کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت منابع انسانی پیشرفته

modiriyate_manabe_ensaniye_pishraftee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت منابع انسانی پیشرفته”

مدیریت منابع انسانی پیشرفته

اسلاید 1: دکتر احمد ورزشکار...................................مدیـریت منابع انسانی پیشرفته 14.استراتژی های منابع انسانی...................................استادوب سایت مدیریتیتهیهزمستان 1389

اسلاید 2:

اسلاید 3: 9. مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی10. مدیریت فرهنگ سازمانی11. سازمان های یادگیرنده12. مدیریت دانش13. مدیریت منابع انسانی بین المللی14. استراتژی های منابع انسانیسرفصل مطالب Content /outline2. مدل های مدیریت منابع انسانی3. مدیریت تأمین منابع انسانی4. مدیریت بکارگیری منابع انسانی5. آموزش و توسعه منابع انسانی6. توانمند سازی منابع انسانی7. مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان 8. مدیریت دستمزد و جبران خدمات1. ماهیت مدیریت منابع انسانی

اسلاید 4: اعقل الناس انظرهم في العواقب داناترين مردم کسي است که آينده را بهتر ببيند.( غررالحکم،ج 1،ص 211 )امارات الدول انشاء الخيلبقاي مناصب و دولت‏ها مربوط به برنامه‏ريزي و چاره‏انديشي در امور است.( ميزان الحکمه،ج2،ص551 )

اسلاید 5: امام علي (ع) :خدا رحمت کند کسي را که بداند : ازکجا آمده ؛ و درکجاست ؛ و به کجا مي‏رود.

اسلاید 6: جایگاه استراتژیدر شكل گيري و ادامة فعاليت هر سازمان و مجموعه اي سه موضوع و عامل نهادينه ترين نقش را ايفا مي‎نمايند، به عبارت ديگر ماهيت و جنس هرآنچه در سازمانها و يا هر مجموعه ديگري وجود دارند از سه نوع «طيف» جدا نيست. اين سه نوع كه در شكل ذيل با عناوين مصطلح دربارة آنها و عبارتهاي مورد استفاده در خصوص آنها بيان شده است عبارتند از:هدف : هرآنچه در سازمان صورت مي‎گيرد معطوف به آن است.مسير(راه) : محل عبور جهت رسيدن به هدفابزار (منابع) : امكانات و تسهيلات لازم جهت حركت و رسيدن به هدف

اسلاید 7: امكانات و تسهيلات لازم جهت حركت و رسيدن به هدف محل عبور جهت رسيدن به هدفهر آنچه در سازمان صورت مي‎گيرد معطوف به آن است.منابع (ابزار): مالي، فيزيكي، انساني، اطلاعاتي، فن آوري، تسهيلات ، زمان ،حمايت بودجه، قانون ، مزيت، تهديد، قوت، ضعف، ساختار، شرح وظايف، باورها،اصول ، ارزشها ، نقش، تجهيزات، امكانات ، مقدورات، محدوديت، قوتها، فرصتها، تهديداتمسير (راه): استراتژي،خط مشي ،سياست، برنامه،رويه،طرح، بودجه،تدبير فعاليت، تصميم،عمل، اقدام ، ايفا ،راهبرد ، روش ( قانون ، اساسنامه ،آئين‎نامه ، نظام‎نامه ، دستورالعمل ،گردشكار ، روش‎جاري، ضوابط، مقررات، و...) تاكتيك، تكنيك ، متدولوژي و ...هدف:رسالت،مأموريتچشم‎انداز،نياز، فايده و منفعت پايان، نهايتغايت ، نقطة نهايي ، دستاورد منظور، مقصود انتظارات ، خواست‎ها، تمايلات، نيت، آرمان، آرزوآمال ، اغراض ، نتيجه، انگيزه ، حاصل مقاصد ،زاويه ديد ، افق،دسترنج ...

اسلاید 8: زماناندازه سازمانوضعيت محيطنقش مديرالگوي اساسي مديريت وبرنامه ريزيگذشتهکوچکايستاتصميم گيربودجه بندي(يکساله)1970-1945متوسطنسبتا با ثباتخط مشي گذاربرنامه ريزي بلند مدتدهه 1970 بزرگپويااستراتژيستبرنامه ريزي استراتژيکدهه 1980خيلي بزرگخيلي پويامدير استراتژيمديريت استراتژيک1990 به بعدتفاوتي نداردخيلي پويا و پيچيدهجهت‏گيري-تلفيق و هماهنگيتفکراستراتژيکورود مفهوم استراتژي و سير تحول آن درعرصه سازمان و مديريت

اسلاید 9: استراتژي در شش بعد (پي P)شاخص ها و معيارهاابعادرهنمود يا رهنمودهايي براي يك وضعيت ، اقدام آگاهانه در مسير مورد نظر ، تصور و طراحي براي اقدام ، اقدام هدفدار و با نتيجه1- طرح و نقشه (Plan)شناسايي عوامل موثر بر گسترش سازمان ، لحاظ كردن عوامل تحديد كننده ، پيش‏بيني چگونگي غلبه بر حريف و تخصيص منابع مالي ، انساني و فني2- صف‏آرايي(Ploy)نمونه‏هايي از اقدامات بلند مدت و كوتاه مدت ، شيوه‏هاي كسب موفقيت و ارائه سياستها و برنامه‏هاي بدون نقشه اوليه اما با فكر قبلي3- الگو(Pattern)توجه بالقوه به بعد خارجي سازمان ، تعيين مكاني براي تمركز منابع سازمان ، قلمرو و وسعت بازار در خصوص محصول ، شناسايي نيروهاي واسطه بين سازمان و محيط4- وضعيت(Position)توجه بالقوه به بعد خارجي سازمان ، درك جمعي از نوع حركت سازمان ، چگونگي اجرا يا اقدام جمعي ، ديدگاه مشترك ميان اعضاي سازمان ، در نظر گرفتن نوع تصور ذهني پايدار نسبت به محيط و جهان5- ديدگاه(Perspective)ترسيم چگونگي ابعاد رشد سازمان و فرآورده‏هاي آن ، فرآيندهاي حداكثر سازي سود ، توسعه فراگير ، متوازن ، پيوسته و همبسته ، اجراي برنامه‏هاي بلند مدت وكليدي 6- ترويج و پيشرفت(Promotion)

اسلاید 10: Strategy can mean many thingsPlanProcessPositionPatternPerspectiveProcedurePlayPloyStrategic ManagementStrategic PositioningStrategic NavigationStrategic Tactics

اسلاید 11: مكتب طراحي[1] تدوين استراتژي به عنوان يک فرآيند مفهومي. (Conception)مكتب برنامه ريزي[2]” ” ” ” رسمي.(Formal)مکتب موضعي[3] ” ” ” ” تحليلي.(Analytical) مكتب كارآفريني[4]” ” ” ” تخيلي و بينشي.(Visionary) مكتب شناخت[5] ” ” ” ” ذهني و فکري.(Mental) مكتب يادگيرنده [6] ” ” ” ” نوظهور.(Emergent) مكتب قدرت [7] ” ” ” ” مذاکره.(Negotiation) مكتب فرهنگي[8] ” ” ” ” جمعي. (Collective)مكتب محيطي[9] ” ” ” ” واکنشي.(reactive) مكتب تركيبي[10] ” ” ” ” تحول و دگرگوني. (Transformation)[1] - The Design School.[2] - The Planning School.[3] - The Positioning School.[4] - The Entrepreneurial School.[5] - The Cognitive School.[6] - The Learning School.[7] - The Power School.[8] - The Cultural School.[9] - The Environmental School.[10] - The Configuration School.مکاتب طراحي و تدوين استراتژيتجويزيPerspectiveتوصيفيDescriptiveترکيبيConfigurativeلازم به توضيح است كه مكاتب طراحي، برنامه ريزي و موضعي، اجرائي و عملياتي هستند و مكاتب كارآفريني، شناخت، يادگيرنده، قدرت، فرهنگي و محيطي مكاتب نظري و تئوريك مي باشند و آخرين مكتب، مكتب جامع‏نگري يا جمع‏پذيري و يا مكتب تركيبي مي باشد.

اسلاید 12: استراتژي سفري: يک سفر هدايت شده در جنگل مديريت استراتژيکهنري مينتزبرگبروس آلستراندژوزف لمپلمکتب ترکيبيمکتب محيطيمکتب فرهنگيمکتب قدرتمکتب يادگيريمکتب شناختمکتب کارآفرينيمکتب موقعيت‏يابيمکتب برنامه‏ريزيمکتب طراحياژدهاي مديريت استراتژيکقبل از پريدن جلويت را ببين(قبل از هرکاري فکر کن)کار بموقع از خسارت بعدي جلوگيري مي‏کندچيزي جز واقعيت وجود نداردرهبري ما را به دست بگيربراي هرچيز فصل و دوره‏اي وجود داردبه همه چيز وابسته استيک سيب هميشه زيردرخت سيب مي‏افتددر جستجوي قوي‏ترين باشيداگر در وهله اول موفق نشدي سعي کن، دوباره سعي کنهرچيزي را مي‏بينم باور مي‏کنم

اسلاید 13: تعیین ماموریت تعیین هدفهای بلند مدت محاسبه و ارزیابی عملکردتخصیص منابعتعیین هدفهای سالانه و سیاستهاتدوین، ارزیابیو انتخاب استراتژی هابررسی عوامل خارجی بررسی عوامل داخلی ارزیابی استراتژی اجرای استراتژی تدوین استراتژی الگوی جامع مدیریت استراتژیک

اسلاید 14: W ضعف‏ها :S قوت‏ها :عوامل داخلي عوامل خارجي WO استراتژيهاي : محافظه کارانه شناخت محدوديتها (تغيير جهت) SOاستراتژيهاي: تهاجمي شناختاهرمهاي نفوذO فرصت‏ها :WT استراتژيهاي: تد افعي شناخت مسا ئل و مشکلا ت STاستراتژيهاي: رقابتي شناخت آسيب پذيري‏ها( نقاط ضربه‏پذير) T تهديدها :ماتريس SWOT

اسلاید 15: الگوی سه فرمان تفکر استراتژیک

اسلاید 16: نگرش نظام مندتمرکز بر هدف و جهت دار بودنفرصت جویی هوشمندانه تفکر پیوسته در زمانفرضیه سازی خلاقروش مندیویژگی های تفکراستراتژیکویژگی های تفکر استراتژیک

اسلاید 17: پیمانکارانه متعهدانه ثانویه پدرانه بازار کار خارج داخل محصول فرایند کنترل SRPsاستراتژي‌هاي تأمین منابع انساني (بامبرگر و مشولم )

اسلاید 18: Free. agent استراتژي پيمانكارانهمورد استفاده در مشاغل پيچيده و تخصصياستخدام دائمي و رسمي چنين كارشناساني، هزينة بالايي را بر شركت تحميل مي‎نمايدشركت به اين نوع از مشاغل، در مقاطعي كوتاه و به‌صورت موقت نياز دارد.اين كارشناسان، معمولاً با مبالغ هنگفتي، صرفاً براي مشاوره و يا انجام قسمتي از يك پروژه، دعوت به همكاري مي‎شوند.Commitment استراتژي متعهدانهمورد استفاده در مشاغل پيچيده و تخصصيكارشناسان فعال در اين مشاغل، به‌طور دائم مورد نياز شركت مي‎باشند.اين كارشناسان، شبكة پيچيدة توليد دانش خاص شركت را شكل مي‎دهند،. لذا جايگزيني آنها به‌راحتي امكان‌پذير نمي‎باشد.لزوم توسعه و آموزش كارشناسان شركتلزوم تقويت تعهد و وفاداري آنان به سازمانSecondary ‎‎استراتژي ثانويهمناسب براي مشاغلي ساده، تكراري و استانداردپذيرنيروي كار مورد نياز براي آنها، به ميزان كافي در بازاركار بيرون از شركت، موجود است.ضرورتي در پرورش و نگهداري اين كاركنان وجود ندارد.Parentalistic استراتژي پدرانهمناسب براي مشاغلي ساده، تكراري و استانداردپذيرمديريت شركت، تمايل به نگهداري و ارتقاء كاركنان موجود و هماهنگ نمودن آنها با فرهنگ سازماني شركت دارد.در‌صورت وجود پست‎هاي خالي با ارتقاء كاركنان موجود، به پر‌كردن اين پست‎ها اقدام مي‎شود. بازار کار خارج داخل محصول فرایند کنترل SRPsاستراتژي‌هاي تأمین منابع انساني (بامبرگر و مشولم )

اسلاید 19: 4. پیمانکارانه Free agent. الگوی مدیریت : مبتنی بر سیستم باز. هدف : جذب منابع . ابزار : انعطاف پذیری. ساختار : بسیار ارگانیک2. متعهدانه Commitmentالگوی مدیریت : مبتنی بر روابط انسانی. هدف : توسعه نیروی انسانی. ابزار : حفظ وحدت / انسجام. ساختار : ارگانیک3. ثانویه Secondary. الگوی مدیریت : مبتنی بر عقلایی بودن. هدف : کارایی و اثر بخشی . ابزار : برنامه ریزی. ساختار : مکانیکی1. پدرانه Parentalistic. الگوی مدیریت : مبتنی بر فرآیندهای داخلی. هدف : ثبات. ابزار : مدیریت اطلاعات. ساختار : بسیار مکانیکبازار کار خارج داخل محصول فرایند کنترل SRPsاستراتژي‌هاي تأمین منابع انساني (بامبرگر و مشولم )

اسلاید 20: مبتني بر مهارتمبتني بر حقوقثانویه مبتني براستخدام صنعتيبازار کار خارج داخل محصول فرایند کنترل SRPsاستراتژي‌هاي مديريت منابع انساني /تجربي مستقيم (آسترمن)

اسلاید 21: مشورتيتعهديمقرراتيسنتيبازار کار خارج داخل محصول فرایند کنترل SRPsاستراتژي‌هاي مديريت منابع انساني /نظري (لپك و اسنل)

اسلاید 22: 4. تعاملی/تهاجمی/آینده پژوه/آینده ساز/اهرم نفوذ/پیمانکارانه1. هماهنگي سطوح تكنيكي-تاكتيكي عملياتي-استراتژيكي2. بهره ور3. کار درست را درست انجام دادن4. مأمور صالح مصلح5. نتیجه گرا6. الگوی مدیریت : مبتنی بر سیستم باز7. هدف : جذب منابع 8. ابزار : انعطاف پذیری9. ساختار : بسیار ارگانیک2. فعال/احتیاطی/حال نگر/محافظه کارانه/محدود/متعهدانه1. تكنيك و تاكتيك2. کارا3. درست کارکردن4. مأمور و مسئول5. فرآیند گرا6. الگوی مدیریت : مبتنی بر روابط انسانی7. هدف : توسعه نیروی انسانی8. ابزار : حفظ وحدت / انسجام9. ساختار : ارگانیک3. پیش فعال/رقابتی/آینده نگر/آسیب پذیر/ثانویه1.هماهنگي تكنيك و تاكتيك عمليات2. اثر بخش3. کار درست را انجام دادن4. مأمور مقتدر مسئول5. هدف گرا6. الگوی مدیریت : مبتنی بر عقلایی بودن7. هدف : کارایی و اثر بخشی 8. ابزار : برنامه ریزی9. ساختار : مکانیکی1. غیر فعال/تدافعی/گذشته نگر/انفعالی/مشکل دار/پدرانه1. تكنيك2. نمادین3. مشغول بودن (سرگرمی)4. مأمور و معذور5. کارمند گرا6. الگوی مدیریت : مبتنی بر فرآیندهای داخلی7. هدف : ثبات8. ابزار : مدیریت اطلاعات9. ساختار : بسیار مکانیکگرایش های استراتژیکی در گونه های مختلف استراتژیک

اسلاید 23: کل نگريدر مقابلجزء نگريتوجه به موجوديت ماهويتوجه به موجوديت فيزيكيتوجه به اثربخشيتوجه به كاراييتوجه به پويايي سازمانتوجه به پايايي سازمانتوجه به نتيجه كارتوجه به اجزاي تشكيل دهنده كارتأكيد بر جريان كارتأكيد بر تقسيم كارارزش‌گذاري بر نتيجه كارارزش‌گذاري به حجم كارسازمان مسطح / سطوح سلسله مراتب كمسازمان عمودي/ سطوح سلسله مراتب زياددر پي کارهاي نهادي و نهادينه استدر پي کارهاي نمادي و نمادين استبهسازي و بهبود مستمربهسازي و بهبود دوره‌اي و مورديكاركنان حرفه‌گراكاركنان تخصصي‌گرا و وظيفه‌گراتصميم‌گيري توزيع شدهتصميم‌گيري متمركزسطح بالاتر به منزله مربيسطح بالاتر به منزله رئيس يا سرپرستسطح بالاتر به عنوان تسهيل‌كنندهسطح بالاتر به عنوان كنترل كنندهترفيعات براساس توان مورد نيازترفيعات براساس عملكرد گذشتهحقوق و دستمزد به توان افراد داده مي‌شودحقوق و دستمزد به سابقه كار افراد داده مي‌شوداستفاده از فن‌آوري اطلاعاتاستفاده از جلسات و كميسيون‌ها و غيرهسطح بالاتر، به افراد در كار الهام مي‌بخشدسطح بالاتر، افراد را وادار به كار مي‌كند سطح بالاتر، به حسن نيت تكيه داردسطح بالاتر، وابسته به قدرت است سطح بالاتر، حسن اعتماد را اشاعه مي‌دهدسطح بالاتر، ترس را اشاعه مي دهد در اينجا «ما» يعني جمع مطرح استدر اينجا «من»يعني فرد مطرح است اشتباه را نشان مي دهدخطا كار را نشان مي دهد سطح بالاتر، مي‌داند كار چگونه بايد انجام‌شودسطح بالاتر مي‌گويد كار بايد انجام شودسطح بالاتر ، احترام را بر مي‌انگيزدسطح بالاتر، توقع احترام داردبه دنبال تحليل انحرافات استبه دنبال تعيين انحرافات است در پي تعيين و سنجش نيازهاي مشتري استدر پي تعيين و سنجش نيازهاي سازمان استرويكرد کل‌نگر و تکليف‌گرا در مقابل رويكرد جزءنگر و تثبيت‌گرا

اسلاید 24: پیل اندر خانه‌ی تاریک بودعرضه را آورده بودندش هنود از برای دیدنش مردم بسیاندر آن ظلمت همی‌شد هر کسی دیدنش با چشم چون ممکن نبود اندر آن تاریکیش کف می‌بسود آن یکی را کف به خرطوم اوفتادگفت همچون ناودانست این نهاد آن یکی را دست بر گوشش رسیدآن برو چون بادبیزن شد پدید آن یکی را کف چو بر پایش بسودگفت شکل پیل دیدم چون عمود آن یکی بر پشت او بنهاد دستگفت خود این پیل چون تختی بدست همچنین هر یک به جزوی که رسیدفهم آن می‌کرد هر جا می‌شنید از نظرگه گفتشان شد مختلفآن یکی دالش لقب داد این الف در کف هر کس اگر شمعی بدیاختلاف از گفتشان بیرون شدیکل نگری و جز نگری

اسلاید 25: مــنابــعRefrenceرادمن ، تام . ویلکینسون ، آدریان (2006). مدیریت منابع انسانی پیشرفته . ج1. ترجمه میرعلی سید تقوی و امیر ختایی(1388) .- تهران: مهکامه.رادمن ، تام . ویلکینسون ، آدریان (2006). مدیریت منابع انسانی پیشرفته . ج2. ترجمه میرعلی سید تقوی و امیر ختایی(1388) .- تهران: مهکامه.سید جوادین ، سید رضا (1382) . مبانی مدیریت امنابع نسانی. - تهران: دانشگاه تهران ، دانشکده مدیریت.سعادت ، اسفندیار(1380) . مدیریت منابع انسانی . - تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) .ابطحی ، حسین (1386) . مدیریت منابع انسانی (اداره امور کارکنان در سازمانهای دولتی ، صنعتی و بازرگانی). -کرج: مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت .فرزین ، ____ (1389) منشور منابع انسانی(پژوهش در مورد مقایسه نگرش به منابع انسانی در غرب و اسلام) . - تهران : مجتمع مطالعاتی شهید بهشتی.ورزشکار ، احمد (1382) . برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی. - تهران : دانشگاه امام حسین (ع).

اسلاید 26: مــنابــعRefrenceوب سایت مدیریتی ایران . – www.managerial.ir .ورزشکار ، احمد (1382) . برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی. - تهران : دانشگاه امام حسین (ع).ورزشکار ، احمد (1382) . رفتار سازمانی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی مقطع کارشناسی ارشد). - تهران : دانشگاه علامه طباطبایی.

اسلاید 27: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید