کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت در صنعت نفت از منظر چابکی و چالاکی

Modiriyat_dar_san`at_naft

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت در صنعت نفت از منظر چابکی و چالاکی”

مدیریت در صنعت نفت از منظر چابکی و چالاکی

اسلاید 1: مدیریت در صنعت نفتاز منظر چابکی و چالاکیجهت دوره آموزشOil- minI – MBA جهت شاغلین شرکت ملی نفت ایرانارائه: دکتر منصور معظمی 1390/5/12

اسلاید 2: امروزه محیط سازمانها آبستن تغییرات، فرصتها و چالشهای زیادی است که توانائی و قابلیت رویارویی با آنان را می توان از سازمانها انتظار داشت. از یک طرف نگاه استراتژیک به تغییرات و فرصتهای حاصل از تغییرات و از طرف دیگر بهبود توانائیها و زیرساختهای سازمان میتواند سازوکار مناسبی برای موفقیت بلندمدت و پایدار سازمان باشد.بنام خدا

اسلاید 3: عوامل زیان آور مخرب جهان:جهلحرصترسمقابلهدانائی  فرزند پژوهش و دانش است تغییر  معلول نوآوری و خلاقیت استزیبائی <-- شاهکار آفریننده جهان و انسانهاستبرای ایجاد زندگی بهتر- آرامش بیشتر – شناخت درست ترمردمآنهائی که باعث تغییر می شوندآنهائی که تغییر برای ایشان رخ میدهدآنهائی که به تماشای رخدادها می نشینندآنهائی که حتی نمی دانند تغییراتی در حال انجام شدن استشما کجا هستید؟ کدامین؟

اسلاید 4: شرایط قرن 21سرعت غیر قابل کنترلتغییر و تحولات سریعانتقال سریع مفاهیم و اطلاعاتگسترش ارتباطاتتسلط روز افزون عامل دانش و دانائی مشتری مداریافزایش رقابت تغییرات فناوری (بویژه شبکه ای شدن) حرکت اقتصادی و جهانی بسوی سراسری شدن و یکپارچگی

اسلاید 5: ویژگی های قرن 211- تغییر از اقتصاد کلی به اقتصاد جهانی 2- حرکت از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی  نماد آن کامپیوتر – الکترونیک – دستاوردهای فناوری3- عدم تمرکز  نماد آن شبکه است 4- فناوری رقابتی – رقابت مبتنی بر ائتلاف و ادغام 5- نقش آفرینی توسط بنگاه ها6- نخبگان <<<<< سرمایه های انسانی 7- کوچک سازی <<<<< سازمانهای چالاکدسترسی به منابع ارزانترافزایش بازده سرمایهافزایش سهمیه بازارفرار از تعرفه های گمرکی

اسلاید 6: ویژگی های سازمانها در قرن 21بین المللی بودنرقابت جدیدتجارت الکترونیکاطلاعاتمشتری مداری

اسلاید 7: سلطه گریآمریکاتغییرات تکنولوژیکجهانی شدنو جهانی سازیعصر اطلاعاتسقوطکمونیستمحیط های متلاطم و فرارفرصت های بیشتربازارهای بزرگترموانع کمترافزایش تهدیدهاافزایش رقابتافزایش سرعتتغییرات گسترده تر در سازمان هاباز مهندسیتیم های کاریمعماری سازمانتغییرات فرهنگیتغییرات استراتژیکبهبود کیفیتتوانمند سازیسازمان شبکه ای

اسلاید 8: چرا سازمانهای چابککوتاه بودن فرصتهای بازارارائه سریع محصولات جدید به بازارتغییرات وسیعادغام قابلیت های محوری شرکتهای مستقل

اسلاید 9: اهداف سازمانهای چابکبهره برداری از انواع منابع و قابلیت هابکارگیری همه نیروهای متخصصایجاد نظارت ورودی

اسلاید 10: ویژگیهای سازمانهای چابکانعطاف پذیر هستندمبتنی بر اطلاعات می باشندتمرکز فعالیتها بر شايستگي هاحذف هزینه های سربارخلاقفقدان سلسله مراتباعتماد بین همکاران

اسلاید 11: ابعاد تولید چابکاستراتژیهاتکنولوژیها (سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای تغییرات سیستم ها(با هدف به حداقل رسانیدن تغییرات طراحی و فعالیتها) بدون ارزش افزوده نیروی انسانی (چگونگی مدیریت و ايجادانگیزش در نیروی انسانی)

اسلاید 12: ابزارهای لازم برای تحقق چابكي تولیدفرهنگ سازمانیساختار سازمانیتکنولوژی فناوری اطلاعاتافرادکیفیت نیروی انسانیسبک رهبری

اسلاید 13: صنعت نفتچابکی، چالاکیچگونه

اسلاید 14: چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایرانایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، و فناوری در سطح منطقه؛ هویت اسلامی، انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام؛ و با تعامل سازنده و موثردر روابط بین المللکشور توسعه یافتهچشم انداز 20 سالهدولت ج.ا.ا.سرمایه انسانیو اجتماعی برترالهام بخش درجهان اسلامجایگاه اولدر منطقههویتاسلامی انقلابیتعامل موثرو سازنده

اسلاید 15: چشم انداز صنعت نفتحفظ جایگاه دومینتولید کننده نفت دراوپک که مستلزم حفظفاصله مناسب از نظر ایجاد ظرفیت تولید باسایر رقبای اینجایگاه می باشد؛دستیابی به جایگاه اولمنطقه از لحاظ ارزشتولید مواد و کالاهایپتروشیمیایی به منظورایجاد بالاترین ارزش افزوده از منابع هیدرو کربوری کشور؛دستیابی به جایگاه دوم جهانی در تولیدگاز طبیعی با توجه بهضرورت استفاده ازمخازن مشترک؛نیل به جایگاه اولفناوری نفت و گازدر منطقه؛چشم انداز

اسلاید 16: اهداف کلان صنعت نفت و گاز ایران دربرنامه پنجم توسعهدستیابی به فناوریپیشرفته صنایع نفتيتحقق سیاست های کلی اصل 44 درصنعت نفتافزایش سهم و ارتقای جایگاهصنعت نفتتغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آنبرقراری تعامل و موثر و سازنده با کشورهای تولید کننده و مصرف کننده انرژیاستفاده بهینه از ذخایر هیدروکربوری کشورافزایش بهره وری صنعت نفت در جهت رشد GDPاعمال مدیریت انرژی و کاهش شدت انرژیاستفاده از ظرفیت های صنعت نفت و گاز برای دفاع از منافع ملی

اسلاید 17: ابعاد مزیت رقابتی ، درصنعت نفتمزیت رقابتیاقتصاد جهانینیاز دولت به نفتمزیت اجتماعي نفتنیروی کارفراوانوارزانداشتن منابع فراوانوضعيت کشور هايخاورمیانهموقعیت استراتژیکمنابع نفتیقيمت ازرانانرژی

اسلاید 18: مشکلات امروز صنعت نفت ایرانعدم امکانات کافی وسختي کار درمناطق عملیا تيتحریم های بین المللیبازاریابی و فروشعدم ثبات مدیریتیعدم حمایت کافی از مدیریت عالیمیادین مشترکبرخوردهای سیاسی با صنعت عدم سرمایه گذاری کافیبي انگیزگی و برخوردهای چکشی با کارکناندستیابی به تکنولوژیهای روزسرمایه گذاری دولتها/ شرکت ها ي نفتی رقیب (OECD/OPEC)

اسلاید 19: چه مدیرانی با توجه به چشم انداز و مزیت رقابتی نیاز داریم

اسلاید 20: مدیران با تفکر جهانی باید جهانی بیندیشند لازمه چنین تفکری داشتن شناخت و تحلیل مبتنی بر واقعیت از اوضاع سیاسی – فرهنگی- اقتصادی- اجتماعی و زیست محیطی جهان است. آشنائی با بشر ایدئولوژیکی و گرایشهای مسلط در زمینه های عقیدتی به مدیران جهانی کمک می کند تا از هنجارها بایدها نبایدها در جوامع دیگر آگاه شوند و آنها را به عنوان متغیرهایی در فرایند تصمیم گیری خویش دخالت دهند و همزمان با تفکر جهانی اقدامات علمی خویش را با مقتضیات هر محل منطبق سازند. مدیران ارشد در قرن 21 باید تجربه کار در محیط ها- کشورها- شرکتها و صنایع متنوع را داشته باشند بواقع دارای دانائی مهارتهای چندگانه و چند بعدی باشند. بنابراین آنها باید دارای ویژگیهای زیر باشدویژگی های مدیران

اسلاید 21: قدرت تصمیم گیری سریع و موثرهمگامی با پیشرفت و دانش جانشین کردن مغزها به جای دستهاتوجه به محیط بین المللی کاردارا بودن نظام تفکرآموزش گسترده و پیوستهمشتری مداریفرهنگ آفرینی و مدیریت از راه ارزشها و باورهای کارکنان توجه ویژه به فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه ویژگی به مسئولیتهای اجتماعی و پاسخگوئی در برابر پیامهای اجتماعیقدرت همگام شدن با محیط اجتماعی- اقتصادیپیروی از سیاست سازندگانی، نوآوری و همگامی با دگرگونیهای سریع محیطتوانائی هماهنگ ساختن تخصص های گوناگون و بهره گیری از آنها برای رسیدن به هدفهای سازمانی توام با نظم ایجاد توانمندی تحولانعطاف پذیر و مخاطره جوویژگی های قابل توجه:

اسلاید 22: چه باید کرد1- تعامل منطقی و ارزشي در سطح بین المللی 2- ثبات سیاسی و مدیریتی در کشور و بصورت خاص در 3- روشن کردن اهداف کمی و کیفی جهت افت و تصویب و ابداع آن در بالاترین سطح نظام 4- اداره صنعت نفت بصورت بنگاه اقتصادی مشابه سازمانهای نفتی سایر کشورها5- جلوگیری از نظارتهای غیرهدفمند6- تربیت مدیران در کلاس جهانی 7- عدم برخورد سیاسی با صنعت و دست برداشتن از برخوردهای ستیزه جویانه8- مشارکت بین المللی با شرکتهای بزرگ نفتی دنیا9- کوچک کردن صنعت نفت10- حفظ یکپارچگی صنعت نفت11- ارزش گذاری به تجربه – تخصص و دانش 12- فراهم ساختن امکانات و شرایط جهت کارکنان

اسلاید 23: خدایا چنان کن سرانجام کارکه تو خشنود باشی و ما رستگاربا تشکر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید