنند آبی بیانگر شیطان است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 55: ممنوعیت اعداددر چین و کره جنوبی عدد 4 به معنی مرگ است. بنابراین بسیاری معتقدند عدد 4 بدشانسی می آورد.در بسیاری از کشورها عدد 13 نیز نشانه بدیمنی است.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 56: ممنوعیت غذامعتقدان آیین هندو گوشت گاو و خوک نمی خورند.کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 57: موارد ممنوعه هنگام اهدای هدیهدستمال گردن: مردم برزیل، ایتالیا و پاکستان، دستمال گردن را هدیه نمی دهند. آنها اعتقاد دارند که دستمال گردن ارتباط نزدیکی با اشک(جدایی) دارد و باعث بروز درگیری می شود. بنابراین هدیه مناسبی نیست.چاقو یا شمشیر: مردم کوبا، ونزوئلا و شیلی چاقو و شمشیر را خوشایند نمی دانند. در فرهنگ این کشورها این نوع هدایا به معنای قطع رابطه است.عطر: در فرانسه و آمریکا اهدای عطر از جانب مهمان مرد به میزبان زن امری نادرست است.شانه: شیئی بسیار حساس در ژاپن است. ژاپنی ها شانه را هدیه نمی دهند، زیرا به معنای مرگ تلخ است. بنابراین اگر شانه را هدیه بدهید، شیئی تلخ و مرگبار را هدیه نموده اید. کارگاه داوطلبی بازی های کشورهای اسلامی

اسلاید 58: Medal: Every success is a result of our hard work“

اسلاید 59: Film Reel: Every experience is a beautiful memory

اسلاید 60: Dandelion: Every smile is the seed for a loving heart

اسلاید 61: Honeycomb: Every sacrifice gives you the pleasure of maturing

اسلاید 62: Rubik’s Cube: Every cooperation shows the spirit of teamwork

اسلاید 63: volunteering in sport“Volunteering is good for the soul”

اسلاید 64: مديريت داوطلبانManagement of VolunteersManagement of volunteers

اسلاید 65: مقدمهپيدايش گروه هاي جديد تحت عنوان گروه هاي داوطلبفعاليت عمده اين گروه ها بيشتر براي رفاه و آسايش جامعه مي باشداهميت اقتصادي اين بخش بسيار قابل ملاحظه است( در انگلستان 40 بيليون پوند درآمد و 11 بيليون پوند هزينه)اگرچه ميزان داوطلب شدن افراد افزايش داشته است اما علائمي وجود دارد كه نشان مي دهد اين ميزان به اوج خود رسيده استبا شديد شدن رقابت براي جذب داوطلبان و افزايش توجه مديران به جذب و نگهداري داوطلبان، نقش سيستم هاي مديريتي بسيار مهم است.Management of Volunteers

اسلاید 66: شما بايد بدانيد چرا سازمانتان به داوطلبان علاقمند استچرا به داوطلبان نياز داريد؟مربيگيري تيم هاي ورزشيسازماندهي مسابقات و رويدادهاي ورزشيمراقبت و نگهداري از تجهيزات و اماكن ورزشيراهنمايي و يا آموزش فعاليت هاقضاوت و داوريفعاليت به عنوان متصدي ، صندوقدار، منشي و يا نگهبان باشگاهاجراي يك رويدادساماندهي باشگاه هاي شبانه و روزانهمديريت يك سفر گروهيو يا دلايل ديگرManagement of Volunteers

اسلاید 67: چه مزايايي را به داوطلبان پيشنهاد مي كنيد؟يافتن دوستان جديدكسب مهارت هاي جديدپاداش مشاركتافزايش فرصتهاآموزش و پيشرفت فرديرقابتسفر،ملاقات ها و موقعيتهاي شغليسابقه خوبManagement of Volunteers

اسلاید 68: چرا افراد داوطلب مي شوند؟يادگيري مهارتهاي جديدكسب آموزشكمك به ديگرانافزايش اشتياق و انرژيمبارزه با خستگييافتن دوستان جديددستيابي به اعتماد به نفسجستجوي فرصتهاي شغلياحساس مفيد بودن و مورد نياز بودنبرگرداندن چيزي به جامعهعضو تيم بودننزديك تر شدن به ورزش يا فعاليتي كه سازمان شما انجام مي دهدكمك به ورزش يا فعاليت باشگاهسرگرم شدن و لذت بردنManagement of Volunteersمواردي كه داوطلب از طريق سازمان شما بدان دست مي يابد را افزايش دهيد

اسلاید 69: تعريف مديريت داوطلبمديريت داوطلب تنظيم كننده ي روابط، نقشها و مسئوليتها بين داوطلبان، سازمان، كاركنان حقوق بگير و دريافت كنندگان خدمات(مصرف كنندگان يا مشتريان) مي باشد. Management of Volunteers

اسلاید 70: مسئوليتهاي اصلي مديريت داوطلبجلب حمايت از برنامه داوطلب و تداوم آنايجاد ، تعيين و ارزيابي بودجه برنامه داوطلب آگاه ساختن مقامات در مورد نوع خدمات ارائه شده توسط داوطلب گسترش و حفظ اهداف برنامه تخصيص مسئوليتهاي داوطلب و كنترل نتايجپيشنهاد جهت تغيير خط مشي يا مراحل عملكرد به مديران ارشد جهت كنترل ، بهبود و يا توسعه تلاشهاي داوطلب Management of Volunteers

اسلاید 71: وظايف مديريت داوطلبManagement of Volunteersوظايف مديريتي : تعيين منابع انساني ( داوطلبان ) وظايف مديريتي- عملياتي : پشتيباني از منابع انساني ( داوطلبان )

اسلاید 72: برنامه ريزيبرنامه ريزي به داوطلبان كمك مي كند تا بدانند چگونه مي توانند مأموريت خود را در سازمان مربوطه انجام دهند. همچنين اين امر باعث مي گردد آنها خود را در ساختار سازمان هماهنگ تر ببينند. اولين قدم براي توسعه و ايجاد يك برنامه داوطلبي در سازمان به نگرش و ديدگاه كاركنان و اعضاي هيأت مديره آن سازمان بستگي دارد.Management of VolunteersPlanning

اسلاید 73: مديران داوطلب مي بايست با دلايل كافي ، لزوم استفاده از فعاليت هاي داوطلبانه را در سازمان تأكيد نمايند. مشخص نماييد كه داوطلبان چه فعاليتهايي را در سازمان انجام خواهند داد.دلايل جذب داوطلبان را مشخص نماييد.گروه هاي كاري سالم را بين كارمندان حقوق بگير و داوطلبان ايجاد نماييد.Management of VolunteersPlanning

اسلاید 74: مرحله بعدي تعيين اين مطلب است كه سازمان ها چگونه بايد براي استفاده از داوطلبان برنامه ريزي كنند. به عبارت ديگر فعاليت هايي را كه آنها مي بايست در سازمان انجام دهند ، بايد مشخص شود. افراد داوطلب بايد داراي نقشي واحد در سازمان باشند و از واگذاري مسئوليت هاي چندگانه به آنها پرهيز كنيد.Management of VolunteersPlanning

اسلاید 75: قدم ديگر شناخت انواع داوطلبان بر حسب نياز سازمان ها مي باشد. براي اين منظور داوطلبان را مي توان به سه گروه ذيل تقسيم كرد:داوطلبان عمومي ، كه بدون تخصص و مهارت خاص مي باشند، مانند راهنمايان استاديوم هاي ورزشيداوطلبان داراي مهارت هاي ويژه، مانند طراحان سايت هاي رايانه ايداوطلبان حرفه اي، مانند مربيان و داوران كه بدون دريافت حق الزحمه خدمات ارائه مي دهند Management of VolunteersPlanning

اسلاید 76: مرحله ي مهم ديگر شناخت منابع براي حمايت از برنامه داوطلب مي باشد. اگر سازمان به طور گسترده از فعاليت هاي داوطلبانه استفاده مي كند ، نياز است نسبت به استخدام يك هماهنگ كننده داوطلب اقدام نمايد ، همچنين اين دسته از سازمان ها نياز دارند طرحي را براي جذب افراد داوطلب تهيه كرده و فضاي مورد نياز آنها را براي انجام فعاليت تعيين نمايند. پس از اينكه تصميم گرفتيد چگونه از داوطلبان در سازمانتان استفاده نماييد ، مي بايست دستورالعمل هايي براي هر يك از موقعيت هاي شغلي آنان تدوين كنيد. دستورالعمل هاي كاري عنصري كليدي براي موفقيت در برنامه داوطلب به حساب مي آيند. Management of VolunteersPlanning

اسلاید 77: جذبداوطلبان افرادي هستند كه بدون دريافت حقوق و مزايا ، وقت ، تلاش و تجارب خود را به يك سازمان اختصاص مي دهند. در نتيجه جهت دستيابي به چنين افرادي ، رقابتي شديد بين سازمان هاي دولتي و غير انتفاعي وجود دارد . برخلاف كارمندان حقوق بگير كه خود، روند جذب را آغاز مي كنند ، داوطلبان بايد از طريق ديگران جذب شوند. Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 78: استراتژي جذبهدف، بررسي و طراحي تمامي جنبه هاي استخدام داوطلب مي باشد.بررسي مجدد علت نياز به داوطلب:به چه تعداد داوطلب نياز داريد؟براي چه كاري؟چه زماني؟به چه مدتي؟چه تقاضايي از داوطلبان داريد؟توسط چه كساني؟داوطلب از چه اختياراتي برخوردار خواهد بود؟داوطلب به چه كسي پاسخگو خواهد بود؟چه حمايتي براي داوطلبان جديد وجود دارد؟آيا زمان لازم براي داوطلبان آموزش ديده جهت كار با داوطلبان جديد وجود دارد؟آيا داوطلبان قديمي و ديگر پرسنل ، داوطلبان جديد را مي پذيرند؟به چه مهارتهايي نياز خواهند داشت؟Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 79: برنامه هاي جذب خود را طراحي نموده و به كميته باشگاه ارائه دهيد و منتظر پيشنهادات ديگر از اعضا باشيد. مسائل ذيل را در نظر داشته باشيد:ليست اعضاي حال و گذشته سازمان را بررسي نماييدسيستم جذب را براساس داوطلبان موجود و در جهت توسعه فعاليتهاي باشگاه سازماندهي كنيداز روزنامه هاي محلي و اجتماعي استفاده نماييداز رويدادهاي اجتماعي استفاده نماييداز داوطلبان سازمان هاي ديگر به طور قرضي استفاده كنيديك برنامه ويدئويي ( كليپ) در مورد سازمان و فعاليت هاي داوطلبي آماده كنيدنزديك مكان هاي تجاري غرفه بزنيدبراي صندوق هاي پستي افراد و پست الكترونيكي آنها پيام بگذاريدبرگزاري جلسات مختلف در مراكز آموزشي ، مذهبي و فرهنگياطلاع رساني از طريق رسانه هاي عمومي ( راديو و تلويزيون )پيشنهاد به دانشجويان رشته تربيت بدني ( مخصوصاً دانشجويان سال آخر )برگزاري گردهمايي هاي ويژه همزمان با شروع رويدادهاي مهم ورزشيManagement of VolunteersRecruiting

اسلاید 80: ارائه پيام جذب افراد داوطلب پيام مي بايست دعوت كننده باشد و افراد را به شركت در سازمان شما تشويق نمايد.پيام ها مي بايست متناسب با افراد( دانش آموز ، دانشجو ، افراد حرفه اي و غيره ) مورد نياز شما در سازمان يا باشگاه طراحي شود.پيام مي بايست متناسب با نياز ارباب رجوع و سازمان طراحي شود.پيام مي بايست بر اساس منافع داوطلب تنظيم گردد.Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 81: در ارزيابي پيام استخدامي سئوالات زير را از خود بپرسيد:آيا پيام با رعايت احترام به داوطلب تنظيم شده است؟آيا پيام متناسب مخاطب مورد نظر مي باشد؟آيا پيام نيازهاي مشتري و سازمان را پوشش مي دهد؟چه كسي در سازمان قادر است به بهترين نحو اين پيام را ارائه دهد؟Management of VolunteersRecruiting?

اسلاید 82: از قبل مي بايست تعاريفي از منصب مربوطه را آماده نموده براي هر يك شرح وظيفه نوشته شود. نقش هاي اصلي كه در يك باشگاه نيازمند تعريف و شرح وظيفه مي باشند عبارتند از:رئيسمنشيخزانه دارمدير داخلي باشگاهمدير داوطلبمدير بازاريابي و تبليغاتManagement of VolunteersRecruiting

اسلاید 83: منابع نيروي داوطلباعضاي شما بهترين منبع براي داوطلبي مي باشند.سئوال كنيد كه آيا اعضاي خانواده علاقمند به مشاركت هستند.اعضا و شركاي سابق كه بازنشسته يا پاره وقت مي باشند (منبع عالي و با تجربه )حاميان و تماشاچيانمدارس و دانشگاه ها ( غالباً به دنبال كسب تجربه هستند) منابع ديگر ( افراد در حال بهبود ، بازنشستگان ، انجمن هاي اجتماعي ، افراد ساكن در مراكز بهزيستي ، افراد متعهد به اجراي خدمات اجتماعي ، مادران خانه دار ) Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 84: نكات مورد توجه در جذب افراد:در برابر اين وسوسه كه هر فردي با شما تماس ميگيرد را بپذيريد، پافشاري كنيد. استراتژي جذب را از قبل طراحي كرده و از تداوم آن اطمينان حاصل كنيد.در معرفي سازمان يا باشگاه خود صادق باشيد.پيام هاي جذب افراد بايد واضح ، دقيق ، صحيح و مؤدبانه باشد.Management of VolunteersRecruiting

اسلاید 85: Medal: Every success is a result of our hard work“

اسلاید 86: Film Reel: Every experience is a beautiful memory

اسلاید 87: Dandelion: Every smile is the seed for a loving heart

اسلاید 88: Honeycomb: Every sacrifice gives you the pleasure of maturing

اسلاید 89: Rubik’s Cube: Every cooperation shows the spirit of teamwork

اسلاید 90: انتخاب و گزينشفرآيند انتخاب و گزينش داوطلبان كاملاً با گزينش كارمندان حقوق بگير فرق مي كند.از آنجائيكه هيچ موقع آموزش خوب نمي تواند جايگزين گزينش خوب باشد ، پس مي بايست در هنگام انتخاب و گزينش افراد داوطلب براي مشاغل مختلف دقت شود.انتخاب و گزينش داوطلب بايد رويكردي رسمي و مستلزم تعريف شغل، بيان وظايف، مصاحبه انتخابي، بررسي سوابق فرد و معرفين، بررسي نقاط قوت داوطلبان ، دوره هاي آموزشی و غيره باشد، اگرچه رويكرد گزينش بسيار رسمي به كناره گيري داوطلب منجر مي گردد. Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 91: رفتارهاي مطلوب يك داوطلبخوش مشرب بودندارا بودن مهارتهاي رهبري و سازمانيعلاقمند بودن به يادگيري براي نيل به اهدافداشتن ديدگاه مثبتانعطاف پذير بودنتمايل قلبي به ارائه خدماتManagement of VolunteersSelect and screen

اسلاید 92: مصاحبهملاقات با داوطلبان قبل از وارد كردن آنها به فعاليت الزامي است ، ممكن است از دو نوع مصاحبه با داوطلب استفاده نمائيد:مصاحبه براي تعيين مهارت ها و علايق داوطلب جهت اختصاص دادن نقشي در باشگاه يا سازمانمصاحبه براي منصب و پستي خاص و تعيين اينكه آيا فرد مي تواند نياز سازمان را در آن پست برآورده سازدManagement of VolunteersSelect and screen

اسلاید 93: نمونه سئوالات براي مصاحبهچه چيزي را مي خواهيد در رابطه با سازمان بدانيد؟چه چيزي شما را به سازمان ما علاقمند كرده است؟در گذشته چه كارهايي را انجام داده ايد و در آن كار بيشتر به چه چيز علاقمند بوديد؟شغلتان چيست و چه آموزش هايي ديده ايد؟چگونه با شرايطي كه روي برنامه پيش نمي رود ، كنار مي آييد؟بيشتر دوست داريد چگونه ( فردي ، گروهي و يا با يك همكار ) كار كنيد؟ چرا؟ Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 94: از مراحل ذيل مي توانيد براي زماني كه به داوطلب كوتاه مدت و رويدادي نياز داريد استفاده نماييد. براي پروژه هايي كه نيازمند گروهي از داوطلبان است ،مصاحبه تنها با نماينده گروه صورت مي پذيرد.از شركت كننده براي علاقه وي جهت شركت در فعاليت سازمان تشكر نماييدبه شركت كننده اجازه دهيد تا از اهداف مصاحبه و موضوع آن آگاهي يابدبه طور خلاصه سوابق سازمان خود را شرح دهيداطلاعاتي راجع به شغل ارائه كرده و اجازه دهيد تا متقاضي سوابق خود را شرح دهدانتظارات سازمان را نسبت به داوطلب توضيح دهيددر مورد علايق و انتظارات متقاضي از داوطلب شدن بپرسيددر مورد مهارت هاي لازم و مورد نياز براي منصب شغلي بپرسيداز متقاضي بپرسيد كه در چه فعاليتهايي علاقمند به مشاركت نمي باشداز متقاضي بپرسيد آيا سئوالي نداردManagement of VolunteersSelect and screen

اسلاید 95: نكات مورد توجه در مصاحبهپرسش برخي سئوالات در حين مصاحبه نامناسب و غير قانوني مي باشد. تنها سئوالاتي را مطرح نماييد كه مستقيماً مرتبط با توانايي متقاضي جهت احراز مناصب خاص داوطلب باشد. از پرسش سئوالاتي راجع به سن ، محل تولد ، قد و وزن ، وضعيت تأهل، نژاد ، سوء پيشينه و مواردي كه با آبروي فرد سر و كار دارد بپرهيزيد.Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 96: گزينشدر طي روند جايگزيني داوطلب از تكنيكهاي گزينش استفاده نماييد.اجراي مصاحبه هاي مؤثر و كنترل سوابق جزء اين دسته از تكنيك ها مي باشند.گزينش فرآيند جايگزيني داوطلبان را آسان ساخته و كمك مي كند تا مطمئن شويد كه در هر منصب ، بهترين كانديداي داوطلب را جايگزين ساخته ايد.گزينش خوب در كاهش خطر و حفاظت از شهرت سازمان ، مشتريان و كاركنان به شما كمك مي كند.Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 97: در مراحل گزينش داوطلبان احتمالي ، از خود بپرسيد كه آيا سازمان :به ارزيابي مناصب داوطلب از منظر خطرات و تعهدات پرداخته است؟تمامي متقاضيان را در معرض فرآيند گزينش، شامل:درخواست ها و توافقات ، مصاحبه رو در رو و كنترل سوابق قرار داده است؟پيگيري در مورد معرف و مدارك را انجام داده است؟در صورت نياز ، درخواست گزارشات پليس و كنترل جرايم را دارد؟Management of VolunteersSelect and screen

اسلاید 98: مديريت خطر و كاهش تعهداتهنگام ايجاد برنامه مديريت ريسك براي داوطلبان به موارد ذيل توجه نماييد:پوشش بيمه اي سازمان خود را بررسي نماييدمحدوديت هاي قانوني را در زمان بكارگيري كودكان و نوجوانان بررسي نماييدبراي تمامي داوطلبان ، مراحل بررسي يكساني را ارائه و اجرا كنيداز داوطلبان بخواهيد رضايت نامه هاي داوطلب و لغو تعهد را امضا كنندبراي تمامي داوطلبان ، مراحل نظارتي مؤثري را ايجاد نماييدقبل از شروع كار ، داوطلبان را آموزش دهيدManagement of VolunteersSelect and screen

اسلاید 99: آشنايي و آموزشداوطلبان بايد از اهداف ، تاريخچه ، اقدامات ، اهداف مالي و برنامه هاي استراتژيك سازمان و هم چنين انتظارات سازمان از آنها آگاهي يابند. مرحله ي آشنايي ، موارد ذيل را در بر مي گيرد : ملاقات با داوطلبان جديد و داشتن يك رفتار مناسب ، به گونه اي كه از ابتداء آنها احساس خوب و خوشايندي از داوطلب شدن داشته باشنداختصاص دادن زمانهايي براي بررسي علايق و خواسته هاي آنان ، علل داوطلب شدن و انتظارات آنهاآشنا نمودن داوطلبين با امكانات ، اعضاء و اهداف سازمانذكر مسئوليت هاي محول شده به آنها ( شرح وظايف )پرسيدن سئوالات دلگرم كنندهتشخيص نيازهاي آموزشيايجاد يك محيط دوستانه براي حمايتManagement of VolunteersOrientation and Training

اسلاید 100: هدف از مرحله آشناييبرنامه آشنايي به داوطلبان كمك خواهد كرد تا ببينند كه آيا موقعيت آنها متناسب با اهداف و مأموريت سازمان است. برقراری ارتباط با داوطلبان به عنوان بخشي از منابع انساني در سازمان به آنها كمك مي كند تا خود را به عنوان بخشي از گروه تلقي نمايند.نگهداري و تعهد را افزايش داده و كيفيت كار و ارائه خدمات را توسعه مي دهد.داوطلبان نمايانگر سازمان شما در جامعه هستند، هرچه بيشتر از ماهيت فعاليت ها و اهداف شما آگاهي داشته باشند، بهتر مي توانند به روابط عمومي و بازاريابي كمك نمايند.Management of VolunteersOrientation and Training

اسلاید 101: موارد قابل تأملآشنايي مؤثر ، نيازمند به تعيين اين نكته مي باشد كه چه كسي اين برنامه را اجرا مي كند ، چه زماني مي بايست انجام گيرد و به چه موضوعاتي بايد پرداخته شود.معمولاً يك مربي و يا مدير داوطلب اين برنامه را اجرا مي كند، اما مي توان از داوطلبان مجرب و باسابقه و يا يكي از اعضاي سازمان نيز استفاده كرد.براي كاهش احتمال بروز هرگونه مشكل ، اين جلسه آشنايي قبل از شروع كار اتفاق مي افتد.براي اطمينان از درك و قبول خط مشي ها و مراحل برنامه استفاده از يك مآخذ نوشته شده و مكتوب ضروري مي باشد.Management of VolunteersOrientation and Training

اسلاید 102: الگوي كتابچه راهنما براي داوطلب1- سابقه سازمانتاريخچهمأموريت ، اهداف درازمدت و عملياتيفرهنگ و زبان سازمانبرنامه و مشترياني كه به آنها خدمت ارائه مي شود2- ساختار سازمانيچارت سازمانيهيأت مديرهكاركنان اصليشرح شغل هاانواع وظايف و ديگر روشهاي مشاركت داوطلب volunteering in sportOrientation and Training3- تسهيلاتمكان استراحت تجهيزات و امكاناتمكان مربوط به متعلقات خصوصي افرادپاركينگ4- مراحل كارشرايط خدمتمراحل نام نويسيتوافق در مورد استراحت ، غذا و موارد ديگرفرصتهاي آموزشخط مشي تداوم و خاتمه خدمتمراحل ارزيابي

اسلاید 103: آموزش داوطلبانآموزش فاكتور اصلي در محيط هاي شغلي امروز بشمار مي آيد. از آنجائيكه آموزش با رضايت شغلي در ارتباط است بر نگهداري داوطلب تأثير گذار مي باشد. به ياد داشته باشيد كه يكي از دلايل داوطلب شدن افراد ، كسب تجربه و يادگيري مهارت جديد مي باشد.آموزش توسط كاركنان واحدي از سازمان كه داوطلب در آنجا ارائه خدمت مي كند ، صورت مي گيرد.آموزش نوعي شناخت بوده و داوطلب را با انگيزه و متعهد نگه مي دارد و امكان اجراي خدمات، با كيفيتي مطلوب را فراهم مي آورد.volunteering in sportOrientation and Training

اسلاید 104: روش هاي آموزشآموزش از راه دور : از طريق اينترنت ، رسانه ها ( راديو و تلويزيون ) و آموزش مكاتبه ايآموزش رو در رو : برگزاري كارگاه هاي آموزشي براساس نياز و با استفاده از متدهاي دانشگاهيآموزش عملي : شركت در فعاليت هاي خيريه ، مسابقات خاص و مسابقات آزمايشيvolunteering in sportOrientation and Training

اسلاید 105: شرايط آموزش مناسبآموزش بايد بر اساس شغل داوطلب و نوع خدمتي كه ارائه مي كند، باشد.آموزش بايد متناسب با سطح مهارت داوطلب باشد.آموزش بايد مداوم باشد.آموزش مي بايست بر اساس نياز هاي شناخته شده توسط داوطلب و ناظر داوطلب باشد.مرتباً ارزيابي بعمل آيد تا ميزان تأثير پذيري آموزش تعيين گردد. volunteering in sportOrientation and Training

اسلاید 106: به رسميت شناختنداوطلبان و کارکنانی که بر آنها نظارت دارند بايد جهت فعالیت هایی که انجام می دهند مورد تأيید و تصدیق قرار گیرند. این عمل این احساس را در آنها ایجاد می کند که فعالیتهایشان مورد توجه سازمان قرار گرفته است.بازشناسي( به رسميت شناختن ) عبارت است از «توجه مطلوب ، رسمي يا غير رسمي نسبت به داوطلب ، براي ايجاد احساس قدرداني ، امنيت و تعلق»دادن پاداش به افراد داوطلب معمولاً بر اساس طول مدت ارائه خدمت آنان صورت مي گيرد.تعيين اينكه كدام يك از انواع بازشناسي ، مهم تر مي باشد ، هميشه مورد بحث مي باشد.volunteering in sportRecognition

اسلاید 107: شرايط بازشناسيدادن پاداش به افراد داوطلب معمولاً بر اساس طول مدت ارائه خدمت آنان صورت مي گيرد.تعيين اينكه كدام يك از انواع بازشناسي ، مهم تر مي باشد ، هميشه مورد بحث مي باشد.برخي محققان به رسميت شناختن كلامي ، غير رسمي را مهمترين عامل در توسعه و اجراي مؤثر فرد داوطلب دانسته اند.بازشناسي ارتباط نزديكي با انگيزه افراد دارد ، اگر بر اين اساس به داوطلبان پاداش داده شود، مي بايست برنامه بازشناسي را موفقيت آميز دانست.معمولاً مديران داوطلب فعاليت هاي بازشناسي را قبل از انجام رويداد يا فعاليت داوطلب پيش بيني كرده و هزينه هاي آن را محاسبه مي كنند.volunteering in sportRecognition

اسلاید 108: راه هاي مختلف به رسميت شناختن داوطلبفرستادن كارت پستال به مناسبت هاي مختلففرستادن يك نامه تشكر آميز از سوي سازماننوشتن يك مطلب خبري در روزنامه محلي يا خبرنامه سازمانلبخند زدنگفتن عبارت « متشكرم » به صورت رسمي يا غير رسميمشاوره گرفتن از داوطلب در برنامه هاي مختلف سازماندرخواست از داوطلب براي پذيرفتن يك مسئوليتبرپايي مهماني هاي مختلف به افتخار فرد داوطلبدعوت از داوطلب براي هماهنگ كردن يك مسابقه يا رويداد خاصدست دادندست زدن به پشت فرد داوطلبvolunteering in sportRecognition

اسلاید 109: ادامه..............فرستادن داوطلب به سمينارهاي مختلفدرخواست از داوطلب براي ارائه گزارش از سمينارانعطاف پذير بودناستفاده از مهارت ها و استعدادهاي خاص داوطلبدادن پاداش هاي بيروني ( گواهي نامه و يادگاري)دادن مجوزهاي خاص ( اجازه ورود رايگان به مسابقات )نامگذاري ايام خاص با عنوان روز ، ماه و سال داوطلب و دادن پاداشدعوت براي حضور در يك مهماني ويژهپرداخت هزينه مسافرتدادن لوح افتخارفراهم كردن منابع آموزشي براي داوطلبان دانش آموز و دانشجوvolunteering in sportRecognition

اسلاید 110: ادامه..............درخواست از داوطلب كارآمد براي جذب داوطلب ديگر مثل خودشخطاب كردن داوطلب به اسم كوچكحمايت و پشتيباني از داوطلباز داوطلبان بخواهيد در جلسه مخصوص داوطلبان صحبت كندپيشرفت فردي داوطلب را توسعه دهيداز داوطلب بخواهيد در يك برنامه راديويي يا تلوزيوني شركت كندكمك هزينه تحصيلي فرد داوطلب را براي حضور در سمينارها و كارگاه هاي آموزشي تأمين كنيدبا احترام با آنان برخورد كنيدهزينه اياب و ذهاب فرد را تقبل نماييدبا يك كيك تولد داوطلب را هيجان زده كنيدگل بفرستيدvolunteering in sportRecognition

اسلاید 111: ادامه..............به خانواده افراد داوطلب نيز توجه نماييدتماس تلفني با آنها برقرار نماييديك گردش بيرون شهر ترتيب دهيددر جمع ( خانواده و دوستان ) از آنها تقدير كنيدارتقاء داوطلب به عرصه هاي بالاتردر جلسات داوطلبان حضور يابيدبه نظريات آنها اهميت دهيداز داوطلبان براي حل مشكل سازمان كمك بگيريديك درخت به نام داوطلب بكاريدبه نام داوطلب در امور خيريه مشاركت نماييداتاق و محل خاصي را براي داوطلبان اختصاص دهيد volunteering in sportRecognition

اسلاید 112: ادامه..............كلاه و لباس متحدالشكل تهيه كنيد، اين عمل باعث انسجام در سازمان مي شوداز گزارشگران رسانه ها بخواهيد كه هنگام گزارش دادن به اين افراد اشاره كنندكارت تخفيف رستوران ها و فروشگاه هاي ورزشي به آنها بدهيدمراسم توديع برگزار نماييد volunteering in sportRecognition

اسلاید 113: نگهداريدر محيط سازماني تحت رقابت شديد با مسئوليت فراوان و فشار مضاعف بر افراد، نگهداري نيروي كار داوطلب از اهميت عمده اي برخوردار است. از نظر بسياري سازمانها، جذب داوطلب امري دشوار است و كاهش نيروي كار، مسئله اي جدي به شمار مي آيد. كناره گيري داوطلبان به علت از دست دادن نيروي كار و زمان اختصاص داده شده به داوطلب در خصوص جذب و آموزش نيروهاي جديد براي سازمان گران تمام مي شود و بر اطمينان كاركنان حقوق بگير نسبت به داوطلبان تأثير مي گذارد . volunteering in sportRetention

اسلاید 114: استراتژي نگهداريشما با موفقيت افراد را به داوطلب شدن در سازمان تشويق كرده ايد.اين بخش آسان بود ؛ اما مهمترين قسمت كار نگهداري آنان مي باشد.مجدداً به اين نكات توجه كنيد:چرا افراد داوطلب مي شوند؟به چه مزايايي دست مي يابند؟داوطلبان مي خواهند احساس كنند كه:به آنها خوشامد مي گويندبخشي از گروه هستندبه آنها نياز دارندمفيد هستند volunteering in sportRetentionاستراتژي نگهداري شامل سه مرحله مي باشد:پذيرش ( ورود )حمايتبه رسميت شناختن

اسلاید 115: پذيرشمرحله ورود براي نگهداري داوطلب حائز اهميت مي باشد ، اين رويكرد شامل مراحل ذيل مي باشد:ملاقات با داوطلبان جديد و ايجاد احساس خوشايند و قدردان بودن نسبت به آنها از همان ابتدازماني را به شناخت علايق ، علل داوطلب شدن و انتظارات افراد از سازمان اختصاص دهيدزماني را به معرفي سازمان و افراد درگير در آن اختصاص دهيدوظايف و مسئوليت هاي خاص آنها را شرح دهيدسئوالات دلگرم كننده بپرسيدشناخت نيازهاي آموزشياز سيستم تقويت روحيه با گماردن يك نفر در كنار آنها استفاده كنيد( Buddy system )volunteering in sportRetention

اسلاید 116: حمايتحفظ تماس باقاعده و مداوم با داوطلبان جديد كه به صورت ذيل تقويت مي شود:قدرداني از فعاليتي كه به خوبي اجرا شده استپيشنهاد مداوم كمك و حمايتارائه آموزش مورد نيازگوش دادن مداومتقويت مداوم ارتباط ميان اعضاي گروه داوطلبvolunteering in sportRetention

اسلاید 117: به رسميت شناختنداوطلبان افراد خاصي هستند. با تمامي داوطلبان بايد به گونه اي مشابه كاركنان حقوق بگير برخورد شود.تأييد مداوم مشاركت آنها با استفاده از روش هاي ميسر مي تواند مهم باشد.volunteering in sportRetention

اسلاید 118: مهمترين علل كناره گيري داوطلبعدم رضايت از وظايف داوطلب استرس واضح و مشخص نبودن وظايف عدم بازشناسي ( به رسميت شناختن )خط مشي هاي ضعيف مديريتي volunteering in sportRetention

اسلاید 119: ارزيابيمرحله پاياني در فرآيند مديريت منابع انساني در حوزه داوطلبي ارزيابي عملكرد داوطلبان به منظور حفظ و يا جايگزيني آنان مي باشد.ارزیابی عملکرد، به داوطلبان نشان می دهد که آیا انتظارات سازمان و سرپرستان را برآورده ساخته اند یا خیر؟داوطلبان باید بر اساس کاری که انجام می دهند و تعهدات آنها به سازمان مورد ارزیابی قرار گیرند.اهداف اصلی ارزیابی، ایجاد بازخور و پیشرفت داوطلب است. volunteering in sportEvaluation

اسلاید 120: نتايج ارزيابيگاهی داوطلب نیازهای سازمان را برآورده نمی سازد. در این صورت اجرای مراحل زیر توصیه مي شود : 1- نظارت مجدد2- جابجايي3- آموزش مجدد4- تجدید قوا5- ارجاع6- بازنشسته کردنvolunteering in sportEvaluation

اسلاید 121: چك ليستي براي جذب و نگهداري داوطلببدانيد چرا سازمان به داوطلب نياز دارد و در قبال داوطلبي چه چيز به آنها پيشنهاد مي كند.يك مدير داوطلب انتخاب كنيد.وظايف خاصي براي داوطلب تعيين كنيد.عنوان كنيد كه به چه نوع افرادي ، به چه تعداد و چه مدت براي داوطلب شدن نياز داريد.براي هر شغل تعريفي خاص ارائه دهيد.روند جذب داوطلب را طراحي كنيد.به طور شخصي با داوطلب مصاحبه نماييد و از ميان آنها افرادي را براي كمك به كارمندان خود انتخاب كنيد.براي هر يك شغلي خاص را تعريف كنيد.آنان را وارد وظايف جديدشان نموده و به طور مداوم از آنها حمايت كنيد.داوطلبان را در جلسات گروه و تمامي موضوعات مؤثر بر آنها مشاركت دهيد.فرصتهايي براي آموزش فراهم آوريد.فعاليت ها را مديريت ، حمايت و ارزيابي كنيد.داوطلبان را به طور صحيح شناسايي نموده و پاداش دهيد.در برنامه هاي داوطلبان و نقش آنها تغييرات لازم را ايجاد نماييد.اين مراحل را به طور مداوم مرور كنيد.volunteering in sport

اسلاید 122: volunteering in sport“Volunteering is good for the soul”

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید